LT75, ny modell från LG
LG LT75 32" TV - 32LT75
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LT75 42"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
LG LT75 37"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 27 September 2007 - 09:43
Postad 15 October 2007 - 10:00
Är också intresserad av om någon har mer information.
Finns det något ställe dit man kan åka och kolla på den?
Jag tycker det är svårt att avgöra på bilderna om ramen runt bilden är matt eller blank.
Har inte förstått varför man skulle vilja ha en spegel runt TVn!
Sitter i valet och kvalet mellan denna (som enligt specarna ser intressant ut, med hårddisk etc) eller en Sony KDL-40S3000.
Ska nästan enbart kolla på SD digital-tv...
Prylportalen har som sagt en recension utav 40" versionen. Men den handlar inte så mycket om TVn utan mest om kvaliteten på TV-utsändningarna! Kass!
Postad 27 November 2007 - 23:35
Funderar starkt på att köpa den själv (37"), har hört mkt gott om LG förut va gäller kvallen på deras skärmar och menysystem etc..
Va tros? Kan de va ett grymt köp för en film/data fantast?? Spelar typ aldrig, kan ev bli lite Wii lr PS2 nån gång.. Är LCD ett bra val då?
Postad 29 November 2007 - 08:15
Postad 08 December 2007 - 18:27
Postad 12 December 2007 - 17:46
Vi har den i affären... känns stabil. HDmatad (1080i) i klass med R89an från Samsung efter ett snabbtest... Matad med en SDsignal via HDMI från Canaldigital inte lika imponerande... sämre än S67 från Samsung på den punkten.
Ok, det lät ungefär rimligt och vad man kunde tänka sig. Ett intressant test vore denna mot motsvarande plasma-modell, alltså 42PT85! Har ni den inne hos er också och hur är dom i sånt fall jämförelsevis?
Postad 21 January 2008 - 23:58
Postad 25 January 2008 - 09:45
För att Inwarehouse kör en kampanj på den nu.Hmm, varför så billig (32 tummaren) på InWarehouse, och så dyr på de andra affärerna?
Postad 18 February 2008 - 16:37
Postad 18 February 2008 - 21:45
Jag är sugen på en 42LT75 LCD. Tycker att den verkar vettigt, och hårddiskfunktionen lockar en del. Jag har försökt hitta information om den, men det verkar rätt tunnsått med det. Därför ställer jag här frågan om det finns någon därute som har testat en LT75 och kan berätta om deras intryck av denna tv. Även de som har testat 37"an kan lämna sina intryck.
Jag köpte min 37LT75 för 2 veckor sedan och är helnöjd. Bra menyer samt väldigt användarvänlig och himla bra med inbyggd hårddisk. Har dock problem med den inbygda digitalboxen och trodde först att det var TV:n men det verkar som om mitt Boxerkort är utav en äldre utgåva vilket gör att de kodadade kanalerna tappar singnal då och då.
Finns ett foruminlägg under digitalboxar om detta problemet och jag är inte ensam och det verkar som om det gäller de flesta fabrikat av TV och inte unikt LG. Väntar på mitt nya Boxerkort och hoppas att det löser sig då. Boxer hävdar det i alla fall.
Postad 19 February 2008 - 11:50
Jag är sugen på en 42LT75 LCD. Tycker att den verkar vettigt, och hårddiskfunktionen lockar en del. Jag har försökt hitta information om den, men det verkar rätt tunnsått med det. Därför ställer jag här frågan om det finns någon därute som har testat en LT75 och kan berätta om deras intryck av denna tv. Även de som har testat 37"an kan lämna sina intryck.
Jag köpte min 37LT75 för 2 veckor sedan och är helnöjd. Bra menyer samt väldigt användarvänlig och himla bra med inbyggd hårddisk. Har dock problem med den inbygda digitalboxen och trodde först att det var TV:n men det verkar som om mitt Boxerkort är utav en äldre utgåva vilket gör att de kodadade kanalerna tappar singnal då och då.
Finns ett foruminlägg under digitalboxar om detta problemet och jag är inte ensam och det verkar som om det gäller de flesta fabrikat av TV och inte unikt LG. Väntar på mitt nya Boxerkort och hoppas att det löser sig då. Boxer hävdar det i alla fall.
Är nyfiken på denna produkt, hade tänkt ha den som sovrums TV. Är sleepfunktionen smidig att aktivera?
Postad 20 February 2008 - 09:15
Låter väldigt intressant, finns det någon annan som har testat denna tv-modell?
Postad 12 March 2008 - 19:59
PVR? (har det med bakgrundsbelysningen att göra?)den är väl riktigt bättre än lc2rr som slumpas ut nu, finns ju så få med pvr
Och vilka fler har det...
Postad 24 March 2008 - 09:09
Postad 26 March 2008 - 09:14
I tidningen M3 så fick LG 42PT85 (plasma) bra betyg, någon som vet om LG 42LT85 (LCD) också fått bra betyg? Den eviga kampen om plasma eller LCD....
Postad 26 March 2008 - 20:39
Postad 11 April 2008 - 12:35
I en recension (Trusted reviews) skrivs det dessutom om skillnader i bildkvalité (svärtan).
Någon som vet?
Redigerat av nimhed, 11 April 2008 - 14:09.
Postad 02 May 2008 - 17:47
bara lite promotion för en produkt som jag verkligen rekar ,, den nya är ju säkert inte sämre ,
sen finns ju det bättre grejer, till mycket mer pengar osv , men om man nu vill ha ok grejer och vill göra det enkelt för sig
jag skall säga att jag har haft datorn kopplad via HDMI och kör blue ray i 720p det e ju grymt ,, fungerar kanon det med inga bekymmer alls ,
Redigerat av halvledaren, 02 May 2008 - 17:56.
Postad 04 May 2008 - 11:37
Redigerat av discomega, 06 May 2008 - 07:16.
Postad 04 May 2008 - 11:43
köpte 37:an på expert.se idag. väntar med spänning på hemlev. jag föredrar egentligen plasma men denna skall ägnas till spel för lillan så det blev en lcd. återkommer med intryck.
tror du kommer var jäkligt nöjd ,, jag har den gammla ,, lg leder ligan i budget segmentet nu ,,Eller kanske man skall uttrycka sig så här mest TV/Skärm per krona ,,
Redigerat av halvledaren, 04 May 2008 - 11:46.
Postad 04 May 2008 - 20:33
Det ska man kunna göra. Är även ett krav för mig då jag kör med IP-TV från Telia + gratiskanalerna via digitala marknätet. Det lutar starkt åt att jag inhandlar en sån här 37-tummare för 7990 kr inom den närmaste veckan. Känns otroligt prisvärt.Någon som vet om man kan spela in från en extern källa via scart?
Postad 04 May 2008 - 20:50
Postad 06 May 2008 - 07:14
Postad 07 May 2008 - 12:26
Postad 09 May 2008 - 13:42
Postad 09 May 2008 - 14:16
Har nu hängt upp teven på väggen. Stör mig lite på att hårddisken låter en del. Blev bättre när satte en tygbit mellan skruven nedtill som föjer med väggfästet (snygg lösning
). Har inte kunnat testa EPG och texttv än. Har inget antennuttag i rummet men ska ordna detta nästa vecka.
Du kan ju stänga av time shiften då låter ju inte hårdisken , meny och Dvr så timeshift av och på,, jag vet inte jag hör den knappt ändå men jag har ju den äldre varianten det kanske skiljer här på olika ex .. kanske ?
tror du kommer bli nöjd ...
Postad 11 May 2008 - 19:23
är det eftersläpningar vid fotboll och action och så? reponstid på 5ms borde la räcka men det är ju inte 100Hz så man vet ju inte?
Postad 11 May 2008 - 20:44
Postad 12 May 2008 - 09:22
Fungerar nog inte med Comhem CI modul då den digitala boxen är enbart DVB-T enligt LG's hemsida: 2 DVB-T and one Analog tuner.
Postad 15 May 2008 - 18:15
edit
Tack för att ni kom i kontakt med Harmony Tekniskt Support.
Vi har gått igenom din konto och tittat på språket som din TV använder, tyvärr din TV inte har descrete knappar för ingångarna så det inte går att fixa den med harmony fjärrkontrollen också.
bummer
Redigerat av discomega, 18 May 2008 - 07:15.
Postad 07 June 2008 - 15:52
Postad 10 June 2008 - 18:30
ja det måste du. eller så kan du nog få med det i ditt boxerabb.Kan någon berätta för mig om 37LT75 kommer att arbeta med ett Boxer-kort? Måste jag köpa en CA-modul?
Postad 13 June 2008 - 19:53
Digiality, Dilog, SCM, spelar det för roll? Har en CA-modul fungera bättre? Kan någon rekommendera en?
Jag kan se CA-moduler som Boxer rekommenderar, men skränande finna vilka moduler LG rekommenderar.
Postad 05 July 2008 - 08:01
Någon som har en Logitech remote och fixat så att man kan mappa en knapp till en ingång?
edit
Tack för att ni kom i kontakt med Harmony Tekniskt Support.
Vi har gått igenom din konto och tittat på språket som din TV använder, tyvärr din TV inte har descrete knappar för ingångarna så det inte går att fixa den med harmony fjärrkontrollen också.
bummer
Har nu mejlat fram och tillbaka med Logitech support och har nu fått till det med descrete ingångarna. Kan nu välja direkt på min harmany remote ingångarna utan problem
Postad 11 September 2008 - 22:05
Jag svarar mig själv: I specifikationen på LG:s hemsida stod där inget om VGA/PC-port men jag ladade ned den högupplösta bilden och zoomade in och då såg jag att den fanns.
Redigerat av NILOMA, 12 September 2008 - 10:41.
Postad 21 October 2008 - 10:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
12 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?