Postad 02 October 2007 - 17:12
Tjenare!
nej det är väl inget som jag har något behov av förnärvarande, men tack ändå
jag har ett annat album från när jag byggde stegvagnen, kika gärna in det galleriet, ska försöka ta några nya bilder med alla grejjer på plats, måste bara få tummen ur
hur kommer det sig att du har alla dina grejjer, är du DJ eller liknande?
nej det är väl inget som jag har något behov av förnärvarande, men tack ändå
jag har ett annat album från när jag byggde stegvagnen, kika gärna in det galleriet, ska försöka ta några nya bilder med alla grejjer på plats, måste bara få tummen ur
hur kommer det sig att du har alla dina grejjer, är du DJ eller liknande?
Postad 02 October 2007 - 18:12
ok, såpass som ljudtekniker alltså?
1600w är som sagt absolut max,(samma för alto 2.3 steget som jag använder till basen) den brinner säkert innan:P
enligt specarna så ska den ge 960w rms/8ohm bryggkopplad
är inte så jätte hemma på sånt här ännu men jag tycker det är kul och jag för söker lära mig så mycket som möjligt:)
vet inte om det är nån k*kförlängare just så att luras är väl inte direkt tanken
1600w är som sagt absolut max,(samma för alto 2.3 steget som jag använder till basen) den brinner säkert innan:P
enligt specarna så ska den ge 960w rms/8ohm bryggkopplad
är inte så jätte hemma på sånt här ännu men jag tycker det är kul och jag för söker lära mig så mycket som möjligt:)
vet inte om det är nån k*kförlängare just så att luras är väl inte direkt tanken
Postad 02 October 2007 - 18:34
4st bashorn är inte så dumt:P
i sommras så var jag på förfest innan storsjöyran hos ägaren till soundprecision, en kompis till mig känner hans son.
i vardagsrummet hade dom ställt upp två st basar som var i prototypstadiet, bakladdade horn i isobarik har jag för mig att han sa.
dom matades i allafall med ett par megafeta Dynamic Presicion-steg som tog upp 4HE st och gick på 3fas, han sluddrade nånting om 11000w rms i 2ohm.
har letat som fan på internet men jag har inte lyckas hitta något steg som matchar, du kanske vet nåt om dessa monster?
för mitt alto steg gav jag 2699kr hos billebro i stockholm
i sommras så var jag på förfest innan storsjöyran hos ägaren till soundprecision, en kompis till mig känner hans son.
i vardagsrummet hade dom ställt upp två st basar som var i prototypstadiet, bakladdade horn i isobarik har jag för mig att han sa.
dom matades i allafall med ett par megafeta Dynamic Presicion-steg som tog upp 4HE st och gick på 3fas, han sluddrade nånting om 11000w rms i 2ohm.
har letat som fan på internet men jag har inte lyckas hitta något steg som matchar, du kanske vet nåt om dessa monster?
för mitt alto steg gav jag 2699kr hos billebro i stockholm
Redigerat av micke_lindgren, 04 August 2008 - 02:38.
Postad 19 December 2007 - 17:37
jaså du gav mina grejer en tia? haha tack
vad tyckte du om mitt hemmabygge då?
Postad 04 August 2008 - 02:36
Tjena, nu har jag lyssnat ett tag på grejjerna och den spontana tanken är att det är mycket ljud för pengarna.
ska man anmärka på något så är brusnivån på steget oacceptabel vid max gain (-0db) men det går att kompensera på tex mixer eller dsp.
man bör kompletera med ett par basar för dom tappar mycket i botten
om du har några specifika frågor så är det bara att höra av dig.
mvh micke
ska man anmärka på något så är brusnivån på steget oacceptabel vid max gain (-0db) men det går att kompensera på tex mixer eller dsp.
man bör kompletera med ett par basar för dom tappar mycket i botten
om du har några specifika frågor så är det bara att höra av dig.
mvh micke
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?