Jag velar också mellan 40w3000 och 40f86BD. Nu så har jag sett att det skiljer en hel del i pris. Sonyn kostar 17922 kr medan Samsungen går på 14732 kr. Så jag antar att plånboken får avgöra... eller är Sonyn värd de extra slantarna jämfört med Samsungen?
//Rosen88
Mycket enkelt svar (som du kande själv räkna ut):
Fördel w3000: blänker inte, dvb-C-HD.
Fördel f86: vridbar, läcker, 100hz!, billigare. Mycket fin ljusstark bild - en sexig TV. Äntligen har samsung fått ihop det.
Har ej jämfört sida vid sida. Dock är sonyn mycket manlig robust form, medan rörliga samsungen vill man smeka och kladda på och därmed fläcka ner som en tjej. TVna är alltså varandras motsatser.
Jag skulle ta w3000 för dvb-c & ej spegel. Men 100hz ä såå bra. Skulle tro de ä lika bra på lågupplöst TV - eller så är f86 bättre med 100hzsom hjälper mycket. Frågan är asså hur mycket TVn har i sig annars, och sony har en hel del. Kan inte samsung alls såpass

W3000 har säkert fin bild - men är förförd av f86 och vill dela säng med denna kurvokvinna.
Tänk på att när du köpt en hi-end TV så är du troligen bunden av märket för att utnyttja link-kapaciteten, räkna alltså med detta för framtiden - hur utbudet är. Hur mycket du än älskar din tv så är det ju att den ska ta hand om barnen med så ni blir familjära. Otrohet kostar på och är inte värt spänningen. Slutligen bör du hålla ögat på sharp XL1 och uppåt. Tycker väl inte phil å lg passar in i denna tråd.
Redigerat av toler, 29 November 2007 - 23:56.