Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha RX-V461

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 September 2007 - 13:36

Pallexc
  • Pallexc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har funderingar på att skaffa mitt första hemmabio system. Kollade först på dom färdiga lösningarna men har nu blivit mer intresserad av att köpa förstärkare och högtalare för sig. (Har en Panasonic PV70 och kollade därför på deras nya system som heter SC-PT850 att använda därtill)

Hittade denna yamaha förstärkaren vilket jag jag tyckte verkade prisvärd. Någon som vet mer om den, verkar vara en ganska ny modell.

Högtalarna jag kollat på lite är Proson Reality Sat 31 5.1, har läst och dom verkar få bra kritik?

Min budget är strax över 5000 så är detta ett bra förslag, någon med bättre förslag för att vidga mina vyer? Är väldigt novis inom detta. Kommer använda det främst för filmtittande men får gärna fungera ganska bra för musik med. Jag vill helst ha förstärkare och högtalare i svart.

Det jag har att koppla till nu är datorn som jag kör via component, sen har jag ett xbox360 som oxå går via component, sen en optisk för x-boxen med.

Tack på förhand för alla råd ni kan ge mig.

//Paul

Redigerat av Pallexc, 08 September 2007 - 13:38.

Postad 08 September 2007 - 16:44

widde
  • widde
  • Beroende

• 1211 inlägg
  • 0
Folk brukar tycka att Yamahas burkar låter väldigt bra i surroundläge, men mindre bra i vanlig tvåkanalsmusik där den istället låter tunnt och oengagerad. RX-V461 är en av deras mindre modeller och fungerar säkert bra.
Är din budget 5000:- inklusive högtalare, eller bara för förstärkaren?
Om det gäller förstärkaren så skulle jag nog rikta mina ögon mot den lite
större RX-V661 om du är inne på Yamaha.
Annars finns det många olika märken att välja bland.
Denon är t.ex. populära i prisklassen. Likaså Marantz med sin SR-4001 (SR-4002 tror jag är på ingång), dock tycker jag inte alls om just SR-4001. Däremot låter deras SR-5001 och även SR-6001 grymt bra för sitt pris, dock ligger de nog lite över din budget.
Kanske även ska säga att RX-V461 inte har pre-out för dess kanaler, så det är svårt att bygga ut den med extra slutsteg i framtiden om ma skulle vilja det.

Men som sagt, Yamaha är bra till surround men mindre bra till tvåkanalsmusik om man sammanfattar de flestas röster här på forumet.

Postad 08 September 2007 - 17:46

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0

Hejsan.

Har funderingar på att skaffa mitt första hemmabio system. Kollade först på dom färdiga lösningarna men har nu blivit mer intresserad av att köpa förstärkare och högtalare för sig. (Har en Panasonic PV70 och kollade därför på deras nya system som heter SC-PT850 att använda därtill)

Hittade denna yamaha förstärkaren vilket jag jag tyckte verkade prisvärd. Någon som vet mer om den, verkar vara en ganska ny modell.

Högtalarna jag kollat på lite är Proson Reality Sat 31 5.1, har läst och dom verkar få bra kritik?

Min budget är strax över 5000 så är detta ett bra förslag, någon med bättre förslag för att vidga mina vyer? Är väldigt novis inom detta. Kommer använda det främst för filmtittande men får gärna fungera ganska bra för musik med. Jag vill helst ha förstärkare och högtalare i svart.

Det jag har att koppla till nu är datorn som jag kör via component, sen har jag ett xbox360 som oxå går via component, sen en optisk för x-boxen med.

Tack på förhand för alla råd ni kan ge mig.

//Paul

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har Proson Reality Sat 31 5.1 och RX-V461 och 360. Säger 10/10 till film och 7/10 till musik :D

Postad 09 September 2007 - 11:49

Pallexc
  • Pallexc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tackar för bra svar.

Min budget är runt 5000 för förstärkare och högtalare.

Proson högtalarna låter det som jag skulle bli nöjd med :)

Det är inget måste med en Yamaha förstärkare, bara att jag hittade ingen annan för runt 2500 som hade samma funktioner och som gick i svart färg. Men jag kan ha missat nån?

Kollade på dom förstärkarna du nämnde men dom ligger tyvärr lite över min budget, säkert väldigt bra förstärkare annars. Som sagt är jag lite novis så jag undrar om man ska kolla så mycke på hur många W det är per kanal? RX-V461 står det är 6:1 på prisjakt men kollar man yamahas sida står det att det är 5x105.

Men ni skulle iaf rekommendera mig att köpa förstärkare och högtalare löst istället för det färdiga panasonic systemet? (SC-PT850)

Postad 10 September 2007 - 22:51

Pallexc
  • Pallexc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har kollat vidare lite nu och fick se ett paket på Fynda's hemsida.

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2948

Samma förstärkare som jag nämnde innan men andra högtalare. Nån som köpt eller hört hur det låter? Är ingen Sub med där så kommer man sakna det stort eller klarar man sig ganska okey ändå? Sen köpa till suben lite senare.

Eller är det mer värt att kolla på Proson Reality Sat 31 5.1 iaf? Där ingår suben med.

Är en blandning av film och musik jag vill åt.

Hoppas på bra svar, tack

Postad 11 September 2007 - 05:27

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

• 622 inlägg
  • 0
Ja dom är nog lite bättre (om man gillar stora högtalere) själv skulle jag aldrig köpa dessa högtalare. Det skulle se så fult ut tycker JAG. Men dessa högtalare skall vara mycket bättre på musik men på film vet jag inte. och du behöver nog ingen sub till dessa, men du kan ju alltid köpa om du tycker att det skulle behövas.

Redigerat av snuffe82, 14 September 2007 - 13:47.

Postad 14 September 2007 - 14:02

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Här ett annat paket som kan vara ngt, visserligen ngt dyrare.
Fördelen är att du får med en sub, vilken alltid är bra vid film.
Dessutom är det "buy & try".

http://www.fyndborse...w.aspx?key=5583

Postad 14 September 2007 - 14:08

Unregistered7bb1c05f
  • Unregistered7bb1c05f
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Detta kan du även kolla in....http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?key=6116

Ger förmodligen mkt mer tryck i såväl musik som bio.
Suben som hänger med har fått riktigt bra kritik.
Se länk

http://www.bildochlj...01Z&testid=3108

Lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.