Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL7762D

74 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 januari 2008 - 19:13

ah_derka
  • ah_derka
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Första inlägget.. tjohoo.

Funderar starkt på att köpa denna tv.

Två frågor:

- Kommer man lacka ur på att det inte går att ställa ut "dynamiska kontrasten" ifall man ser på tv, film från dvd/pc?

- Jag har en laptop utan digital bildutgång. Har bara D-sub (?) och S-video. Vad kan man förvänta sig av bilden då? Upplösning? När jag kör med extern skärm går jag till 1680 * 1050 20 tum, utan något släp och med fin bild.
Finns det DSub-hdmi konverterare? Och ja, jag inser att man inte vinner någon bildförbättring via detta.

Tack på förhand!

ah

#52

Postad 27 januari 2008 - 21:13

Cud
  • Cud
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Vet nån skillnaden på 7762 och 7772? Jag vet att den senare har 4 HDMI och USB men är det några andra skillnader? 7772 verkar mycket prisvärd och om den är lika bra som 7762:an som prisas högt här, så är den mycket bra TV! Det är mycket svårt att hitta nån vettig info om 7772, den finns inte ens på Phlips egna sidor, iaf sist jag sökte så hjälp vore tacksamt..

Redigerat av Cud, 27 januari 2008 - 21:14.


#53

Postad 06 februari 2008 - 11:56

dood
  • dood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har spanat in 42PFL7762D ett par dagar nu men såg att den inte har analog stereoutgång, hade tyckte att de skulle va skönt o ha stereon kopplad till tvn så man kan få sjysst ljud även när man inte ska använda surround. Har lite äldre receiver så jag har ju inte hdmi o sånt på den. men vill koppla min ps2a via komponent till tvn o ha analog stereo-ut till stereon.. går de att fixa på nåt sätt? har fler äldre konsoller som jag skulle vilja ha ut ljudet från till receivern..

#54

Postad 06 februari 2008 - 12:09

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0
Du har audio ut från scart i TVn (använd t.ex. scart -> RCA kabel). Men jag är lite osäker på om TVn loopar ljudet från en extern ingång till audio ut på scart. Någon annan kanske har testat? Eller kolla med Philips support.
EDIT: Ett annat alternativ skulle ju vara att köra ljudet genom en splitter ( 1->2 ) och koppla till både TV och förstärkare.

Redigerat av pakarlss, 06 februari 2008 - 12:11.


#55

Postad 06 februari 2008 - 12:11

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0

Är ju snuskigt bra pris på den här skärmen nu på mellandagsrean.
Ingen som testat pixelmappat 1:1 i annat än 24 Hz?


Jo den funkar i 60hz


Funkar den med 50hz också vilket är ett måste om man skall kolla på vanllig SDTV via HTPC/TVkort.
Att den funkar med 24 & 60 har jag fattat.

MVH

#56

Postad 06 februari 2008 - 12:24

dood
  • dood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Funderade också på om jag skulle köpa en xbox360 med hdmi, då kan jag alltså inte ansluta den till tvn o sen få ljudet i receivern? jag är mer ute efter bildkvalitén än surround. Räcker gott o väl med stereo för mig.

EDIT: Har pratat med Philips Support via telefon och frågat om ljudet, han sa nånting om scarten men att de lättaste är att gå via hörlursutgången till RCA o köra ut ljudet därifrån. Däremot fungerar det inte med hdmi att göra så via hörlursutgången.. vilket gör att man antagligen får införskaffa en ny stereo eller hemmabio nångång. Om ingen annan har en lösning på de?

EDIT2: TVn har ju även subwoofer, är de bra krut i ljudet jämfört med en vanlig TV? Man kanske inte behöver använda stereon vid vanligt tv-tittande och gamla konsoller?

pakarlss: vad menade du med audio-ut från scart? trodde det bara var ingångar

Redigerat av dood, 06 februari 2008 - 12:49.


#57

Postad 06 februari 2008 - 12:52

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0
RGB i Scart är enkelriktad. Komposit och ljud är dubbelriktade.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scart

#58

Postad 06 februari 2008 - 14:48

dood
  • dood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

RGB i Scart är enkelriktad. Komposit och ljud är dubbelriktade.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scart


Min fråga blir ju som din då.. om ljudet från t.ex. en komponentingång kommer ut via scarten.. annars har man ju inte mkt nytta av detta.

#59

Postad 27 februari 2008 - 22:26

speddynille
  • speddynille
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
måste bara fråga om alla som har köpt en sån här tv 42PFL7762D om dem är riktigt nöjda med den?
Har fått upp ögonen för den o tänkte köpa den om några dagar hade jag tänkt mig.
För det verkar inte vara någon som direkt klagar på den, verkar vara superbra bild enligt många m.m

#60

Postad 28 februari 2008 - 03:10

Unregistered4bf3ef89
  • Unregistered4bf3ef89
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hur är det med input lag på den här?
Läst på lite om philips-TV's nu och det ska tydligen vara rätt vanligt på deras modeller?

Vore ju mindre kul med input lag om man ska lira guitar hero t.ex.

#61

Postad 03 mars 2008 - 15:49

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

måste bara fråga om alla som har köpt en sån här tv 42PFL7762D om dem är riktigt nöjda med den?
Har fått upp ögonen för den o tänkte köpa den om några dagar hade jag tänkt mig.
För det verkar inte vara någon som direkt klagar på den, verkar vara superbra bild enligt många m.m


Jag har ägt TV:n i 1,5 månad och är fortfarande mycket nöjd!
Rekommenderas starkt!

#62

Postad 07 mars 2008 - 11:43

Unregistered4bf3ef89
  • Unregistered4bf3ef89
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag stör mig över att tvn verkar "auto-justera" ljuset då och då. Går det att stänga av det nånstans (typ när det skiftas mellan mörka och ljusa scener).

#63

Postad 07 mars 2008 - 15:55

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Den har väl inte ens ambilight?

#64

Postad 08 mars 2008 - 08:38

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Den har väl inte ens ambilight?


So what!? :D

Samma TV, som den med Ambi..... men för min del hade Ambi inte funkat! Sen var ju denna billigare!

#65

Postad 08 mars 2008 - 21:03

figgedigg
  • figgedigg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har en 7762'a sedan en månad. Har ett problem som jag undrar om någon på forumet stött på och har lösningen till. När jag kopplar dator via HDMI till TVn så får jag inget ljud!?
Jag tyckte detta var mycket märkligt så jag tog med mig min dator (bärbar LG) till Medimarkt och bad att få koppla in den i ett antal TV apparater. Först en philips: inget ljud. Sedan en Samsung, Panasonic och Sony: ljud i alla!
Har haft kontakt med Philips kundsupport flera gånger och den enda rekomendation jag får är att koppla in ljudet via RCA kontakterna på sidan. Det fungerar visserligen men har nu TVn 3 HDMI ingångar så är det väl märkligt att den inte vill ta ljudet.
Är också lite orolig för om det kommer att fungera med en ev framtida DVD med HDMI. Philips kundsupport säger att det inte kommer att vara något problem men man blir ku lite tvivlande.
Vet ej om det är nogon codec som de andra tillverkarna har i sina apparater som Philips inte har eller om det finns någon inställning som jag ännu inte hittat.
Är det någon mer som haft detta problem??

#66

Postad 11 mars 2008 - 13:29

andy80
  • andy80
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej.
Jag köpte en 7762D i förra veckan. Är mycket nöjd med den men har ett problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.
Jag kopplar datorn till tv:n mha av dvi->hdmi kabel och har ett grafikkort (Gforce 7800 gfx) som stödjer full hd. Så långt allt bra, jag får upp skärmen i "skärminställningar" på datorn och kan välja 1920*1080 som upplösning, jag har skärmarna inställda på dual view, dvs förlängt skrivbord. Här börjar dock problemet, på tv:n visas först datorns skrivbords bakgrund, fast i ett ihopklämt format, ej fullbild, tv:n börjar därefter flimra mellan blå bild och tidigare beskrivna skärm för att i slutändan bllir helt blå och visa texten "video not supported".
Jag pratade med Philips kundtjänst som sade att så fort man kopplar tv:n till en dator så stöds bara pc lägena på tv:n. Detta lät mycket konstigt tycker jag, då datorn faktiskt matar tv:n med 1920*1080p upplösning, plus att det verkar som om ni i denna tråd har fått det att funka.
Om jag använder sidan pixelmappat.nu för att kolla upplönsingen så syns det att tv:n får en hdtv signal, men bilden flimrar fortfarande och blir till slut blå.
Jag testade också att sänka från 60hz till 24hz, då flimrade inte bilden nånting men bilden skrivbordet visades fortfarande ihoptryckt.
Är det någon annan som har detta fel, eller har något tips eller idé så vore jag mycket tacksam.

#67

Postad 01 april 2008 - 01:20

square_eye
  • square_eye
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
andy80! Har du ställt in NATIVE i menyn på TV'n?
jag har inga problem att köra 1920x1080@24hz på min philips iaf.
På min blir bilden en aning större än tv-rutan, men som sagt när man ställer in NATIVE så blir bilden PERFEKT!
jag har ett "old shit kort", ATI Radeon 9600xt på 128mb :) som jag testat på min tv.

lycka till!

#68

Postad 14 april 2008 - 15:02

SeriousUser
  • SeriousUser
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej,

Köpte denna tv igår och har inte hunnit testa den än. Jag hoppas verkligen att jag inte blir besviken.

Jag skulle vilja streama FULL HD material från min dator. Hur gör jag?????

Som jag förstår det så får man bara bild om man kopplar DVI->HDMI

Redigerat av SeriousUser, 14 april 2008 - 15:03.


#69

Postad 17 april 2008 - 09:27

SeriousUser
  • SeriousUser
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu har jag haft Tv'n några dagar och är överlag nöjd med den.

Det som jag verkligen stör mig på är att jag inte kan koppla in min laptop till Tv'n via VGA utan måste använda s-video. Då tar naturligtvis bildkvalien stryk rejält.

Jag förstår inte hur Philips tänkte när de tog fram en full HD tv men inte har ett enkelt sätt att ansluta dator (förutom DVI->komponent) med det är bara stationära datorer som har DVI. Har någon anna bättre förslag?

Jag kommer skriva mer om Tv'n efter att jag har testat Ps3'an.

MVH

#70

Postad 26 september 2008 - 19:18

shols
  • shols
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Assa jag blir galen! Jag har suttit o läst varenda litet ord på denna tråd o ställt in allt (tror jag) som jag ska men jag får faan ingen pli på det ändå.

Mitt problem är inte att jag inte får in 1080p utan det känns som det bara är 256 färger!!!! Allt blir helt "blurigt".
Jag sitter på en xps 1710 med geforce 7950 Go så det känns inte som det e datorn som spökar o jag köpte en ny kabel idag för att kolla om det var det o jag köpte den dyraste jag hittade så det borde inte vara den heller. Jag har nästan slutat bry mej nu! Värkligen gjort allt jag kan. Men det sitter väl non gangster här som kan mer än mej hoppas jag som kan hjälpa =)=)

plx help!

#71

Postad 29 september 2008 - 08:58

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

  • 1 062 inlägg
  • 0

Assa jag blir galen! Jag har suttit o läst varenda litet ord på denna tråd o ställt in allt (tror jag) som jag ska men jag får faan ingen pli på det ändå.

Mitt problem är inte att jag inte får in 1080p utan det känns som det bara är 256 färger!!!! Allt blir helt "blurigt".
Jag sitter på en xps 1710 med geforce 7950 Go så det känns inte som det e datorn som spökar o jag köpte en ny kabel idag för att kolla om det var det o jag köpte den dyraste jag hittade så det borde inte vara den heller. Jag har nästan slutat bry mej nu! Värkligen gjort allt jag kan. Men det sitter väl non gangster här som kan mer än mej hoppas jag som kan hjälpa =)=)

plx help!

Hej, jag kan ha en lösning på ditt problem men jag måste först veta vad du har för version av mjukvaran, det kan du ta reda på så här:
Först måste TV:n stå i analogt TV-läge (välj "TV" via AV-knappen eller tryck på A/D-knappen tills rätt läge är valt) Nästa steg är att trycka på knapparna 1 2 3 6 5 4 på fjärrkontrollen och har du gjort allt rätt får du upp en liten meny/vit ruta med flera rader text.

På rad 3 står versionen av huvudprogramvaran, ska stå SW ID: LC75EL1-1.09 om din version är 1.09, det efter bindestrecket som är viktigt alltså. Du kan även passa på att kolla på rad 7 där programminnesversionen står, det ska stå exempelvis NVM: 0.26 om man har version 0.26

Redigerat av SwiftingSpeed, 29 september 2008 - 09:01.


#72

Postad 03 november 2008 - 16:25

shols
  • shols
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej, jag kan ha en lösning på ditt problem men jag måste först veta vad du har för version av mjukvaran, det kan du ta reda på så här:
Först måste TV:n stå i analogt TV-läge (välj "TV" via AV-knappen eller tryck på A/D-knappen tills rätt läge är valt) Nästa steg är att trycka på knapparna 1 2 3 6 5 4 på fjärrkontrollen och har du gjort allt rätt får du upp en liten meny/vit ruta med flera rader text.

På rad 3 står versionen av huvudprogramvaran, ska stå SW ID: LC75EL1-1.09 om din version är 1.09, det efter bindestrecket som är viktigt alltså. Du kan även passa på att kolla på rad 7 där programminnesversionen står, det ska stå exempelvis NVM: 0.26 om man har version 0.26


Det stod 1.09 på rad 3 och 0,26 på rad 7

#73

Postad 03 november 2008 - 16:36

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

  • 1 062 inlägg
  • 0

Det stod 1.09 på rad 3 och 0,26 på rad 7

Hej, det finns en lösning i mjukvaran från och med version 1.11 men du kan tyvärr inte uppdatera den själv hemma utan måste skicka in den på reparation.

#74

Postad 10 december 2008 - 19:42

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Stödjer 7762 HDMI 1.3? Ska skaffa PS3 och undrar vad det skiljer mellan 1.0 och 1.3?

Ok, hittade denna:

http://195.178.175.7...kt.php?e=220854


men hur får jag bild i bild? Kör via ca-modul nu men ska byta till en boxer.

Redigerat av Unregistered6b959977, 10 december 2008 - 19:48.


#75

Postad 11 december 2008 - 09:33

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

  • 1 062 inlägg
  • 0
Ja, den stödjer HDMI 1.3

Angående bild i bild så kan du endast få TV och text-TV att dela bild, inget annat.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.