Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tony H P8 VS: Skate ?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2007 - 09:42

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tjo!.
Jag har Tony Hawk P8 och har spelat det en del. Anser att spelet är skit bra. Men är Skate som kommer snart bättre tro?
Nån som har nån liten tanke om detta? :)

Postad 20 September 2007 - 09:46

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Tjo!.
Jag har Tony Hawk P8 och har spelat det en del. Anser att spelet är skit bra. Men är Skate som kommer snart bättre tro?

<{POST_SNAPBACK}>

.skate

Postad 20 September 2007 - 10:15

TheHenk
  • TheHenk
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Tjo!.

<{POST_SNAPBACK}>

.skate

<{POST_SNAPBACK}>

Det var en fin tanke! :)

Postad 20 September 2007 - 10:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Prova demot på skate och bilda egen uppfattning. Skate all the way...

Postad 20 September 2007 - 12:13

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Svårt att säga eftersom de flesta här bara spelat demot. Visst är Skate:s kontrollsystem helt annorlunda från TH och kan anses vara mer "simulerande" än TH. Dessutom anklagas ofta TH för att vara overkligt, något som det aldrig gjort anspråk på att vara.

Det som är den allra största behållningen i TH är Classic mode och att hitta den perfekta linjen att klara så många Goals som möjligt på den korta tid man får. Demot av Skate gav väldigt lite inblick i vad som är själva målet med spelet. Tills jag fått prova det lite mer så tror jag att TH serien kommer vara snäppet roligare i längden.

-lk

Postad 20 September 2007 - 12:30

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1462 inlägg
  • 0
Tror nog att ett allt för realistiskt skatespel blir smått tråkigt i längden, eller? är ju inte många spel som är roliga och framgångsrika för att dom är just realistiska.. vissa bilspel då möjligtvis. =)

Postad 20 September 2007 - 20:09

neccan
  • neccan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
jag har spelat båda. Och jag anser att SKATE är mycket bättre. För det första den snygga grafiken. Sen spelkontrollen är väldigt bra. Och det känns så skönt att inte kunnna göra en combo på 1 miljon score

Postad 20 September 2007 - 23:05

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Min sambo hälsar att Tony Hawk var kul första två spelen men det senaste är bara en rutten re-run av samma tråkiga junk om och om igen.

För min egen del kan jag rekommendera .skate även om jag har NOLL intresse för skateboarding i verkliga livet. Det är riktigt kul faktiskt. Har dock inga erfarenheter av Tony Hawk så jag kan inte jämföra de två.

Postad 21 September 2007 - 07:54

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

jag har spelat båda. Och jag anser att SKATE är mycket bättre. För det första den snygga grafiken. Sen spelkontrollen är väldigt bra. Och det känns så skönt att inte kunnna göra en combo på 1 miljon score

<{POST_SNAPBACK}>

BTW så har jag gjort combo på över 5 mille :) . Verklighets troget spel ju. Men det är ju inte det jag är ute efter. Samma med grafiken. Den är skit fin på P8 med min full hd tv och PS3. Men får väl ta o prova SKATE o se vad skillnaden är :P

Postad 21 September 2007 - 14:52

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Jag spelar hellre skate demot i 20h i streck än 20min TH. Tycker att känslan och "tanken bakom styrningen" smiskar upp TH så sjukt enkelt. Undrar hur de tänker att "målet" med spelet skall bli.

Postad 21 September 2007 - 14:58

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Skate känns sjukt mycket fräschare och kontrollen är klockren....TH är rejält omkörd då utvecklingen av den spelserien helt avstannat de senaste åren.

Postad 22 September 2007 - 15:49

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
demon finns ju... men för min del tycker jag Skate är Mycket bättre än tony h.. allting känns mer realistisk och kontrollerna är hur bra som helst! :)

Postad 24 September 2007 - 09:21

hedda
  • hedda
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Trots att man endast spelat demot på skate så anser jag att det är ett mycket bättre spel rättigenom jämfört med Tony Hawk.

Kan förstå att vissa som bara vill sitta och trycka på knapparna och dra i spakarna utan mål och mening eller koppling till verkligen kan gilla Tony Hawk, men gillar man skateboard och känner igen gedigen och genomtänkt gameplay så väljer man Skate utan att tveka.

Så tycker jag i alla fall.

Det är konstigt hur fort man kan bli omvänd. Jag har alltid gillat Hawk-serien tidigare, men så blev man helt plötsligt frälst efter att ha testat Skate :)

Postad 24 September 2007 - 16:45

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Du är törstig och är väldigt sugen på att dricka något.

Då är skate som ett glas kall [din favoritdryck] medans tonyhawk är gammal sur mjölk.

Jag slutade spela skate-spel eftersom THPS inte kom någonvart. Eviga combos, stelt och tråkigt.

Skate har gett liv till hela genren. Tack, nu kan man äntligen spela skate-spel igen. Fysiken och animationerna är super och kontrollen är minst lika bra den. Det är spelet man alltid syftat på när man pratat om ett äkta skatespel som är mer som att skejta på riktigt.

Skate-demon skulle spöa ett helt THPS oavsett hur stort det var och hur många saker det fanns att klara. Man behöver inga uppdrag i skate, man kan åka runt och njuta hur länge som helst känns det som. Jag skulle betala för Skate-demon om det behövdes, så bra är det.

Nu kanske detta lät lite överdrivet. Men det är det inte, det är sanningen. B)

Postad 30 September 2007 - 11:11

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Skate :)

Postad 30 September 2007 - 11:50

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Då får väll jag gå imot strömmen och lägga min röst på P8. Har bara provat demot på skate men vart inte alls förtjust i det.

//EasterN

Postad 30 September 2007 - 18:37

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Skate är sjukt mycket bättre. Extra minus till TH för att den försöker ha lite fjortisattityd genom att man t.ex. bråkar med snuten....

Postad 01 October 2007 - 02:52

Unregistered09b4362c
  • Unregistered09b4362c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
har inte sett någon jämföra skate. med förra Tony Hawk.. kanske ska jämföra med Proving Ground iställe... bara en tanke. nytt vs nytt liksom

och skate är mer realistisk.. TH: proving ground som alla andra TH är arkad.. lär er se skillnaden + det är en smaksak.

jag föredrar skate. bara för det är grymt mycket snyggare och det nya sättet att styra är underbart, det som är synd är att man inte kan utföra alla tricks som finns IRL. (som man förövrigt kan göra i TH)

Postad 04 October 2007 - 11:33

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
skate i alla lägen, flick-it är bästa lösningen sedan post-it kom!

Glöm det mediokert gråa Tony "jag är fantasilös" Hawk. Har man en gång testat flick-it så vill man inte gå tillbaka till att enbart trycka på en knapp för att göra en trippelvolt och grinda på teleledningarna för att sen avsluta med en 1080 snurr. haha :)

Den som letar efter något nytt bör definitivt testa Skate.

Postad 04 February 2008 - 04:21

Unregisteredf8219770
  • Unregisteredf8219770
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Ja vi säger nog skate för hela slanten iaf hohoho klassar thps med hästlägnder :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.