Origen s16v
81 svar till detta ämne
Postad 18 February 2008 - 07:46
seals
-
seals
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vad gick chassiet på när du beställde det i tyskland då?
Jag beställde det från http://www.drivecity.de och det kostade 294,54 €, det vill säga ca 2 800 kr. Frakten var ganska dyr, den gick på 59,80 € för chassi, minne, hårddiskar, CPU-kylare och nätagg. Skoltyskan är inte helt fräsch, men är det något man inte förstår är det ju bara att använda http://babelfish.altavista.comhttp://www.idealo.de är en bra sökmaskin i Tyskland. Att tänka på är att butikerna visar priserna lite olika. Några visar med den tyska momsen (som är på ca 16-18% har jag för mig) och andra utan. Sen kan frakten variera ganska rejält mellan olika firmor. Men det är ju bara att göra en testbeställning och innan man slutför köpet så kan man kontrollera slutsumma och vad frakten kostar. Är man inte nöjd med priset är det ju bara att kolla på en annan butik.
Postad 18 February 2008 - 13:26
Unregisteredf78c4978
-
Unregisteredf78c4978
-
Amatör
-
-
53 inlägg
En fråga angående Origen S16 V/T, vad är det för skillnad på V & T versionerna?
Postad 18 February 2008 - 14:41
seals
-
seals
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
En fråga angående Origen S16 V/T, vad är det för skillnad på V & T versionerna? V har en VFD-skärm. Det vill säga en LCD-skärm. T har en tryckkänslig TFT-skärm men är istället mycket dyrare. Båda kommer med en fjärrkontroll och IR-mottagare. Visst kan det vara kul att ha en TFT-skärm som är tryckkänslig, men jag kommer inte att ha någon användning för en sån i alla fall och en merkostnad på drygt 2 000 kr är lite väl saftigt för en sån lyx. Bättre då att köpa en bra fjärrkontroll. Kanske någon kommande som har bättre stöd för sideshow. Har inte hunnit läsa så mycket om detta ännu men ex Ricavision kanske är något att ha.
Postad 19 February 2008 - 09:16
Unregisteredf78c4978
-
Unregisteredf78c4978
-
Amatör
-
-
53 inlägg
En fråga angående Origen S16 V/T, vad är det för skillnad på V & T versionerna?
V har en VFD-skärm. Det vill säga en LCD-skärm. T har en tryckkänslig TFT-skärm men är istället mycket dyrare. Båda kommer med en fjärrkontroll och IR-mottagare.
Visst kan det vara kul att ha en TFT-skärm som är tryckkänslig, men jag kommer inte att ha någon användning för en sån i alla fall och en merkostnad på drygt 2 000 kr är lite väl saftigt för en sån lyx. Bättre då att köpa en bra fjärrkontroll. Kanske någon kommande som har bättre stöd för sideshow. Har inte hunnit läsa så mycket om detta ännu men ex Ricavision kanske är något att ha.
Tack för svaret. Men är VFD'n en vanlig skärm men utan touch funktionen? Alltså man ser samma sak på chassiskärmen som på projektorduken? Tack på förhand.
Postad 19 February 2008 - 09:34
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
Men är VFD'n en vanlig skärm men utan touch funktionen? Alltså man ser samma sak på chassiskärmen som på projektorduken?
Nej, en VFD är mycket enklare och oftast bara tvåfärgad http://en.wikipedia....rescent_display
Postad 03 April 2008 - 14:24
Torim
-
Torim
-
Användare
-
-
162 inlägg
Kollade just med PCB, den kommer till åf om ca:2-3 veckor.
Lite annan info:
Minneskort, Ena porten tar CFI/II/MD Den andra tar MS /MS PRO.
Skall ha en ....
Postad 15 April 2008 - 15:02
seals
-
seals
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Lite annan info: Minneskort, Ena porten tar CFI/II/MD Den andra tar MS /MS PRO.
Skall ha en ....
Och orkar man inte vänta så länge kan man beställa från utlandet. Jag köpte min från Tyskland i början av februari då den precis släpptes. Hoppas även du blir nöjd med chassit!
Postad 21 April 2008 - 21:23
Wibling
-
Wibling
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Vet inte om jag har missat det bara i tråden men hur ser HDD upphängningen ut? Är det gummiupphängningar?
Postad 22 April 2008 - 18:46
DLux
-
DLux
-
Användare
-
-
136 inlägg
Vet inte om jag har missat det bara i tråden men hur ser HDD upphängningen ut? Är det gummiupphängningar?
Nu har jag inte själv detta chassie - än  , men om du laddar hem "User Guide V1.07.11.20 - PDF 1.7MB " från den här sidan så kan du se hur det ser ut. "Each HD requires four anti-vibration mount screws, secured as shown, which will isolate the drive from the chassis once installed"
Postad 29 April 2008 - 12:10
TVPC
-
TVPC
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Lite annan info: Minneskort, Ena porten tar CFI/II/MD Den andra tar MS /MS PRO.
Skall ha en ....
Dom har kommit nu.......
Postad 01 June 2008 - 11:27
Unregistered9d6972f9
-
Unregistered9d6972f9
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur bra funkar det att spela/navigera musik i Vista m.h.a. VDF:n, alltså ingen extern skärm?
Redigerat av Unregistered9d6972f9, 01 June 2008 - 16:33.
Postad 22 June 2008 - 10:01
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Fick igår detta chassi. När jag skulle beställa delar till den kommande HTPC:n var det rätt stor prisskillnad och lagerstatus mellan de butiker jag kollade på. Till slut blev det två olika tyska butiker. Första paketet skickades med nätagg, minnen, processorkylare och två hårddiskar men jag blev lite orolig när de inte hade inkluderat chassit och jag frågade varför. De svarade då att de inte visste när chassit skulle komma in i lager och att jag fick återkomma om hur jag ville göra. Innan jag hann svara skickade de ett nytt mail om att de nu skickat chassit. Snurrigt värre...
Det var nog tur att de skickade chassit separat. Kartongen var grymt stor! I kartongen var det en massa bubbelpåsar innan det var dags för nästa kartong som var från tillverkaren. Inuti denna kartong var det ytterligare en som innehöll det frigolitpackade chassit. Inte så stor risk att det skulle gå sönder i frakten alltså
Chassit är otroligt välbyggt och har smarta lösningar. Har för närvarande bara satt i hårddiskarna och nätagget. På måndag eller tisdag får jag moderkort, grafikkort, ljudkort och lite kablar.
Var orolig för att inte processorkylaren skulle få plats i chassit. Noctua NH-U9F är 128 mm hög. Enligt specen för chassit skulle jag då ha 2 mm tillgodo Har måttat lite och det verkar som att jag kommer att kunna få in denna kylare vilket känns bra.
Har även beställt en Thermalrigh NF-03 GT för att byta ut kylningen på grafikkortet samt 2 st Noctua NF-R8 80mm för att byta ut chassifläktarna och och 2 st Noctua NF-B9 92mm för att sätta på grafikkortskylaren och till hårddiskkylaren som som suger in luft i chassit. Förmodligen kan jag använda fläktarnas medföljande resistorer och dra ner hastigheten rejält på dem så HTPC:n blir i princip ljudlös. Förhoppningen är så i alla fall.
Beställda delar:
seals, är du nöjd med din htpc? Funderade du ljudkortmässigt över Asus D2X? Varför valde du detta ljudkort? Jag funderar på en liknande konfiguration, eventuellt med Omaura16 chassi som förefaller vara ganska lika.
Postad 07 July 2008 - 15:59
ministerkrister
-
ministerkrister
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej alla, kapar denna tråd med samma fråga som jag ställde i den här tråden på Sweclockers. Jag har en tight svart OrigenAe S10V som HTPC-chassi. Den är hur nice som helst (utifrån sett  ). Dock så är luftflödet inte det bästa. Intag: Två sex cm fläktar framme till vänster vid hårddiskburen. Utsug: Två sex cm fläktar bak höger vid processor. Just nu så har jag ett passivt nätagg från mCubed (EF28) som kraftkälla, så den tillför inget till luftflödet, utan värmer bara upp luften. Detta agg kommer från ett tidigare projekt så jag tänkte prova att se hur det fungerade i denna setup (allt förutom chassi är lite äldre). Temperaturerna just nu (vanlig användning cpu belastning runt 25%): chassi: ca 41 core 1 & 2(be2350): ca 50 hdd (samsung spinpoint): ca 30 moderkort: ga-ma69gm-s2h (relativt varm nordbrygga) tv-kort: hauppuage 150 på pci-plats närmast nätagget Som ni ser så har hårddisken det behagligt medan det andra har det svettigt. Dessa temperaturer skulle vara ok om det inte vore så att jag lite då och då har lust att ta backup på några filmer/skivor eller encoda lite inspelade mpeg filmer till xvid => högre cpu belastning => stekt processor Så jag vill ha ner temperaturerna på de olika komponenterna 5 grader. Bilder att kolla in för att på bästa sätt kunna svara på mina frågor: Insidan Nätagg-platsFråga 1:Ska jag sätta in ett agg med 8 eller 12 cm fläkt (krav: modulärt)? Hastigheten och oljudet på aggfläkten styrs ju av temperaturen på inluften och inte efter belastning. Om jag tar en med 8 cm så kommer inluften till agget komma rakt ifrån hdd buren med relativt fräsch luft samt att det också kommer vädras ut från området med moderkortet. Dock, som ni vet, *kan* detta alternativ bli mer högljutt. Om jag tar 12 cm varianten kommer det bli lite tajt med lufttillgång för det stackars agget, se bild 2. Den mesta luften kommer att komma underifrån samt från hdd området(kanske också från under moderkortet?). Det lutar mot en 8 cm variant (tex Antec NeoPower HE 380/430). Annars, om 12 cm, så verkar det vara kört att få ett hyfsat tyst agg som är modulärt och inte är överdimensionerat för mitt system - men Corsair 520 ligger närmast tillhands. Fråga 2: Ska jag vända på fläktarna vid cpu till intag istället för utsug? På så sätt kan jag kanske få ett mer naturligt luftflöde mot nätagget samt att cpun kyls med fräschare luft, men det kanske är bättre att luften från cpuområdet direkt åker ut från chassit. Cpu-kylaren tar luft uppifrån (inga hål ovanför i taket) och skapar säkert en hel del turbulens, så vad är bäst eg? Mycket text, jag vet, hoppas jag får många bra motiveringar (som lutar åt samma håll  )
Postad 09 July 2008 - 08:38
Knug
-
Knug
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag har en tight svart OrigenAe S10V som HTPC-chassi. Den är hur nice som helst (utifrån sett ). Dock så är luftflödet inte det bästa.
Kul, Har samma chassi här, Dock lever min en lungt liv som htpc burk. (bara pal, inge HDtv), dock har jag oxo reflekterat över den dåliga kylningen. Just nu så har jag ett passivt nätagg från mCubed (EF28). Så jag vill ha ner temperaturerna på de olika komponenterna 5 grader.
Fråga 1: Ska jag sätta in ett agg med 8 eller 12 cm fläkt (krav: modulärt)?
Hastigheten och oljudet på aggfläkten styrs ju av temperaturen på inluften och inte efter belastning. Om jag tar en med 8 cm så kommer inluften till agget komma rakt ifrån hdd buren med relativt fräsch luft samt att det också kommer vädras ut från området med moderkortet. Dock, som ni vet, *kan* detta alternativ bli mer högljutt.
Är rätt extrem själv när det gäller ljudnivån, Så förstår din oro kring valet, Dock har du fastnat mer i valet kring konstruktion än val av nätagg. Se till att du köper ett riktigt tyst nätagg så går det nog bra oavsett konstruktion. Själv valde jag med 12cm fläkt som suger underifrån, Men det var för att nätagget jag ville ha, såg ut så. O tror nog det är den bästa lösningen, De flesta nyare lite mer påkostade modeller är ju konstruerade så, o det är ju för att 12cm fläktar generellt låter mindre. O beträffande nätaggets kylförmåga på chassiet, så tror jag inte det hjälper så mycket, Dom riktigt tysta nätaggen har ju inte mycket genomströmning, Fördelen är ju att du iaf inte tillför mer värme. Så vad har jag då för nätdel, Jo Corsair HX 520  , O kan starkt rekomendera det. Ljudnivån är riktigt låg, Och inte varit några problem med det. Det enda nackdelen jag ser, var att kablarna är för långa, hehe, Men det är ju ett problem du får oavsett nätdel iom vi valt ett så litet chassie. Fråga 2: Ska jag vända på fläktarna vid cpu till intag istället för utsug? På så sätt kan jag kanske få ett mer naturligt luftflöde mot nätagget samt att cpun kyls med fräschare luft, men det kanske är bättre att luften från cpuområdet direkt åker ut från chassit. Cpu-kylaren tar luft uppifrån (inga hål ovanför i taket) och skapar säkert en hel del turbulens, så vad är bäst eg?
Hmm, Har oxo funderat kring cpu kylningen, men inte tänkt i dina banor, intresant men som du säger kanske det inte är bra att blåsa varmluften innåt i lådan heller. Mina tankar har instället gått först kring tanken o byta ut fläktarna mot 80mm istället. Men kräver för mycket jobb så monteringen av 60mm fläktarna inte är "standard" som du sett. En annan tanke jag funderat kring är att byta cpu fläkt till Origenae's egna C10 som kom i våras. Kör idag med Intel standard kylare o den blåser ju luften all värdens väg. Medans C10 kylaren är konstruerad för vårat chassie o blåser luften direkt mot chassie fläkten. Låter bra, men sen läste jag en recension om fläkten o då prestera den tom aningen lite sämre än intel orginal kylare.. (iaf ljudnivå) Så jag vet inte, Har du några ideer kring den?. Slutligen har jag några funderingar kring chassiet.. 1. Får du funtionen att kunna stänga av datorn helt med fjärrkontroll att fungera?.. Har prövat allt möjligt o gjort som det står i deras forum, Men datorn reagerar inte iaf, varken uppstart eller stängav. Givetvis fungerar fjärrkontrollen för övrigt (mediaportal & windows). 2. Hadde lite strul med kortläsaren/portarna i fronten. När jag har i dom (moderkorts usb kont) så får jag 4st enheter i windows (flyttbar disk). Bara det e störande, än värre var att jag vid installation av windows ena gången sket sig allt pga att hårddisken helt plötsligt inte fick vara C: längre utan en av dom "flyttbar disk" tog den benämningen, Gjorde att hela installen pajja o jag fick börja om. Så numer har jag kontakten till fronten ur medans jag installerar windows. 3. Displayen, Förstår du dig på den?.. Visar bara klocka här. Dock ska den tydligen vakna till liv med MCE, Har prövat massa program för att kunna styra displayen med endast LCDHype funkar. Dock begriper jag mig inte på programmet så bra. Mvh Martin.
Postad 11 July 2008 - 11:44
ministerkrister
-
ministerkrister
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tack för svaret Marin
Jag kör också bara SD-material så allt funkar bra, men om man ska göra något mer som att tex encoda om inspelade program till xvid eller dyl kommer det bli (för) varmt... Som du kanske märkte i mitt tidigare inlägg så har jag tänkt på precis samma agg som du har.
Jag ska faktist prova nu (idag eller i helgen) att byta ut utblås fläktarna till 8:or. Jag har märkt att man kan skruva bort listen i som sitter i överkant på sidan, så 8 cm fläktar får plats (om man inte har komponenter som sticker upp mycket på moderkakan)! Tänkte sätta fast med fästkuddar. Detta borde göra att man på enklare sätt kan testa insug vs utblås.
Edit: konstiga stavfel
Edit 2:
Jag kör vista mce och displayen funkar utmärkt - kolla så att du har rätt firmware, jag har sett att vissa har problem med äldre versioner. Jag laddade ner drivrutinerna från IR-trans hemsida. Fjärrkontroll - av och på fungerar utmärkt för mig (har inte behövt trixa alls med detta). Tack gode gud för det - med en liten tjej som tycker om att trycka på knappar så är bara det värt priset på chassit.
Ännu en edit!
Har du kollat så att den lilla switchen på IR-pcb:n står i rätt läge? Man kan välja om den ska aggera som philips-mce mottagare eller som IR-trans mottagare. Om den är i Philips läge funkar nog inte av och på mha fjärren
Redigerat av ministerkrister, 11 July 2008 - 12:03.
Postad 11 August 2008 - 10:01
ministerkrister
-
ministerkrister
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nu har jag skaffat mig ett nytt agg till mitt s10v. Inhandlade ett corsair vx450 satte in det med fläkten uppåt, finns en luftspalt på ca 1 cm - och det räcker! Satt in två nexus 8cm fläktar som går på ca 9v bak till höger som suger in luft istället för att blåsa ut. Ena fläkten täcks halvt av chassit och det låter inte bra om man kör på 12v, men 9 volt går utmärkt. Efter fullbelastning ca en timme är chassitempen ca 40 grader och prollen kommer inte över 48 grader. Systemet är nu riktigt tyst, har också kopplat ur de främre fläktarna och ~relativt~ svalt!
Redigerat av ministerkrister, 11 August 2008 - 12:56.
Postad 26 August 2008 - 11:33
ministerkrister
-
ministerkrister
-
Amatör
-
-
65 inlägg
3. Displayen, Förstår du dig på den?.. Visar bara klocka här. Dock ska den tydligen vakna till liv med MCE, Har prövat massa program för att kunna styra displayen med endast LCDHype funkar. Dock begriper jag mig inte på programmet så bra.
Mvh Martin.
Jag har inte provat själv, men tydligen ska man kunna använda Port I/O driver för att få info till displayen se här: origen ae s10v does display work och här: ett annat inlägg...
Postad 29 August 2008 - 13:14
Knug
-
Knug
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag har inte provat själv, men tydligen ska man kunna använda Port I/O driver för att få info till displayen se här:origen ae s10v does display work och här: ett annat inlägg...
Ahh... Intresant, Har nästan lesnat/gett upp med min Origen htpc då det inte blivit så som jag hoppats, Kör dock Mediaportal på en standard dator (Extremt ljuddämpat LianLi chassie som jag har som server). Men kollande upp detta tips. O döm om min förvåning, det funka. (tillslut) Dock är det som alltid med ALLT som har med IrTrans väldigt dåligt med dokumentation. Lite tips till dig & andra så slipper ni göra mina misstag, Om man läser på Mediaportal's hemsida så finns något som heter 'CybrDisplay', Det är en updaterad version av den inbakade pluginen 'External Display'. MEN, den fungerar INTE med IRTrans, Inte dom senare versionerna iaf. Som vanligt finns ingen vidare info om detta CybrDisplay eller External Display så jag chansa, Men den första versionen pajja (från april eller nått) pajja mediaportal, Skrev över en DLL fil som mediaportal behövde, så det blev att installera mediaportal igen. Nyaste versionen starta, men det händer inget i displayen. Sen hitta jag en version från feb eller nått som skulle fungera enligt någon. Men inte hos mig. Kan vara för att jag hadde 'rester' av föregående (nyare) version kvar. Men vid detta laget gav jag upp o bytte till det gamla interna 'External Display' igen. Anledningen jag leta efter nått bättre var bl.a p.g.a att External display sänkte ljusnivån i displayen till något av dom lägre lägena. O hur jag än drar i 'kontrast' reglaget så händer inget. Hitta dock en lösning senare. Bocka i Backlight så blev det ljusare i displayen. Tack för detta tips, Gav mig lusten igen att försöka få ordning på s10v burken. Finns många saker som inte e bra. Bl.a det med fjärrkontrollens av/på som inte fungera. Dubbelkollat switchen du nämnde men den står rätt. O fjärrkontrollen fungerar ju för övrigt, Tar jag 'Detected IR Commands' på IRTrans så skriver den ut 'mediacenter power' när jag trycker tangenten. Har följt Origen's instruktioner (Device setup osv) till punkt o pricka. Har även uppgraderat firmwaren samt installerat senaste IRTrans'en. Det enda som inte stämmer med Origens instruktioner mot det jag gör, är att dom kör verkar köra Vista o jag XP. Trodde ett tag det hadde med det o göra på nått sätt.. Men o andra sidan ska ju datorn kunna startas upp via fjärren. O då har du ju inget OS alls, Så detta måste ju vara direkt i hårdvara. Hmm, Funderar om kanske nått i lådan e paj. Tycker det e konstigt bara iom att allt annat funkar. (display/fjärrkontrol för övrigt). När jag ändå är inne på fjärrkontroll, Måste fråga dig hur du upplever dess funktion. Har nämligen en Microsoft fjärr & motagare (mce) på min server burk, o den fungerar klockrent. Har växlat fjärrkontroller fram å tillbaka o felet kommer inte från fjärrkontrollerna (mce&origen e identiska) utan motagaren/mjukvaran. Problemet som uppstår med IRTrans/Origen är att ibland mottages fel kod. i 99% av fallen så resulterar det i en kod som inte har något kommando o med andra ord händer inget bara. Men ibland kan en tryckning få en kod som motsvarar en annan knapp.. ex. Du trycker höj volym, resultatet blir texttv på. Bara ett exempel. Detta händer alltså extremt sällan, Men vad som oftare sker är att IRTransen tolkar koderna fel. Detta är väldigt enkelt att kolla. Starta 'Detected IR Commands' via IRTrans. Sen håller du inne en knapp, O har du samma problem så ska du se att det kommer 'fel' koder till mottagaren imellanåt. (kanske 1 av 10 repetitioner blir fel) Detta låter kanske väldigt allvarligt, i realiteten så märker man knappt av det, Men det har väl hänt mig ett par gånger (länge sen nu iom jag inte kört med origen burken) att jag ex tryckte höj volym eller nått, osså blev det kommandot växla fullskärm eller nått som gjorde att jag fick avbryta filmtitandet o sätta mig vid pc'n för att fixa. Nått annat som stör lite med fjärren ä att alla knappar inte fungerar som MCE standard. ex gröna knappen minns jag... Har förmig att dom färgade knapparna inte heller har samma funktion. Dessa saker går väl antagligen o konfigurera om, men förstår mig inte riktigt på IRTrans.. Intresant föresten att du fixat 80m fläktar i lådan. Gjorde du någon åverkan på själva chassiet?, Hur fäste du dom? Och hur blev ljudnivån? Någon skillnad. Upplever dock inte 60mm fläktarna störande.. Vill mest byta dom för att dom är så inefektiva. Dock ej på beskostnad av ljudnivå.
Postad 10 December 2008 - 17:53
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Någon har en aning om ifall irtrans-grejerna fungerar i linux?
Redigerat av sandos, 13 December 2008 - 01:41.
Postad 13 December 2008 - 15:35
Knug
-
Knug
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Någon har en aning om ifall irtrans-grejerna fungerar i linux?
Har ej testat själv, men på deras hemsida finns en version för Linux oxo. ( http://www.irtrans.de/en/download/ )
Postad 19 May 2009 - 14:52
zyberzeke
-
zyberzeke
-
Användare
-
-
138 inlägg
ok så har man nu gått och köpt ett S16v. onödigt påkostad kartong måste jag säga, dels en vanlig brun wellpapp och inuti den så ligger ytterligare en kartong, denna färggrann och är väl bara till för att visa på att produkten skall vara exklusiv.
Ja billig är den ju inte men snygg som få i varje fall. Nu gäller det bara att fylla den med vettigt innehåll.
Postad 27 July 2009 - 16:19
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
hej på er är själv i tagen att beställa ett sådan här chassi, men lite frågor återstår, kan man ha en annan fjärr en den som följer med , typ logitech harmony one ? och hur pass stora grafikkort får man plats med ? är ni nöjda med era chassin fortfarande ?
Postad 02 August 2009 - 00:12
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
någon som vet hur pass stora grafikkort man kan ha i denna låda ? ja funderar på detta
Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, "VAPOR-X",DVI-I,HDMI,DisplayPort,HDCP, 870/1050MHz, Lite-Retail
Postad 02 August 2009 - 16:35
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
ingen som har koll på detta ?
tacksam för svar
Postad 09 August 2009 - 12:13
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Hur långt är det? Jag kan mäta..
Ingen aning om det funkar med en annan fjärr men det tror jag säkert. Jag är nöjd med min original.
I övrigt så är jag mer än nöjd med chassiet. Det är sjukt snyggt.
Postad 10 August 2009 - 01:15
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Hej här kommer måtten på kortet
Bredd 3.7 cm
Djup 24.2 cm
Höjd 11.1 cm
låter bra att du e nöjd med chassit... får se på fjärren då...
Postad 10 August 2009 - 09:23
Knug
-
Knug
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Fjärren jag fick med mitt chassie (S10v) är kompatibel/samma som dom fjärrkontrollrar som finns till windows mce.
microsoft säljer ju sin mce fjärr löst ifall du vill ha tag i en kompatibel fjärr. Angående övriga fjärrar så kanske det kan fungera, det går att "läsa av" tryckningar o configurera, men programmet som är med är inte det enklaste o förståsig på alla gånger... (irtrans)
Blev själv lite less på småstrul så jag kör med en egen usb mce motagare, den e i sin tur kompatibel med flera program, så kör sen "ir server suite" o programmet translator så kan jag configga vad varje knapp ska göra i varje situation. (ex. om du vill kan samma knapp göra olika saker beroende på vilket program du har uppe)
Postad 12 August 2009 - 17:01
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Hur långt är det? Jag kan mäta.. Ingen aning om det funkar med en annan fjärr men det tror jag säkert. Jag är nöjd med min original. I övrigt så är jag mer än nöjd med chassiet. Det är sjukt snyggt.
Hej här kommer måtten på kortet Bredd 3.7 cm Djup 24.2 cm Höjd 11.1 cm
Postad 20 August 2009 - 10:34
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Hur långt är det? Jag kan mäta.. Ingen aning om det funkar med en annan fjärr men det tror jag säkert. Jag är nöjd med min original. I övrigt så är jag mer än nöjd med chassiet. Det är sjukt snyggt.
har du hunnit mäta ännu ?
Postad 22 August 2009 - 02:32
fno73
-
fno73
-
Rookie
-
2 inlägg
Annars visar denna sida rätt bra hur stora komponenter man får plats med i Origens chassin: http://perfecthometh...ize_of_vide.htmTänk på att ev. power till grafiken tar utrymme också.
Postad 22 August 2009 - 12:15
didjital
-
didjital
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Japp, höjd och bredd lär klara sig galant. Längden kan klara sig också - från plåten insidan och tills det tar i hårddiskburen är det 24,5 cm. Kan eventuellt få in ett ännu längre kort om du inte har buren full med diskar samt om kortet är smalt i slutänden (dvs. ingen kylfläns som går hela vägen ut).
Postad 22 August 2009 - 21:16
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
supertack för alla svar kanon info ! tack tack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|