Postad 21 September 2007 - 10:06
Postad 21 September 2007 - 15:20
Min lösning hitintills är att jag har satt dubbla gardinstänger med en gardin som är ganska tunn (vit), och har planerat en annan gardin i en roligare färg in mot rummet. Har dock inte blivit av ännu, eftersom jag ännu inte hittat någon som passar. (Har iofs inte letat jätte-aktivt…
Ett annat tips kan vara att försöka hitta något ställe som man kan köpa "frostad" plastfolie (som är mönstrad och inte heltäckande bitar). Bara med vanlig frostad folie så släpper man ju igenom nästan allt ljus, men det ser ju lite tråkigt ut kanske… Med en mönstrad folie, så får man det lite roligare. Problemet med den möstrade är att man kan ställa sig intill fönstret och glo in om man vill. Fast det mesta döljer man med någon kruka och lite växter. Dock blir det förmodligen någon glipa här och var, men på ett ställe där folk bara passerar stannar nog inte folk för att spana in. Möjligen barn eller ev. tjuvar…
Thomas
Postad 21 September 2007 - 15:57
Eller en och annan "ful gubbe" kanske. Häromdagen gick jag förbi ett hus tidigt på morgonen när ögat drogs till ett upplyst fönster. Nu är jag ju närsynt (dock inte så att det behövs galsögon anser jag) men nog fasen såg det ut som att det stod en snygg tjej och lagade frukost - helt utan kläder (iaf upptill).Dock blir det förmodligen någon glipa här och var, men på ett ställe där folk bara passerar stannar nog inte folk för att spana in. Möjligen barn eller ev. tjuvar…
Fick först lite dåligt samvete men tänkte sedan att om man inte vill bli tittad på så kan man ju faktiskt göra en av flera saker. 1. Ta på sig kläder (aha...). 2. Om man nu av någon anledning måste laga frukost naken kan man ju skaffa persienner 3. Behöver kanske inte ha fullt så mycket upplyst för att röra i en gryta?
mvh "Fula Gubben" (som nu inte går den vägen längre, iaf inte utan skygglappar...)
Redigerat av Unregistered1013, 21 September 2007 - 15:59.
Postad 21 September 2007 - 16:30
Eller kanske en gardin som täcker nedre halvan av rutan, från sida till sida s.a.s.
Redigerat av Unregistered592cec63, 21 September 2007 - 16:33.
Postad 21 September 2007 - 16:41
Jag har fått lära mig att spegelglas fungerar på detta sätt:Skulle sån där "spegel" folie fungera då ? Ger dig full syn ut men ger minimal syn in.
Den sida som har mest ljus ser en spegel medan den mörkare sidan kan se igenom. Om detta stämmer så innebär det ju att du har insynsskydd dagtid men kvällstid är det tvärtom.
Postad 21 September 2007 - 17:28
Det där med frostat folie lät intressant, vart köper man sådant och är det någon som sitter å trycker på bilder hur det kan se ut? Min andra tanke är att dra ut till Maxi och köpa typ 3-4 höga växter och ställa i fönstret...
Edit: Vissa här i området täcker över hela fönstret med tyg (inte tunt tyg), men det ser fan förjävligt ut. Då kan man lika gärna använda packtejp och kartong tycker jag.
Redigerat av Unregistered6519c071, 21 September 2007 - 17:30.
Postad 21 September 2007 - 18:28
Postad 22 September 2007 - 16:44
Känner mig som en skyltdocka jag med.
Lösningen för mig blev en snabbväxande häck, som jag hoppas ska nått upp om ett par år.. tills dess, persienner när behovet att köra nakenyoga infaller...
Postad 22 September 2007 - 17:30
Postad 22 September 2007 - 18:14
Postad 22 September 2007 - 18:33
Inte nog med det, andra sidan lägenheten vetter mot stans stora polishus vilket innebär att dom har koll på det mesta man gör så fort man glömmer ha rullgardinen nere.. kul.
Insyn sucks big time. Rullardin och stora gardiner det enda som hjälper. som tur har jag ny lägenhet på gång..
Postad 22 September 2007 - 19:59
http://www.frontline.se/1081_Dekaler
http://www.skalskydd...r/dekorfilm.asp
http://www.hrcgruppen.se/frostfilm.htm
kolla också hos närmsta glasmästare eller hos systemtext.
sök på frostfilm på tex google, så hittar du mer.
Kan också säga att om och när man ska bort filmen från rutan så kan det bli ett ****
Redigerat av Unregistered592cec63, 22 September 2007 - 20:01.
Postad 25 September 2007 - 13:48
Postad 25 September 2007 - 17:23
Tror jag ska ge mig ut på jakt efter sådana jag också. Vilket mönster valde du?
Thomas
Postad 25 September 2007 - 18:38
Postad 25 September 2007 - 19:48
Det blev den som heter "frost", totalt neutral och lite småtråkig, men dom hade bara de där som jag tycker "fula mönstren" annars, typ mosaik å prylar... Annars ser ju "löv" och "rutor" samt "vass" riktigt fräscha ut men de fanns inte...Nu har jag inskaffat sådant här Fönsterfilm, verkar bli ganska bra, ingen risk att någon ser igenom, men det ser lite trist ut från insidan så jag får gömma filmen lite med blommor
Postad 11 October 2007 - 10:15
www.svefilm.se
Ska tydligen ha flera alternativ både för att minska insyn och få en bättre temperatur under sommaren. Lämnar tydligen offert oxå så det kan kanske vara värt att höra sig för och kolla om priserna är rimliga.
Postad 18 October 2007 - 22:29
jag har frostfilm från ikea på mina fönster då jag bor på bottenplan, blev sjukt bra för löjligt lite pengar.
Söker efter den på hemsidan men hittar inget. Har du något namn på den?
Postad 26 November 2007 - 00:38
Postad 30 December 2008 - 22:42
Redigerat av peterpan70, 30 December 2008 - 22:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
20 bilder
44 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?