Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

XTZ 99.25 eller Elac 203,2

5 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 08 October 2007 - 20:22

Unregistered8493ad0c
  • Unregistered8493ad0c
  • AnvĂ€ndare

• 228 inlĂ€gg
  • 0
Nu mÄste jag tyvÀrr sÀlja mina golvare System audio sa1750 pga att jag har flyttat till ny lÀgenhet med begrÀnsat utrymme. Jag mÄste nu ha högtalarna pÄ vÀgg eller pÄ bordstativ pÄ tv-bÀnken. Jag har en primare i21 stÀrkare som driver och en velodyne minivee för lite mer tryck i basen.
XTZ 99.25 har ju fÄtt vÀldigt fina omdömen och det har ju Àven Elacs högtalare. Ett mÄste Àr att högtalaren inte fÄr lÄta vasst, dÄ jag inte klarar av sss-ljud! Min i21a ger dock ett fylligt och varmt ljud sÄ det gör ingeting om högtalaren Àr vÀldigt upplöst och tydlig i diskanten, dock inte s-ig!

Obs! jag önskar endast svar av dem som verkligen har erfarenhet frÄn lyssning av dessa högtalare och inte en massa referat frÄn hifi-tester och dylikt!

Postad 08 October 2007 - 21:47

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlĂ€gg
  • 0
>>>Jamoman

Jag kanske kan hjÀlpa dig i ditt val nÀr jag nu i veckan fÄr mina Elac 203.2.
Jag har mina PMC GB1 att jÀmföra med och de Àr verkligen inte vassa i ljudet, sÄ de blir nog lÀtt att höra om dÀr finns sss-ljud hos Elac.
Dock sÄ Àr min Marantz cd17 MK III vÀldigt mjuk i ljudet, sÄ om Elac har sss-ljud, kan de bli svÄrt att höra ÀndÄ. Jaja, vi fÄr se... :) Hör av mig!

Postad 08 October 2007 - 21:53

Unregistered8493ad0c
  • Unregistered8493ad0c
  • AnvĂ€ndare

• 228 inlĂ€gg
  • 0
ok det lÄter bra! ser fram emot dina Äsikter... vilken fÀrg valde du pÄ dina elac? funderar sjÀlv pÄ de vita, de Àr sjukt snygga!

Postad 09 October 2007 - 19:54

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlĂ€gg
  • 0
99.25/26 Àr har en exemplarisk och detaljerad diskant. INgen vasshet alls.

Postad 09 October 2007 - 22:15

Marcus B.
  • Marcus B.
  • ForumrĂ€v

• 829 inlĂ€gg
  • 0
Tycker att det Àr roligt med Graziano som verkligen byter högtalare ofta...eller man kanske skall sÀga att de iallafall passerar hans hem.. :rolleyes:

/OxÄ nyfiken pÄ vart detta slutar

Postad 11 October 2007 - 23:44

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag fÄtt mina Elac 203.2 i körsbÀr :rolleyes:

MÄste börja med att ge rosor och skumpa till Elacs ingenjörer till en strÄlande byggkvalitet och utsökt finish. Kvalitet rakt igenom!

Kan lika gÀrna sÀga det direkt, detta Àr en vÀldigt bra högtalare. Man mÀrker ganska snabbt att det Àr nÄgot speciellt med diskanten. Den blir aldrig (!) vass men Àr ÀndÄ upplöst, luftig och klar, som en banddiskant ska vara.

Jag tycker ocksÄ att basen kan trycka ifrÄn rÀtt bra med tanke pÄ lÄdans storlek. Den visar ocksÄ tydligt att den utan problem hÀnger med till snabbare musik.
Mellanregistret Àr vÀl det som stÄr ut minst, men Àr ÀndÄ mycket bra. Det Àr öppet och hÄller bra fokus pÄ röster.

Det jag gillar med stativare Àr att basen inte blir lidande av nÄgra resonanser och att jag tycker ljudet pÄ sÄ vis blir lite renare och fÄr ett bÀttre stereoperspektiv (dock sÄ Àr mina GB1 ocksÄ vÀldigt bra pÄ detta tack vare Transmissionline och liten lÄda) Àn golvare.
Kan tillÀggas att Elac verkligen kommer till sin rÀtt med bra inspelningar, inte att de lÄter dÄligt med sÀmre, men de imponerar verkligen extra med bra inspelningar.

Kommer nu behĂ„lla dessa Elac och göra mig av med mina PMC GB1, inte för att GB1 Ă€r sĂ€mre utan att jag nu Ă€r student och Ă€r mer i behov av pengar. Jag har ocksĂ„ haft GB1 i ett Ă„r nu, sĂ„ stor vikt ligger i att jag vill ha nĂ„got nytt igen, (igen ;) ). SÅ vill nĂ„gon köpa dem sĂ„ Ă€r det bara att höra utav sig.

GÄr inte in sÄ mycket mer pÄ denna högtalare, lyssna sjÀlva och bilda er en egen uppfattning Àr rÄdet jag ger. Jag kan iaf sÀga att Elac 203.2 Àr vÀrda en provlyssning flera gÄnger om. SvÄrt att hitta mer hifi för pengarna, iaf begagnade som jag köpte dem ;)

Ska lÀgga upp lite bilder i mitt galleri hÀr imorgon

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.