Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5501

Postad 06 oktober 2009 - 12:33

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Uppdaterad och klar. EPG:n lite snabbare i övrigt har jag inte provat det andra. Inga konstiga bieffekter denna gång i alla fall. Lite dålig statusinformation under uppdateringen, bild svart, displayen visar 01 -- i fem minuter och sedan 02, 03 och 04, omstart, OK - klart. Hoppas problem med för kort inspelning nu är fixat.

#5502

Postad 06 oktober 2009 - 13:31

marw77
  • marw77
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Det står fortfarande och tuggar när man stänger av de. När jag pratade med supporten för en månad sedan så skulle detta fixas vid nästa uppdatering. :-( Gott iallafall att EPG:n blev snabbare. Alltid något.

#5503

Postad 06 oktober 2009 - 13:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Undrar vad den gör när den står och tuggar. Kan det vara något sådant som en defrag av hårddisken? En liten defrag varje gång den stängs av? Torde i sig inte behövas varje gång kan man tycka.

Har någon fått någon förklaring på beteendet? Stör mig inte alls egentligen, mest nyfiken.

#5504

Postad 06 oktober 2009 - 14:33

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Det står fortfarande och tuggar när man stänger av de. När jag pratade med supporten för en månad sedan så skulle detta fixas vid nästa uppdatering. :-( Gott iallafall att EPG:n blev snabbare. Alltid något.

Kan inte säga att jag stör mig på "avstängningsbuggen" då har jag ju ändå gått därifrån.

Bättre dem lägger energi på sådant som gäller när produkten används och nya features.

#5505

Postad 06 oktober 2009 - 14:49

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Undrar vad den gör när den står och tuggar. Kan det vara något sådant som en defrag av hårddisken? En liten defrag varje gång den stängs av? Torde i sig inte behövas varje gång kan man tycka.

Har någon fått någon förklaring på beteendet? Stör mig inte alls egentligen, mest nyfiken.

Om jag inte minns fel så skall den bla spara EPG-data på hdd'n när den står och tuggar, men om man trycker två ggr på powerknappen så stängs den av direkt.

#5506

Postad 06 oktober 2009 - 17:01

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Tycker det känns som om den blivit lite rappare i kanalbyten och när man går runt i kanallistan.

Kan vara inbillning...

#5507

Postad 06 oktober 2009 - 17:14

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Avstängningsbuggen har iallafall blivit bättre. Nu stängs den av efter ca 1,5 min istället för 5 min.

#5508

Postad 06 oktober 2009 - 17:50

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Såg att boxen startade ca 15 min innan jag hade ställt in en inspelning nu, har det med att tiden före och efter ska fungera bättre kanske? Hade ställt den på 1 min marginal före och 2 min efter.

#5509

Postad 06 oktober 2009 - 18:13

roymunson
  • roymunson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som beskrivs ovan. Fick boxen idag men får bara in kanal 2 och när jag pratar med kundtjänst har dom skickat nya inställningar till mitt kort.. jag har testat ändra frekvens nr utan resultat. (har låtit boxen stå på en svart kanal i 2 timmar precis som det står i manualen också men det kommer ändå inga kanaler.. har varit på i 5 timmar nu utan att jag rört på den) ... hur går det för er som har samma problem?

#5510

Postad 06 oktober 2009 - 18:48

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Tyvärr har som väntat inget hänt med hängningar i MyTv menyn, fick precis starta om efter hängning. Det stör mig ganska mycket då det händer ofta.

#5511

Postad 06 oktober 2009 - 18:50

Unregistered2f92f1ab
  • Unregistered2f92f1ab
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Tycker det känns som om den blivit lite rappare i kanalbyten och när man går runt i kanallistan.

Kan vara inbillning...


Lustigt... fick precis samma känsla när jag bläddrade. Hoppas det inte bara
berodde på att den var nyomstartad.

Har några års erfarenhet av boxen, så jag har sett det mesta i epg-väg, från sirapsfart till ...
men det här verkar lovande.

Buggen som stör mig mest förövrigt är när uppspelning avbryts av
inspelning. Hur svår kan den va att fixa egentligen. Det är ju inte precis som att göra ett nytt windows...

#5512

Postad 06 oktober 2009 - 18:55

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Sådär mailat canal digital och vi kom överrens om att de skulle skicka mig en ny box då det verkar vara fel på min nuvarande.

#5513

Postad 06 oktober 2009 - 18:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0
Jag tro att det inte är en bugg. Jag tror att hårdvaran inte klarar av att inte avbryta en inspelning när en ny startar. Hoppas någon här kan övertyga mig om att så inte är fallet.

Tycker som que nedan att epg går lite snabbare, men att man forfarande få vara försiktigt med att inte navigera för snabbt med sin Logitec remote.

Redigerat av ruva, 06 oktober 2009 - 20:35.


#5514

Postad 06 oktober 2009 - 19:24

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Första intrycket verkar lovande. EPG fungerar snabbare och marginalsättningar av inspelningen fungerar nu också som de ska. Tycker t.o.m att fläkten är tystare. Får göra en bedömning efter lite hårdkörning

#5515

Postad 06 oktober 2009 - 21:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Fläkten tycks varva upp lite senare temperaturmässigt var första intrycket men den surrar än.

EPGn är snabbare. Så många buggar har jag inte upplevt ännu då jag bara haft den i en vecka. Ja, en det skulle vara en misslyckad inspelning. Hack och makroblock. Dålig signal kanske men varför just under inspelningen och inte annars kan man undra.

#5516

Postad 06 oktober 2009 - 22:27

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Försökte mig på en uppdatering ikväll...

Boxen brukar uppdateras när man startar om den eftersom jag har två antennkablar kopplade till den. Men det hände inget idag. Provade att göra en manuell uppdatering utan resultat. Boxen hittade först en ny programvara men det blev Er09. Sen när jag skulle göra om den manuella sökningen stod det bara att det inte fanns någon ny programvara. Suck! Vad göra?

#5517

Postad 07 oktober 2009 - 06:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Försökte mig på en uppdatering ikväll...

Boxen brukar uppdateras när man startar om den eftersom jag har två antennkablar kopplade till den. Men det hände inget idag. Provade att göra en manuell uppdatering utan resultat. Boxen hittade först en ny programvara men det blev Er09. Sen när jag skulle göra om den manuella sökningen stod det bara att det inte fanns någon ny programvara. Suck! Vad göra?

Man kan kanske prova med först en fabriksreset och sedan stänga av boxen och sedan starta den igen, om den automatiska uppdateringen kommer så brukar den fråga inom några minuter om man vill göra en uppdatering. Om man inte får denna så får man prova den manuella vägen, med när det står 8888 i displayen, tryck OK och sen Meny
Starta om boxen efter en uppdatering har installerats.

#5518

Postad 07 oktober 2009 - 08:05

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Nu har man ju bara provat en kväll men detta känns ju jättebra!

Boxen är definitivt snabbare, kanalbyten minst dubbelt så snabba, Text TV kommer fram direkt, menyer direkt, uppspelning av inspelat kommer direkt, start/stopp/snabbspolning vid uppspelning direkt, snabb EPG, la till tid före/efter, tystare!

Jag är helnöjd hittills (var i och för sig nöjd tidigare)! :P

#5519

Postad 07 oktober 2009 - 09:20

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Nu har man ju bara provat en kväll men detta känns ju jättebra!

Boxen är definitivt snabbare, kanalbyten minst dubbelt så snabba, Text TV kommer fram direkt, menyer direkt, uppspelning av inspelat kommer direkt, start/stopp/snabbspolning vid uppspelning direkt, snabb EPG, la till tid före/efter, tystare!

Jag är helnöjd hittills (var i och för sig nöjd tidigare)! :P

Jag upplever det som listan över inspelade program funkar bättre.

Tidigare kunde det ta tid innan markerat program visades i preview-rutan och det var oftast i samband med den uppspelningen som boxen hängde sig (försökte jag spela upp ett program innan det visades i preview så hängde sig boxen).
Nu har jag inte haft några problem med det.

Däremot så fick jag svart bild (ljudet fanns) vid en uppspelning, men det vara bara att trycka på stopp och starta uppspelningen igen = ingen hängning.

Efter en kvälls användning: Klar förbättring!
Får se vad jag tycker nästa vecka :P

#5520

Postad 07 oktober 2009 - 10:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
MyTV

Däremot så fick jag svart bild (ljudet fanns) vid en uppspelning, men det vara bara att trycka på stopp och starta uppspelningen igen = ingen hängning.

Den fick jag också igår, och tidigare var det helt kört, men denna gång så gick det faktiskt att gå ur uppspelningen och tillbaka till MyTV med svart bild och startom uppspelningen.

Jag tycker också att tiden för ljudet att komma vid snabbspolning har blivit bättre, tror max tid igår var 2-3sekunder vilket är betydligt bättre än tidigare. Det kanske blir något av denna box ändå, konstigt att det skulle komma när man i princip hade tappat allt hopp :P

#5521

Postad 07 oktober 2009 - 15:03

roer
  • roer
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Försökte mig på en uppdatering ikväll...

Boxen brukar uppdateras när man startar om den eftersom jag har två antennkablar kopplade till den. Men det hände inget idag. Provade att göra en manuell uppdatering utan resultat. Boxen hittade först en ny programvara men det blev Er09. Sen när jag skulle göra om den manuella sökningen stod det bara att det inte fanns någon ny programvara. Suck! Vad göra?



Ta bort en antennkabel så går det

#5522

Postad 07 oktober 2009 - 16:04

Robbis76
  • Robbis76
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
För oss som har den inspelningsbara HD-boxen via kabeltvnätet fick jag detta svar idag från CD.

Den nya mjukvaran till boxen via Kabel-TV håller just nu på att testas. Om inga buggar upptäcks i denna bör den lanseras inom kort..

#5523

Postad 07 oktober 2009 - 17:53

sjbstar
  • sjbstar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som beskrivs ovan. Fick boxen idag men får bara in kanal 2 och när jag pratar med kundtjänst har dom skickat nya inställningar till mitt kort.. jag har testat ändra frekvens nr utan resultat. (har låtit boxen stå på en svart kanal i 2 timmar precis som det står i manualen också men det kommer ändå inga kanaler.. har varit på i 5 timmar nu utan att jag rört på den) ... hur går det för er som har samma problem?


Samma här. Fick boxen igår och det enda som funkar är SVT2, allt annat blir svart. Ringde CD imorse och de skrev då in en felanmälan. Sen efter 20 minuter fick jag ett SMS från en tekniker där de sa att jag skulle ställa mig på Discovery CHannel i några timmar och att kortet då förhoppningsvis hoppa igång.
Stack iväg o jobbade och kom hem igen, fortfarande ingen bild. Ringer igen. Då är det tydligen ett känt problem med deras pairing av hd-box och kort. Så "nu jobbar de på det"... men ja vem vet vad det betyder i kundservice-termer.

Får hoppas det går igång snart. Känns lite surt.

#5524

Postad 07 oktober 2009 - 18:09

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Samma här. Fick boxen igår och det enda som funkar är SVT2, allt annat blir svart. Ringde CD imorse och de skrev då in en felanmälan. Sen efter 20 minuter fick jag ett SMS från en tekniker där de sa att jag skulle ställa mig på Discovery CHannel i några timmar och att kortet då förhoppningsvis hoppa igång.
Stack iväg o jobbade och kom hem igen, fortfarande ingen bild. Ringer igen. Då är det tydligen ett känt problem med deras pairing av hd-box och kort. Så "nu jobbar de på det"... men ja vem vet vad det betyder i kundservice-termer.

Får hoppas det går igång snart. Känns lite surt.

Har dem slagit på pairing av HD kanaler?

#5525

Postad 07 oktober 2009 - 18:19

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Samma här. Fick boxen igår och det enda som funkar är SVT2, allt annat blir svart. Ringde CD imorse och de skrev då in en felanmälan. Sen efter 20 minuter fick jag ett SMS från en tekniker där de sa att jag skulle ställa mig på Discovery CHannel i några timmar och att kortet då förhoppningsvis hoppa igång.
Stack iväg o jobbade och kom hem igen, fortfarande ingen bild. Ringer igen. Då är det tydligen ett känt problem med deras pairing av hd-box och kort. Så "nu jobbar de på det"... men ja vem vet vad det betyder i kundservice-termer.

Får hoppas det går igång snart. Känns lite surt.


Jag sitter på deras HD box utan hårddisk. Samma fel för mig jag har stängt av skiten, snackat med kundtjänst som lovade dyrt och hederligt att de skulle skicka mig en ny box. Hoppas det hjälper för jag är ny kund hos canal digital, å första intrycket bådar inte bra.

#5526

Postad 07 oktober 2009 - 18:36

Booyaka
  • Booyaka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Inspelning av två program samtidigt verkar ha slutat fungera i och med den senaste uppdateringen, uselt! Någon det fortfarande fungerar för?

#5527

Postad 07 oktober 2009 - 18:38

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Inspelning av två program samtidigt verkar ha slutat fungera i och med den senaste uppdateringen, uselt! Någon det fortfarande fungerar för?

Spelade in två program samtidigt igår... (med nya programvaran). Du kanske skall prova en fabriksåterställning?

#5528

Postad 07 oktober 2009 - 19:01

Booyaka
  • Booyaka
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Spelade in två program samtidigt igår... (med nya programvaran). Du kanske skall prova en fabriksåterställning?


Fabriksåterställningen gjorde susen, tack för tipset!

#5529

Postad 07 oktober 2009 - 20:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0
Verkar som att rutan med det kryptiska meddelandet inte längre kommer upp när man ser på en kanal och 2 inspelningar startar. Tack och lov, för jag fattade aldrig om man skulle välja TV eller OK. Nu går mottagaren direkt till en av kanalerna man spelar in.

#5530

Postad 07 oktober 2009 - 20:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Funkar bra än så länge, men har ni haft många mosaikstörningar i Oskyldigt dömd ikväll på TV4HD? har nog haft mellan 5-10st

#5531

Postad 07 oktober 2009 - 22:52

Santa_Claus
  • Santa_Claus
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Funkar bra än så länge, men har ni haft många mosaikstörningar i Oskyldigt dömd ikväll på TV4HD? har nog haft mellan 5-10st


Jag har länge haft stora problem med mosaikstörningar och får ingen hjälp av CD's kundtjänst. Dom säger att jag skall kosta på en installationsfirma för att kolla installationen. Min 80 cm parabol står på optimum för både asimut och elevation, men signalen på SAT1 är bara 164 nu men 174 på SAT2, oberoende på vilken av antennkablarna som sitter som SAT1 och 2. Innan uppdateringen var värdena 169 respektive 179 på TV4 HD, som är värst med mosaikstörningar! De andra HD-kanalerna är det alltid mindre störningar på (konstigt). Beror nog på hur CD sänder ut TV4HD-signalen.

Jag tror att CD har dragit siffervärdena på signalindikeringen (men återgivningen är densamma) bara för att kunna skylla på oss att signalen är för dålig :-(

#5532

Postad 08 oktober 2009 - 06:09

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Måste bara säga att det var trevligt med text på både Disc World och Disc Trav/Living. Funkade aldrig för mig där nästan men nu fanns de text hela tiden. Och Epg:n blev mer hanterbar,skönt.

Det går ju att gå in på Recorder i menyn och välja om man vill spela in veckovis,funkar detta??

#5533

Postad 08 oktober 2009 - 06:28

roake
  • roake
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Måste bara säga att det var trevligt med text på både Disc World och Disc Trav/Living. Funkade aldrig för mig där nästan men nu fanns de text hela tiden. Och Epg:n blev mer hanterbar,skönt.

Det går ju att gå in på Recorder i menyn och välja om man vill spela in veckovis,funkar detta??


Japp det gör det, jag spelar in några serier på det viset.

#5534

Postad 08 oktober 2009 - 07:12

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Jag har länge haft stora problem med mosaikstörningar och får ingen hjälp av CD's kundtjänst. Dom säger att jag skall kosta på en installationsfirma för att kolla installationen. Min 80 cm parabol står på optimum för både asimut och elevation, men signalen på SAT1 är bara 164 nu men 174 på SAT2, oberoende på vilken av antennkablarna som sitter som SAT1 och 2. Innan uppdateringen var värdena 169 respektive 179 på TV4 HD, som är värst med mosaikstörningar! De andra HD-kanalerna är det alltid mindre störningar på (konstigt). Beror nog på hur CD sänder ut TV4HD-signalen.

Jag tror att CD har dragit siffervärdena på signalindikeringen (men återgivningen är densamma) bara för att kunna skylla på oss att signalen är för dålig :-(


Jag har kring 175 på sat1 som är den 25 meter långa antennkabeln jag fick med boxen, på sat2 har jag bara ca 125 då den antennkabeln är någon meter längre och av sämre kvalite. Har dock inte några problem med bilden och parabolen är canal digitals som jag har ställt in optimalt med en sån satfinder. På comboboxen visar mottagningen 80% och signalkvaliten 90%.

#5535

Postad 08 oktober 2009 - 07:20

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Jag har kring 175 på sat1 som är den 25 meter långa antennkabeln jag fick med boxen, på sat2 har jag bara ca 125 då den antennkabeln är någon meter längre och av sämre kvalite. Har dock inte några problem med bilden och parabolen är canal digitals som jag har ställt in optimalt med en sån satfinder. På comboboxen visar mottagningen 80% och signalkvaliten 90%.


Oj, 125! Jag skulle behöva skarva mina 25-meterskablar men någon extra meter för att kunna dra dem snyggt längs golvsocklarna men nu blir jag lite osäker. Kan en meter extra försämra bilden så eller är det riktigt risig kabel du har (kanske ihopskarvade gem eller nåt:))?

#5536

Postad 08 oktober 2009 - 07:26

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Oj, 125! Jag skulle behöva skarva mina 25-meterskablar men någon extra meter för att kunna dra dem snyggt längs golvsocklarna men nu blir jag lite osäker. Kan en meter extra försämra bilden så eller är det riktigt risig kabel du har (kanske ihopskarvade gem eller nåt:))?


Fast det konstiga är att det aldrig är problem med bilden från sat2 heller, den visar ju grönt på kvaliten fast den är nere på 125. Kabeln är från biltema så den är väl inte så bra antar jag, har köpt den här kabeln från kjell och co för att byta ut den http://www.kjell.com...00000,644500000

Hade inte några problem med mottagningen i comboboxen innan heller med den biltemakabeln.

Redigerat av fremar-7, 08 oktober 2009 - 07:27.


#5537

Postad 08 oktober 2009 - 07:27

Unregistered2f92f1ab
  • Unregistered2f92f1ab
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag har länge haft stora problem med mosaikstörningar och får ingen hjälp av CD's kundtjänst. Dom säger att jag skall kosta på en installationsfirma för att kolla installationen. Min 80 cm parabol står på optimum för både asimut och elevation, men signalen på SAT1 är bara 164 nu men 174 på SAT2, oberoende på vilken av antennkablarna som sitter som SAT1 och 2. Innan uppdateringen var värdena 169 respektive 179 på TV4 HD, som är värst med mosaikstörningar! De andra HD-kanalerna är det alltid mindre störningar på (konstigt). Beror nog på hur CD sänder ut TV4HD-signalen.

Jag tror att CD har dragit siffervärdena på signalindikeringen (men återgivningen är densamma) bara för att kunna skylla på oss att signalen är för dålig :-(


Använd nån annan kanal än TV4HD som referens när du kollar kvaliteten, för TV4HD
är kanalen där allt kan hända och då menar jag inte i positiv bemärkelse. En riktig
skitkanal med andra ord. Har de sänt någon riktig HD-sändning än förresten eller
håller de fortfarande endast på med uppskalning av sitt ordinarie utbud?

#5538

Postad 08 oktober 2009 - 08:51

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Har de sänt någon riktig HD-sändning än förresten eller
håller de fortfarande endast på med uppskalning av sitt ordinarie utbud?


Med 99,9% skulle jag säga uppskalning, därav mosaikköret

#5539

Postad 08 oktober 2009 - 09:08

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Är det någon här som har haft problem med signalstyrkan (ljudnivån) på s/pdif-utgången?

Inställningsmöjligheterna för signalstyrkan i ljudinställningar, hembio är ju inte direkt de bästa.

Jag kör digital coaxial ut till en VSX D811 S och har märkbart lägre ljudnivå jämfört med andra källor som är kopplade till recievern.

Redigerat av Kurvis, 08 oktober 2009 - 09:10.


#5540

Postad 08 oktober 2009 - 09:39

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande bara två timmar framåt i min EPG.
Måste man ha två kablar från lnb för att få 7 dagar?

#5541

Postad 08 oktober 2009 - 09:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande bara två timmar framåt i min EPG.
Måste man ha två kablar från lnb för att få 7 dagar?


Jag tror det och det rekommenderas i vilket fall som helst. För fasiken, boxen har dubbla mottagare! Varför inte nyttja dem båda?!

bara dumt att inte kosta på sig en kabel till när man betalat dyrt för boxen och utbudet.

#5542

Postad 08 oktober 2009 - 09:50

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag tror det och det rekommenderas i vilket fall som helst. För fasiken, boxen har dubbla mottagare! Varför inte nyttja dem båda?!

bara dumt att inte kosta på sig en kabel till när man betalat dyrt för boxen och utbudet.

Jo, jag har varit lite lat.. Får leta fram stegen och dra en till.

#5543

Postad 08 oktober 2009 - 10:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Är det någon här som har haft problem med signalstyrkan (ljudnivån) på s/pdif-utgången?

Inställningsmöjligheterna för signalstyrkan i ljudinställningar, hembio är ju inte direkt de bästa.

Jag kör digital coaxial ut till en VSX D811 S och har märkbart lägre ljudnivå jämfört med andra källor som är kopplade till recievern.

Se till att ha max på boxens fjärrkontrollen

När det gäller TV4HD, så hade de verkligen bra bild under friidrottsVM, annars så är det ganska kass HD. Jag backade igår och tittade på inspelat och mosaiken kom på samma ställe. Det var inte så i början med boxen utan det kom nog i början av detta året. Parabolen kan jag inte justera till något bättre än det redan är. Troligen något i TV4 sändningar, vet inte om jag sett det på andra kanaler.

Redigerat av Unregistered124686ac, 08 oktober 2009 - 10:18.


#5544

Postad 08 oktober 2009 - 10:20

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Se till att ha max på boxens fjärrkontrollen

När det gäller TV4HD, så hade de verkligen bra bild under friidrottsVM, annars så är det ganska kass HD. Jag backade igår och tittade på inspelat och mosaiken kom på samma ställe. Det var inte så i början med boxen utan det kom nog i början av detta året. Parabolen kan jag inte justera till något bättre än det redan är. Troligen något i TV4 sändningar, vet inte om jag sett det på andra kanaler.



Jag har max på boxens fjärrkontroll, både under ljudinställningar och den normala ljudstyrkeinställningen.

#5545

Postad 08 oktober 2009 - 13:11

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Jag sitter på deras HD box utan hårddisk. Samma fel för mig jag har stängt av skiten, snackat med kundtjänst som lovade dyrt och hederligt att de skulle skicka mig en ny box. Hoppas det hjälper för jag är ny kund hos canal digital, å första intrycket bådar inte bra.

Skapa en egen Kabel HD box tråd ist :)

#5546

Postad 08 oktober 2009 - 14:03

sjbstar
  • sjbstar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag sitter på deras HD box utan hårddisk. Samma fel för mig jag har stängt av skiten, snackat med kundtjänst som lovade dyrt och hederligt att de skulle skicka mig en ny box. Hoppas det hjälper för jag är ny kund hos canal digital, å första intrycket bådar inte bra.


Istället för att skapa en ny tråd för ett endaste svar:

Fick ett SMS idag om att problemet nu ska vara åtgärdat. Kan dock inte bekräfta eftersom jag sitter på jobb ett antal timmar till. Men.. *hålla tummarna*

#5547

Postad 08 oktober 2009 - 14:17

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Yes det ska det vara :)

#5548

Postad 08 oktober 2009 - 15:04

DonFredo
  • DonFredo
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Animal Planet HD-kanalen.
Kanalen har på min mottagare POLSKA som språk och svenska som text
Nån som vet hur man får ENGELSKA som språk
(Jag vet hur man tillfälligt ändrar språk)

#5549

Postad 08 oktober 2009 - 16:24

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Funkar bra än så länge, men har ni haft många mosaikstörningar i Oskyldigt dömd ikväll på TV4HD? har nog haft mellan 5-10st

Jag har också mosaikstörningar på alla HD kanaler och ibland även "Problem med att ta emot signal".
Mosaikstörningar kom med FW 2.2.0 och är kvar även med 2.3.0
Jag får aldrig mosaikstörningar med min Vantage HD 8000S och samma antenn.

#5550

Postad 08 oktober 2009 - 16:46

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0

Istället för att skapa en ny tråd för ett endaste svar:

Fick ett SMS idag om att problemet nu ska vara åtgärdat. Kan dock inte bekräfta eftersom jag sitter på jobb ett antal timmar till. Men.. *hålla tummarna*


Fick personligen en ny box idag och allt fungerar väl som det är tänkt, även om den dock är ful som stryk och bland det fulaste jag sett i mina dagar. Dock fungerar ju allt som det ska nu och jag får väl stå ut med det.

Enda funktionen jag saknar är väl att man inte kan lägga t.ex kanal 5 på kanalplats 9,Eurosport på kanalplats 11 etc. Vet att denna funktion finns i IP-TV boxen



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.