Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1651

Postad 07 mars 2008 - 21:17

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Que, du som verkar ha god kontakt med CanalDigital, skulle inte du kunna föreslå en funktion för Inspelningstimers som gör att den senaste inspelningen spelar över den föregående, så att man endast har det senaste avsnittet på hårddisken. T.ex. så skulle man kunna spela in Bollibompa varje dag må-fre, men slippa bekymra sig över att radera gamla avsnitt eftersom de gamla spelas över vid varje ny inspelning.

Jag tror att vi ska försöka få boxen att fungera utan några buggar, innan vi försöker en sådan grej. Den blir nog också ganska svår att styra, ibland vill man ju ha alla avsnitten som sagt. Jag skulle nog hellre vilja ha en funktion där man i EPG, kan välja repeterande utan att gå in i menyn.

#1652

Postad 07 mars 2008 - 21:57

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Om man inte hinner titta på ett avsnitt en vecka, hur tänkte du då?

Vill man se alla avsnitt så får man välja inspelning med nuvarande lösning, men om man nöjer sig med att kunna kolla på senaste sändningen kan det vara användbart (tror i alla fall jag), t.ex. om man inte vill ha möjlighet att se någon daglig sändning, som sporten eller nyheterna eller något annat som man kanske inte måste se just varje avsnitt av.

#1653

Postad 07 mars 2008 - 22:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Om man inte hinner titta på ett avsnitt en vecka, hur tänkte du då?

Vill man se alla avsnitt så får man välja inspelning med nuvarande lösning, men om man nöjer sig med att kunna kolla på senaste sändningen kan det vara användbart (tror i alla fall jag), t.ex. om man inte vill ha möjlighet att se någon daglig sändning, som sporten eller nyheterna eller något annat som man kanske inte måste se just varje avsnitt av.


Just detta jag saknar från MCE som också själv håller reda på tidsändringar på serier. När du trycker på inspelning kan man direkt välja om man vill spela in ett avsnitt eller hela serien. Och sedan ställa in om man vill behälla så många som får plats eller bara det senaste avsnittet. MCE är ett mediaprogram i Windows Vista (eller MCE 2005). Fast med CD-Boxen behöver man inte ha igång datorn dygnet runt.

Kanske snart dags att nätverksuttaget aktiveras så att Boxen kunde gå mot en tv-tablå på nätet istället för "luftburen epg"

Redigerat av ruva, 07 mars 2008 - 22:18.


#1654

Postad 07 mars 2008 - 23:31

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Jag har en 4 år gammal Canal Digital-parabol med 2st lnb. Ena för Sirius det andra Thor. Efter vad jag förstår sänds nu alla CD:s kanaler från Thor varför lnb:t mot Sirius bör vara överflödigt?

Behövs två lnb-platser till HD-boxen? Eller används ett lnb med dubbla utgångar?

Jag beställde CD:s HD-box nu under veckan och undrar om det är något mer än en till kabel från parabolen som jag behöver köpa?

Edit: Om två lnb behövs. Hur riktar man om det tidigare Sirius-lnb:t mot Thor?


du ska få med ett nytt LNB (Quad) med 4 utgångar... bara att byta ut din gamla thor lnb

Tack! :D

#1655

Postad 08 mars 2008 - 09:27

macmic
  • macmic
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Om man inte hinner titta på ett avsnitt en vecka, hur tänkte du då?

Vill man se alla avsnitt så får man välja inspelning med nuvarande lösning, men om man nöjer sig med att kunna kolla på senaste sändningen kan det vara användbart (tror i alla fall jag), t.ex. om man inte vill ha möjlighet att se någon daglig sändning, som sporten eller nyheterna eller något annat som man kanske inte måste se just varje avsnitt av.


Låter som en GRYMT farlig funktion, ponera att man drar på semester och lägger ner lite jobb på att få alla favvo-serier inspelade och sen kommer hem och hittar enbart det senaste avsnittet :D

EDIT: Glömde säga att jag skulle hellre vilja se en riktigt bra och smidig hantering av inspelade avsnitt istället för en sån här funktion...

Redigerat av macmic, 08 mars 2008 - 09:31.


#1656

Postad 08 mars 2008 - 13:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Om man inte hinner titta på ett avsnitt en vecka, hur tänkte du då?

Vill man se alla avsnitt så får man välja inspelning med nuvarande lösning, men om man nöjer sig med att kunna kolla på senaste sändningen kan det vara användbart (tror i alla fall jag), t.ex. om man inte vill ha möjlighet att se någon daglig sändning, som sporten eller nyheterna eller något annat som man kanske inte måste se just varje avsnitt av.


Låter som en GRYMT farlig funktion, ponera att man drar på semester och lägger ner lite jobb på att få alla favvo-serier inspelade och sen kommer hem och hittar enbart det senaste avsnittet :D

EDIT: Glömde säga att jag skulle hellre vilja se en riktigt bra och smidig hantering av inspelade avsnitt istället för en sån här funktion...

Som att tex kunna sortera efter namn eller till och med i olika mappar och inte bara att det inspelade hamnar överst i listan och sedan går det inte att flytta på.

#1657

Postad 08 mars 2008 - 13:42

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Vilken antennkabel bör jag köpa från parabol till box? Har idag en billig Biltemakabel och tänkte att det kanske är läge att byta ut även denna då jag ändå köper extrakabel till HD-boxen.

#1658

Postad 08 mars 2008 - 14:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Vilken antennkabel bör jag köpa från parabol till box? Har idag en billig Biltemakabel och tänkte att det kanske är läge att byta ut även denna då jag ändå köper extrakabel till HD-boxen.


Du ska ha 75ohms koaxialkabel typ KTV 1,0/4,8 för utomhusförläggning (UV-beständig).
Du får med kabel om du beställt paketet från CD.

Redigerat av TomasL, 08 mars 2008 - 16:30.


#1659

Postad 08 mars 2008 - 15:01

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Vilken antennkabel bör jag köpa från parabol till box? Har idag en billig Biltemakabel och tänkte att det kanske är läge att byta ut även denna då jag ändå köper extrakabel till HD-boxen.

Beroende lite på hur långt du ska dra den ( signalförlust ) men en bättre kabel är inte så dyr per meter.

#1660

Postad 08 mars 2008 - 15:36

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

#1661

Postad 08 mars 2008 - 16:39

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? B)

#1662

Postad 08 mars 2008 - 16:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Har gjort om min bugglista. Har tagit bort buggarna, om bildhack, ljudsynk och hängningar, har inte sett dessa än, kommer de igen så får jag lägga in dem. Så har jag en osäkergrupp, där jag inte riktigt vet status. Jag har också lagt in en grupp om önskemål (just nu mest mina egna, jag får smälta era förslag lite först)

Gamla buggar som inte är fixade i 1.4.1

1- Radiolist buggen, att man kan få en hängning om man går in i denna meny. Det verkar som om att har man lagt till dom 3 tillgängliga kanalerna i radiofavorit listan så hänger sig inte boxen på sådant sätt att det inte går att tas sig ur!

2- Tittar man på en uppspelning samtidigt som en schemalagd inspelning startar så lämnar man uppspelningen. Det samma gäller för timeshift (man har då också förlorat allt uppbackat, irriterande)

4- Ljudproblemet med missljuuuuud från fläkten (pga dålig mekanisk upphängning) är inte åtgärdat på något sätt (såsom annan tempstyrning, möjlighet att stänga av HDD'n etc). Ska åtgärdas genom HW uppgradering enligt CD. CD väntar på besked från Sagem om garantiåtagande mm.

5- Digitalljud via HDMI funkar inte

9a- Om man trycker OK i EPG-menyn så bryts Discovery Travel och Living bort, eftersom det är från den transponder som EPG data tas emot så stoppas också, nedladdningen av EPG data. T&L borde ligga som en bakgrundsprocess och inte påverkas av vad man väljer. Borde inte OK vara val av kanal och TV vara retur till den kanal som man kom ifrån?

10- Redigering av inspelat, vid en delning i två delar så försvinner sista delen. Den visas i listan men kan inte visas, är svart

16- Vid redigering med flera klipp samt sammanslagning av 3-4 filer så försvann allt efter att lämnat inspelningslistan

21- Denna hängning har jag fått med den nya mjukvaran, händer sällan men verkar vara kopplat till när boxen generellt är seg,. Genom att välja en uppspelning i listan över inspelat och sedan val OK, så blev allt svart! Displayen visade Play men det gick inte att gå ur play eller gör något med normala kommandon. Det går att stänga av och starta om boxen och konstigt nog så kan man återgå med EPG knappen.

25- Ny bugg eller fel på min box? Jag har 75 % på min HDD (kanske 20 program), och boxen är lite seg att bläddra i. Om jag förflyttar mig några poster upp/ner i listan över inspelningar så händer det att jag inte får någon bild i den "lilla rutan" utan den är bara svart, går jag tillbaka en post och sedan fram igen så kommer bilden efter någon sekund. Om jag bläddrade mig ganska snabbt igenom listan över inspelningar, så att boxen inte hinner med att visa bild och tillhörande text i högerfältet, om jag gör detta upp/ner i listan i 20-30 sekunder så blir samtliga bilder i höger kolumnen svarta och ingen extra textinformation, där är det vitt . När jag sedan lämar uppspelninglistan med "TV" så möttes jag av en blå bild om att kolla antenn, dålig signalstyrka! Samma blev det också om jag gick in i EPG’n (lill-TV:n) visade samma blå bild, ingen räddning med EPG denna gång. Jag gjorde detta två gånger med samma resultat. Lite provocerande kanske men ändå. Av någon anledning så hängde sig boxen pga att jag förflyttade mig snabbt fram och tillbaka i listan över inspelningar. För att komma ur detta så fick jag starta om boxen genom att dra ut nätsladden.

Gamla buggar, vet inte om dessa är något problem längre

18- att det skulle ligga en bärvåg ut på SPDIF utgången under rec, kan störa förstärkare som har gemensam ljudingång

19- Ser ut att vara problem, och att måste starta om boxen, om man passerar en kanal med dålig signalnivå (marknät), boxen går då ner och kan inte visa något på de andra kanalerna med korrekt signalstyrka heller (gäller då också satellitkanalerna).

20- CD rapporterade en ny bugg, men det är inte säkert att det är så, någon har testat och att det fungerar OK. Om man har satt en programmerad inspelning på satellit så måste mottagaren stängas av i satellit mode, har man en programmerad inspelning satt på marknät så måste man stänga av i marknätsläge. Man kan också ha den på då växlar den själv. Har man programmerat både satellit och mark så måste man ha den på för att den ska fixa detta. Den kan alltså inte växla mottagare i stand-by mode.


Önskemål, av dessa så anser jag nr 6 vara den mest störande

6- Även om man skulle få igång DD-ljud via HDMI så kommer det ändå vara så att de flesta TV inte kan hantera detta. Därför borde det vara bättre att SPDIF utgången alltid skickade ut såsom signalen sänds, dvs AC3 när detta sänds annars PCM. Det val i menyn som idag växlar mellan HEMMABIO (AC3) och STEREO (PCM) skulle då kunna gälla HDMI interfacet, för val av AC3 till dem som har HDMI till förstärkare och STEREO till dem som har den till TV'n. Idag påverkas valet båda utgångarna (idag vill man egentligen ha HEMMABIO till SPDIF och STEREO till HDMI utgången. Om man idag inte växlar i menyn så får man ingen bild till TV:n om valet är i HEMMBIO och det ligger AC3 ljud ut. Om en inspelning startar så går det inte heller att växla i menyn.

7- Om man inte ändrar i 720p/1080i menyn så växlar boxen efter vilken HD signal som tas emot. Om man har ändrat i menyn så växla inte boxen längre automatiskt mellan 720p och 1080i (reset av boxen måste då göras om man vill ha detta igen). Det borde finnas ett tredje val i menyn, med överföring såsom den sänds för HD kanalerna, och kanske ytterligare ett val att man tar och sänder ut samtliga signaler såsom de tas emot, dvs att även SD sänds ut i SD upplösning.

8- Om boxen är på före TV'n så kommer det inte ut ljud via HDMI, om man inte aktiverar utgången med att växla kanal

9b- EPG data listar ibland morgondagens program före dagens (vilket uppdateras efter en tid), men har man varit för snabb och markerat inspelningar så kan dessa hamna på fel dag, vilket hänt mig flera gånger. Vore bättre att boxen presenterade EPG data i rätt ordning med en gång. Idag så justeras listan flera gånger innan den har blivit korrekt.

9c- Som alternativ till den EPG presentering som finns idag, så skulle jag gärna se en tidslinjepresentation, där man har kanaler i en axel och program i den andra, kanske man kan förbättra Info knappen? Eller att man kan själv får styra hur EPG data presenteras. Dagen EPG layout kan vara OK när man vill sätta inspelningar, men jag skulle vilja ha något bättre när man väljer program, därför kanske en förbättring av layouten/funktionen i Info knappen, det skulle räcka med de kommande två programmen som "alltid" finns tillgängligt och lägga detta i en lista med kanaler/program med en bättre läsbarhet än dagen Info knapp, eller om man lägger det i OK knappen?? Vad man absolut inte vill är att sega ner funktionalitet, kanske ska man ha en EPG som som först presenterar de två kommande program som "redan finns" tillgängligt vill man se ytterligare kommande så kan detta fyllas på efter hand men först när de kommer i rätt ordning.

11- Boxen är känslig för störningar (i mottagning) vid inspelning, inspelningen till HDD avbryts vid störning men rec fortsätter att visas på displayen. En möjlighet kunde kanske vara att boxen accepterade kortare avbrott typ upp till 10 sekunder, utan att inspelningen avbryts, kunde visas som en svart bild (eller med "tillfälligt avbrott" :-). Idag förloras en film om det blir ett avbrott på runt 1-2 sekunder i sändningen.

22- Hade gärna sett att man hade möjlighet att ljudnivåjustera varje enskild kanal (detta har tex CD's billigaste box)

23- Listan över inspelningar är en ganska seg process att förflytta sig igenom. Viktigast om man modifierar denna lista är att man inte gör den ännu långsammare. Kanske kan man få det tydligare i tabellform med tid, kanal och program. Min DVD recorder presenterar detta mycket snabbare och med 4 små bilder som visar programmet. Vad jag vill är en snabbare lista, om man då måste välja bort bildvisningsen så kan jag nog tänka mig detta, att man då kanske har den som ett kommando för detta. Jag tror också att några av mina hängningar beror på att proceduren i listan är så seg så den hinner inte med, så när man väljer en kanal så har inte processen hängt med och därför en svart skärm. Om man presenterar i tabellform efter datum, kanal och program, så skulle man kunna ha ett val för sorteringsordning, där man antingen ser senast överst (efter datum), eller att alla program är i bokstavsordning, men får då alla Bollibompa i en följd, eller att man sorterar efter kanal och då får alla från tex Canal+ HD i en följd.

24- Redigering i inspelningslistan kan också förbättras, ser mycket hellre att man har ett val för för markerad rad och från detta kan välja radera post, byta namn samt olika typer av redigera i programmet. Idag måste man starta uppspelning för att redigera i programmet (i vilket det också finns buggar). Sedan tycker jag det är farligt att det i radera finns antingen valt program eller hela listan, risk för panik!

Edit, punkt 23, 24 och senast lagt till punkt 25. punkt 25 uppdaterd i den senaste ändringen

Redigerat av Unregistered124686ac, 10 mars 2008 - 08:29.


#1663

Postad 08 mars 2008 - 17:22

_tp_
  • _tp_
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Om man inte hinner titta på ett avsnitt en vecka, hur tänkte du då?

Vill man se alla avsnitt så får man välja inspelning med nuvarande lösning, men om man nöjer sig med att kunna kolla på senaste sändningen kan det vara användbart (tror i alla fall jag), t.ex. om man inte vill ha möjlighet att se någon daglig sändning, som sporten eller nyheterna eller något annat som man kanske inte måste se just varje avsnitt av.


Låter som en GRYMT farlig funktion, ponera att man drar på semester och lägger ner lite jobb på att få alla favvo-serier inspelade och sen kommer hem och hittar enbart det senaste avsnittet :D


Och tänk om du har råkat spela in helt fel serie. Då får du inte se den serien som du ville se, utan istället får du se en riktig skitserie istället. Hur svårt är det att välja rätt inställning?

#1664

Postad 08 mars 2008 - 17:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. B)

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? :D

Inte alltid, det kan nästa bli vad som helst. Själv har jag fått hängningar som jag har kunnat komma ur, ett antal har fått total hängning där man måste returnera boxen, några har t.o.m fått menyn att fungera, samt någon blev norsk. Jag vet inte vad som är värst :D

Men har man som sagt en halvdålig box så är det ju ett bra sätt att göra en slutgiltlig terminering av boxen :D men man ska kanske tömma HDD innan man prövar.

#1665

Postad 08 mars 2008 - 18:22

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? :D

Precis, boxen hänger sig helt när man går in i radiokanals lista. Som que säger så kan det vara vissa boxar som bara botar om eller byter meny språket till norska, men det var min andra box som hängde sig helt och inte gick att starta. Och det värsta var att han jag pratade med på kundtjänst hade aldrig hört om denna bugg. B)
Jag rekommenderar inte testa radiokanals lista när du får din box.

#1666

Postad 08 mars 2008 - 18:39

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? :D

Precis, boxen hänger sig helt när man går in i radiokanals lista. Som que säger så kan det vara vissa boxar som bara botar om eller byter meny språket till norska, men det var min andra box som hängde sig helt och inte gick att starta. Och det värsta var att han jag pratade med på kundtjänst hade aldrig hört om denna bugg. B)
Jag rekommenderar inte testa radiokanals lista när du får din box.

Är det något man kan undvika om man zappar runt? Måste man göra ett aktivt val att gå in i radiolistan?

#1667

Postad 08 mars 2008 - 18:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? :D

Precis, boxen hänger sig helt när man går in i radiokanals lista. Som que säger så kan det vara vissa boxar som bara botar om eller byter meny språket till norska, men det var min andra box som hängde sig helt och inte gick att starta. Och det värsta var att han jag pratade med på kundtjänst hade aldrig hört om denna bugg. B)
Jag rekommenderar inte testa radiokanals lista när du får din box.

Är det något man kan undvika om man zappar runt? Måste man göra ett aktivt val att gå in i radiolistan?

Den ligger i menyn, så det är ingen fara för zappning. Jag har råkat ut för den några gånger då man kanske kan tro att man ska ställa om ljudet där. Det är en symbol av en ton.

CD känner till det, men kanske inte alla på kundtjänst. CD får fortlöpande mina bugglistor. Listan har visst även översatts och skickats till Sagem, men tyvärr så har inte allt fixas än. Det är dock nya fixar på gång, ska höra nästa vecka när nästa uppdatering kan släppas.

#1668

Postad 08 mars 2008 - 18:56

bjezze
  • bjezze
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hej alla!
Lite O/T men jag har en installationsfråga!

Fick hem HD-paketet idag och har skruvat upp parabol och försöker köra kanalsökning. Får felet "Ett fel uppstod vid kanalsökning" och har pratat med supporten om detta. Felet beror på dålig signal!

Det jag har gjort är att jag har kört med en gammal "Sat-finder" och den tjuter högt och fint så alltså har den hittat någon sattelit... kanske Sirius?? Till mina frågor:

Åt vilket håll ska jag då vrida parabolen för att hitta Thor? Väster eller Öster?
Borde inte dekodern visa att jag har signal iallfall även om jag pekar på Sirius?

Hade ju hoppats få se Schlagern i HD ikväll!

Är helt rudis på sattelit/parabol för övrigt!

mvh B

Redigerat av bjezze, 08 mars 2008 - 18:57.


#1669

Postad 08 mars 2008 - 19:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Hej alla!
Lite O/T men jag har en installationsfråga!

Fick hem HD-paketet idag och har skruvat upp parabol och försöker köra kanalsökning. Får felet "Ett fel uppstod vid kanalsökning" och har pratat med supporten om detta. Felet beror på dålig signal!

Det jag har gjort är att jag har kört med en gammal "Sat-finder" och den tjuter högt och fint så alltså har den hittat någon sattelit... kanske Sirius?? Till mina frågor:

Åt vilket håll ska jag då vrida parabolen för att hitta Thor? Väster eller Öster?
Borde inte dekodern visa att jag har signal iallfall även om jag pekar på Sirius?

Hade ju hoppats få se Schlagern i HD ikväll!

Är helt rudis på sattelit/parabol för övrigt!

mvh B

Thor ligger 6 grader väster om Sirius. Men det kan även vara någon annan satellit du har inne. Jag var ute i sommarstugan idag och flyttade min parabol från Viasat till Canal Digital, och med en satellitfinnare så såg jag signalen gå ned från Sirius och sedan direkt gå upp när Thor kom in, som i en rörelse, det var bara någon grad med 0 i styrka mellan satelliterna.

#1670

Postad 08 mars 2008 - 19:21

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Är EPG-knappen räddningen?

Vid de tillfällen som jag råkat ut för hängningar, exempelvis vid uppstart av inspelat, val i radiomenyn så har räddningen varit EPG-knappen. Ni som fastnar någonstans prova EPG-knappen, den verkar i många fall hjälpa.
Jag tror det var någon annan som skrev om detta i tråden, men jag kan inte hitta det nu.

#1671

Postad 08 mars 2008 - 19:25

bjezze
  • bjezze
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej alla!
Lite O/T men jag har en installationsfråga!

Fick hem HD-paketet idag och har skruvat upp parabol och försöker köra kanalsökning. Får felet "Ett fel uppstod vid kanalsökning" och har pratat med supporten om detta. Felet beror på dålig signal!

Det jag har gjort är att jag har kört med en gammal "Sat-finder" och den tjuter högt och fint så alltså har den hittat någon sattelit... kanske Sirius?? Till mina frågor:

Åt vilket håll ska jag då vrida parabolen för att hitta Thor? Väster eller Öster?
Borde inte dekodern visa att jag har signal iallfall även om jag pekar på Sirius?

Hade ju hoppats få se Schlagern i HD ikväll!

Är helt rudis på sattelit/parabol för övrigt!


mvh B

Thor ligger 6 grader väster om Sirius. Men det kan även vara någon annan satellit du har inne. Jag var ute i sommarstugan idag och flyttade min parabol från Viasat till Canal Digital, och med en satellitfinnare så såg jag signalen gå ned från Sirius och sedan direkt gå upp när Thor kom in, som i en rörelse, det var bara någon grad med 0 i styrka mellan satelliterna.


Man tackar! Då sticker jag ut i snön! /B

Postjustering: Tack för hjälpen! Nu fungerar det! Dock visades inte schlagern i HD.... /B

Redigerat av bjezze, 08 mars 2008 - 22:58.


#1672

Postad 08 mars 2008 - 19:28

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Är EPG-knappen räddningen?

Vid de tillfällen som jag råkat ut för hängningar, exempelvis vid uppstart av inspelat, val i radiomenyn så har räddningen varit EPG-knappen. Ni som fastnar någonstans prova EPG-knappen, den verkar i många fall hjälpa.
Jag tror det var någon annan som skrev om detta i tråden, men jag kan inte hitta det nu.

Jo, jag har nämnt att EPG knappen räddar mig ur hängningar som varit i inspelningslistan. Om den kan rädda andra hängningar vet jag inte, men det är så klart värt att försöka. Varför EPG skulle fungera har varken jag eller CD någon aning om, jag har haft uppe det med teknikern på CD och han är lika oförstående som jag.

#1673

Postad 08 mars 2008 - 19:39

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

De har släppt två uppdateringar men inte lyckats fixa det allvarligaste felet, nämligen radiokanals buggen.

Nu hände det som inte fick hända, min kusins son gick in i radio kanaler och nu går det inte att starta boxen. :D
Jag var så förbannad på CD för att alla mina inspelningar försvann, men samtidigt är det bra att jag får en ny box för min nuvarande lät verkligen illa. :D

Vad? Låste sig boxen permanent för att någon råkade trycka in en radiokanal? :D

Precis, boxen hänger sig helt när man går in i radiokanals lista. Som que säger så kan det vara vissa boxar som bara botar om eller byter meny språket till norska, men det var min andra box som hängde sig helt och inte gick att starta. Och det värsta var att han jag pratade med på kundtjänst hade aldrig hört om denna bugg. B)
Jag rekommenderar inte testa radiokanals lista när du får din box.

Utan att ha några kanaler i radiofavoritlistan så hängde sig boxen och jag vart palcerad i Norge som inte går att ändra. MEN det verkar som om att har man bara lagt till dom 3 tillgängliga kanalerna i radiofavo listan så hänger sig inte boxen. Mao ALLA bör se till att lägga in radiokanalerna så att inte någon av misstag går in i radiolistan.

#1674

Postad 08 mars 2008 - 19:55

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Hej alla!
Lite O/T men jag har en installationsfråga!

Hade ju hoppats få se Schlagern i HD ikväll!

Är helt rudis på sattelit/parabol för övrigt!

mvh B


OT Schlagern visas inte i HD!

#1675

Postad 08 mars 2008 - 22:44

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Nu verkar det ju som att bilden kapas i sidorna när man kör via hdmi igen, det var ju åtgärdat där ett tag.
Fan vilken racklig box detta är....
Nå som har märkt detta också???

#1676

Postad 08 mars 2008 - 22:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Nu verkar det ju som att bilden kapas i sidorna när man kör via hdmi igen, det var ju åtgärdat där ett tag.
Fan vilken racklig box detta är....
Nå som har märkt detta också???

Det hjälper inte med on demand knappen?

#1677

Postad 09 mars 2008 - 06:22

leris
  • leris
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
9c- Som alternativ till den EPG presentering som finns idag, så skulle jag gärna se en tidslinjepresentation, där man har kanaler i en axel och program i den andra, kanske man kan förbättra Info knappen? Eller att man kan själv får styra hur EPG data presenteras. Dagen EPG layout kan vara OK när man vill sätta inspelningar, men jag skulle vilja ha något bättre när man väljer program, därför kanske en förbättring av layouten/funktionen i Info knappen, det skulle räcka med de kommande två programmen som "alltid" finns tillgängligt och lägga detta i en lista med kanaler/program med en bättre läsbarhet än dagen Info knapp, eller om man lägger det i OK knappen??

Det här skulle ge boxen ett rejält lyft :blush: ... Jag har haft två pvr boxar tidigare och dom hade detta, saknar det!!! :)

#1678

Postad 09 mars 2008 - 08:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Vilken antennkabel bör jag köpa från parabol till box? Har idag en billig Biltemakabel och tänkte att det kanske är läge att byta ut även denna då jag ändå köper extrakabel till HD-boxen.


Du ska ha 75ohms koaxialkabel typ KTV 1,0/4,8 för utomhusförläggning (UV-beständig).
Du får med kabel om du beställt paketet från CD.

Ja, och det finns på Biltema. Fungerar utmärkt. Kan ju nämna att det enbart verkar vara nya kunder som verkar få med kabel. Jag fick ingen kabel.

#1679

Postad 09 mars 2008 - 08:41

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Ja, och det finns på Biltema. Fungerar utmärkt. Kan ju nämna att det enbart verkar vara nya kunder som verkar få med kabel. Jag fick ingen kabel.


Biltemas är KVT 0,8/3,6 75 ohm. Den är alltså lite klenare. Men det spelar ingen större roll.
Men kan inte hitta någon info om att den är UV-beständig. Är ett måste om den ska förläggas utomhus.
Solen "äter upp" kabeln ganska snabbt om den inte är det. Den blir väldigt spröd och spricker lätt.

Det är möjligt att biltemas kabel är UV-beständig.
Rent elektriskt så duger den fint.

#1680

Postad 09 mars 2008 - 10:09

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Ja, och det finns på Biltema. Fungerar utmärkt. Kan ju nämna att det enbart verkar vara nya kunder som verkar få med kabel. Jag fick ingen kabel.


Biltemas är KVT 0,8/3,6 75 ohm. Den är alltså lite klenare. Men det spelar ingen större roll.
Men kan inte hitta någon info om att den är UV-beständig. Är ett måste om den ska förläggas utomhus.
Solen "äter upp" kabeln ganska snabbt om den inte är det. Den blir väldigt spröd och spricker lätt.

Det är möjligt att biltemas kabel är UV-beständig.
Rent elektriskt så duger den fint.


Varför snåla med kabel? Köp en riktig installationskabel tex hos Kjells typ denna, iaf om kabeln ska vara mer än 10m lång.

#1681

Postad 09 mars 2008 - 11:15

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Ja, och det finns på Biltema. Fungerar utmärkt. Kan ju nämna att det enbart verkar vara nya kunder som verkar få med kabel. Jag fick ingen kabel.


Biltemas är KVT 0,8/3,6 75 ohm. Den är alltså lite klenare. Men det spelar ingen större roll.
Men kan inte hitta någon info om att den är UV-beständig. Är ett måste om den ska förläggas utomhus.
Solen "äter upp" kabeln ganska snabbt om den inte är det. Den blir väldigt spröd och spricker lätt.

Det är möjligt att biltemas kabel är UV-beständig.
Rent elektriskt så duger den fint.


Varför snåla med kabel? Köp en riktig installationskabel tex hos Kjells typ denna, iaf om kabeln ska vara mer än 10m lång.

Jag tror jag satsar på den! 2x15m à 8:- = 240:-, blir inte så jätteblodigt. Den stora biten blir att ordna plats i kabelkanalen. :)

#1682

Postad 09 mars 2008 - 11:19

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Jag tror jag satsar på den! 2x15m à 8:- = 240:-, blir inte så jätteblodigt. Den stora biten blir att ordna plats i kabelkanalen. :)


Ja, den kabeln är ett bra alternativ.

#1683

Postad 09 mars 2008 - 11:32

Jaroma
  • Jaroma
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!

Hade tänkt att köpa mig en sådan här PVR-box från CD, men man blir ju nästan mörkrädd när man läser inläggen i tråden. Jag får intrycket att den är i stort sett är värdelös. Har idag en Nokia 9902 med både Viasat och CD som operatörer. Visst händer det någon enstaka gång den har hängt sig men det är tillnärmelsevis inte i närheten av de problem som beskrivs här. Skulle vara roligt att höra någon som haft en 9902 och köpt en sådan box med hårddisk från CD för att få en jämförelse. Trots allt verkar det som om man skulle vänta ytterligare ett tag innan man inhandlar en sådan apparat. Nästan 3000 kr för något som fungerar halvdant, då får det nog vänta tills det blir något bättre.

/Jaroma.

#1684

Postad 09 mars 2008 - 12:28

oveb
  • oveb
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Hej!

Hade tänkt att köpa mig en sådan här PVR-box från CD, men man blir ju nästan mörkrädd när man läser inläggen i tråden. Jag får intrycket att den är i stort sett är värdelös. Har idag en Nokia 9902 med både Viasat och CD som operatörer. Visst händer det någon enstaka gång den har hängt sig men det är tillnärmelsevis inte i närheten av de problem som beskrivs här. Skulle vara roligt att höra någon som haft en 9902 och köpt en sådan box med hårddisk från CD för att få en jämförelse. Trots allt verkar det som om man skulle vänta ytterligare ett tag innan man inhandlar en sådan apparat. Nästan 3000 kr för något som fungerar halvdant, då får det nog vänta tills det blir något bättre.

/Jaroma.


Då sitter vi i samma sits, jag har en Digiality som fungerat alldeles strålande och känner verkligen inte för att köpa en box som strular som den nya verkar göra.

Det hade varit trevligt om de hade haft 2 PVR-HD-alternativ, en budget och en "lyx"

En annan ganska viktig sak som vore kul att veta vore att få veta om du kan/tänker/törs aktivera pair'ing nu. Det skulle nog muttras en del i stugorna då !

.

#1685

Postad 09 mars 2008 - 13:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag kan förstå er tvekan, jag har fortfarande en hatkärlek till boxen.

Jag skaffade ett multiabonnemang och aktiverade en basbox som följde med i helgen, samt att jag återupplivade min gamla kombibox. Jag vet inte vem som gjort dessa boxar men de ser ut att ha samma mjukvara. Tycker nog att hålla i dessa boxar och inne i menyerna så känns bygget vara i bättre klass än denna HD-HDD box från Sagem. Men ser man vad man får för funktioner och bildkvalitet från Sagem så börjar det mesta ändå bli förlåtet. Efter de uppdateringar som gjorts så har boxen blivit mycket bättre. Jag har tex nu inte haft problem med ljudsynk som var vanligt innan den senaste uppdateringen. Kan de bara få till att boxen låter lite mindre så tycker jag nog att den är helt OK, det känns som min box har blivit lite segare också men har inte fått det helt klart för mig än. Det är väl de största problemen just nu, sedan finns det en del önskemål kvar som ni kan se listan på förra sidan.

#1686

Postad 09 mars 2008 - 13:30

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Jag tror jag satsar på den! 2x15m à 8:- = 240:-, blir inte så jätteblodigt. Den stora biten blir att ordna plats i kabelkanalen. :)


Ja, den kabeln är ett bra alternativ.

Eller så går man upp ett snäpp och köper denna ( har den själv ) för 15 kr/m.
Chess kabel 120dB
Dubbelt isolerad och är säkerligen mest prisvärd av alla kablar idag.
Sorry lite OT

#1687

Postad 09 mars 2008 - 14:10

Linmajon
  • Linmajon
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej!

Hade tänkt att köpa mig en sådan här PVR-box från CD, men man blir ju nästan mörkrädd när man läser inläggen i tråden. Jag får intrycket att den är i stort sett är värdelös. Har idag en Nokia 9902 med både Viasat och CD som operatörer. Visst händer det någon enstaka gång den har hängt sig men det är tillnärmelsevis inte i närheten av de problem som beskrivs här. Skulle vara roligt att höra någon som haft en 9902 och köpt en sådan box med hårddisk från CD för att få en jämförelse. Trots allt verkar det som om man skulle vänta ytterligare ett tag innan man inhandlar en sådan apparat. Nästan 3000 kr för något som fungerar halvdant, då får det nog vänta tills det blir något bättre.

/Jaroma.

Jag hade en 9902 i fem år fram till November då jag ersatte den med CDHD boxen. Nokian var inte heller buggfri. Det jobbigaste var att ljudet stod på noll varje gång jag slog igång den men ag var ändå helnöjd med den.
Med nya uppdateringen är CD boxen snabbare i menyerna, och det faktum att den alltid buffrar 30 minuter är hur bra som helst. I funktion är den ganska likartad. Man känner igen sig.
Jag har nu inga allvarliga buggar i min egentligen, förutom en - den är svårstartad och hänger sig i startup-sekvensen nästan varje gång...
SKillnaden i bildkvalitet väger upp..nästan allt. I full HD är bilden helt otrolig.
Obegripligt förresten att inte SVT sänder melodifestivalen i HD utan nåt annat junk. Suck!
I sommar är det OS. Ska blir gött att se i HD.

#1688

Postad 09 mars 2008 - 14:32

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
>Man tackar! Då sticker jag ut i snön! /B

Störs mottagningen någon gång när det snöar (eller regnar)?

Hej alla!
Lite O/T men jag har en installationsfråga!

Hade ju hoppats få se Schlagern i HD ikväll!

Är helt rudis på sattelit/parabol för övrigt!

mvh B


OT Schlagern visas inte i HD!

Nej. Men det gör däremot ESC. Alltid något...

#1689

Postad 09 mars 2008 - 14:42

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Hej!

Hade tänkt att köpa mig en sådan här PVR-box från CD, men man blir ju nästan mörkrädd när man läser inläggen i tråden. Jag får intrycket att den är i stort sett är värdelös. Har idag en Nokia 9902 med både Viasat och CD som operatörer. Visst händer det någon enstaka gång den har hängt sig men det är tillnärmelsevis inte i närheten av de problem som beskrivs här. Skulle vara roligt att höra någon som haft en 9902 och köpt en sådan box med hårddisk från CD för att få en jämförelse. Trots allt verkar det som om man skulle vänta ytterligare ett tag innan man inhandlar en sådan apparat. Nästan 3000 kr för något som fungerar halvdant, då får det nog vänta tills det blir något bättre.

/Jaroma.

Jag hade en 9902 i fem år fram till November då jag ersatte den med CDHD boxen. Nokian var inte heller buggfri. Det jobbigaste var att ljudet stod på noll varje gång jag slog igång den men ag var ändå helnöjd med den.
Med nya uppdateringen är CD boxen snabbare i menyerna, och det faktum att den alltid buffrar 30 minuter är hur bra som helst. I funktion är den ganska likartad. Man känner igen sig.
Jag har nu inga allvarliga buggar i min egentligen, förutom en - den är svårstartad och hänger sig i startup-sekvensen nästan varje gång...
SKillnaden i bildkvalitet väger upp..nästan allt. I full HD är bilden helt otrolig.
Obegripligt förresten att inte SVT sänder melodifestivalen i HD utan nåt annat junk. Suck!
I sommar är det OS. Ska blir gött att se i HD.

30 minuter buffer är ju värdelöst. Har en SD PVR som buffrar i 6 h. Minst 1 h borde CDs HD PVR klara. Klarar den bara 30 min även om man ser på SD material?

Sen håller jag med att SVT borde ha sänt Melodifestivalen i HD. Enligt dem själva så skulle de inte hinna att producera det i HD med det pressade schema de har. Nästa år siktar de på HD iaf.

#1690

Postad 09 mars 2008 - 14:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Jag la in en ny bugg i listan på sid 56, enligt nedan:

25- ny bugg eller fel på min box? Jag har 75 % på min HDD (kanske 20 program), och boxen är lite seg att bläddra i. Jag bläddrade mig ganska snabbt igenom listan över inspelningar så att boxen inte hann med att visa bild och tillhörande text i högerfältet. Efter att ha förflyttat mig uppifrån och ned två gånger så blev samtliga bilder i höger kolumnen svarta och ingen extra textinformation, där var det vitt . När jag gick ur Uppspelninglistan så möttes jag av en blå bild att kolla antenn, dålig signalstyrka. Samma blev det om jag gick in i EPG’n, ingen räddning där denna gång. Jag gjorde detta två gånger med samma resultat. Lite provocerande kanske men ändå! Av någon anledning så hängde sig boxen pga. att jag förflyttade mig snabbt i ung 30 sekunder fram och tillbaka i listan över inspelningar. För att komma ur detta så fick jag starta om boxen genom att dra ut nätsladden.

Någon som vågar testa? om ni har samma på eran box.

Gissar att man stressar mjukvaran så att den går överstyr. Tror att det är liknade den buggen när man förflyttar sig i listan och startar en inspelning och får svart bild, som man kommer ur med EPG knappen, troligen samma orsak fast lite snällare än denna test.

------------------------
När det gäller buffert så är den väl mer än 30minuter, har för mig att det är 1-2 timmar beroende på om det är SD eller HD?

#1691

Postad 09 mars 2008 - 15:50

nugent
  • nugent
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag la in en ny bugg i listan på sid 56, enligt nedan:

25- ny bugg eller fel på min box? Jag har 75 % på min HDD (kanske 20 program), och boxen är lite seg att bläddra i. Jag bläddrade mig ganska snabbt igenom listan över inspelningar så att boxen inte hann med att visa bild och tillhörande text i högerfältet. Efter att ha förflyttat mig uppifrån och ned två gånger så blev samtliga bilder i höger kolumnen svarta och ingen extra textinformation, där var det vitt . När jag gick ur Uppspelninglistan så möttes jag av en blå bild att kolla antenn, dålig signalstyrka. Samma blev det om jag gick in i EPG’n, ingen räddning där denna gång. Jag gjorde detta två gånger med samma resultat. Lite provocerande kanske men ändå! Av någon anledning så hängde sig boxen pga. att jag förflyttade mig snabbt i ung 30 sekunder fram och tillbaka i listan över inspelningar. För att komma ur detta så fick jag starta om boxen genom att dra ut nätsladden.

Någon som vågar testa? om ni har samma på eran box.

Gissar att man stressar mjukvaran så att den går överstyr. Tror att det är liknade den buggen när man förflyttar sig i listan och startar en inspelning och får svart bild, som man kommer ur med EPG knappen, troligen samma orsak fast lite snällare än denna test.

------------------------
När det gäller buffert så är den väl mer än 30minuter, har för mig att det är 1-2 timmar beroende på om det är SD eller HD?


Hmm alla boxar jag har haft har hängt sig dom senaste 10 åren om man trycker på knappar för snabbt. Så är fallet på den andra hd boxen också ibland.

Bra jobbat med informationen om boxen den behövs.

#1692

Postad 09 mars 2008 - 15:55

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Måste man fortfarande ändra manuellt mellan 720p och 1080i eller har CD fixat detta?

#1693

Postad 09 mars 2008 - 16:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Måste man fortfarande ändra manuellt mellan 720p och 1080i eller har CD fixat detta?


Har man väl en gång ändrat detta så måste man i fortsättningen ändra manuellt.
Man måste göra en fabriksåterställning för att komma ifrån detta.
Så det är alltså inte fixat.

#1694

Postad 09 mars 2008 - 16:36

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Skickar CD med en HDMI sladd i installationspaketet?

#1695

Postad 09 mars 2008 - 16:49

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Skickar CD med en HDMI sladd i installationspaketet?

Japp, det gör dom.

#1696

Postad 09 mars 2008 - 16:58

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Är bindningstiden 12 eller 24 mån för CD Familjepaket med HD PVR. Kollar på deras hemsida, men hittar inget.

Redigerat av Unregistereda40b8a00, 09 mars 2008 - 16:58.


#1697

Postad 09 mars 2008 - 18:51

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Min box buffrar minst 2 timmar senast jag kollade :).
Så var det med det och jag tror alla boxar uppför sig likadant........

24 månaders bindningstid är det på HD-PVR.

Redigerat av Falukorv, 09 mars 2008 - 18:52.


#1698

Postad 09 mars 2008 - 19:18

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Min box buffrar minst 2 timmar senast jag kollade :).
Så var det med det och jag tror alla boxar uppför sig likadant........

24 månaders bindningstid är det på HD-PVR.

Det lustiga är att min SD PVR buffrar samma tid oavsett om man spelar in i högsta eller lägsta kvaliteten.
Är det samma med CDs HD PVR?

#1699

Postad 09 mars 2008 - 19:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0
Tittade på inspelat Lost i HD idag och efter någon minut varvade boxens fläkt upp. Enormt irriterande eftersom jag tycker den stär även om fläkten går på lågrvarv, eller om det är hårddisken som låter. Har läst här om fler som råkar ut för att boxen låter mer efter ett tag. Synd att ljudet från Boxen är så störande när den annars är så bra. Ringde och frågade i början, när jag fick boxen, om de kunde fixa o-ljudet för en tusing extra men teknikern skrattade bara.

När jag väljer radio i menyn startar min Box om.
Spelar jag in - går inte inspelningen bort så det är bara att åter trycka på rec när den jobbat igång sig igen.
Men hur har Sagem kunnat klara av att få till en sådan idiotisk bugg?

#1700

Postad 09 mars 2008 - 19:41

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Har alla klarat sig utan ljudsynkproblem och bildhack efter uppdatering?
Själv har jag inte haft något sådant efter uppdateringen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.