Borde inte den datorn klara av att spela upp 720p utan problem till min LCD?
Förövrigt är HP DV9510 nästan samma datorn som DV9540, det som skiljer är något mindre hårddisk men lite snabbare processor (TL58 tror jag den heter på 1,9 GHz).
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 16 September 2007 - 14:49
Hej, jag köpte en HP Pavilion DV9510 för ett par dagar sedan och testade att ladda hem en inspelning av Planet Earth från SVT HD's kanal. Dessvärre hackade bilden något när jag spelade upp den via HDMI och 30 min in i avsnittet blev det även en lite fördröjning av ljuder.
Borde inte den datorn klara av att spela upp 720p utan problem till min LCD? Förövrigt är HP DV9510 nästan samma datorn som DV9540, det som skiljer är något mindre hårddisk men lite snabbare processor (TL58 tror jag den heter på 1,9 GHz). Postad 17 September 2007 - 21:09
Tja vilket program kör du med? Postad 19 September 2007 - 03:21
VLC är ett skit, inte optimerat för något (utom att spela upp precis varenda format i det kända universum). testa en riktig spelare (tex mpc med ffdshow/coreavc eller mplayer).
Postad 11 November 2007 - 12:32
Jag har testat med mediaplayer classic samt VLC.
Den som fungerar bäst är VLC men är ändå inte riktigt nöjd, mitt i vissa program så börjar det hacka eller om det rör sig mycket på skärmen. I vissa fall måste man starta om VLC för att detta ska fungera. Postad 11 November 2007 - 15:13
Just därför du ska byta spelare & codecs som outdoor_miner sa....... lägg ned VLC skiten rent ut sagt! CoreAVC ZoomPlayer Haali Media Splitter 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |