Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JAYS J-Jays

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 September 2007 - 13:45

Videotejp
  • Videotejp
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Någon som har, eller har testat J-Jays lurarna och kan ge synpunkter?

Vore kul och veta följande:
Sladdval (material)
Ljud, främst basen... Är den bättre eller sämre än tex. Sennheiser Cx-300 eller Sony Ex71SL?
Passform
kvalite

Tycker det är rätt fattigt med förlängningskabel, för 60 cm är ju inte att hurra för om man vill ha den i byxfickan.

Det står mellan J-Jays eller Cx-300 nu. Frågan är vilket det blir...

Redigerat av Videotejp, 26 September 2007 - 13:48.

Postad 08 October 2007 - 19:10

Unregistered5eeb5689
  • Unregistered5eeb5689
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Förlägningskabeln är 90cm så med lurarna blir det ju 150cm...
Både kvaliten och passformen är helt okej.
Vet inte hur basen är jämfört med de andra lurarna men den är rätt kraftig. Känns lite överdriven för mig personligen.

Vad ska du använda dem i för nått?
Kan varmt rekomendera d-Jays om du vill köpa ett par dyrare lurar, de är riktigt sköna och har ett betydligt mer välbalanserat ljud.

Postad 25 November 2007 - 02:03

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag skulle snarare vilja veta hur ett par J-jays står sig emot ipods standardlur. Jag skulle gärna vilja ha ett par schyssta in-ear men har ingen lust att lägga ut några större summor.

MVH / Strife

Postad 26 January 2008 - 00:16

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Väcker en gammal tråd :blink:
Sitter och velar mellan Jays J-jays och deras D-jays. Är inte så många som uttalat sig om J-jays mer än att de ska ha en ganska kraftig bas liknande Sennheiser CX300.
Jag lyssnar mest på rock, metal och country och har länge funderat på ett par D-jays. Nu efter att mina långlivade koss porta pro gått sönder har det alltså blivit dags för nya hörlurar. Tror ni D-jays är bättre för den musiken jag lyssnar på, och är de värda ca 350 kr mer än J-jays.
Lurarna kommer användas dagligen under transport till och från skolan.
Tack för alla synpunkter!

Postad 28 January 2008 - 17:12

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Väcker en gammal tråd :blush:
Sitter och velar mellan Jays J-jays och deras D-jays. Är inte så många som uttalat sig om J-jays mer än att de ska ha en ganska kraftig bas liknande Sennheiser CX300.
Jag lyssnar mest på rock, metal och country och har länge funderat på ett par D-jays. Nu efter att mina långlivade koss porta pro gått sönder har det alltså blivit dags för nya hörlurar. Tror ni D-jays är bättre för den musiken jag lyssnar på, och är de värda ca 350 kr mer än J-jays.

d-Jays är bra mycket bättre än j-Jays på ALLA punkter. Jag är inte alls imponerad av j-Jays men d-Jays tycker jag är grymma. Sen om det är värt 350 kr... det kan nog bara du och din egen plånbok avgöra. :P

Dock får du vara beredd på att det är rejält mycket MINDRE bas än Porta Pro. Bättre, alltså tydligare och mer artikulerad, men mindre bas kvantitativt.

Varför inte fortsätta med Porta Pro annars? För det de kostar idag är de ett sjukt bra kap tycker jag. Jag köpte mina för 700 kr och då tyckte alla de var grymt prisvärda. Tycker de låter riktigt bra.

Postad 29 January 2008 - 20:05

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Väcker en gammal tråd :)

d-Jays är bra mycket bättre än j-Jays på ALLA punkter. Jag är inte alls imponerad av j-Jays men d-Jays tycker jag är grymma. Sen om det är värt 350 kr... det kan nog bara du och din egen plånbok avgöra. ;)

Dock får du vara beredd på att det är rejält mycket MINDRE bas än Porta Pro. Bättre, alltså tydligare och mer artikulerad, men mindre bas kvantitativt.

Varför inte fortsätta med Porta Pro annars? För det de kostar idag är de ett sjukt bra kap tycker jag. Jag köpte mina för 700 kr och då tyckte alla de var grymt prisvärda. Tycker de låter riktigt bra.

Håller med dig att Koss porta pro är riktigt billiga om man tänker på vilken hörlur det är.
Var idag inne på webhallen och hämtade ut ett par D-jays :) Som du säger är den mer bestämd i basen och den är tydligare men inte alls lika stark. Mer rapp än i Porta Pro.
Har lyssnat på D-jays i kanske 30 min till 1 timme idag, och jag håller väll på att vänja mig vid det nya ljudet :)
Helt klart värt pengarna :)

Redigerat av Pierrelu, 29 January 2008 - 20:06.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.