Nu har jag fÄtt mina Elac 203.2 i körsbÀr
MÄste börja med att ge rosor och skumpa till Elacs ingenjörer till en strÄlande byggkvalitet och utsökt finish. Kvalitet rakt igenom!
Kan lika gÀrna sÀga det direkt, detta Àr en vÀldigt bra högtalare. Man mÀrker ganska snabbt att det Àr nÄgot speciellt med diskanten. Den blir aldrig (!) vass men Àr ÀndÄ upplöst, luftig och klar, som en banddiskant ska vara.
Jag tycker ocksÄ att basen kan trycka ifrÄn rÀtt bra med tanke pÄ lÄdans storlek. Den visar ocksÄ tydligt att den utan problem hÀnger med till snabbare musik.
Mellanregistret Àr vÀl det som stÄr ut minst, men Àr ÀndÄ mycket bra. Det Àr öppet och hÄller bra fokus pÄ röster.
Det jag gillar med stativare Àr att basen inte blir lidande av nÄgra resonanser och att jag tycker ljudet pÄ sÄ vis blir lite renare och fÄr ett bÀttre stereoperspektiv (dock sÄ Àr mina GB1 ocksÄ vÀldigt bra pÄ detta tack vare Transmissionline och liten lÄda) Àn golvare.
Kan tillÀggas att Elac verkligen kommer till sin rÀtt med bra inspelningar, inte att de lÄter dÄligt med sÀmre, men de imponerar verkligen extra med bra inspelningar.
Kommer nu behÄlla dessa Elac och göra mig av med mina PMC GB1, inte för att GB1 Àr sÀmre utan att jag nu Àr student och Àr mer i behov av pengar. Jag har ocksÄ haft GB1 i ett Är nu, sÄ stor vikt ligger i att jag vill ha nÄgot nytt igen, (igen

). SĂ
vill nÄgon köpa dem sÄ Àr det bara att höra utav sig.
GÄr inte in sÄ mycket mer pÄ denna högtalare, lyssna sjÀlva och bilda er en egen uppfattning Àr rÄdet jag ger. Jag kan iaf sÀga att Elac 203.2 Àr vÀrda en provlyssning flera gÄnger om. SvÄrt att hitta mer hifi för pengarna, iaf begagnade som jag köpte dem
Ska lÀgga upp lite bilder i mitt galleri hÀr imorgon