Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fondvägg

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2007 - 12:03

Idge
  • Idge
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Finns säkert 100 trådar om just detta,
men eftersom det för mig känns som att färger och kombinationer är någonting personligt för rummet så skapar jag ytterligare en till mängden.

Rummet det gäller är mitt vardagsrum och återfinns: Mitt galleri

Problemet är att jag vet vad jag tycker är snyggt när jag ser det, men är dock otroligt dålig på att översätta det till praktiken. Så kom gärna med färg förslag som passar in med nuvarande inredning (Gärna färgkoder eller tapetlänkar, butiker osv).

Undrar över vad ni tycker om att göra en 5.7 meter lång fondvägg ?
Blir detta för mycket och kladdigt eller kan det se bra ut ? Någon som själv som har ett vardagsrum i konstiga dimensioner med fondvägg ?

Postad 16 October 2007 - 16:36

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
Då du har ett avlångt rum så kommer du trycka ihop rummet ännu mer om du har en fondvägg på den långa väggen.
Enklast är att måla rummet helt vitt med en lite mörkare fondvägg på den väggen öppningen är, de vita väggarna skapar rymd medans fondväggen krymper rummet på längden.

Min lägenhet är vit rätt igenom med en fondvägg i varje rum, valde brunt tapet till vårat sovrum då vi har ek möbler där inne.
Det andra sovrummet har jag en grå tapet då skrivbordet har en svart bänkskiva + svarta skåp.

Sen kan du ta dig en titt i mitt galleri för lite inspiration från gråskalan ;)

//Niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.