Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bjurabs React duk

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 October 2007 - 20:05

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Ni som sett deras nya React-duk på Digital Home-mässan. Vad tyckte ni?

Det ska vara en höggainduk som ska ha samma egenskaper som Firehawk utan att kosta lika mycket.

Postad 29 October 2007 - 21:56

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Tjenare, jag såg den på hifi & hemmabio mässan i malmö och blev mycket imponerad... blev helt såld på den.. skall inte köpa en ny tv hemma skall ha projje & den duken.. visst den kostade mer.. men Silken bild.... :wub:

Postad 02 November 2007 - 10:06

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Jag sår i valet och kvalet att köpa en ny duk.
Vart hittar jag information om denna?

Varit inne på Bjurab's hemsida, men hittar ingen duk med namnet React..?

Kan någon ge mig lite info om denna duk.
Då det sägs här att det är en hög gains duk så undrar jag lite hur pass hög gain det är.
Vill inte ha någon hotspot duk ;)

Skirv gärna lite vart jag kan finna info om denna, samt vad priset kan tänkas bli emellan 80-100"

Mch.
Cineoholic

Postad 02 November 2007 - 17:31

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ledsen, men den är inte släppt än tror jag.. har själv varit inne på deras sida & läst men det finns inget info ute om den än, har mailat bjurab om info & release men ej fått ngt svar...

Postad 02 November 2007 - 17:49

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

• 445 inlägg
  • 0

Jag sår i valet och kvalet att köpa en ny duk.
Vart hittar jag information om denna?

Varit inne på Bjurab's hemsida, men hittar ingen duk med namnet React..?

Kan någon ge mig lite info om denna duk.
Då det sägs här att det är en hög gains duk så undrar jag lite hur pass hög gain det är.
Vill inte ha någon hotspot duk ;)

Skirv gärna lite vart jag kan finna info om denna, samt vad priset kan tänkas bli emellan 80-100"

Mch.
Cineoholic

Köp Min 100" Dalite duk...GRYYYYM duk fiiiiiin bild

Postad 03 November 2007 - 19:56

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Radical:

Sorry, redan beställt en Black Line duk 86".
100" hade ändå blivit för stort till mitt tittavstånd.

//Cineoholic

Postad 08 November 2007 - 20:00

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
fick precis svar på mitt mail ang. duken...

Hej Sebastian,

Ursäkta sent svar.

Mailboxen formligen exploderade efter mässan! :)

Det var den nya euroscreen ReAct gråduken.

Den vi körde var 230 cm bred ramspänd (103" diag.).

Ligger på 10.700:-, vilket är väldigt prisvärt. Finns för omg. lev.

Kommer även efter nyår i motordriven variant för 13.500:- och manuell för 7.700:- i samma storlek.

Finns även andra storlekar.

Postad 25 November 2007 - 21:28

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0
några nyheter om denna duk?

Postad 14 December 2007 - 17:33

onedreamer24
  • onedreamer24
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
såg att flat screen center i lödde har fått hem denna duk.va inne där häromdagen och kollade in den!riktigt trevlig duk!dem har den ramspända react duken på 110tum för visning.

Postad 18 December 2007 - 23:16

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Kommer även efter nyår i motordriven variant för 13.500:- och manuell för 7.700:- i samma storlek.

Finns även andra storlekar.

Någon som vet om den motordrivna varianten har tab-tension?

Hur är byggkvaliten på Euroscreens motordrivna/manuella dukar?

Postad 19 December 2007 - 11:58

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Någon som vet om den motordrivna varianten har tab-tension?

Enligt Peter på HBC kommer det tab-tensionvariant på ReAct, priset var dock ganska saftigt, runt 20' kr plus moms för 90-100 tum har jag för mig. Reserverar mig för felaktigheter.

MVH
/g

Postad 19 December 2007 - 19:23

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Tack Chuck.

Det låter lite väl mycket, då kan man i mitt tycke lika gärna satsa på en Stewart Firehawk.

Postad 20 December 2007 - 14:03

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Tack Chuck.

Det låter lite väl mycket, då kan man i mitt tycke lika gärna satsa på en Stewart Firehawk.

Håller med om att det drar iväg lite då...Fast ändå billigare än Firehawken blir det.

februari ska vi få se denna duk i motorvariant har jag fått reda på.

Postad 21 December 2007 - 21:13

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Tack Chuck.

En Firehawk i tabtension och motordriven går väl lös på runt 40' kr, så man kommer undan lite billigare med ReAct. Själv tycker jag dock inte att priset är motiverat om man inte har ohyggligt ljust i rummet.

MVH
/Chuck

Postad 21 December 2007 - 22:23

big ben
  • big ben
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag hade inte riktigt koll på priserna angående stewarts dukar, nästan dubbelt så mycket. Dock är man uppe på de priserna så kanske man kan spara några extra slantar till, eller börja titta efter en begagnad Firehawk.

Men som sagt det drar iväg om man ska ha en tab-tension variant. Och som Chuck är inne på ,så känns det inte som 20K + motiverar duken, säger jag som inte har sett den :) . Därför hade det varit intressant att veta om deras "vanliga" motordrivna variant håller någon bra byggkvalite. Nåväl jag får helt enkelt vänta tills februari och se.

Redigerat av big ben, 21 December 2007 - 22:24.

Postad 19 January 2008 - 14:12

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Fick låna hem en liten bit reAct-duk av en vänlig själ och jag var tvungen att göra en väldigt ovetenskaplig test.

Kika i mitt galleri: https://www.minhembi.../nima01/165108/

Ser helt OK ut eller vad säger ni?

Provade dels med persiennerna helt uppdragna och solen sken in. Dels med persiennerna neddragna. Långt ifrån helt mörklagt.

Jag kommer att lägga en beställning på denna duk på måndag! :)

Postad 19 January 2008 - 14:48

Mars
  • Mars
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Hur upplever du skillnad i svärtanivå om du kör helt nerdraget?

Jag står i valet och kvalet med att slå till på en riktigt bra duk, frågan är vilken nivå jag ska gå till, på "grå" sidan är det React och stewart det står mellan. Jag kan mörklägga ganska bra, men har ett vitt tak.

Postad 19 January 2008 - 15:18

pogg
  • pogg
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Är också väldigt nyfiken på denna duk, har bara sett den som hastigast men undrar om det kan va det bästa köpet för mig som vill lägga en 10000kr, ska sättas upp i ett vitt rum tillsammans med infocus IN81?

mvh

Postad 19 January 2008 - 15:22

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Jag står i valet och kvalet med att slå till på en riktigt bra duk, frågan är vilken nivå jag ska gå till, på "grå" sidan är det React och stewart det står mellan. Jag kan mörklägga ganska bra, men har ett vitt tak.

Nu har jag inte testat med att ha helt kolsvart i rummet men du såg skillnaden på King Kong trailern när jag hade ganska mörkt. Det blev lite mer tryck i svärtan.

Vissa som kör med reAct stör sig på en hinna som ses i mycket ljusa partier vid tex panoreringar. Jag såg den dock inte. Kanske var min provbit för liten. Jag är en sån som aldrig har kolsvart i mitt vardagsrum så därför blir det nog en sådan trots hinnan (som jag inte stör mig på).

Den killen jag lånade den av säger att det lyser upp lite i taket iallafall. Duken (och Firehawk) är egentligen till för de som inte kan mörklägga sina vardagsrum helt. För de som kan det tror jag det finns bättre dukar.

Duken är angular reflective vilket betyder att den reflekterar bort ljuset från det håll som det kommer ifrån. Ljus som kommer in från sidan reflekteras bort alltså. Detta gör att duken passar takmonterade projjar bra till skillnad från retro reflective dukar.

Postad 19 January 2008 - 15:29

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0
var finns dom på lager.... butik?
Pris för ca: 90" ramspänd?

Ace34

Postad 19 January 2008 - 15:39

pogg
  • pogg
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ace34

finns på www.hemmabiocenter.se el. www.ljudshopen.se men tror det är beställningsvara.

90" ca 9000kr beroende på ram alternativ

Postad 19 January 2008 - 16:59

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

• 10303 inlägg
  • 0

Ace34

finns på www.hemmabiocenter.se el. www.ljudshopen.se men tror det är beställningsvara.

90" ca 9000kr beroende på ram alternativ

ok... tack

Ace34

Postad 20 January 2008 - 14:47

pogg
  • pogg
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Nu har jag inte testat med att ha helt kolsvart i rummet men du såg skillnaden på King Kong trailern när jag hade ganska mörkt. Det blev lite mer tryck i svärtan.

Vissa som kör med reAct stör sig på en hinna som ses i mycket ljusa partier vid tex panoreringar. Jag såg den dock inte. Kanske var min provbit för liten. Jag är en sån som aldrig har kolsvart i mitt vardagsrum så därför blir det nog en sådan trots hinnan (som jag inte stör mig på).

Den killen jag lånade den av säger att det lyser upp lite i taket iallafall. Duken (och Firehawk) är egentligen till för de som inte kan mörklägga sina vardagsrum helt. För de som kan det tror jag det finns bättre dukar.

Duken är angular reflective vilket betyder att den reflekterar bort ljuset från det håll som det kommer ifrån. Ljus som kommer in från sidan reflekteras bort alltså. Detta gör att duken passar takmonterade projjar bra till skillnad från retro reflective dukar.

Kollade lite på dina bilder....vad är det för duk du har testat den mot? Har också det ganska ljust hemma men undrar ändå hur du upplever den när det är mörkt....vad föredrar du då den gråa React duken eller nån annan vit?
Tycker denna duk verkar va hög intressant...

mvh

Postad 03 March 2008 - 23:06

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan köpa enbart själva dukmaterialet för att själv bygga en ram istället?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.