Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Motorola RAZR2 v8 & v9

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Motorola Razr2 V8 (Mobiltelefoner) 1 8.5 (5) Inga priser
Motorola Razr2 V9 (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Motorola Razr2 V8 Luxury Edition (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser

Postad 26 September 2007 - 11:26

kabo
  • kabo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tyckte de här mobilerna behövde lite uppmärksamhet de med ;)

v8 har EDGE och är lite tunnare än v9 som har HSDPA (turbo-3g). Bägge är dock sjuuukt snygga.

v8an har väl börjat släppas i Sverige men jag hör inget om v9? :/
Enligt motorola så skulle bägge mobilerna börja säljas i Q3 2007, så dom har inte många dagar på sej att lansera nu... Någon som vet ngt om detta?

Info om v9 finns här.

Postad 28 September 2007 - 16:02

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag har också fattat tycke för dessa mobiler, i synnerhet V9:an som förutom 3G också har plats för extra minne, något som V8:an av outgrundlig anledning inte har. Det är dock varit märkligt tyst kring dem sedan pressreleasen från Motorola i maj.

Enligt Katshing skulle V8 preliminärt komma in i dag, medan Komplett räknar med ankomst först 23 oktober. Återstår att se vem som har rätt. Ingen av dem har lagt upp V9 i sina butiker, så den lär väl anlända tillsammans med första snön i Skåne, dvs på andra sidan nyår...

Recensioner från USA och England är på det hela taget positiva, men i Ericsson- och Nokia-land lär väl inte dessa modeller falla så många på läppen. Inget jag bryr mig om dock; om den tilltalar mig även i sin fysiska uppenbarelse lär det bli den första mobilen jag faktiskt köper privat (har haft mobil via jobbet sedan mitten av 90-talet :P ).

Postad 07 October 2007 - 12:04

Makos
  • Makos
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
zomg ngn som köpt den än?!?

är ni nöjda?

vill inte beställa den förrän sett den irl tror jag, men ska köpa den!

Postad 11 October 2007 - 16:42

mad_cow
  • mad_cow
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet någon affär som har fått in den där man kan klämma och känna på den?

Postad 11 October 2007 - 16:57

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kul att vi åtminstone är 4 personer i Sverige som är intresserade av Razr2! :rolleyes:

Av de stora drakarna är det ingen som listar den på sin site - faktum är att det enbart är Siba som ens har Motorola som leverantör, och de har bara en (1) modell.

Om du har vägarna förbi MediaMarkt i Sthlm eller Lund kanske det kan vara värt ett försök. Vet inte hur snabba de är på att ta in nya modeller.

I övrigt är vi utlämnade till de webb-butiker som har den i lager, och det är ju ändå där vi i slutändan köper de flesta av våra prylar, så jag kan inte klandra de fysiska butiker som är trötta på att vara utställningslokal åt nätbutikerna.
Å andra sidan kan de ju inte sälja om de inte har något på lager: Moment 22...

Den dyker säkert upp på fler ställen vad det lider.

Postad 12 October 2007 - 13:51

Unregisteredf0b96276
  • Unregisteredf0b96276
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har haft denna i ett par dagar nu. Första intrycket är att den är väldigt snygg, både till det yttre men även menydesignen osv är snyggt utformad. Har ingen erfarenhet av tidigare razr men gränsnittet är iaf väldigt skönt att använda. Den är även otroligt snabb i menyn vilket är väldigt skönt.

Batteritiden varierar väl väldigt mycket beroende på vad man gör, själv använder jag bara den som telefon, pratar väl kanske 30-60 minuter per dag och skickar drygt 10-15 sms och får då 3-4 dagar ur batteriet. Så länge man får iaf 2 dagar tycker jag det är godkänt, bara ladda när man sover/är hemma.

Har tyvärr ingen annan kamera än just den i mobilen så kan inte ta några bilder men men. Rekommenderar den varmt än så länge!

Postad 12 October 2007 - 15:03

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hur är det att prata i den, är ljudet och så bra? Vill gärna veta för jag är intresserad av en sådan!

Postad 13 October 2007 - 05:32

Unregisteredf0b96276
  • Unregisteredf0b96276
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Absolut, vet inte direkt vad du har för krav men hade en w810i förut och den är minst lika bra som den iaf. Tycker även (har väl inte så mycket med ljudet att göra dock egentligen) det blir bättre med clamshell än utan.

Postad 13 October 2007 - 09:48

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Precis när jag äntligen lyckats bestämma mig för vilken telefon jag vill ha så dyker det här upp..

RAZR 2 Lyx varianten..

Ska man vänta?

Motorola är nog det i särklass sämsta företaget näe det gäller att få ut sina produkter på den svenska marknaden..
Det tar alltid minst 6 månader från det att de släpper en modell tills man kan ha minsta möjlighet att få tag på luren i en butik..
Resultatet blir att man hinner tröttna på modellen innan den ens finns att köpa..

Jag väntar fortfarande på K3 som kom för snart 1 år sedan eller så..

SKÄRPNING MOTOROLA!

Postad bild

Postad 13 October 2007 - 12:07

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Svart och guld är en klassisk kombination, och det blir extra snyggt på V8:an! Men det är en begränsad utgåva, så om det är svårt att få tag på de vanliga modellerna lär det bli snudd på omöjligt att hitta lyxvarianten i Sverige. Köp du standardmodellen av V8 eller V9.

Instämmer dock i att det tar för lång tid mellan lansering och tillgänglighet i svenska butiker. Om Motorola's resonemang (obs! spekulation) är att de har för liten marknadsandel i Sverige, så vore det väl sundare affärer att tvärtom se till så att vi får de senaste modellerna först? Pressreleaser i all ära, men de ersätter inte fysiska produkter som vi, konsumenterna, kan köpa och använda. Och vi gillar inte att vänta...

I linje med det skulle jag gärna se ett releasedatum för V9:an, i butik, i Sverige. Gärna i år.

Laahn: Grattis till V8:an! Du verkar nöjd, och det är just nöjda kunder som skriver i forum som Motorola behöver. Själv har jag inga direkta frågor, utan hoppas som många andra få se den IRL i någon lämplig utställningslokal.. eh butik, snart. :) Det är först då man kan få det riktiga habegäret, eller i värsta fall avfärda den som ointressant.

Postad 20 October 2007 - 14:53

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Trevlig telefon detta ;)

Postad 21 October 2007 - 14:47

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag var inne i en Telenor-butik i Malmö i dag, och frågade då om de hade V8:an. Svaret blev att de inte sålde Motorola. När jag replikerade "Det var ju synd" så svarar personen "Nej".

Jag orkade inte följa upp orsaken till det svaret, utan vände bara och gick ut igen. Men jag kan inte låta bli att undra varför Telenor inte vill befatta sig med Motorola. Dålig kvalitet? Sena leveranser? Eller är det bara för få modeller och därmed ett dåligt kundunderlag?

Nu ska man väl bedöma varje modell för sig, så jag hoppas verkligen att V-modellerna kan leva upp till mina förväntningar. Hade jag velat ha en Nokia eller en SE så hade jag sannerligen inte behövt leta eller vänta, men varför göra det lätt för sig?

Nu hade jag tyvärr inte tid att leta runt efter en butik som har V8:an hemma, men det verkar i princip inte finnas några, så när V9:an väl kommer får det bli en chansning.

Ni som har köpt en V8, skriv gärna ett omdöme på prisjakt.se. Det kan vara en god hjälp till andra som är intresserade.

Postad 01 November 2007 - 22:25

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Två webb-butiker har nu lagt upp V9:an i sitt sortiment, men det är mer att betrakta som blänkare eftersom ingen har några uppgifter eller ens bilder på telefonen. Vad de därmed baserar priset på är svårt att veta, men det kanske inte är en dålig gissning att det hamnar 4-500 kronor högre än V8:an, som nu ligger på under 3000 kr. 3G och plats för minneskort är helt enkelt värt några hundralappar extra.

Det är trots avsaknad av releasedatum ändå goda nyheter, det innebär förhoppningsvis att den finns i butik innan jultomten knackar på :(

Postad 02 November 2007 - 22:50

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Lyxvarianten har också fått ett pris på runt 5500-6000. Helt OK. :lol:

Kan nån fysisk butik få in den någon gång så vore man glad.. :)

Postad 03 November 2007 - 08:35

kabo
  • kabo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Den har även funnits ett tag på expansys sida:
http://www.expansys.se/p.aspx?i=149255

Hoppas den kommer innan jul! :) :lol:

Postad 03 November 2007 - 09:45

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Lyxvarianten har också fått ett pris på runt 5500-6000. Helt OK. :)
...

Verkar som jag får äta upp mitt tidigare påstående om att den skulle bli omöjlig att få tag på! :lol:
Den är grymt snygg, men frågan är om den är värd dubbla priset?

Måste säga att jag är tveksam till den röda metallicfärg som V9:an kommer i, hade hellre haft en svart telefon. Men det är väl bara att gilla läget, eller invänta V9 i lyxversion.

Postad 04 November 2007 - 03:30

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

...

Verkar som jag får äta upp mitt tidigare påstående om att den skulle bli omöjlig att få tag på! :P

Man får iaf 1,5gb mer i minne på köpet så det ka väl vara värt några kronor..

Postad 04 November 2007 - 03:40

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Ni som har nån av dessa telefoner. Finns det tangetlås på den.. Det finns det inte på min Krzr och det va grymmt irritersamt då man via volymknapparna på sidan ändrade ringsignals typ.. Så helt plötsligt så va den inställd på tyst och man missade samtal..

Postad 04 November 2007 - 09:53

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ni som har nån av dessa telefoner. Finns det tangetlås på den.. Det finns det inte på min Krzr och det va grymmt irritersamt då man via volymknapparna på sidan ändrade ringsignals typ.. Så helt plötsligt så va den inställd på tyst och man missade samtal..

Den ska enligt uppgift ha en knapp för tangentlås på ena sidan, men om den är nödvändig att använda får någon som faktiskt har telefonen svara på. Jag fick dock intrycket på amerikanska forum att den tryckkänsliga skärmen på utsidan reagerade trots att tangentlåset var på, vilket resulterade i en del vibrationer från den haptiska feedbacken.

Det låter förvisso lite irriterande, men inte lika opraktiskt som att telefonens ringläge ändras utan förvarning!

Ingen telefon är perfekt, man får som vanligt väga för- mot nackdelar.

Postad 04 November 2007 - 09:59

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

...

Verkar som jag får äta upp mitt tidigare påstående om att den skulle bli omöjlig att få tag på! :(

Man får iaf 1,5gb mer i minne på köpet så det ka väl vara värt några kronor..

Med tanke på att V8 inte har någon minnesplats så är det väl enda möjligheten att få in mer minne. Det pratades om en 2Gb-version av "vanliga" V8:an, men den har ännu inte dykt upp.

Synd att Motorola valde att inte stödja MicroSDHC när de ändå gjorde så mycket annat rätt med Razr2. Nu blir 2GB det största kort man kan använda i V9:an. Nåja, man får ju in ett antal avsnitt av Simpsons eller South Park :P

Postad 07 November 2007 - 19:11

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Den bästa mobilen jag har haft! Har haft en del mobiler. Suverän på det mesta, bra musikspelare, bra samtalsljud, bra tryck när det ringer i den, högtalaren är hur bra som helst, inga störningar alls eller konstiga läten , typ burkigt! Älskar Touch tangenterna när man spelar musik, bra från motorola att det ger en liten vibration när man trycker på nästa låt typ så man vet att det funkar! Det enda jag har att anmärka på är att det är för litet batteri i den, räcker ca 1-2 dagar om man använder den en del, fast det är ju 2 stora skärmar och det är=med mycket ström...

Postad 08 November 2007 - 03:10

Squalo
  • Squalo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Intresset är ganska svalt för dom. Jag startade en tråd på ett annat forum, men det är inte många som intresserar sig för dom.

V9 syns inte till, men V8 säljs av massor av butiker på nätet. Det som är tragiskt är att den bara har 500 MB minne, om ens det, och ingen möjlighet att expandera det. Speciellt då den fått sig en så snygg MP3-spelarskärm. En enkel MP3-spelare med 2 GB minne går på kanske 350-400 kr, och det får man väl anse som minimum idag.

Att trycka i 2 GB minne istället för en halv hade kanske ökat priset med 150 eller 200 kr, men det hade varit väl värda pengar. Komponenten går på 60-70 kr som mest.

Postad 08 November 2007 - 09:05

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Intresset är ganska svalt för dom. Jag startade en tråd på ett annat forum, men det är inte många som intresserar sig för dom.

V9 syns inte till, men V8 säljs av massor av butiker på nätet. Det som är tragiskt är att den bara har 500 MB minne, om ens det, och ingen möjlighet att expandera det. Speciellt då den fått sig en så snygg MP3-spelarskärm. En enkel MP3-spelare med 2 GB minne går på kanske 350-400 kr, och det får man väl anse som minimum idag.

Att trycka i 2 GB minne istället för en halv hade kanske ökat priset med 150 eller 200 kr, men det hade varit väl värda pengar. Komponenten går på 60-70 kr som mest.

Ja, det är uppenbart att intresset är svagt, men jag försöker mot alla odds hålla igång den här tråden. Och jag gör det på ren spekulation, eftersom jag inte ens har hållit i telefonen i fråga.
Men det är väl just andras ointresse som driver mitt intresse, och det faktum att det inte går att köpa V9 ännu gör att man måste fördriva tiden med något! :)
Vet inte vilket "det andra forumet" är, men du får gärna hjälpa till att hålla den här tråden högt i stället!

Jag har också svårt att förstå hur man kan släppa en modern telefon med så lite inbyggt minne, och ingen möjlighet att expandera det, men jag förmodar att andra tillverkare gör likadant.
1GB är ett minimum för att kunna ha lite musik med sig. Samtidigt läste jag i [den amerikanska] manualen att V9 inte kan spela MP3 med högre bitrate än 128kbps. Ren idioti, min gamla Nokia klarar det mesta man kastar åt den, även Ogg Vorbis när jag kör OggPlay. Det är tyvärr uppenbart att Motorola inte satsar på att slå ut Sony Ericsson som musiktelefon...

Förmodar att du själv inväntar V9:an?

Postad 08 November 2007 - 09:15

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Den bästa mobilen jag har haft! Har haft en del mobiler. Suverän på det mesta, bra musikspelare, bra samtalsljud, bra tryck när det ringer i den, högtalaren är hur bra som helst, inga störningar alls eller konstiga läten , typ burkigt! Älskar Touch tangenterna när man spelar musik, bra från motorola att det ger en liten vibration när man trycker på nästa låt typ så man vet att det funkar! Det enda jag har att anmärka på är att det är för litet batteri i den, räcker ca 1-2 dagar om man använder den en del, fast det är ju 2 stora skärmar och det är=med mycket ström...

Kul att höra! Inte för att jag är förvånad; hade jag trott att det var en dålig telefon hade jag inte hängt här halva dagarna och väntat på V9 :)

Svagheterna verkar vara lite snålt tilltaget minne (i V8) och batteritiden. Men man kan inte vänta sig så mycket annat när batteriet ska få plats i ena halvan av telefonen, tillsammans med det mesta av elektroniken. Och det är ju ingen fet lur direkt...
Och dubbla skärmar + MP3-spelare gör ju inte saken bättre!

Av erfarenhet vet jag att man "leker" mycket med en ny telefon, men så småningom får man lite bättre passningstider. Annars är det bara att vänja sig vid att ladda var och varannan dag. Och kanske skaffa ett extra batteri som backup.

Hur fungerar det nu med touchknapparna när man har telefonen i fickan? Är det lätt att av misstag trycka på dem, eller krävs det att man gör det med fingret direkt mot displayen?

Postad 08 November 2007 - 19:08

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Tycker det är knepigt att det ska vara så svårt med Motorola. Har en Krzr K1 själv och tycker den är hel nice. De enda jag störde mig på fixade de med ett uppdatering på mjukvaran, nu finns ett tangent lås för externa knappar när den är ihopvikt.
Verkar som de flesta i Sveriga är insnöade på Nokia och SE.. Lite tråkigt.

Mange30: Är det "tangent lås" på den yttre skärmen när den är ihopvikt och inte spelar musik? Så man slipper en vibrator i fickan..

Postad 08 November 2007 - 20:24

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tycker det är knepigt att det ska vara så svårt med Motorola. Har en Krzr K1 själv och tycker den är hel nice. De enda jag störde mig på fixade de med ett uppdatering på mjukvaran, nu finns ett tangent lås för externa knappar när den är ihopvikt.
Verkar som de flesta i Sveriga är insnöade på Nokia och SE.. Lite tråkigt.

Mange30: Är det "tangent lås" på den yttre skärmen när den är ihopvikt och inte spelar musik? Så man slipper en vibrator i fickan..

Ja det går att få dom knapparna låsta, bara att hålla inne ena sidoknappen så låser dom sig, tycker denna telefonen är super :)

Postad 10 November 2007 - 16:50

Squalo
  • Squalo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ja, det är uppenbart att intresset är svagt, men jag försöker mot alla odds hålla igång den här tråden. Och jag gör det på ren spekulation, eftersom jag inte ens har hållit i telefonen i fråga.
Men det är väl just andras ointresse som driver mitt intresse, och det faktum att det inte går att köpa V9 ännu gör att man måste fördriva tiden med något! :)
Vet inte vilket "det andra forumet" är, men du får gärna hjälpa till att hålla den här tråden högt i stället!

Jag har också svårt att förstå hur man kan släppa en modern telefon med så lite inbyggt minne, och ingen möjlighet att expandera det, men jag förmodar att andra tillverkare gör likadant.
1GB är ett minimum för att kunna ha lite musik med sig. Samtidigt läste jag i [den amerikanska] manualen att V9 inte kan spela MP3 med högre bitrate än 128kbps. Ren idioti, min gamla Nokia klarar det mesta man kastar åt den, även Ogg Vorbis när jag kör OggPlay. Det är tyvärr uppenbart att Motorola inte satsar på att slå ut Sony Ericsson som musiktelefon...

Förmodar att du själv inväntar V9:an?

Jag med. Det är inte som om dessa Flash-minneschip på ett par gigabyte kostar många tior idag. Och att inte lägga till en minneskortplats, det är bara korkat. Det får man i en telefon som kostar långt mycket mindre om man tittar på Nokia eller SE.

Att dom bara kan spela MP3 med så hög komprimering är också bara dumt. Min 3 år gamla Motorola har inga problem vare sig att käka SD-kort eller spela MP3. Och lite utveckling på 3 år borde man kunna räkna med.

V9 inväntar jag inte. Ska jag lägga så mycket pengar som den kostar, så vill jag nog ha en smartphone som SE P1. Efter att han haft en smartphone i några år, så är det svårt att gå ifrån konceptet. Alternativet är en billigare lur.

Det vore trevligt om man såg att dessa Motorolas inledde en bana av fallande pris likt dom tidigare V3-modellerna. Går den ner i pris kan den bli intressantare, men för vanligt folk har den svårt att konkurrera i funktioner, när folk vill spela MP3 och ha sig.

Postad 10 November 2007 - 22:57

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag var inne på phonehouse igår och tjejen som jobbade där (verkade inte ha så mycket koll på någonting), kunde inte hitta telefonen i deras system..

Jag gick där efter till elgiganten och han försökte rätta mig att det var z8 jag sökte efter.. NEJ det är v8.. (visade honom hemsidan) den fanns givetvis inte i deras system heller..

Motorola måste hata svenska kronor eller nått, för de gör det fan inte enkelt att få tag på deras prylar iaf..

Postad 11 November 2007 - 10:44

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag var inne på phonehouse igår och tjejen som jobbade där (verkade inte ha så mycket koll på någonting), kunde inte hitta telefonen i deras system..

Jag gick där efter till elgiganten och han försökte rätta mig att det var z8 jag sökte efter.. NEJ det är v8.. (visade honom hemsidan) den fanns givetvis inte i deras system heller..

Motorola måste hata svenska kronor eller nått, för de gör det fan inte enkelt att få tag på deras prylar iaf..

Tråkigt, och dåligt av PhoneHouse att inte ha bättre koll. Råkade ut för ungefär samma sak för flera veckor sedan, när jag blev påhoppad av PhoneHouse utanför ICA. Ville pracka på mig en Sony Ericsson och ett abonnemang, förstås, men när jag sa att jag är på jakt efter en Motorola svarar den ena "varför ska du ha en Motorola?". Mycket dumt svar när man är försäljare. Hans kollega var dock lite smartare och frågade vilken modell. V8 fanns förstås inte i deras system, de hade inte ens hört talas om den. Och så är det alltså fortfarande...

Man kan förstås fråga sig om det är Motorola som osäljer sina mobiler, eller om det är de traditionella återförsäljarna som inte bryr sig. De vill sälja stora volymer för att få bra priser, och då går mindre kända telefoner bort. På nätet går det ju att få tag på den, och förmodligen blir prispressen större där. Att däremot få fingra på den innan man köper verkar bli svårt. Webhallen i Sthlm verkar ha den, så det kan vara ett tips om man befinner sig i Hufvudstaden.

Postad 11 November 2007 - 13:53

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
En enkel fråga har RAZR² V8 Luxury Edition kommit till Sverige ännu?

Postad 11 November 2007 - 18:48

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

En enkel fråga har RAZR² V8 Luxury Edition kommit till Sverige ännu?

Det verkar inte så. Bara 3 butiker har lagt upp den, och ingen har den i lager. Läget är detsamma med V9, men vi hoppas att de snart dyker upp.

Postad 12 November 2007 - 03:04

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Det är faktiskt några fler än bara 3 butiker som lagt upp den faktiskt. Men att ingen i Sverige har den i lager idag 12-11-2007 stämmer däremot.

Väldigt läcker lur detta alltså. Fast den verkar lite bräcklig.

Hadde fösta RAZR modellen när den kom och den vart ingen hit kvalitetsmässigt kan jag säga. Kom in damm under displayen bara efter 3månader och inte lite heller. Har ägt många mobiler och aldrig varit med om något liknande.
Service blev det.

Det dröjde sedan inte mer än några få månader tills hela telefonen pajade. Då jag fick ett samtal och det dugg regnade lite och det klarade inte Motorolan. Vad jag kan minnas så har ingen av mina tidigare telefoner pajat för något sådant här. Samanfattningsvis så måste tätning varit grymt dålig runt telefonen om det änns fanns någon.

Har idag en Nokia och nej inget damm under displayen än efter 1.5år och jag har pratat i när det regnat ute utan problem. Kan tillägga att det inte är någon extra stöt och fukttålig Nokia jag har utan en ''vanlig''

Vet ju nu inte om den nya RAZR2 V8 har någon form av gummi packning eller tätning runt chassit för det skulle den verkligen behöva. Annars så är det väl nära på ett måste att alltid ha något typ av skyddsfodral till telefonen och låta bil att svara när det regnar ute.

Visst är den riktigt tunn också men den är faktiskt väldigt bred också så frågan är om den totala massan blir så mycket mindre.

Men det finns ju flera som verkar väldigt nöjda med sina Motorola mobiler så jag kanske bara hadde otur och fick ett måndags exemplar?

Postad 12 November 2007 - 07:52

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Knaz:
Du kan ha rätt i att fler butiker har lagt upp den, nu tittade jag bara på läget här på prisjakt. Jämför man med V8 är det dock för få för att den ska finnas till försäljning.

Det är bra att du tar upp driftsäkerheten för Motorola, jag har spekulerat kring det tidigare i tråden. Det här är ju en ny modell, och den är viktig för Motorola, men det betyder ju inte att man har gjort allt rätt.

Jag har liknande erfarenheter av Nokia som du. Min slocknade under ett kraftigt sommarregn då jag inte kunde skydda den, men efter att den torkat var det inga problem att dra igång den igen. Det är ett välkänt faktum att de är stryktåliga.

Är nog läge att leta lite bland amerikanska forum och se vad de tycker om Razr2:an. De har ju haft den på marknaden ett tag nu, så eventuella brister bör ha visat sig vid det här laget.

Formfaktorn är också något jag har tvekat lite kring. Den första Razr:n var alldeles för bred för min smak, så jag hoppas på att 2:an ska kännas lite smalare. Någonstans ska elektroniken få plats, och 2,2" skärm kräver ju lite utrymme, så man kan inte kräva vad som helst. Måste hitta någon butik som har den hemma så man får känna lite på den.

Postad 12 November 2007 - 21:58

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
RAZR2 har en lite annan konstruktion med ett gjutet skal.
Det finns alltså inte alls så många skarvar där det kan komma in damm.

Min RAZR v3 ser fördjävlig ut på diplayen, men det sitter ju också två stora "hål" på sidan av locket där det kan komma in precis hur mycket skit som helst.. korkad placering..

Postad 13 November 2007 - 10:52

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hoppas att du har rätt, fusione, att den förbättrade konstruktionen ger mindre besvär med damm och fukt. Min gamla Nokia är full med hö och halm :) , men den går å andra sidan att plocka isär för rengöring. Displayen är dock fortfarande ren, trots allt jag utsätter den för. Man är inte lika rädd om en jobbtelefon förmodar jag...

En telefon för 3000 kronor ska man kanske inte ha med sig överallt, men den måste ju tåla vardagligt användande utan problem.

Postad 23 November 2007 - 20:32

kabo
  • kabo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kollade just på brittiska amazon...
De planerar ha Motorola V9 redo för leverans 25e jan 2008 :)

bläääääääääääääääääää...

Jag som hade hoppats att den skulle bli en fin julklapp till mej själv. Men det är väl ingen ide att hoppas på att någon nätbutik i Sverige ska få in den före jul, än mindre att någon riktig butik ska få in den så man får klämma på den först...
Håhåjaja, livet är hårt.

Postad 26 November 2007 - 09:27

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Dåliga nyheter, kabo, vi får hoppas att Amazon har fel!

Jag noterade att priserna på V9:an justerades uppåt för någon vecka sedan hos de 5 butiker som har den i sitt sortiment. Det borde innebära att de fått bättre uppgifter kring priset från Motorola, vilket i sin tur kan betyda att den är på gång.

Nåja, är väl inte så mycket att spekula kring - den kommer när den kommer. Och jag vill också titta på den en gång innan ett eventuellt köp. Känns som lite mycket pengar på något man inte ens hållit i handen...

Postad 29 November 2007 - 12:21

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nu finns V8 Luxury Edition ute i butik, till det facila priset av drygt 5000 kronor. Jag förutspådde att den skulle bli svår att få tag på i Sverige, men där fick jag stå i skamvrån :) .
Tydligen inte så svårt att slänga på lite guldfärg på en befintlig modell, men betydligt svårare att få fram V9, trots att den redan säljs i USA, Asien och Australien.

Läste följande på IDG.se här om dagen:
Motorola rasade ordentligt, från 20,7 procent till 13,1 procent, eller 37,8 miljoner sålda mobiler. Bolagets andel rasar alltså 7,6 procentenheter. Företaget har haft problem med sin distribution, vilket har haft negativ effekt på försäljningen.

Vet inte om "har haft" är rätt uttryck i sammanhanget...

Det är möjligt att Europa är Motorola's minsta marknad, men det är orsak och verkan. Inga produkter = ingen försäljning.

Postad 30 November 2007 - 16:24

Stal
  • Stal
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har haft V8 ett tag nu. Detta är vad jag tycker:
+ Snyggaste mobilen jag haft
+ Känns riktigt välbyggd och solid.
+ Bra och snygga menyer, bra att man kan ställa in de mesta och redigerar det mesta i dem.
+ Ok mediaspelare.

- Flott magnet.
- Batteritiden är urkass, ca 2 dagar vid normal användning.
- Ett litet minus är lite sega menyer, fast detta lider ju tex även nyare SE-mobiler av.

Överlag är jag iaf nöjd med den och jag kommer ha kvar den tills de dyker upp en liten 3G mobil som är vikbar och med bra kamera.

Postad 02 December 2007 - 19:02

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag var på Mediamarkt (överprisernas paradis) och kikade på båda modellerna.
V8 = 3990 :-
V8 LE = 5990 :-

Jag har nog aldrig haft en så välbyggd telefon i min hand, definitift i klass med nokias 8xxx telefoner.
Nu är frågan om LE versionen är snygg som fan eller bara tacky :)

Postad 03 December 2007 - 09:47

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
3990 för en V8 är ju inte Scheissebilligt... :)

Ska pipa iväg till MM i Lund och kika närmare på V8:an. Är ju det närmaste man kommer en V9 just nu, och gillar jag vad jag ser kan man utan tvekan beställa V9 från någon nätbutik. Om den någonsin kommer till Sverige...

Tacky eller inte tacky, det är ju frågan. Tycker att V8 LE är riktigt snygg på bild, men jag skulle inte kunna dra fram en ur bröstfickan med stoltheten i behåll. Som party-lur är den perfekt, men det är så 90-tal att flasha med sin mobil. Möjligtvis kan man lägga upp den på konferensbordet, för att visa att den är avstängd :)

Jag hade verkligen hoppats på att V9 skulle komma i svart/grafit, men den verkar ju behålla samma färg som i USA. I Australien är den grafitfärgad. Men det lär väl bara dröja 6 månader efter man köpt den, så kommer den i nya modeller med andra färger. Det är liksom the Motorola thing...

Postad 03 January 2008 - 11:49

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Här händer det, som väntat, inte mycket! Men så verkar ju Motorola i det närmaste ha upphört att existera...

Det snöade i Skåne på nyårsdagen, och som jag förutspådde i en av de tidigaste posterna finns nu V9 äntligen att köpa i butik! I skrivande stund har 2 butiker den i lager, och Dustin är också på gång att få in den.

Kommer jag att köpa den? Ja, det lutar verkligen åt det hållet, men jag ska ha lite is i magen och se om inte priserna droppar lite först. Om fler butiker tar in den i sortimentet lär det väl inte dröja så länge.

Någon annan som planerar ett inköp?

Postad 03 January 2008 - 11:55

Markus20
  • Markus20
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jo, jag har också tänkt mig en sådan. Det är värt att vänta i fall priserna faller lite. Men den verkar sjuuuuuuuukt nice den mobilen. Har just nu en LG kg800 chocolate och det är den värsta mobilen man införskaffa sig. Väntar glädjeligen på prisfall.

Postad 06 January 2008 - 18:43

kabo
  • kabo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjoohoo, nu har jag äntligen fått min hett efterlängtade V9 :)
Beställde på TBH i mitten av december och nu har jag varit o hämtat den.

Så sjuukt snygg och hur häftig som helst. Menysystemet verkar jättebra (jämför med min SE w850i). Alla operatörsinställningar var installerade i telefonen så det funkade bra att surfa lite på en gång :P

Ska försöka göra en mer uttömmande review senare.

weeeeeeeeeeeee B)

Postad 06 January 2008 - 23:59

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Grattis kabo!

Själv är jag uppenbarligen inte så kall som jag trodde, för jag slängde ändå iväg min beställning i går kväll! Valde Dustin Home trots ett något högre pris, och trots att den inte fanns i lager, men jag räknar ändå med att få den under kommande vecka. Har man väntat så här länge spelar inte några dagar till någon roll.

2GB MicroSD var ett givet tillbehör, däremot måste jag fundera lite på vilket BT-headset jag ska skaffa.

Ska bli kul att höra om du är lika nöjd om några dagar. Jag räknar inte med att det är en perfekt telefon, eftersom sådana inte existerar, men det räcker ju med att den är bra :)

Postad 11 January 2008 - 10:48

Unregisteredf0b96276
  • Unregisteredf0b96276
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det är faktiskt några fler än bara 3 butiker som lagt upp den faktiskt. Men att ingen i Sverige har den i lager idag 12-11-2007 stämmer däremot.

Väldigt läcker lur detta alltså. Fast den verkar lite bräcklig.

Hadde fösta RAZR modellen när den kom och den vart ingen hit kvalitetsmässigt kan jag säga. Kom in damm under displayen bara efter 3månader och inte lite heller. Har ägt många mobiler och aldrig varit med om något liknande.
Service blev det....

Jag har haft min V8 sen den kom ut (minns inte när det var men typ oktober?) och har inte haft några problem med damm eller fukt än iaf. Inget extremt användande men som du säger, vardagligt. Lite duggregn, prata i den medan man diskar och har fuktiga händer osv :) Den har stått emot det än iaf!

Redigerat av Unregisteredf0b96276, 11 January 2008 - 10:48.

Postad 11 January 2008 - 12:40

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag har haft min V8 sen den kom ut (minns inte när det var men typ oktober?) och har inte haft några problem med damm eller fukt än iaf. Inget extremt användande men som du säger, vardagligt. Lite duggregn, prata i den medan man diskar och har fuktiga händer osv :P Den har stått emot det än iaf!

Har du hört talas om diskmaskin? :P

Det låter bra att den stått emot vardagligt användande, även om det är det minsta man kan vänta sig av en ny telefon.
Har ännu inte fått min V9 från Dustin (vet inte vad de pysslar med), så jag har inga egna erfarenheter ännu. Att man aldrig väntar för länge på något gott är som alla vet en direkt lögn... :)

Postad 13 January 2008 - 00:24

kabo
  • kabo
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Så, nu har jag hunnit bekanta mej lite mer med min V9.

Pros:
+ Välgjord. Den känns bra o stabil att ta i. Bra tyngd.
+ Tunn.
+ Stor touchscreen på utsidan. Kul att den vibrerar när man klickar på den, så man får taktil respons.
+ HSDPA. Har inte haft någon anvädning av det ännu men känns kul att man har det senaste :o
+ Snabba menyer. Jag hade SE w850i förut och det var löjligt sega menyer med animationer o bajs. Nu går det mycket snabbare.
+ Transflash. Vad billiga dom är?! 2GB för 200:- på teknikmagasinet, perfa :mellow:
+ Lätt att komma igång med. Man fattar ganska direkt hur man ska navigera runt i menyerna.

Cons:
- Inga skal. Men o andra sidan finns det färre springor för smuts o ta sej in i. Och så finns ju skinit.com
- Inte linux. Det var bara V8 som fick det nya linux-systemet. Det hade jag inte hängt med på så det var lite av en besvikelse. Men är man inte så data-nördig som jag så spelar det ju ingen roll.
- Svårt att lägga till nya teman i mobilen. Det finns bara 2 st förinstallerade. De måste läggas till genom att man kopplar mobilen till en M$-burk o någon sådan har ju inte jag!
- Man kan inte batcha in VCARDs. Om det är flera kontakter i ett vcard så importeras bara den första. Om man delar upp dom i individuella vcards och för över allihop måste man sitta o godkänna dom en o en. Seeeeegt...

På det stora hela får den ett VG+ av mej ;)

Postad 13 January 2008 - 13:56

Markus20
  • Markus20
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hur är batteritiden på v9??

Postad 13 January 2008 - 19:37

mishima
  • mishima
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Så, nu har jag hunnit bekanta mej lite mer med min V9.

...

På det stora hela får den ett VG+ av mej :)

Bra sammanfattning kabo!

Faktum är att de nackdelar du listar i princip inte bekommer mig alls. Dessutom kör jag Windows, så jag kan ju trycka in teman :wub:
Att den inte körde Linux visste jag redan, även om det inte är så tydligt att V8:an faktiskt gör det. Jag tror att de hade problem att få 3G att fungera med Linux, därför fick de droppa det på V9:an. Kan dock minnas fel...

Dustin fick iväg min i fredags, så det är ganska typiskt att jag nu är bortrest i två dagar :) Nåja, det blir lilla julafton på onsdag i stället!
Återkommer med mina intryck.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.