Läs mer t ex här.
Linksys DMA2100
(Mediaspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Linksys DMA2200
(Mediaspelare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 06 September 2007 - 09:33
Läs mer t ex här.
Postad 06 September 2007 - 14:04
Extenders for Windows Media Center
In other hardware news significant to the CEDIA channel, Microsoft demonstrated new Extenders for Windows Media Center. Extenders provide the ultimate whole house entertainment, allowing installers to deliver the Windows Media Center experience in up to five additional zones in a home. Further details will be announced at the DigitalLife event in New York on Sept. 27, 2007.
Så det kan bli en spännande tid framöver. Jag köper den första modellen som dyker upp, hoppas bara det inte är en D-Link...
Postad 16 September 2007 - 11:06
Chris Lanier skriver också följande på sin Blog:
Extenders for Windows Media Center
In other hardware news significant to the CEDIA channel, Microsoft demonstrated new Extenders for Windows Media Center. Extenders provide the ultimate whole house entertainment, allowing installers to deliver the Windows Media Center experience in up to five additional zones in a home. Further details will be announced at the DigitalLife event in New York on Sept. 27, 2007.
Så det kan bli en spännande tid framöver. Jag köper den första modellen som dyker upp, hoppas bara det inte är en D-Link...
Instämmer, jag klipper också till så fort de dyker upp. Hoppas det blir innan jul... Sen är det bara mpeg4-patchen till MCE som saknas. :-)
Postad 14 November 2007 - 18:54
MS annonserar äntligen vilka samarbetspartners som är aktuella med MCE Extenders utöver den befintliga Xbox360. Återstår att se när de går att köpa iofs...
![]()
Läs mer t ex här.
3:e december nämns som datum för Linksys nya MCE extenders.
Postad 19 November 2007 - 10:37
ClickOK anger 071128 som leveransdatum...
Hade jag inte haft en HTPC i vardagsrummet så hade DMA2200 varit mest intressant för mig - nu vill jag ha extendern i sovrummet och har inget behov av DVD-spelaren samt uppskattar en så liten enhet som möjligt. Detta gör att DMA2100 ligger högst på önskelistan. Kommer nog att köpa den så fort de får in den.
/Gelmax
Postad 27 November 2007 - 18:58
Postad 28 November 2007 - 14:05
Har produkterna dragits in?
Postad 03 December 2007 - 08:16
Nåväl - om det finns fler som är lika desperata så kan jag meddela att det finns bilder på 2100s baksida här: http://accessories.u...585550#Overview
samt 2200s baksida här: http://accessories.u...t...&lid=585570
Ser ut som att de har följande ut-/in-gångar:
- Ström
- Reset-knapp
- HDMI
- Komponent
- Komposit
- S-video
- Analogt ljud (R/L)
- Digitalt ljud (koaxial, 2200-modellen har även optisk)
- LAN
- USB (hmmm... undrar till vad - kanske för att konfigurera den för det trådlösa nätverket?)
Nu finns den bara hos en svensk återförsäljare... om någon av er därute är någon av de 9 återförsäljare som haft den listad men tagit bort den - varför?
Postad 06 December 2007 - 09:14
Varianten med dvdspelare är intressant för mig.
Vore kul med en lite mer detaljerad spec av vad den klarar för format osv.
Diesel
Postad 06 December 2007 - 09:26
DMA 2100 o DMA 2200 funkar enbart me VISTA media Center.
Postad 07 December 2007 - 11:38
Lite småsugen på en DMA 2x00. Frågan är bara varför man ska välja den istället för en xbox360? I dag är ju 360 billigare i inköp. Vad talar till DMA`s fördel mer än ljudnivån?
/Roger
Postad 07 December 2007 - 13:59
- Utseendet
- DivX, Xvid (m.m.)-support
- 802.11n
Hmm vet inte om det är så mycket mer...
För min del räcker det faktum att den är tyst som ett argument för att jag skall ta DMA 2X00 framför Xbox360.
B.T.W. Valle74: vad har du gjort för att få ha ""lekt" med både DMA2100 o DMA2200"
Redigerat av Gelmax, 07 December 2007 - 14:02.
Postad 10 December 2007 - 15:05
360´in är bra på det sättet att man kan spela spel, ljudnivån skulle väl vara fixat har jag hört, eller?
Som sagt, media center extender är vad det är, interfacet är mer eller mindre speglat från PC´en, så om man är van vid media center är det ingen större skillnad, en Amerikansk extender tillverkare bytte ut det mot en 3D version, har inte sett det men det låter coolt. Tro det eller inte...men jag är inte så hemma på vad Media Center erbjuder i fråga om online content? SF Anywhere? I USA finns mängder med online content, Showview till exempel, streama hela säsongen av dexter för 2 dollar! Precis sånt som jag söker.
Hoppas jag får tag en DMA igen snart så jag kan hårdköra den.
Postad 18 December 2007 - 14:43
Postad 01 January 2008 - 10:58
http://www.engadget....h-media-center/
http://www.zepto.dk/...e_com/main.html
Postad 11 January 2008 - 20:00
(dubbelpost men svarade på fel ställe först)
Postad 14 January 2008 - 19:11
Måste bestämma mig för om det blir en extender eller en helt egen dator…
Postad 15 January 2008 - 11:44
Denna ser ut som något jag kan tänka mig, men jag har en fråga. Jag har en xbox360 men fick det aldrig att fungera att spela mina ISO filer från min PC via Xbox360. Något som är ganska viktigt för mig, så, fungerar dessa enheter annorlunda eller är det helt enkelt så att jag borde kunna göra det via min Xbox360 också?
(dubbelpost men svarade på fel ställe först)
Funkade det inte med MyMovies?
Postad 15 January 2008 - 13:29
Men om man tittar på mymovies FAQ,
http://www.mymovies....0-extender.aspx
On November 22'nd in US, and December 2'nd in Europe, Microsoft released the Xbox 360 which includes a Media Center extender - as the current extenders, the Xbox 360 does not allow for playback of ripped DVD's.
Postad 15 January 2008 - 18:35
Någon som rekommenderar något annat eller verkar Linksys alternativ bäst?
Postad 15 January 2008 - 20:35
Postad 17 January 2008 - 16:39
Som jag förstår det fungerar de nya extender enheterna bara mot vista.
Jepp, bara Xbox 360 fungerar som extender till såväl XP MCE som VISTA
Postad 17 January 2008 - 18:36
Postad 18 January 2008 - 11:20
Blir en uppgradering till Vista då, beställde en DMA2200 ny från clickok, drygt 2.800. Någon som har en N router att rekommendera? Sugen på linksys egna WRT600N men den varkar inte finnas i Sverige än...
Fick du bekräftat när DMA2200 skulle komma?
Patrik
Postad 18 January 2008 - 11:24
Som jag förstår det fungerar de nya extender enheterna bara mot vista.
Jepp, bara Xbox 360 fungerar som extender till såväl XP MCE som VISTA
Men om jag kör DMA2200 mot en NAS så spelar det väl ingen roll vilken OS jag har på datorn, eller har jag missförstått?
Patrik
Postad 18 January 2008 - 19:43
Blir en uppgradering till Vista då, beställde en DMA2200 ny från clickok, drygt 2.800. Någon som har en N router att rekommendera? Sugen på linksys egna WRT600N men den varkar inte finnas i Sverige än...
Fick du bekräftat när DMA2200 skulle komma?
Patrik
20e Januari skulle de få hem DMA2200, men beställde ett par högtalare på samma gång och de var det längre leveranstid på, så kommer inte få den förrens i mitten av Februari...
såg nu att det var ändrat till "obekräftad leveranstid" på dma2200 =(
Redigerat av Fagerlund, 18 January 2008 - 20:56.
Postad 19 January 2008 - 01:16
Postad 19 January 2008 - 01:45
Postad 26 January 2008 - 00:08
Trevligt, vet du hur det fungerar med att streama rippade DvD filmer? (det som inte funkar med xbox360)Nu finns DMA -2200 i sverige.......får första leveransen idag.
Postad 31 January 2008 - 11:19
Tänkte bara berätta att igår hämtade jag ut min beställda DMA-2200 hos Liontech i Spånga.
Var enkel att installera och börja köra som extender men jag har bara börjat att testa den,
ställa in bästa upplösning, färg o s v för plasman. Knäpptyst jämfört med min gamla Xbox 360!
DSCN0388.JPG 1.05MB
0 Antal nerladdningar
Postad 04 February 2008 - 13:03
- DMA2200 tar ca 15 sekunder att starta upp till skillnad från XBOX som startade direkt
, tror att den rensar lite sessioner och så på MCE:n eftersom hårddisken börjar jobba.
- DMA2200 är som sagt knäpptyst vilket var mitt största skäl till att byta extender.
- Den streamar Wmv och XviD filmer - tar ett par sekunder i början när den buffrar.
- Var lite trög i MCE menyn men det försvann när jag tog bort menyeffekter i inställningar.
Skall fortsätta testa lite mer saker...
Postad 04 February 2008 - 13:13
- intern hdd
- extern hdd via USB
...om jag läser och fattar rätt?
Jag har inte lust att lägga pengar på NAS just nu. Har en 250 GB USB-disk.
/Daniel
Postad 05 February 2008 - 07:14
Postad 08 February 2008 - 15:25
Hade inga som helst problem att ansluta en 2100 till ett trådlöst nätverk... WPA-kryptering via en accesspunkt (D-Link DWL-G700AP 54Mbps). All överföring fungerar mycket bra (har dock inte testat HD-material... eftersom jag inte har något...).
Har gett den en 8:a i omdöme men påpekade att den (även i avstängt läge) avgav ett svagt högfrekvent ljud som är störande om man som jag har den i sovrummet... Det visade sig dock att den var helt tyst andra natten så den kanske bara behövde bli varm för att det skulle försvinna.
hultqvist: dina antaganden är korrekta - om du vill ha intern HD eller HD via USB skall du leta efter andra produkter.
På Linksys eget forum var det en person som förbannad över det faktum att det inte gick att göra snygga "slideshows". För min del är det helt OK att den bara byter bild efter valt antal sekunder men jag kan hålla med om att det är något irriterande att följande står att läsa i manualen men att det inte funkar i verkligheten (rätta mig gärna om någon hittar denna inställning): "With the built-in slide show feature, you can automatically add cool cinematic effects, such as fades, pans, and zooms, to really bring your memories to life."
Redigerat av Gelmax, 08 February 2008 - 15:28.
Postad 16 February 2008 - 20:19
Har också tittat lite på WRT600N men den har fallit bort av två anledningar: 1) precis som du skriver: den finns inte att få tag på och 2) jag har ett (lite större) trådat nätverk som jag vill komplettera med en accesspunkt - det är möjligt att man kan ställa in WRT600N att agera som enkel accesspunkt men jag kan inte hitta det i manualen.
Istället för WRT600N har jag nu beställt WZR-AG300NH från Buffalo. Den verkar i spec vara lik WRT600N (dual band 802.11a/b/g/n, med gigabitanslutningar m.m) men finns att köpa samt har en liten switch på baksidan där man väljer Router eller Accesspunktsläge.
Jag återkommer med recension när jag fått hem och installerat den!
Mvh
/Gelmax
Postad 17 February 2008 - 10:58
Jag använde följande klipp: http://download.micr...Taxi_3_1080.exe i mitt test.
Postad 23 February 2008 - 13:54
Postad 25 February 2008 - 20:49
Någon mer som har högfrekvent surr från sina DMA2X00? Känns som de inte är direkt optimalt att ha surr i sovrummet. Är lite allergisk mot sådant så tänkte de var bäst att kolla innan man investerar i en.
Har skaffat en sådan och något surr finns inte.. tvärtom är den helt tyst!
Postad 27 February 2008 - 10:42
Nej, har inte heller något surr i min DMA2100, den är helt tyst. Något jag upplever störande är däremot att IR-mottagaren på boxen är väldigt känslig och att man måste rikta fjärrkontrollen ganska noga mot boxen för att knapptrycket skall ta. Någon mer som tänkt på detta?Någon mer som har högfrekvent surr från sina DMA2X00? Känns som de inte är direkt optimalt att ha surr i sovrummet. Är lite allergisk mot sådant så tänkte de var bäst att kolla innan man investerar i en.
Postad 02 March 2008 - 23:46
Postad 03 March 2008 - 13:32
Jag återkommer med recension när jag fått hem och installerat den!
Ok - lite kommentarer om WZR-AG300NH från Buffalo:
Från att med min gamla d-link-accesspunkt legat på nivåer kring 6-8 på den 14-gradiga skala som DMA2100 använder för att visa uppkopplingshastighet (6-8 ligger mitt mellan "Acceptabel för TV" och "Nödvändigt för HD") slickar jag nu konstant taket på 14... - kan inte bli bättre (observera att Buffalon skapar två nätverk, ett på 2.4GHz och ett på 5GHz... konstigt nog får jag bättre mottagning om jag väljer att ansluta DMA2100 på 2.4GHz).
Även min bärbara har fått en mycket stabilare uppkoppling och ligger normalt på 100-120Mbit. Med D-linken så kunde det hända att den tappade kontakten och att jag fick ta "Reparera" ibland. Det har jag aldrig behövt med Buffalon.
Nackdelar:
Den är stor och ful!
Min Palm TX som har ett 11b-nätverkskort hittar inget nätverk... har läst att fler haft problem med draft-n-routrar och Palm TX... tyvärr hittar jag ingen inställning att endast köra 11b med Buffalon. Nåväl - jag kan synka via Bluetooth så det är inget större problem.
De flesta n-routrar skryter med upp till 5 gånger högre räckvidd... detta är skitsnack rent ut sagt - kanske 50% högre räckvidd i verkligheten!
Postad 18 March 2008 - 13:14
Tack
Biex
Postad 01 April 2008 - 13:37
Den kommer att kopplas till en dator med Vista MCE och primärt vara till för att visa TV på en 22" LCD-tv.
Jag vill helst slippa inbyggd HDD och DVD, eftersom dessa drar ström och väsnas. TV:n har dessutom inbyggd DVD om det skulle behövas.
Denna Linksys (2100) tror jag kan vara ett bra alternativ för mig. Men jag har lite frågor och funderingar jag gärna tar emot synpunkter på:
1 - Denna kommer stå i mitt sovrum och när jag vaknar på morgonen vill jag slå på TV:n och så "vips" ska TV-bilden vara där. Uppnår man det med denna? Jag antar att man gör det så länge enheten (och Media Datorn) är konstant påslagna? En relaterad liten fråg... Är den strömsnål i påslaget läge?
2 - Jag ser att det inte går att spela upp DivX filmer på den. Dock läste jag en recension där det antyddes att det gick med div hack. Kan någon bekräfta om det går eller inte?
3 - Är det någon som rekomenderar mig någon annan modell än denna, (se mina önskemål längre upp)?
Tackar så mycket på förhand!
Postad 01 April 2008 - 14:39
Wicket:
1: Nej, bilden är inte där direkt - det tar ca 15-20 sekunder innan DMA2100/2200 startat upp (möjligt att det går något snabbare om man inte kör trådlös uppkoppling). Alternativet är ju precis som du skriver att den är på hela tiden - har dock ingen aning om hur strömsnål den är.
2: Jag har också läst att några personer haft problem med vissa DivX-filmer - hos mig funkar alla riktigt bra (utan att jag "hackat" på något sätt).
3. Om du vill ha möjlighet att se inspelat TV-material (dvr-ms) och inte vill ha en inbyggd DVD-spelare så finns det, mig veterligen ingen alternativ spelare.
För mer information kan man läsa följande (långa) tråd: http://thegreenbutto...ShowThread.aspx
Postad 03 April 2008 - 12:11
Jag använder MyMovies på min server och har diverse .mkv-filer där. Kan denna extender spela upp detta? =)
Postad 07 April 2008 - 11:23
Hej!
Jag använder MyMovies på min server och har diverse .mkv-filer där. Kan denna extender spela upp detta? =)
Har jag svårt att tro...
Postad 14 April 2008 - 23:57
Jag är på väg att skaffa en extender och funderar lite på vilken som vore bäst.
Den kommer att kopplas till en dator med Vista MCE och primärt vara till för att visa TV på en 22" LCD-tv.
Jag vill helst slippa inbyggd HDD och DVD, eftersom dessa drar ström och väsnas. TV:n har dessutom inbyggd DVD om det skulle behövas.
Denna Linksys (2100) tror jag kan vara ett bra alternativ för mig. Men jag har lite frågor och funderingar jag gärna tar emot synpunkter på:
1 - Denna kommer stå i mitt sovrum och när jag vaknar på morgonen vill jag slå på TV:n och så "vips" ska TV-bilden vara där. Uppnår man det med denna? Jag antar att man gör det så länge enheten (och Media Datorn) är konstant påslagna? En relaterad liten fråg... Är den strömsnål i påslaget läge?
2 - Jag ser att det inte går att spela upp DivX filmer på den. Dock läste jag en recension där det antyddes att det gick med div hack. Kan någon bekräfta om det går eller inte?
3 - Är det någon som rekomenderar mig någon annan modell än denna, (se mina önskemål längre upp)?
Tackar så mycket på förhand!
1. Läste någonstans att den drar 1/10 så mycket ström som en Xbox360, vad det nu innebär. Om du vill ha bild direkt är det som sagt bäst att låta både dator och extender vara på ständigt. Använder själv inte TV funktionen då digital TV boxen har bättre funktioner. En multifjärrkontroll och sagan är all.
2. Jag har inte stött på en enda svårighet att läsa upp divx filmer, det går alldeles utmärkt! Likaså musik med digitalingångtill stereon.
3. Jag rekommenderar denna. Se också efter om du kan få den inköpt i USA till ca 500-1000:- lägre pris än i moder svea.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Problem med Linksys DMA 2100 och 2200
12 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?