Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL7762D

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2007 - 08:26

Stilnox
  • Stilnox
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är i dagarna att köpa ny tv, 1080p och 24p har jag satt som krav, då den mest ska användas med ps3an.

Först var jag helt inne på att köpa en Toshiba 42X3030D eller 3000P, men så snubblade jag alltså över denna (Philips 42PFL7762D) som också låg i min prisklass, fast jag kan inte hitta en enda recension någonstans, inte heller någon som sitter med en sån, så tänkte höra här om någon har några erfarenheter av den här tvn?

http://www.consumer...._12_SE_CONSUMER

Postad 23 October 2007 - 14:01

Unregistered5ad8e0ba
  • Unregistered5ad8e0ba
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den är mäktat bra!! Slår LG Samsung med hästlängder :)

Postad 23 October 2007 - 14:07

andja260
  • andja260
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Som så många gånger förr har philips endast stöd för 1360x768 via PC.
Är detta inte ett problem för dig så tror jag det är en riktigt bra tv...

Redigerat av andja260, 23 October 2007 - 14:07.

Postad 23 October 2007 - 17:18

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Som så många gånger förr har philips endast stöd för 1360x768 via PC.
Är detta inte ett problem för dig så tror jag det är en riktigt bra tv...

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jag inte stämmer. Enligt manualen kan man välja "native 1080" i menyn, vilket tyder på att den pixelmappar 1080p (dock saknas den upplösningen i tabellen på sidan 42, men Philips lyckas alltid snurra till upplösningarna i manualen).

Postad 29 October 2007 - 14:07

baubster
  • baubster
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Finner väldigt lite info om denna TV, ingen som är ägare av denna och som kan uttala sig? Hur står sig denna TV emot Samsung F86 och Sony V3000?

Postad 31 October 2007 - 10:58

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag äger en sådan TV.
Har haft den i 2 dagar nu så jag har inte hunnit med att testa allt.

Super nöjd hittills!

Postad 04 November 2007 - 12:17

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har också sneglat lite på denna TV. På pappret verkar den helt kanon och når upp till mina krav, men blev lite fundersam när jag läste om modellen under denna, 7662:an där dynamiska kontrasten tydligen inte går att stänga av. Jag är ingen expert, men brukar det vara så eller går det att stänga av med lite pill?
Det känns jobbigt om kontrasten växlar fram å tillbaka när man t.ex. spelar xbox360 (som tv:n kommer användas flitigt till vid ev. köp).

Postad 09 November 2007 - 12:42

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
*Trådlyftning*

Hur fungerar det med dynamisk kontrast? Går det att stänga av?

Postad 13 November 2007 - 11:15

Kranken
  • Kranken
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Dessa inställningar kan man göra med bilden:

Denna lista beskriver bildinställning:

Ljus (Ljusstyrka):
För att ändra bildens ljusstyrka.

Färg:
För att ändra färgintensitet.

Kontrast:
För att justera skillnaderna mellan ljusa
och mörka toner i bilden.

Skärpa:
För att öka eller minska bildskärpan.

Färgtemperatur:
För att bläddra mellan följande
inställningar: Sval (mer blått), Normal
(balanserad) och Varm (mer rött).

Fler alternativ...
Kontrast+:

För att öka tv:ns kontrastomfång.
Välj Till för att aktivera Kontrast+.

Active Control:
För att justera bildinställning för bästa
bildkvalitet, oavsett signalförhållande.

Brusreducering:
För att minska bildbrus (vita punkter)
vid mottagning av svaga signaler. Välj
Till för att aktivera brusreducering.

Artificiellreducering:
För att ge mjukare övergångar vid
digital mottagning.

Dig. Natural Motion:
För att eliminera bildstörning vid
rörliga bilder.

Dessa uppgifter har jag hämtat från Philips hemsida. Se länk:
http://www.p4c.phili..._12_dfu_swe.pdf

Postad 01 December 2007 - 13:29

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
ni som äger denna modell, hur står den sig emot andra tillverkares modeller i prisklassen?

EDIT: Förutsatt att ni faktiskt testat en annan, läst "pros and cons" eller kollat på en polares.

Skulle även vara najs att veta vilket av denna och Samsung LE40M86 ni skulle valt (kommer spelas mycket xbox360, är inte responstiden viktig?)

Redigerat av adebahr, 01 December 2007 - 14:02.

Postad 09 December 2007 - 13:02

Scuttle
  • Scuttle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har också tittat en del på den här burken och har egentligen bara en fråga...

Jag ska koppla min HTPC via HDMI till den, pixelmappar den 1080 utan problem?

Postad 09 December 2007 - 16:10

ztrapon
  • ztrapon
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Justerbar bakgrundsbelysning saknas vilket är synd. Annars verkar det vara en ytterst kompetent apparat.

Postad 13 December 2007 - 09:25

cbirg
  • cbirg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja, den pixelmappar såvitt jag kan se utan något som helst problem till 1080p

Postad 14 December 2007 - 14:32

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Är det värt att handla denna, utan Ambilight eller ska man handla den med, alltså 7962?

Postad 14 December 2007 - 14:45

Humanoid
  • Humanoid
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Bilder på denna tv:n eftersökes.

Postad 16 December 2007 - 15:48

square_eye
  • square_eye
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt denna otroligt stilrena tv, men har ett par frågor till experterna i detta forum och tråd.

Klarar denna tv full hd från PC? d.v.s 1920x1080, det jag tänkte på var att köra 1080p24 rullar från PC'n.
Manualen säger som tidigare nämnts i tråden att den upplösningen inte finns med.
Jag saknar kablage för att testa detta själv (DVI-HDMI)

Ett fett plus att den stöder 1080P från komponent ingång, perfekt för Guitar Hero III och Colin Mcrae DIRT på min Xbox360. <_<

Kanske inom snar framtid kommer xbox360 kunna streama MKV formatet eller WMV-HD i 1080p, vore nice iaf.

Postad 17 December 2007 - 23:38

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Beställt denna tv nu! Rolig julklapp, för hela familjen! :D

Postad 20 December 2007 - 08:59

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Vill bara säga att TV:n var över mina förväntningar! Mycket prisvärd!

Postad 20 December 2007 - 13:11

SILENCE-
  • SILENCE-
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Någon som testat den senaste modellen i serien?

42PFL7782D ? Jag har en ganska extrem rabatt på den så jag är lite intresserad. 4 Hdmi ingångar föressten, inte tråkigt :P

Men klarar den 1920x1200 från en dator?

Postad 23 December 2007 - 17:41

square_eye
  • square_eye
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Alltså, 7762D klarar av 1920x1080 från min pc, det är testat nu. Gammal p4 3.0 512mb winXP, med ett sunkigt ASUS 9600XT 128 DDR. Inga problem att ställa in 24hz i den upplösningen heller. Man måste tyvärr gå in i bildmenyn på tv'n varje gång man kör pc'n och välja "NATIVE 1080P", sedan är bilden grymt bra.
Det som imponerade mig var också att min xbox360 levererar 1080p via komponent, och tv'n har inga problem med det heller :(

Jag har laddat ner en ###### massa hd snuttar i 1080P, som jag streamar från pc hårddisken till min 360.
Grymt bra tycker jag. Ser ingen skillnad mot att köra samma hd snutt med min pc, och då helt DIGITALT (DVI-HDMI).
Att den också ger en förbaskat bra bild med min digitaldekoder på den snikna upplösninghen dom sänder.
Jag ger Philips 7762D - 10/10 i allt.

Postad 24 December 2007 - 06:15

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Min funkar också helt perfekt med Native 1080p från datorn ;) Enda nackdelen är som sagt, att man måste gå in i menyn för att ställa in det varje gång...... annars är TV:n absolut en 10/10, med tanke på pris, 3 HDMI, FullHD, och att den levererar mycket bra bild via alla sorters bildkällor!
I LÖV! :) :)

Postad 25 December 2007 - 12:26

Scuttle
  • Scuttle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hm, har införskaffat en 42PFL7762D men får fanimej inte bild till PCn... I Features-menyn ska man kunna ställa in native 1080 och dylikt, men dom alternativen dyker aldrig upp. Jag har en HTPC med HDMI ut och har kopplat hdmi<->hdmi.

Nån som har tips?

Postad 25 December 2007 - 12:53

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Alla ni som har denna TV.... när jag ska köra från PC:n, måste jag gå in i kontrollpanelen och ändra till "klonings-läget", varje gång, den hittar TV:n direkt, men behåller inte intsällningen, är det så för alla. eller är det bara jag som har detta problemet!

Postad 25 December 2007 - 22:10

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Går det köra 1920x1080 från datorn snabbare än 24 bilder per sekund?
Tror idén som spelskärm faller om det bara funkar i 24 Hz.

Postad 26 December 2007 - 00:52

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är ju snuskigt bra pris på den här skärmen nu på mellandagsrean.
Ingen som testat pixelmappat 1:1 i annat än 24 Hz?

Postad 26 December 2007 - 01:43

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Vart någonstans har du hittat den billigast?

Postad 26 December 2007 - 18:26

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jo den funkar i 60hz

Postad 26 December 2007 - 23:49

jimmy927
  • jimmy927
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jo den funkar i 60hz

Är det en PC som är källa i detta fall ? eller typ en Xbox360 eller dyl ?

Kör du DVI->HDMI då ? , eller har du ett TV-kort som klarar att ge HD ?

Postad 28 December 2007 - 10:32

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jo den funkar i 60hz

Är det en PC som är källa i detta fall ? eller typ en Xbox360 eller dyl ?

Kör du DVI->HDMI då ? , eller har du ett TV-kort som klarar att ge HD ?

Det ären PC med grafikkort som källa!
Kör DVI --->HDMI!

Postad 28 December 2007 - 23:07

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
köpte för ett tag sedan en LG 42LF66 som hade riktigt bra svärta men den eftersläpade eller vad de kallas något otroligt. så fort något rörde sig i bakgrunden så hackade det. testade med blu-ray flm och va inte ens på gränsen till imponerad så jag lämnade tillbaka den och köpte en Phlips 42PFL7762D/12 och är totalt förbluffad över hur mycket skillnad det blev i bild. Boxersändning som tidigare såg i bästa fall skit ut ser riktigt bra ut med philipsen och deras pixel plus och natural motion ger ju ett helt nytt liv till bilden, så mycket mer djup i bilderna,sen om det beror på att philips har bättre inbyggd box än vad LG har vet ja ej. enda jag ångrar lite nu är att jag inte la till några lapp och köpte 100hz varianten för den måste ju va helt underbar(lämna tllbaka denna ids ja inte eftersom den köptes på netonnet och alla vet ju hur dom är angående återköp).
enda som jag tycker är skumt är att på philips hemsida står den som HD ready medans det på kartong och menyer osv står Full HD. har det kommit ändrade modeller eller vad?
Nu är jag rätt ny på LCD men om någon som ens går i tankarna på att investera i ny tv och som inte har testat en philips .... gör de. Det samsung och LG apparaterna jag testat kommer inte ens i närheten av detta.
Körde lite PS3 och valde "Spel" mode på tvn och kan inte annat än imponeras.

en sak dock som irriterar skiten ur mig är att fjärren är densamma som till amblilight modellerna och knappen ambilight on/off sitter på denna också vilket påminner en om att man inte har de varje gång man greppar fjärren :=

Postad 29 December 2007 - 10:02

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

köpte för ett tag sedan en LG 42LF66 som hade riktigt bra svärta men den eftersläpade eller vad de kallas något otroligt. så fort något rörde sig i bakgrunden så hackade det. testade med blu-ray flm och va inte ens på gränsen till imponerad så jag lämnade tillbaka den och köpte en Phlips 42PFL7762D/12 och är totalt förbluffad över hur mycket skillnad det blev i bild. Boxersändning som tidigare såg i bästa fall skit ut ser riktigt bra ut med philipsen och deras pixel plus och natural motion ger ju ett helt nytt liv till bilden, så mycket mer djup i bilderna,sen om det beror på att philips har bättre inbyggd box än vad LG har vet ja ej. enda jag ångrar lite nu är att jag inte la till några lapp och köpte 100hz varianten för den måste ju va helt underbar(lämna tllbaka denna ids ja inte eftersom den köptes på netonnet och alla vet ju hur dom är angående återköp).
enda som jag tycker är skumt är att på philips hemsida står den som HD ready medans det på kartong och menyer osv står Full HD. har det kommit ändrade modeller eller vad?
Nu är jag rätt ny på LCD men om någon som ens går i tankarna på att investera i ny tv och som inte har testat en philips .... gör de. Det samsung och LG apparaterna jag testat kommer inte ens i närheten av detta.
Körde lite PS3 och valde "Spel" mode på tvn och kan inte annat än imponeras.

en sak dock som irriterar skiten ur mig är att fjärren är densamma som till amblilight modellerna och knappen ambilight on/off sitter på denna också vilket påminner en om att man inte har de varje gång man greppar fjärren :=

Du ska inte ångra att du inte köpte 100hz-varianten, vad jag har läst, ska de som äger den, ha problem med bilden... Läste t.o.m. om en som först köpt denna sedan returnerat den för att sedan köpa den dyrare varianten, men han blev så besviken, att han lämnade tillbaka den dyrare också och ska köppa denna igen!

Jag kan hålla med dig gällande fjärren, varför ha kvar Ambilight-knapparna, när TV:n inte stödjer det, tyckte dock inte att själva Ambi-funktionen var värd 1000:- extra!
Undra om man kan "eftermontera" Ambi i framtiden på 7762, eftersom fjärren är förberedd?! :)

Postad 29 December 2007 - 11:54

pillo
  • pillo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Köpte mig en philips 7692 på netonnet men tyckte inte alls det var värt 18tusen kr så jag lämnade tillbaka den. Sen köpte jag en philips 9632 för 19600 å denna var rena skräpet vilket jag oxå lämnade tillbaka. Nu funderar jag på att inhandla mig en 7692 igen då den har gått ner i pris å det blir det netonnet, tror jag iaf. Är tv i nyskick med alla klistermärken på så ska det inte vara några problem alls.

Glöm 100hz modelleran, den du har är redan top of the cream måste jag säga. fast det dära med att kvalitén på vanlig sd tv ska vara bra är nog överdrivet, kanske e bättre än din förra men om vi jämför med just philips 9632 då var det som natt och dag tyckte jag. Nä det är 1080p som är bäst för din tv.(punkt) tycker inte det finns mycket bättre paneler i dagsläget. 10 bitars med 5ms grå till grå, mycket vass som dator skärm vill jag säga. LG.philips panerel e bara great.

Redigerat av pillo, 29 December 2007 - 12:06.

Postad 29 December 2007 - 14:47

Unregisteredc506ce07
  • Unregisteredc506ce07
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpt denna på netonnet i mellandagarna och är grymt nöjd med bildkvaliten. Fick den till ett bra bris tack vare Sibas mellandags rea oxå vilket man får tacka för!

Men har en fråga vilket är bästa sättet att koppla up min jobbdator en bärbar Dell M65 med vga utgång?

Jonas

Postad 29 December 2007 - 22:51

Unregistered2fb1b3af
  • Unregistered2fb1b3af
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Köpt denna på netonnet i mellandagarna och är grymt nöjd med bildkvaliten. Fick den till ett bra bris tack vare Sibas mellandags rea oxå vilket man får tacka för!

Men har en fråga vilket är bästa sättet att koppla up min jobbdator en bärbar Dell M65 med vga utgång?

Jonas

har netonnet prisgaranti ????

Postad 02 January 2008 - 18:18

pumpenstein
  • pumpenstein
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Inhandlade 7762 för drygt en månad sen hos netonnet. den har haft eftersläntrande pixlar hela tiden. nån som vet om jag kan lämna tillbaka?

hur länge väntade ni innan ni lämnde till netonnet?

Postad 14 January 2008 - 23:58

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag vill bara säga att jag är sjukt nöjd med denna TV!!!
Bytte nu till en annan digitalbox, som bättrade på bilden yttligare, så nu är även SDTV-bilden kanon! :blink:

Jag har testat flera olika plattTV, men lämnat tillbaka dem pga. bandning/clouding/buzzing m.m... denna TV lider inte av några sådana problem Och är även billigare än andra apparater jag haft hemma!

Mycket TV för pengarna! :)

Postad 15 January 2008 - 13:12

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
hör gärna fler kommentarer ang. hur 7762:an är i tv-spel (xbox 360, ps3).

blir nog denna tv:n till slut! troligen på siba som tar 13 999:-

EDIT: Vill gärna se bilder, så ni som äger tv:n i fråga, lägg gärna upp!

Redigerat av adebahr, 15 January 2008 - 13:29.

Postad 15 January 2008 - 14:40

square_eye
  • square_eye
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Alltså, 42PFL7762'an är absolut den bästa lcd i 14k-17k klassen. utklassar LG, Samsung, i bildkvallitet.
Dessutom har PHILIPS 42PFL7762 en jävligt bra processor, jämfört med konkurrenterna. :)

PILLO? vad har du för problem med pixlarna, eftersläpningar?? det beror nog mer på skitavkodning på SDTV än tv'n.

Jag har kör full-hd, både från PC och XBOX360 och inga släpningar alls. Bilden hackade en gång, men det beror på min skitdator.
WMV-HD rullarna i 1080p glider hur fint som helst på Xbox360, dessutom streamat från min PC.

Spelen i 1080p ser gudomligt bra ut.

Det enda dåliga är att det är lite pillande med inställningarna för att få till ljus/färg och ljud. Men när man har tagit bort det flesta "bildhjälpsinställningar" så ser bilden kanon ut. Perfekt med ett antal bildval på fjärren t.ex Personlig/Spel/Film/Nyheter/m.m
dessa går att konfigurera enskilt så att det passar just DIG. Likadant med ljudet.
inbyggd subwoofer, låter dessutom bra.

Jag ger tv'n dessa betyg:

KABELTVBILD: 8/10 (SDTV)
HD Film 720p: 10/10
HD Film 1080p: 10/10
Fjärrkontroll: 7/10
Bild/Ljud Inst.möjlighet: 9/10
Xbox360 spel: 10/10
DVD: 8/10

Mitt råd: Köp den!

Redigerat av square_eye, 15 January 2008 - 14:41.

Postad 15 January 2008 - 17:45

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Alltså, 42PFL7762'an är absolut den bästa lcd i 14k-17k klassen. utklassar LG, Samsung, i bildkvallitet.
Dessutom har PHILIPS 42PFL7762 en jävligt bra processor, jämfört med konkurrenterna. :)

PILLO? vad har du för problem med pixlarna, eftersläpningar?? det beror nog mer på skitavkodning på SDTV än tv'n.

Jag har kör full-hd, både från PC och XBOX360 och inga släpningar alls. Bilden hackade en gång, men det beror på min skitdator.
WMV-HD rullarna i 1080p glider hur fint som helst på Xbox360, dessutom streamat från min PC.

Spelen i 1080p ser gudomligt bra ut.

Det enda dåliga är att det är lite pillande med inställningarna för att få till ljus/färg och ljud. Men när man har tagit bort det flesta "bildhjälpsinställningar" så ser bilden kanon ut. Perfekt med ett antal bildval på fjärren t.ex Personlig/Spel/Film/Nyheter/m.m
dessa går att konfigurera enskilt så att det passar just DIG. Likadant med ljudet.
inbyggd subwoofer, låter dessutom bra.

Jag ger tv'n dessa betyg:

KABELTVBILD: 8/10 (SDTV)
HD Film 720p: 10/10
HD Film 1080p: 10/10
Fjärrkontroll: 7/10
Bild/Ljud Inst.möjlighet: 9/10
Xbox360 spel: 10/10
DVD: 8/10

Mitt råd: Köp den!

grymt! riktigt sugen nu.. åkte förbi siba på väg hem från jobbet men den va slut. blir ev. beställning på nätet men känns onödigt å betala fraktkostnaden om den snart kommer in igen(vilket säljaren sa).

Postad 16 January 2008 - 19:38

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
så ja!

då var 7762:an bokad på siba. betalas å hämtas på fredag.

någon som äger tv:n och kan tipsa om bra bildconfig? Finns väl ingen tråd för denna ang. inställningar eller?

Postad 19 January 2008 - 11:33

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
väldigt fin tv, nöjd med designen och bildkvalitén!

men en sak är jag lite fundersam över. är det meningen att den skall ändra kontrasten i tid och otid när bildförhållandena förändras? det märker man t.ex. om man spelar guitar hero 3 och ändrar från en ljus skärmbild till en mörk. går det att stänga av eller är detta något som man sällan kommer undan?

En annan grej som stör mig ENORMT är att jag köpte TV:n igår för 13 990:-. IDAG kommer reklamen med morgonposten och SIBA's kampanjblad har sänkt tvn en tusenlapp.. SUCK. 1000 spänn jag hade kunnat slösa upp på roligare ting i helgen..

Postad 19 January 2008 - 16:35

Unregistered0567a94a
  • Unregistered0567a94a
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som har tips på bra grundinställningar som man kan utgå ifrån för att få så bra bild som möjligt?

Brukar ju alltid vara massa krimskrams som är påslaget helt i onödan i grundkonfigen.

//thgr

Postad 20 January 2008 - 17:27

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

men en sak är jag lite fundersam över. är det meningen att den skall ändra kontrasten i tid och otid när bildförhållandena förändras? det märker man t.ex. om man spelar guitar hero 3 och ändrar från en ljus skärmbild till en mörk. går det att stänga av eller är detta något som man sällan kommer undan?

En annan grej som stör mig ENORMT är att jag köpte TV:n igår för 13 990:-. IDAG kommer reklamen med morgonposten och SIBA's kampanjblad har sänkt tvn en tusenlapp.. SUCK. 1000 spänn jag hade kunnat slösa upp på roligare ting i helgen..

Jag har hållit reda på Sibas priser ett tag, så jag förutsatte att den skulle ner till 12990 igen ganska snart. Och nu fick jag rätt. Nu är det dags att köpa. Specen är bra. Och den har fått goda omdömen i denna tråd. Men Adebahr, kan du inte "returnera" den och köpa den på nytt (till det lägre priset)? Kolla upp om det går i alla fall! Man mäste försöka. Vi kan ju kalla det öppet köp eller nåt.

Postad 20 January 2008 - 20:37

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har hållit reda på Sibas priser ett tag, så jag förutsatte att den skulle ner till 12990 igen ganska snart. Och nu fick jag rätt. Nu är det dags att köpa. Specen är bra. Och den har fått goda omdömen i denna tråd. Men Adebahr, kan du inte "returnera" den och köpa den på nytt (till det lägre priset)? Kolla upp om det går i alla fall! Man mäste försöka. Vi kan ju kalla det öppet köp eller nåt.

jo jag ska kolla upp om man kan lösa det där me pengarna på något sätt.

men återigen, är det verkligen ingen som äger denna tv:n eller någon annan i 7xxx-serien som märker att kontrasten går upp och ner beroende på ljusförhållanden? är det det som kallas för "dynamisk kontrast" tro? Jag vill stänga av det! Hur går man tillväga?

Postad 20 January 2008 - 22:15

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

men återigen, är det verkligen ingen som äger denna tv:n eller någon annan i 7xxx-serien som märker att kontrasten går upp och ner beroende på ljusförhållanden? är det det som kallas för "dynamisk kontrast" tro? Jag vill stänga av det! Hur går man tillväga?

Om du försökt med alla inställningar som går att göra in den vanliga menyn beträffande Bilden utan resultat, så är nog ända sättet att ge sig in i service menyn och pilla. Tyvärr så kan man behöva en manual för servicemenyn, men det kan vara problem med att Googla upp en sådan (har inte försökt ännu)

Om man pillar få fel saker så bör man troligtvis kunna återställa till fabriksinställningarna (vet ej om det finns något sånt alternativ i vanliga menyn). För säkerhets skull, så skall man fotografera /skriva av ALLA inställningar i servicemenyn innan man ändrar något!

Läs här hur man gör för att komma in där: https://www.minhembi...howtopic=181377

Återkom gärna med resultatet

Postad 21 January 2008 - 13:55

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Om du försökt med alla inställningar som går att göra in den vanliga menyn beträffande Bilden utan resultat, så är nog ända sättet att ge sig in i service menyn och pilla. Tyvärr så kan man behöva en manual för servicemenyn, men det kan vara problem med att Googla upp en sådan (har inte försökt ännu)

Om man pillar få fel saker så bör man troligtvis kunna återställa till fabriksinställningarna (vet ej om det finns något sånt alternativ i vanliga menyn). För säkerhets skull, så skall man fotografera /skriva av ALLA inställningar i servicemenyn innan man ändrar något!

Läs här hur man gör för att komma in där: https://www.minhembi...howtopic=181377

Återkom gärna med resultatet

tack för länken, men vet inte om jag vågar gå in där om det nu antal servicemeny-åtkomster loggas. Jag undrar också hur man gör för att uppdatera mjukvaran på tvn om man inte har usb-ingång, måste man skicka iväg den då? Detta togs upp i tråden om 7782. Där skrev någon dessutom att han hade "Dynamisk kontrast" AV.

Det känns märkligt att den modellen som ligger i samma serie har den funktionen! Om det nu inte är så att valmöjligheten ev. lades till vid uppdateringen av mjukvaran.

Postad 21 January 2008 - 18:25

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

tack för länken, men vet inte om jag vågar gå in där om det nu antal servicemeny-åtkomster loggas. Jag undrar också hur man gör för att uppdatera mjukvaran på tvn om man inte har usb-ingång, måste man skicka iväg den då? Detta togs upp i tråden om 7782. Där skrev någon dessutom att han hade "Dynamisk kontrast" AV.

Det känns märkligt att den modellen som ligger i samma serie har den funktionen! Om det nu inte är så att valmöjligheten ev. lades till vid uppdateringen av mjukvaran.

Ja, läste manualen om uppgradering -> väldidigt knepigt när det inte ens finns en serviceport? Kan det röra sig om uppgradering av TVns digitalbox som sker via TV-signalen?

Länka gärna till den tråden

Förstår om du inte vill ge dig in där - tyvärr har jag inte TVn själv (ännu)...

Postad 21 January 2008 - 22:28

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Ja, läste manualen om uppgradering -> väldidigt knepigt när det inte ens finns en serviceport? Kan det röra sig om uppgradering av TVns digitalbox som sker via TV-signalen?

Snackade me philips kundsupporten och svaret på om hur man gör vid uppdatering av tv:n blev det "NEJ" (ett bestämt nej som en viss skräddare uttryckte det).
Det skall alltså inte vara möjligt för svensson att uppdatera vissa modeller i serien, däribland 7762, pga. avsaknad av usb-port.

Kan inte nog uttrycka min besvikelse över tv:n som i samtliga övriga funktioner är klockren, men att en så enkel sak som att ha valmöjligheten att STÄNGA AV eller SÄTTA PÅ Dynamisk kontast saknas. Irriterande.

Är detta förresten något som är speciellt just för philips eller finns det fler exempel på tillverkare som inte tillämpar valmöjligheten ovan? Vill inte uppleva detta igen.

EDIT: Glömde säga att enl. philips så skall det inte gå att stänga av dynamisk kontrast när jag ställde frågan.

Redigerat av adebahr, 21 January 2008 - 22:30.

Postad 21 January 2008 - 23:32

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Snackade me philips kundsupporten och svaret på om hur man gör vid uppdatering av tv:n blev det "NEJ" (ett bestämt nej som en viss skräddare uttryckte det).
Det skall alltså inte vara möjligt för svensson att uppdatera vissa modeller i serien, däribland 7762, pga. avsaknad av usb-port.

Kan inte nog uttrycka min besvikelse över tv:n som i samtliga övriga funktioner är klockren, men att en så enkel sak som att ha valmöjligheten att STÄNGA AV eller SÄTTA PÅ Dynamisk kontast saknas. Irriterande.

Är detta förresten något som är speciellt just för philips eller finns det fler exempel på tillverkare som inte tillämpar valmöjligheten ovan? Vill inte uppleva detta igen.

EDIT: Glömde säga att enl. philips så skall det inte gå att stänga av dynamisk kontrast när jag ställde frågan.

Fråga om manualen då - där ägnas ju typ en hel sida åt uppdateringar, och hur man gör för att kolla sin SW-version...
Lite bissart att även EN HEL SIDA ägnas åt bildinställningar, haha...

Igen då - länka gärna till tården du nämner i för förra inlägget adebahr
Då är det bara och ge sig in i service-menyn, hehe...

Postad 23 January 2008 - 20:53

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=167881
till 7862:ans tråd, i inlägg #41 tas det upp att det går att stänga av dynamisk kontrast.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.