Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ensam att inte gilla Halo 3?

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Halo 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.688888 (44) 1 135:-
2 relaterade trådar

Postad 27 September 2007 - 09:51

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Köpte i förrgår ett Halo 3 mest för att prova om jag gillar spelet men lika illa som vissa nördar hatar sportspel känner jag en förakt mot allt som inte luktar genren sport eller racing spel med Gears of War som undantag. Det är därför just det finns olika spel till varje konsoll och inte en genre som enbart fungerar på en konsoll.

Börjar faktiskt bli ganska less på att ALLA 360 ägare känner nästan en tvång att inhandla Halo 3, jag tycker spelet är överskattat och det säger jag trots att det står en 360 bakom mig och laddar ner senaste sega rally demot och ingen Ps3:a. Fast innerst inne vet jag att nån ändå kommer tro att jag är en sony ****** men det kommer det alltid finnas dem som tror att om man inte har halo 3 har man ingen 360!

Varför känner dem flesta 360 ägare en tvång av marknaden att inhandla Halo 3?

Postad 27 September 2007 - 09:59

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Inte testat Halo 3 än, men är extremt skeptisk till det. Tror det kan bli kul i co-op, men jag förstår verkligen inte hypen. Jag har tidigare bara spelat Halo 1, och det var okej men inget mer.

Jag har en 360 men ingen ps3:a.

Postad 27 September 2007 - 09:59

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Tja.. jag har haft Halo 3 i en vecka men har faktiskt inte stoppat in det i 360´n ännu det du...:-)
Så jag är iaf ingen Halo ****** har inte ens kört igenom 1:an eller 2:an och kommer inte att göra det innan jag börjar lira 3:an heller.

Men visst är det hypat till skyarna...

Postad 27 September 2007 - 10:11

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Tja.. jag har haft Halo 3 i en vecka men har faktiskt inte stoppat in det i 360´n ännu det du...:-)
Så jag är iaf ingen Halo ****** har inte ens kört igenom 1:an eller 2:an och kommer inte att göra det innan jag börjar lira 3:an heller.

Men visst är det hypat till skyarna...

<{POST_SNAPBACK}>

Precis känns nästan som recensenterna blir av med jobbet om dem inte ger 10/10 till halo3.
Det är inget dåligt spel med ack så överskattat, på vissa låter det som om Halo 3 är en Livräddningsorganisation som hjälper fol i tredje världen.

Postad 27 September 2007 - 10:22

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Halo 3 är inte dåligt men det levererar inte ens i närheten vad hypen får en att tro.

Postad 27 September 2007 - 10:28

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Halo 3 är inte dåligt men det levererar inte ens i närheten vad hypen får en att tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej precis jag tycker det inte är dåligt gjort bara att jag inte gillar konceptet och att det är så överskattat ett spel nästan kan bli.
Någon mer som längtar till när GTA IV som känns som ett överskattad men roligt spel som jag verkligen gillar och varför gillar jag det? Det känns realistiskt!

Postad 27 September 2007 - 10:32

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Som jag skrev i ett annat forum:

Spelet i de vanliga bedömningspunkterna skulle bli:

Grafik: 8/10 - Halo 2 i HD
Ljud: 8/10 - Halo 2 i ny version
Kontroll 8/10 - Bra, men inte bäst
Hållbarhet - 9/10 - Kort för den ensamme, men enormt för flera
Totalt: 8/10 - Don't believe the hype

Summa: Jag gillar fan inte Halo-serien.

Postad 27 September 2007 - 10:43

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Grafiken levererar långt ifrån det jag hoppats på.
Co-op i split screen är, for a lack of better words, fucked.
Tar evigheter att hitta matcher för mig online (har dock inte hört någon annan klaga på detta?).
Själva spelmekaniken och svårighetsgraden blir väldigt banalt på allt annat än Legendary som istället blir tråkigt svårt för en nybörjade som mig.

Sen har jag aldrig varit en fan av Halos art design vad det gäller vapen och fiender. Töntigt, färglatt och gulligt passar liksom inte in i det "massiva rymdepos" som Bungie försöker få det till att de levererar.

Sen finns det ju dock vissa höjdpunkter, som tex. när man möter en scarab tank för första gången. :)

Personligen tycker jag att ljudet är ok trots att många klagar på det. Det enda som stör är ju att vapnen inte låter så maffiga som man hade velat men den faktorn är ju inte nog för att dra ner helhetsintrycket.
Musiken, dina kampanjoners snack, etc. är riktigt nice.

Mest besviken är jag dock för att det var så oimponerande tekniskt. Förutom några få saker i cut scenes är det väl egentligen bara vattensimuleringen som jag tänkt "åhå, det där var ju ganska snyggt" om.

Har lite ont om pengar den här månaden och hade därför bara råd med ett spel. Såhär i efterhand är jag lite besviken att jag inte köpte Biochock istället.

Redigerat av Unregistered92d7e447, 27 September 2007 - 10:45.

Postad 27 September 2007 - 10:53

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Har själv spelat Halo 1, ligger i slutet på Halo 2 men tycker helt ärligt heller inte att det är värt något topp betyg.
Halo 1 hade bra känsla tyckte jag och var skit roligt i multiplay.
Halo 2 har jag grava problem med att följa handlingen, jag hör aldrig vad de säger i alla cut scenes!

Postad 27 September 2007 - 10:55

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Har aldrig varit ett riktigt fan av tidigare halo.. men 3an ska bli riktigt kul att spela!

Postad 27 September 2007 - 11:14

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Gillar inte halo speciellt mycket jag heller, har spelat 1:an och 2:an.
Är inte så förtjust i spel med en massa aliens, tycker de blir för orealistiskt.
Gillar spel med riktiga människor.

Visst kan halo vara småroligt co-op, men inget man köper det för.

Postad 27 September 2007 - 11:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Har köpt det. Kommer spela igenom det sen hoppas jag det håller i 2 veckor tills Orange Box släpps. Då blir det lite "riktig" multiplayer i Team Fortress 2 istället :)

Postad 27 September 2007 - 11:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Har köpt det. Kommer spela igenom det sen hoppas jag det håller i 2 veckor tills Orange Box släpps. Då blir det lite "riktig" multiplayer i Team Fortress 2 istället :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske blir svårt att hitta spelare då alla sitter och lirar Halo 3 :-)

Postad 27 September 2007 - 11:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ingen större risk. Folk har väntat på Team Fortress 2 i ca 9 år.

Postad 27 September 2007 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Grafik: 8/10 - Halo 2 i HD
Ljud: 8/10 - Halo 2 i ny version
Kontroll 8/10 - Bra, men inte bäst
Hållbarhet - 9/10 - Kort för den ensamme, men enormt för flera
Totalt: 8/10 - Don't believe the hype

Summa: Jag gillar fan inte Halo-serien.

<{POST_SNAPBACK}>

Vadå, gillar du inte spel som du ger en 8 :) ?

Redigerat av Zoiler, 27 September 2007 - 13:49.

Postad 27 September 2007 - 14:15

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag har inte lirat vare sig Halo eller Halo 2. Men jag gjorde som många andra och föll för hypen gällande Halo 3. Började spela igår och kan inte säga att jag är direkt besviken på i spelet förutom det undermåliga ljudet från vapnen. Vad jag däremot blev besviken på var att jag blev helt sanslöst sjösjuk. Inte bara lite så där smygillamående utan helt förbannat spyfärdig, det var hemskt helt enkelt. Det var bara att lägga ner verksamheten på en gång och sätta sig på balkongen. Nu känner jag mig faktiskt lite illamående igen bara jag tänker på Halo 3. Skit också.

Jag kan tillägga att jag betraktar mig själv som en veteranspelare. Jag är praktiskt taget uppväxt med Doom, Quake, Wolfenstein 3D, Delta Force, CS, you name it. Men aldrig har jag känt en sådan lust att kräkas som när jag spelade Halo 3. Jag är faktiskt jävligt besviken på mig själv. Jag tror att jag har blivit en syltrygg.

Nån som vill köpa ett ex av Halo 3, endast använt i 30 kväljande minuter?

Postad 27 September 2007 - 14:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Dom 30 första minutrarna i Halo3 är tråkiga, jag tycker det blir mycket bättre på bana 3 och 4. Inomhusmiljöerna i halo3 är helt värdelösa, däremot så är utomhusmiljöerna bland det vackraste jag sett i ett spel. Inomhusbanorna känns som Halo2.5 rent grafiskt, men sen märker man hur mycket detaljer det finns i varje strid och då vägs dom fula texturerna upp med allt som händer på skärmen.
Slutet av bana 4 är helt enormt läckert, bästa bossfighten jag har sett i ett spel, och videosekvenserna är så himla vackra. Men visst finns det folk som inte gillar Halo, personligen gillar jag inte Doom eller Quake så det är väl en smaksak. Sen är det konstigt att Halo3 inte har blivit sågat ännu, det brukar alltid vara någon tidning som sticker ut i mängden.

Postad 27 September 2007 - 14:54

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Tycker också det är väldigt hypat... Ungefär som ett dyrt och popullärt klädmärke, tröjjan kan va helt vit och se ut som vilken tröjja som hellst men har den det där lilla märket på bröstet så är den jättepoppis utan att någon egentligen vet varför. Microsoft har fått Halo dit och kan väll tacka GUD för det!

Jag har inte spelat Halo 3 än men spelat igenom Halo 1 och Halo 2. Vad jag jar sett av alla gameplayfilmer är det inte så snyggt som jag trodde, finns många andra spel som är mycket snyggare... Det som Halo spelen vinner på är framförallt den unika musiken och stämningen och även vissa miljöer, utan dem hade Halo inte varit vad det är, kolla tex många av monstren, man ser knappt vad som är huvudet och kroppen...

Jag kommer självklart köpa Halo 3 men tänker inte och springa och köpa det med en gång bara för att få spela det idag eller imorn. Spelar VEGAS nu och tänker varva det först innan jag kommer gå på nästa FPS-spel... Annars blir det att man inte spelar klart det. Förövrigt gillar jag realistiska spel bättre som VEGAS, COD, GRAW osv med riktiga människor som man kan skjuta i benet eller sätta en skön kula i pannan på och veta att de dör.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 27 September 2007 - 14:58.

Postad 27 September 2007 - 16:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Om man mest tycker om sportspel och bilspel, men inte shooters förstår jag att man inte tycker om Halo 3. Nu tillhör inte jag heller de mest extrema entusiasterna, men:
1. Grafiken. Är ni säkra på att det inte är designen ni egentligen klagar på? Den ÄR lite mer barnslig och färgglad än många andra shooters, men de fullföljer sin tanke och kolla in detaljnivån på långt håll. Imponerande.
2. Ljudet. Skruva upp surroundanläggningen lite så både mullrar det och smäller bra. Dessutom hör du dina motspelare i MP om de är tillräckligt nära (har jag aldrig förr stött på, men det är ju helt realistiskt och faktiskt förvånande att inget spel jag spelat kört med tidigare).
3. Spelmöjligheterna i MP är måååånga.

Sedan kan man tycka illa om saker som t.ex. att man måste hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, hoppa, sig igenom MP för att kunna klara livhanken en stund.

Postad 27 September 2007 - 16:46

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
jag gillar att köra campaign mode.Multiplayer är helt ok det med fast jag suger riktigt hårt på det och gillar mest flumma runt i ett fordon och leka galen mästar kock.
I alla fall, så tycker jag att HALO är riktigt överskattat.Förstår inte alls denna HYPE, även fast jag tycker det är ett helt ok spel.

Postad 27 September 2007 - 16:55

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Riktigt överskattat. Blev inte alls imponerad, varken av grafiken, storyn elelr spelkänslan. Nä, tacka vet jag GRAW och CoD.

Fredrik

Postad 27 September 2007 - 18:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
har bara spelat Halo 1 å lite av 2:an och jag kan ärligt säga att det inte riktigt är min typ av spel...
Fast jag funderar på att ge Halo 3 en chans..om inte annat för multiplayer..
Om ja inte istället väntar på orange box..
Känns personligen som att det skulle ge mig mer :)

Postad 27 September 2007 - 18:44

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Äsch...ni har bara fastnat i antihypen, grabbar och tjejer. Bara för att folk hypar måste en viss procent säga emot, bara för att. Den mänskliga utvecklingen ÄR sådan, så det är inget att oroa sig för.

Steg 1: Håller med i allt.

Steg 2: Tycker tvärtemot (här är ni, och min dotter).

Steg 3: Lär sig att man kan bilda sig en egen uppfattning baserad på vad man verkligen tycker, och inte på vad man tror folk respekterar en mest för att tycka.

Steg 4: Halo är kul.

Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 27 September 2007 - 18:45.

Postad 27 September 2007 - 19:13

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Äsch...ni har bara fastnat i antihypen, grabbar och tjejer. Bara för att folk hypar måste en viss procent säga emot, bara för att. Den mänskliga utvecklingen ÄR sådan, så det är inget att oroa sig för.

Även om jag känner igen typen så är det lite väl magstarkt att uttrycka sig så, det omöjliggör att någon skulle kunna tycka annat än bra om Halo.

Personligen tycker jag inte Halo är dåligt, det är dåligt jämfört med vad som utlovats och getts sken av men som spel sett, oavsett "yttre omständigheter", tycker jag att det är helt ok. Inte så värst mycket mer än så dock.

Postad 27 September 2007 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag inte Halo är dåligt, det är dåligt jämfört med vad som utlovats och getts sken av men som spel sett, oavsett "yttre omständigheter", tycker jag att det är helt ok. Inte så värst mycket mer än så dock.

<{POST_SNAPBACK}>

Heh ja. Om det här hade varit Call of Duty 2 eller något (eller varför inte Bioshock) så kan jag lova att ingen startat en sån här tråd. Men nu är det Halo.

Sätter man upp urhöga förväntningar på något så är det stor risk att man blir besviken. Så är det med allt. Fable var inte alls dåligt, men säger någon att han ska göra världens bästa spel så vill man sänka honom eller så förväntar man sig världens bästa spel.

Edit: Ta trådskaparen t ex.

Börjar faktiskt bli ganska less på att ALLA 360 ägare känner nästan en tvång att inhandla Halo 3, jag tycker spelet är överskattat

Varför känner dem flesta 360 ägare en tvång av marknaden att inhandla Halo 3?

För det första kan han ju inte ha läst Halo 3 tråden för då hade han insett att det finns fler än han som inte gillar spelet. För det andra har han själv köpt Halo 3, och bör då bli less på sig själv. Han menar att det finns ett grupptryck att köpa Halo 3 och att dessa personer med andra ord inte själva kan bestämma, utan det är marknaden som bestämmer att man ska köpa det.

Med andra ord raka motsatsen till Davids post :)

Redigerat av Zoiler, 27 September 2007 - 19:32.

Postad 27 September 2007 - 20:01

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
jag hamnar någonstans mittemellan.
och har faktiskt fått lite av mitt halo hat pga av just att alla ska älska det.
jag tyckte att ettan var ett riktigt bra spel.
men kunde ändå inte riktigt se vad det hade att göra på 5e plas på top100 spel listor.
sen efter tvåan blev jag väldigt skeptiskt då jag tyckte det var riktigt oengagerat o kort.
men ser sa alla börja hypa spelets mp del.
så nu sitter man här med halo3 som ser ut som halo2 o spelar som halo1.
mp delen ger mig en sur eftersmak av quake lan, och känns bara allmänt gammalt.
så nu sitter man här för tredje gången och väntar på känna Wow!

Postad 27 September 2007 - 20:15

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Har varit väldigt nära att köpa Halo 3 ett antal gånger nu men en liten röst i min hjärna har alltid i sista stund fått mig att låta bli. Och jag tror att jag gör rätt i det. Spelade 1:an lite grann och var långt ifrån imponerad. För löjlig design på det mesta fick mig att säga nej tack. Men nu när hypen är som störst så har det liksom varit svårt att inte gå i köptankar. Fast det får bli Call of Duty 4 istället, verkar vara grymmare på alla plan.

Postad 28 September 2007 - 00:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Fick äntligen min Premium HDMI version idag och slängde först i Bioshock innan Halo 3.

BAD MISTAKE! :)

Enligt mig så har Bioshock BETYDLIGT bättre grafik, ljud, story, stämning och spelkänsla.

Grafiken i Halo 3 var inte alls så mäktig som jag hoppats på.
Stör mig på att Bungie gick ut med att den där första Halo 3 teasern som kom ut förra året var grafikmotorn till spelet och INTE förrenderat. JO tjena du :)

Känns lite B att Bungie inte använt sig av motion-capture i mellansekvenserna som i de flesta andra spel idag för animationerna är ju lika stela som i ett 10 år gammalt PC spel...nja nästan iallafall :)

Orkade faktiskt bara spela spelet en bit in på andra banan. Ska ju tydligen bli bättre på tredje banan. Men jag vette fäen. Känns som att man spelat spelet förr. Samma fiender som i de förra. Samma trista vapen. Tappade suget helt enkelt.

Personligen tycker jag Halo 2 var bättre. Kändes mer storslaget från början...

Äsch, ska ta å fortsätta med Bioshock istället :P

Postad 28 September 2007 - 02:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Snacka om att MS kan gnugga händerna av hur bra de har lyckats. Spelet är så hypat att det startas miljoner trådar på nätet om spelet och visa bara där man ska dra upp allt som är dåligt med det.

Sanningen är enkel, Halo 3 är inget spel från gud som PR-avdelningen från MS har lyckats lura i folk. Det sätter inga nya standarder på Singelplayer på något plan och får ingen spelare att trilla av stolen av förvåning.

Man undrar vad folk hade för skyhöga förväntningar när de köper Halo 3 o sen måste skriva om hur besvikna de var efteråt.

Är det ingen som tittar på bilder och filmer från spel innan de köper dem numera?

Jag har följt utvecklingen av Halo 3 skarpt nu i 6 månader och jag är därför inte besviken.

Bilder och filmer har hela tiden visat följande:
- Designen skulle vara den samma som i tidigare spel. Glada miljöer där man slaktar aliens. Det är trots slutet på en triologi så att helt plötsligt ändra världen och storyn hade varit skam ju.
- Grafiken blir där med Halo 2 i HD då allt i världen är samma som i Halo 2 fast med nextgen touch. Bilder och filmer har hela tiden visat detta vi har de senaste 6 månaderna fattat att detta inte är en grafisk-kioskvältare.

En dels argument känns ur löjliga här. Precis som alla förväntar sig att Halo 3 ska vara perfekt oavsett vad man har för smak. Som att gå och köpa Lair och sen gå och klaga på hur dåligt spelet var för man inte gillar att flyga drakar.

Mina punkter som får Halo 3 att stå från mängden är: Co-Op online upp till 4st och på legendary. Inspelningsfunktionen som i konsol världen är unik inom fps. Grymt kul multiplayer, precis som tidigare. Forge, mapeditor där alla kan leka. Grym användning av HDR och ljus. Resten är sådär.

Men som sagt sorgligt att folk får för sig massa gudaberöringar bara för att en PR grupp ser till att man ser namnet Halo 3 över allt. Kommer ihåg dessa trådarna när MS PR tåg senast tågade på, Gears of War skapade också mycket "ja men detta är ju dåligt med spelet"-trådar.

Redigerat av PalmiNio, 28 September 2007 - 02:03.

Postad 28 September 2007 - 03:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Gears of war är MYCKET bättre än HALO

Postad 28 September 2007 - 05:29

Kaffegubben
  • Kaffegubben
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
+ för:

Vissa banor ser faktiskt riktigt bra ut rent grafiskt. Har inte klarat av hela spelet, men första banan och tredje (fordonsbanan) känns fräscha och intressanta.

Svårighetsgraden - Spelet är åtminstone för min del hyfsat svårt och jag kör ändå på "normal" (det säger kanske mer om hur kass jag är på spelet :P)

Alla fordon.

- för:

Den hittils ojämna grafiska designen. Som jag nämnde på plus-sidan - vissa banor ser bra ut vissa ser halvtaskiga ut.

MP - och nu menar jag inte själva spelandet (eftersom jag inte hunnit testa det ordentligt än), utan det faktum att det tar en sån tid att hitta ett spel (vad är problemet?!). Rent allmänt tycker jag att själva gränssnittet i Lobbyn känns onödigt rörig och då jämför jag bl.a. med Cod4-MW-betan.)

Ibland tar det en stund innan jag vet vart jag ska ta vägen (innan "hjälppilen" ploppar upp). Detta kan kanske ses som positivt av andra men för min del blir det mest irriterande att irra runt i fem min innan jag vet vad jag ska göra/ta vägen.

Så här långt ger jag Halo 3: 6/10 men tror nog att det kan växa till en 7 alt. en svag 8.

Jag föll för hypen...

Redigerat av Kaffegubben, 28 September 2007 - 05:39.

Postad 28 September 2007 - 07:45

Unregisteredb43a60de
  • Unregisteredb43a60de
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Ibland tar det en stund innan jag vet vart jag ska ta vägen (innan "hjälppilen" ploppar upp). Detta kan kanske ses som positivt av andra men för min del blir det mest irriterande att irra runt i fem min innan jag vet vad jag ska göra/ta vägen.

<{POST_SNAPBACK}>

Så här är det för mig med Halo 2, irrar runt mest hela tiden :/

Postad 28 September 2007 - 07:56

Xunder
  • Xunder
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tycker Halo 3 är grymt kul. Visst grafiken och ljudet kunde väll vara lite bättre, men jag är inte missnöjd.

Lirade lite online igår och det var kul :P gillar att lira CTF osv. CO-OP är nice de med.

Det ända jag är lite besviken på är att ljudet från vapnet när man skjuter är alldelest för lågt. Man hör ju för fan nästan inte när man skjuter ;) tappar lite känsla då, tyvärr.

Tror Halo 3 blir populärt online ett tag tills Cod4 släpps. Tycker Cod4 betan har mycket skönare känsla än Halo.

Men men är inte besviken på Halo iaf. Sist vill jag säga att det "PalmiNio" sa var jävligt bra sagt ;)

Postad 28 September 2007 - 08:09

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
En sak jag tycker är intressant är hur en del använder order "överskattat" när det handlar om att dom inte gillar det. Överskattat är när det inte lever upp till förväntningar. Kolla bara reviewsen av spelet. Eller det kanske är så att hela världens recensenter är betalda eller hjärntvättade? De som anser att Halo 3 är överskattat är oftast personer som inte har spelat Halo innan, har aldrig fastnat för franchisen men nu blivit påverkad av den extremt hårda marknadsföringen som skett. Dom förväntar sig något som aldrig riktigt blivit lovat. Halo 3 är som Halo alltid varit. Har man aldrig gillat det kommer man nog inte gilla Halo 3. Så bara för man inte gillar ett koncept gör inte det att spelet är överskattat.

Sen tycker jag det är intressant över hur många som nästan får känslan av dålig samvete för dom inte gillar det. Jag har flera vänner som aldrig varit intresserad över Halo. Dom säger till mig att dom verkligen försöker hitta något i spelet som tilltalar dom men dom kan bara inte hitta det. Varför frågar jag. Det brukar man annars inte göra när det är ett spel man inte gillar. Jag är grymt imponerad över Microsofts hårda marknadsförings som får människor att känna så här över ett spel dom inte gillar.

Sen dras den gamla jämförelsen upp med Gears of War. Det var likadant med Resistance:Fall Of Men. Ok dom är alla shooters men OLIKA shooters. Fattar inte varför man jämför dom med varandra. Det kan vara samma som att jämföra Wii Sports tennis med Virtua Tennis 3 för dom båda är tennis spel. Gears of War och Halo har två olika upplägg och defination av vad en shooter är.

Postad 28 September 2007 - 09:06

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Snacka om att MS kan gnugga händerna av hur bra de har lyckats. Spelet är så hypat att det startas miljoner trådar på nätet om spelet och visa bara där man ska dra upp allt som är dåligt med det.

Sanningen är enkel, Halo 3 är inget spel från gud som PR-avdelningen från MS har lyckats lura i folk. Det sätter inga nya standarder på Singelplayer på något plan och får ingen spelare att trilla av stolen av förvåning.

Man undrar vad folk hade för skyhöga förväntningar när de köper Halo 3 o sen måste skriva om hur besvikna de var efteråt.

Är det ingen som tittar på bilder och filmer från spel innan de köper dem numera?

Jag har följt utvecklingen av Halo 3 skarpt nu i 6 månader och jag är därför inte besviken.

Bilder och filmer har hela tiden visat följande:
- Designen skulle vara den samma som i tidigare spel. Glada miljöer där man slaktar aliens. Det är trots slutet på en triologi så att helt plötsligt ändra världen och storyn hade varit skam ju.
- Grafiken blir där med Halo 2 i HD då allt i världen är samma som i Halo 2 fast med nextgen touch. Bilder och filmer har hela tiden visat detta vi har de senaste 6 månaderna fattat att detta inte är en grafisk-kioskvältare.

En dels argument känns ur löjliga här. Precis som alla förväntar sig att Halo 3 ska vara perfekt oavsett vad man har för smak. Som att gå och köpa Lair och sen gå och klaga på hur dåligt spelet var för man inte gillar att flyga drakar.

Mina punkter som får Halo 3 att stå från mängden är: Co-Op online upp till 4st och på legendary. Inspelningsfunktionen som i konsol världen är unik inom fps. Grymt kul multiplayer, precis som tidigare. Forge, mapeditor där alla kan leka. Grym användning av HDR och ljus. Resten är sådär.

Men som sagt sorgligt att folk får för sig massa gudaberöringar bara för att en PR grupp ser till att man ser namnet Halo 3 över allt. Kommer ihåg dessa trådarna när MS PR tåg senast tågade på, Gears of War skapade också mycket "ja men detta är ju dåligt med spelet"-trådar.

<{POST_SNAPBACK}>

Bästa inlägget jag sett i alla dessa Halo trådar - Couldnt agree more!!

Postad 28 September 2007 - 10:02

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Håller också med fullt ut! Är det något som man lärt sig efter alla spelsläpp genom åren är att slå dövörat till när hypemaskinen drar igång, oavsätt det gäller Fable, Halo 3 eller Killzone 2. I slutändan är det bara ett spel, inte botemedlet för AIDS eller Messias återkomst.

Själv tycker jag Halo 3 är hur kul som helst, och fyller sin funktion till fullo. Ikväll blir det dessutom 4 pers co-op med polarna hemma i soffan med dubbla Xboxar och 2 projjar, och jag är ganska övertygad om att vi kommer ha riktigt roligt.

Postad 28 September 2007 - 10:26

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag hade inga större förväntningar på H3, men jag känner ju inte samma kick som med H1 och H2.
När jag gick från H1 till H2 kändes det nytt och fräscht, men bytet till H3 känns bara som att man stoppade i disc 2 för H2 och fortsatte på den. Nu har jag bara spelat några timmar så jag vet ju inte ännu hur det utvecklas. Men de tidigare var kul och det är ju så klart denna med, speciellt Co-op!

Hade inte spelat Halo över LIVE förut förrän igår, och det var jag däremot inte imponerad över alls..
Jag har spelat CoD4b mycket på sistone och när man gick över till H3 kändes det så himla segt. Som att knalla runt i sina morgontofflor och slänga munkar på varann, Haha! Nej då, men tyckte inte det var fartfyllt och spännande.

Postad 28 September 2007 - 10:38

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Jag stör mig bara på en sak med Halo 3, meny system, försökte spela MP igår ( hade inga problem med det i Halo 2 ) men nu fattar jag verkligen ingenting, det är matchmaking, den ska söka matcher och det är det ena med det tredje och massa menyer så man blir helt förvirrad, vill bara kunna välja Game Mode ( typ slayer ) och så quick game, accept på någon match och så kör, efter 20 min så gav jag upp och fortsatte spela SP istället....

Redigerat av Fredrik HL, 28 September 2007 - 10:39.

Postad 28 September 2007 - 11:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Jag hade INTE förväntat mig att spelet skulle va det mest perfekta nånsin och levererat av gudarna :P

Men LITE mer hade jag hoppats på med tanke på 360:ns prestanda.
Plus att jag hade förväntat mig lite mer variation och mer nya idéer.

Hade det släppts för ett par år sen hade det nog känts lite mer frächt.

Ska iallafall fortsätta spela det å se om det kommer igång på allvar längre in i spelet, nu när besvikelsen lagt sig ;)

Postad 28 September 2007 - 11:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag hade inga större förväntningar på H3, men jag känner ju inte samma kick som med H1 och H2.
När jag gick från H1 till H2 kändes det nytt och fräscht, men bytet till H3 känns bara som att man stoppade i disc 2 för H2 och fortsatte på den. Nu har jag bara spelat några timmar så jag vet ju inte ännu hur det utvecklas. Men de tidigare var kul och det är ju så klart denna med, speciellt Co-op!

Hade inte spelat Halo över LIVE förut förrän igår, och det var jag däremot inte imponerad över alls..
Jag har spelat CoD4b mycket på sistone och när man gick över till H3 kändes det så himla segt. Som att knalla runt i sina morgontofflor och slänga munkar på varann, Haha! Nej då, men tyckte inte det var fartfyllt och spännande.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur du kunde få en kick av Halo 2 förstår jag inte, för mig det sämsta spelet i SP av de 3. Att ettan gav en kick är ju för hur nytt och fresh det kändes då, omöjligt att återskapa med trean om Bungie inte hade ändrat allt.

Kan kan inte riktigt fatta varför folk gnäller på SingelPlayer delen så hårt som många gör. FPS har aldrig varit en singelplayer starka i många fall. Visst känns det lite paradox att BioShock kom en månad innan då jag till fullt håller med, som de flesta, att SP där är bättre. Men även Bioshock har i efterhand blivit så hypat att folk köper det och sen måste gå ut på forum o klaga på att man tycker det vara dåligt.

Sen verkar folk åter igen helt hängt upp sig på grafiken. Ja alla vet att H3 inte är så snyggt som Gears of War men det betyder inte att spelet måste vara dåligt.

Varför tycker jag Halo 3 e bra i singelplayer? Jag jämför med alla andra FPS då och det finns ju ett antal. Jag kan inte räkna upp speciellt många FPS spel som jag tycker är roligare, mer varierande (något som det är brist på i många FPS) och lagom svårt beroende på svårighetsgrad. Personligen tycker jag inte Gears är roligare i singelplayer, inte mycket variation.

Ne de enda SP spelen som håller klart bättre mått i mina ögon är Bioshock och HL.

Frågan är vad folk hade tyckte om H1 och H2 inte hade kommit utan H3 hade varit det första spelet från Bungie och MS inte hade hypat det. Tror folk skapat trådar om hur bra det är istället för att leta alla fel.

Postad 28 September 2007 - 11:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag hade INTE förväntat mig att spelet skulle va det mest perfekta nånsin och levererat av gudarna :P

Men LITE mer hade jag hoppats på med tanke på 360:ns prestanda.
Plus att jag hade förväntat mig lite mer variation och mer nya idéer.

Hade det släppts för ett par år sen hade det nog känts lite mer frächt.

Ska iallafall fortsätta spela det å se om det kommer igång på allvar längre in i spelet, nu när besvikelsen lagt sig ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Man bör förvänta sig vad som visas av spelet innan det släpps. Vad för något av bilder och filmer har visat något nytt?

Variationen kan jag inte fatta, har fan mer variation i design och spel än 99% av alla FPS spel. Gears är typ 3 olika mörkar designer rakt igenom. H3 blandar färglada utomhusmiljöer, industrikomplex, infesteradeskepp och konstiga alienbyggnader m.m.

Postad 28 September 2007 - 11:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Håller också med fullt ut! Är det något som man lärt sig efter alla spelsläpp genom åren är att slå dövörat till när hypemaskinen drar igång, oavsätt det gäller Fable, Halo 3 eller Killzone 2. I slutändan är det bara ett spel, inte botemedlet för AIDS eller Messias återkomst.

Själv tycker jag Halo 3 är hur kul som helst, och fyller sin funktion till fullo. Ikväll blir det dessutom 4 pers co-op med polarna hemma i soffan med dubbla Xboxar och 2 projjar, och jag är ganska övertygad om att vi kommer ha riktigt roligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Förvarning, det kommer lagga.

Postad 28 September 2007 - 11:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Har kört det nu ca 1 timme och tycker det är riktigt snyggt.
Halo är som sagt redan inte primärt ett SP spel så därav är ju självklart Bioshock och HL bättre.
Dock tycker jag det är roligare än GOW (inte lika snyggt dock) men mer variation iaf.

Hur kommer det sig förresten att på gamerankings så har Bioshock 95.5% och Halo 3 94,8 men ändå ligger Halo 3 1:a på bästa X360 spel?

Kollade också in User Reviews och där ligger Bioshock 2 totalt inklusive ALLA konsoller (efter Resident Evil GC) och Halo 3 på en lite mer blysammare 496:e plats.

Postad 28 September 2007 - 13:22

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur du kunde få en kick av Halo 2 förstår jag inte, för mig det sämsta spelet i SP av de 3. Att ettan gav en kick är ju för hur nytt och fresh det kändes då, omöjligt att återskapa med trean om Bungie inte hade ändrat allt.

Kan kan inte riktigt fatta varför folk gnäller på SingelPlayer delen så hårt som många gör. FPS har aldrig varit en singelplayer starka i många fall. Visst känns det lite paradox att BioShock kom en månad innan då jag till fullt håller med, som de flesta, att SP där är bättre. Men även Bioshock har i efterhand blivit så hypat att folk köper det och sen måste gå ut på forum o klaga på att man tycker det vara dåligt.

Sen verkar folk åter igen helt hängt upp sig på grafiken. Ja alla vet att H3 inte är så snyggt som Gears of War men det betyder inte att spelet måste vara dåligt.

Varför tycker jag Halo 3 e bra i singelplayer? Jag jämför med alla andra FPS då och det finns ju ett antal. Jag kan inte räkna upp speciellt många FPS spel som jag tycker är roligare, mer varierande (något som det är brist på i många FPS) och lagom svårt beroende på svårighetsgrad. Personligen tycker jag inte Gears är roligare i singelplayer, inte mycket variation.

Ne de enda SP spelen som håller klart bättre mått i mina ögon är Bioshock och HL.

Frågan är vad folk hade tyckte om H1 och H2 inte hade kommit utan H3 hade varit det första spelet från Bungie och MS inte hade hypat det. Tror folk skapat trådar om hur bra det är istället för att leta alla fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillade H2 för det nya vapensystemet och att banorna inte var lika repetiva som i H1. Därför kändes det lite fräschare. Men vad det gäller H3 så menar jag verkligen inte att det är dåligt, tycker bara det inte är lika mycket nytt som i förra övergången. Men jag gillade ju de tidigare spelen vilket betyder att jag gillar denna med och kommer säkerligen tycka det är underhållande. Sen skall det inte läggas så mycket tyngd på mina ord då jag som sagt bara spelat ett par timmar. Jag kanske återkommer och skriker ut att detta är den bästa Halo någonsin efter jag spelat klart :P

Postad 28 September 2007 - 14:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag gillade H2 för det nya vapensystemet och att banorna inte var lika repetiva som i H1. Därför kändes det lite fräschare. Men vad det gäller H3 så menar jag verkligen inte att det är dåligt, tycker  bara det inte är lika mycket nytt som i förra övergången. Men jag gillade ju de tidigare spelen vilket betyder att jag gillar denna med och kommer säkerligen tycka det är underhållande. Sen skall det inte läggas så mycket tyngd på mina ord då jag som sagt bara spelat ett par timmar. Jag kanske återkommer och skriker ut att detta är den bästa Halo någonsin efter jag spelat klart :P

<{POST_SNAPBACK}>

Sant sant. Tror inte du får någon ändrad uppfattning senare om SP. Håller samma nivå igenom hela tycker jag. Håller med om att Halo 1 var lite upprepande när man var inomhus o skulle stänga av reaktorer och leta efter den flygande burken. Men känslan när man för första gången satte fötterna på starnden eller när man brände med bilen på de öppna ängarna, det var fan den största FPS känslan jag haft sen Half-Life 1 (som enligt mig fortfarande är det mest kompletta FPS-spelet.

Nästan så man längtar till nästa Xbox-system. En HD DVD version med alla 3 spelen under ny grafikmotor, det hade varit såååååå fint.

Postad 28 September 2007 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kollade också in User Reviews och där ligger Bioshock 2 totalt inklusive ALLA konsoller (efter Resident Evil GC) och Halo 3 på en lite mer blysammare 496:e plats.

<{POST_SNAPBACK}>

Heh. Kan det ha något att göra med att PS3 ägare har datorer också :P ?

Postad 28 September 2007 - 14:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jepp. Sen finns det säkert massor av folk som satt 1 i betyg bara just för att det är Halo 3.
User reviews är helt värdelösa. Riktiga recensioner är det man får gå efter.

Postad 28 September 2007 - 19:34

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0

Jepp. Sen finns det säkert massor av folk som satt 1 i betyg bara just för att det är Halo 3.
User reviews är helt värdelösa. Riktiga recensioner är det man får gå efter.

<{POST_SNAPBACK}>

eller sin egen åsikt :)

Postad 28 September 2007 - 22:34

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Har lirat halo 3 nu.. bra spel!

Har lirat 3an mer än de andra 2.

Kan hålla med om att gears of war är grymt bra, men det är så tråkig miljö i det.

8/10 får Halo 3 av mig.

Postad 28 September 2007 - 22:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag kämpar för att orka spela igenom det en gång iaf men imellanåt är det så repetivt så man nästan somnar. Ja jag gillade inte Gears of War heller. Tröttnade på det efter 3-4 dagar. Halo 3 lär gå samma öde till mötes.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.