I en tråd här läser jag: "Ffdshow ger bättre bild än PowerDVD."
Någon annan tycker att "Theatertek är det bästa."
Man ska ha "Haali media splitter för att, Nvidias Purevideo till... JRiver Media Center..."
När jag någon gång kommer att få min HTPC (kommer inte att få en offert före måndag...) så vill jag helst kunna välja rätt mjukvara från början och slippa prova en massa program, det är ju inte optimalt att installera massor med olika program för samma sak.
Vad är den bästa fronten/mjukvaran/programmet för att spela upp DVD filmer och HDDVD/Bluray? Helst ska samma program kunna hantera både högupplöst material och vanliga DVD filmer.
Vad är allt jox man ska installera, codecs, Halli splitters, uppskalare och allt? (allt ska skalas upp till 1080, kommer att ha en fullHD TV).
HTPCn kommer förmodligen att ha en GF8600 med HDMI ut (möjlighet till hårdvaru-avkodning), Quadcore 2,4 Ghz och 4 GB i minne. Den kommer att bli ett monster.
Men jag vet inte vad jag ska använda för mjukvara... Kommer att testa Vistas Mediacenter men kommer förmodligen inte att använda den till mycket mer än att testa mediacenterdelen och sedan installera "riktiga program" som ska ta hand om alla olika uppgifter.
Sedan... Jag vet inte om det är offtopic, men till musik har jag hittils använt Winamp och inte kollat om/vad det finns för bättre program. Vad rekommenderas till musiken i en HTPC?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?