Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur gör man en snygg TV-installation?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2007 - 19:01

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Hallå igen.

Nu har jag kört in min 50PC51 under några månader och är riktigt nöjd. Äntligen dags att börja snygga upp installationen lite.

Idag står TV'n på medföljande bort-stativ, med center-högtalaren liggandes framför och en jääävla kabelhärva bakom tv-bänken.

Så nu e frågan. Jag vill ha Fräna, relativt billiga och framför allt stilrena förslag på hur man gör detta snyggt. Det är en betingvägg bakom TV'n. Går det att få dit ett bra väggfäste? Vad skiljer olika väggfästen åt? Något speciellt att tänka på angående montering av TV på väggen?

Hur gör man med kablarna? Finns det något snyggt/fränt ma kan bygga i "gömma" kablarna i från TV'n ner till bänken? Tänkte köpa en IKEA LACK och ha liggandes....

Är det snyggt med spotlights i en IKEA hylla en sån utan synliga fästen ovanför TVn som lyser neråt? Hur gömmer man strömkablar osv snyggt i det läget?

Bilder, Tips, Tankar och Ideér mottages Tacksamt!!!!

Postad 20 September 2007 - 20:33

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tog en tripp till Ikea igår, köpte en bokhylla som jag lade ned, köpte 3 par ben och 4 längder lysdioder, vips så fick jag en tvmöbel. Kika i mitt galleri, halvbra bilder men du får en uppfattning i alla fall.

Postad 20 September 2007 - 21:11

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag byggde mig en egen lösning. Än är inte tv:n upphängd men många kablar som redan nu försvunnit. Även jag har monterat in spotts i en lackhylla för att få lite extra ljus i lägenheten. Ta en titt i mitt galleri och lämna gärna tankar och idéer!

Mvh Sys-case

Postad 21 September 2007 - 05:28

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Jag byggde mig en egen lösning. Än är inte tv:n upphängd men många kablar som redan nu försvunnit. Även jag har monterat in spotts i en lackhylla för att få lite extra ljus i lägenheten. Ta en titt i mitt galleri och lämna gärna tankar och idéer!

Mvh Sys-case

<{POST_SNAPBACK}>

Ja precis sådana idéer är det jag behöver....

FLER mottages tacksamt :P

Postad 21 September 2007 - 15:41

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Omnimount MWFS är snyggt och färdigt från fabrik så att säga

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.