Häromdagen gick jag och köpte mig ett FloppyDTV-T-kort trots att jag visste att det kanske inte skulle fungera i MythTV (än). Ägnade gårdagen åt att dammsuga nätet efter information om detta och för någon timma sedan så satt jag och tittade på Kanal5. Hurra!!
Så nu kan man titta på kodade kanaler i Boxers utbud även med MythTV om man bara har ett FloppyDTV-kort, Boxer-abb. & en CA-modulJag är inte på något vis någon Linux-guru och till en början hittade jag bara poster om hur man patchar / kompilerar kärnan etc...lite över min nivå.
Men så fann jag följande mycket trevliga hemsida som dessutom uppdaterats för Ubuntu 9.04 väldigt nyligen.
Hur man installerar stöd för FloppyDTV i Ubuntu 9.04Jag följde den guiden till punkt och pricka och "vips" hade jag stöd för mitt FloppyDTV-T-kort.
Dock fick verktyget kernelcheck ett fel vid postprocessingen...men jag ignorerade det och bootade om i alla fall.
Och vad jag kan se så fungerade det prima.
Har bara kört kortet i någon timma än så länge...så jag kan inte riktigt uttala mig om drivarens stabilitet.
Dock så får jag lite sämre mottagning än jag hade i Windows7 Beta på samma maskin.