Jag lånar den här tråden, hoppas det är ok, om inte kan jag starta en ny.
Jag har nästan bestämt mig för att köpa ett par cm1:or och ska ha enbart dom och ingen sub, kanske komplettera senare om jag flyttar till större.
När jag och min tjejen flyttade ihop så bestämde jag mig för att köpa lite nya elektronikprylar, tvn är redan inhandlad (samsung 40 tum m86) och nu är det dags för stereon. Vissa förhållningsorder har jag fått från sambon, ej golvhögtalare, snygga, ju mindre desto bättre sen få det inte kosta hur mycket som helst. Budgeten började på 10 tuss och är nu snarare 15+.
Det första systemet jag kollade på var h/k hs200, snyggt och lät ok. Sen lyssnade jag på ett par dynaudio 42:or med en okänd sub som drevs med teac dr h300, oj vad mycket bättre det lät, sen var det litet och föll således tjejen i smaken. Därefter blev det audiovector k1 med en allt i ett förstärkare från onkyo DR-S501 och även då en okänd sub.
Nu senast har jag lyssnat på just cm1 och tyckte dom lät helt fantastiskt, de drevs av nad c355bee. I mitt tycke så behöver jag ingen sub till dom iaf inte som vi bor nu, nackdelen är väl att en allt i ett förstärkare kanske inte är bra nog för att göra cm1:orna rättvisa. Kanske skulle det räcka med nad c325bee.
Nu undrar jag om de finns någon "allt i ett" förstärkare som är tillräckligt bra, kanske nad viso two eller någon annan.
Rummet som ska ljudfyllas är på ca 25 kvm. Jag värdesätter mellanregister långt före kraftfull bas. Budgeten börjar spricka rätt rejält, jag kanske ska nöja mig med audiovectorerna och en sub.
Tacksam för synpunkter
mvh
svansfog