Gammal tråd men... Har du kopplat in bägge kablarna, höger och vänster dvs? Dom flesta brukar ju rekommendera att det kopplas så på Dali's subbar...
Själv kör jag på två st. Dali SWA-12 som står på var sin sida om frontarna. Dom gräver inte så djupt tyvärr, men dom är ganska rappa och hänger med skapligt med frontarna. Det jag förlorade på att inte köpa en dyrare sub (djup) har jag istället vunnit på att det är stört omöjligt att lokalisera varifrån basen kommer! Värt ganska mycket tycker jag efter att ha haft konstant åskmuller i ett hörn tidigare
Det syns förresten inte i mitt galleri, men jag kör på DM683 nu jag med.. Tror jag skrev det i en annan tråd du startat oxå..
Men som sagt, kolla kontakterna, och för övrigt.. Bara för att du måste vrida upp volymrattarna på subben lite betyder ju inte det att subben helt plötsligt inte kan prestera mer. Får den en låg insignal normalt så får du väl höja volymen - om insignalen sedan ökas så kommer ju subben helt enkelt förstärka den ökade signalen. Det kommer ju inte ta stopp bara för att du vridit upp rattarna!
Lite elementärt kanske, men bara så det inte blir några missförstånd