Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Strandstereo projekt

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 October 2007 - 14:00

Unregistered37558
  • Unregistered37558
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Tjnea tjena!

Har länge planerat ett litet strandstereobygge. Och eftersom jag håller på mb bmx/hardtrail cykling så kan det vara jävligt najs att ibland kunna dra med musiken till olika skateparker osv =).

Jag rotade fram ett par gamla BOSE 301or som jag fått av någon gammal släkting en gång som tänkte renovera dom men det gick åt skogen. De låg på 60W när de var nya, ett 8" baselement har suttit i men är slänga för konorna var sprukna och såg ut som fan, så jag har satt i ett par GAS bilhögtalare efter att ha slängt på ett par gamla halvtaskiga spånskivor med rätt storlek för GAS högtalarna.
Det sitter även i en diskant. Högtalarna dunkar på väldigt fint. Min tanke var att ha högtalarna bredvid varandra och sruva ihop dem innuti och sen ha en gemensam bakskiva, batteri skall få en plats i själva "lådan" och jag tänkte bygga in ett gammalt kassaskriv i metall och ha det som värdeskåp och där inne kommer också mp3spelaren finnas. Med tanke på lådornas just nu väldigt oheta utseende så kanske jag slänger på en skiva fram också för att dölja alla skavanker och ge själva lådan snyggare utseende.
Bifogad fil  F_rsta_bilden.JPG   18.71K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  Andra_bilden.JPG   27.45K   0 Antal nerladdningar

Har suttit och pilalt i ngt fattigt 3d ritprogram och det gick bra tills jag såg att ingen vinkel stämde osv ;) Så jag slopade det moderna och gick på paint istället =) har nu ritat upp en första lite prototyp av lådan, som ni ser så har jag även i tankarna att kanske såga av spetsarna på gögtalarna som sticker ut och liksom följa "lådans riktiga form". Jag komemr såklart behålla en 2-3 cm runt om hela, de tjockare svarta strecken på den ritade bilden är kanterna som sticker ut en bit från lådan. Och de svarta små klumparna bredvid diskanterna är försök till ett par rör som sitter i :lol:. Som ni ser så fick jag MVG i bild :o Och nej jag orkade icke sitta och små pilla med innanmätet osv osv:).
Bifogad fil  2_h_gtalare_med_r_r_forum.JPG   25.03K   0 Antal nerladdningar

Kommer uppdatera här allt eftersom.

Mkt nöje!

Mvh Uffe

Redigerat av Unregistered37558, 12 October 2007 - 14:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.