Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ariport Express

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 September 2007 - 08:40

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nån som har en Mac och en Airport Express.
Jag lyckas inte koppla upp mig på Playstation Store trådlöst med min Airport!
Får köra på kabel så länge. Nån som är kunnig inom detta?
Jag hittar mitt nätvärk men de verkar inte som jag får nån ip adress. Jag vet inte riktigt men jag kommer inte in. :P

Postad 21 September 2007 - 09:27

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nån som har en Mac och en Airport Express.
Jag lyckas inte koppla upp mig på Playstation Store trådlöst med min Airport!
Får köra på kabel så länge. Nån som är kunnig inom detta?
Jag hittar mitt nätvärk men de verkar inte som jag får nån ip adress. Jag vet inte riktigt men jag kommer inte in. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kopplar din PS3 upp sig på nätverket överhuvudtaget? enda problemet jag har haft med min är att jag inte fått streamingen att fungera ännu :P

Postad 21 September 2007 - 11:29

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Asså första gången jag körde inställningarna till nätverket så fungerade allt ok. jag kom in på nätet och skulle gå ut på PS3 Shoppen o köpa spel. Men mitt i allt så bröts det.
Sen gick det inte köra "wireless" utan har fått använda kabel sen dess. Det fungerar bra ju. men jag vill inte ha en kabel genom hela lägenheten.
Komme inte ihåg vad det står för felmedelande. är på jobbet nu så jag kan inte kolla men. Får se om jag löser det. Har kört uppdateringar till min Airport men de har inte hjälpt. :P

Postad 01 October 2007 - 21:10

Unregisterede4ad32dd
  • Unregisterede4ad32dd
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Har du fått ordning på det ännu? Jag är lite intresserad av hur PS3 funkar ihop m Apple-prylar, funderar på att låta en sån ersätta min dvd-spelare och min PS2 och den framtida BluRayspelaren samt min AppleTV.

Fråga (om trådkapningen ursäktas): Kan man spela upp mp4-filmer kodade i Handbrake (el dyl) genom att föra över dem trådlöst till PS3:ans hårddisk från sin burk?

Postad 02 October 2007 - 08:24

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har du fått ordning på det ännu? Jag är lite intresserad av hur PS3 funkar ihop m Apple-prylar, funderar på att låta en sån ersätta min dvd-spelare och min PS2 och den framtida BluRayspelaren samt min AppleTV.

Fråga (om trådkapningen ursäktas): Kan man spela upp mp4-filmer kodade i Handbrake (el dyl) genom att föra över dem trådlöst till PS3:ans hårddisk från sin burk?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror jag fåt klur på det nu. Läste om hur man skulle göra på nätet. Ska prova när jag kommer hem fårn jobbet. Men de ska nog ha nått med att man anvädner WPA itsället för WEP till krypteringen

Postad 02 October 2007 - 08:43

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
WEP ska man inte använda då det är alldeles för lätt att knäcka/lyssna av. Om det fortfarande krånglar när du har fått till det där med WPA så kan du prova att byta kanal på det trådlösa nätverket. De flesta kör på defaultkanalen och bor man i lägenhet så kan det snabbt bli trångt.

Postad 02 October 2007 - 10:23

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

WEP ska man inte använda då det är alldeles för lätt att knäcka/lyssna av. Om det fortfarande krånglar  när du har fått till det där med WPA så kan du prova att byta kanal på det trådlösa nätverket. De flesta kör på defaultkanalen och bor man i lägenhet så kan det snabbt bli trångt.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad menar du med byta kanal?

Postad 02 October 2007 - 11:01

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Om du går in i administrationsverktyget för airporten (vet inte vad det heter) så kan du säkert byta kanal (som sändningen går över). Läs bruksanvisningen.

Postad 02 October 2007 - 11:24

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Om du går in i administrationsverktyget för airporten (vet inte vad det heter) så kan du säkert byta kanal (som sändningen går över). Läs bruksanvisningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack ska prova det.

Postad 02 October 2007 - 18:52

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

WEP ska man inte använda då det är alldeles för lätt att knäcka/lyssna av. Om det fortfarande krånglar  när du har fått till det där med WPA så kan du prova att byta kanal på det trådlösa nätverket. De flesta kör på defaultkanalen och bor man i lägenhet så kan det snabbt bli trångt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket för hjälpen. Jag ställde in WPA och ändrade kanal sen gick det. Så ###### kanon och köra trådlöst. ;) Tusen tack

Postad 02 October 2007 - 19:00

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Kul att höra! Du har ju fina grejer (Sony + Apple) så det kan ju bara bli bra! ;)

Postad 02 October 2007 - 23:07

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
jag kör samma grej ;) apple+ sony :P de e mina hjältar ;)...

jag hade problem med min airport extreme när man kopplade upp sig med ps3an så slutade internet att funka på datorn.. det var änna jobbigt då va... men tilllsut visade det sig att PS3an snodde datorns ip adress (192.168.1.2) så datorn tappade bort sig

men nu har man fixat det ;)

allt funkar som det skall, apple vet verkligen vad de sysslar med, sony e inte riktigt lika bra :rolleyes: men de duger

däremot funkar EJ apples bluetooth saker till ps3an =)

Postad 03 October 2007 - 07:15

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hörde/läste att Apples tangentbord och mus skulle funka, gör dom inte det? Skulle ju vara smidigt att ha det nya lilla bluetooth-tangentbordet!

Postad 03 October 2007 - 07:43

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Kul att höra! Du har ju fina grejer (Sony + Apple) så det kan ju bara bli bra! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jag är jävligt nöjd. Jag har bild på iMacen i mitt galleri titta gärna in.

Postad 03 October 2007 - 07:46

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
[

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska fungera men jag läste att det var fler som hade problem med att få det att fungera

Postad 03 October 2007 - 14:22

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

[

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska fungera men jag läste att det var fler som hade problem med att få det att fungera

<{POST_SNAPBACK}>

jag har apples bluetooth tangentbord och mus, det blir error , och att man skall testa igen.. men de fungerar endast till MAC tydligen, eller windows i boot camp miljö

Postad 04 October 2007 - 11:33

Andez
  • Andez
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

[

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jag har apples bluetooth tangentbord och mus, det blir error , och att man skall testa igen.. men de fungerar endast till MAC tydligen, eller windows i boot camp miljö

<{POST_SNAPBACK}>

Okej. jag får väl prova själv. Jag har oxå de.
Vad har du för mac?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.