Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pro Evolution Soccer 2008

91 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni PES 2008 för betyg?1-5 (32 medlem(mar) har röstat)

Vad ger ni PES 2008 för betyg?1-5

1. 1 (3 röster [9.38%])

Procent av omröstning: 9.38%

2. 2 (2 röster [6.25%])

Procent av omröstning: 6.25%

3. 3 (5 röster [15.62%])

Procent av omröstning: 15.62%

4. 4 (7 röster [21.88%])

Procent av omröstning: 21.88%

5. 5 (15 röster [46.88%])

Procent av omröstning: 46.88%

Rösta Gäster kan inte rösta
Pro Evolution Soccer 2008 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.222222 (8) 667:-

Postad 18 October 2007 - 19:56

pa1111
  • pa1111
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Bifogad fil  ps3cover.jpg   116.35K   0 Antal nerladdningar
IGN UK 9.2/10
Play magazine 70/100
Level7 8/10
PC Action 9/10
OPM 9/10
Gameplayer 9/10
wonderwallweb 9.3/10

Redigerat av pa1111, 01 November 2007 - 22:34.

Postad 19 October 2007 - 00:08

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Ohh må bra bara!

Postad 19 October 2007 - 12:54

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Är 1 eller 5 bäst?

Postad 19 October 2007 - 13:55

nborve
  • nborve
  • Forumräv

• 964 inlägg
  • 0

Är 1 eller 5 bäst?

<{POST_SNAPBACK}>

5

Postad 20 October 2007 - 12:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tyckte demot var trist men slutprodukten kanske är mycket bättre.

Postad 20 October 2007 - 13:13

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
VA?? har det kommit demo nu?? var?? vilken psn??????????

Postad 20 October 2007 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det var nog 360 demot jag spelade.

Postad 22 October 2007 - 16:00

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Vi har fattat vid det här laget! Du gillar Forza Motorsport mer än GT och FIFA mer än PES, tro oss vi fattar.
Det räcker nu.

Postad 22 October 2007 - 21:15

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Nu har jag lirat pes 2008 några timmar på playstation 2. Mina första intryck.

Mycket är sig likt. Väldigt mkt. Menyer & annat har visserligen fått sig ett lyft. Men bilderna inför matcherna är sig lika med bilder på stadios & bilder på spelarna. Liret då? Man märker på en gång att själva spelet på plan är något fortare. Mer flyt i dribblingar. Finterna ser något annorlunda ut emellanåt.

Tyvärr blir man lika snabbt medveten om fumliga målvakter & backar som inte vet vad de håller på med. Känns det igen? Var är Teamvision som det pratats om?! Nåväl, kanske något som tar sig efterhand.

Jag har hört rykten om att Zlatan INTE skulle vara med i landslaget. Och det stämmer. STOR miss.

Ska spela mer tills till mitt exemplar till PS3:an dyker upp. DET har jag krav på...

Postad 22 October 2007 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ska spela mer tills till mitt exemplar till PS3:an dyker upp. DET har jag krav på...

<{POST_SNAPBACK}>

Bättre grafik och sämre flyt =P

Postad 22 October 2007 - 22:23

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Kan tillägga att "teamvision" märks tydligare när man lirar mot "datorn". Det går undan. De med spelsinne kommer att stå som vinnare i detta spel. Märker oxå att det dribblas en jäkla massa. Verkar vara ett säkert kort att skapa målchanser på.

Kommentatorerna är ju oxå nya & känns än så länge betydligt roligare än sina föregångare. Bättre tajming i kommentarerna.

Det går inte att fejka till sig en frispark/straff i PS2-versionen.

Postad 23 October 2007 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Whenever the ball gets more than a few feet above head height, you'll notice the frame rate drop to worrying levels. Goal replays are a jerky mess. The game will slow down to what feels like a snail's pace whenever more than half of the players are on screen at the same time. There's quite significant and frequent tearing too. Perhaps you can get used to the slowdown, if you play long enough. But the annoying thing is that when the game inexplicably and implausibly slows down, it puts you off your timing. Well-timed sliding tackles turn into dangerous lunges, and, with the new super harsh refs, usually result in a red card. Split second decision making and well-judged shots are made almost impossible when the penalty area is crowded because the game engine suffers a stroke. PES has always had issues with slowdown, but I'm sad to say that PES 2008 on PS3 is the worst for it in the series

http://www.pro-g.co....es7/review.html

Edit: Eh...

But, I'm afraid to say, PES 2008 on PS3 is unforgivable.

PES 2008 on PS3 is for a next-gen console but it is not a next-gen game. You cannot ignore the fact that, for whatever reason, this is a poor effort from Konami. PES executive producer Shingo 'Seabass' Takatsuka himself has said that he was "shocked" at the PS3 slowdown and that he doesn't have a clue why it's happening. Unfortunately this won't cut it for gamers who have forked out hundreds of pounds for a PS3, a platform that is supposed to be the most powerful console in the world. Slowdown and poor frame rates are so last gen. It's amazing to think that some scientists have replaced supercomputers with PS3s, and an experienced game developer can't get a football game to run without having a heart attack. It is with a heavy heart, a heart that has been in love with Konami's brilliant football series for longer than I can remember, that I cannot recommend PES 2008 on the PS3 over FIFA 08 on the same console.

Redigerat av Zoiler, 23 October 2007 - 14:09.

Postad 23 October 2007 - 14:49

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Whenever the ball gets more than a few feet above head height, you'll notice the frame rate drop to worrying levels. Goal replays are a jerky mess. The game will slow down to what feels like a snail's pace whenever more than half of the players are on screen at the same time. There's quite significant and frequent tearing too. Perhaps you can get used to the slowdown, if you play long enough. But the annoying thing is that when the game inexplicably and implausibly slows down, it puts you off your timing. Well-timed sliding tackles turn into dangerous lunges, and, with the new super harsh refs, usually result in a red card. Split second decision making and well-judged shots are made almost impossible when the penalty area is crowded because the game engine suffers a stroke. PES has always had issues with slowdown, but I'm sad to say that PES 2008 on PS3 is the worst for it in the series

http://www.pro-g.co....es7/review.html

Edit: Eh...

But, I'm afraid to say, PES 2008 on PS3 is unforgivable.

PES 2008 on PS3 is for a next-gen console but it is not a next-gen game. You cannot ignore the fact that, for whatever reason, this is a poor effort from Konami. PES executive producer Shingo 'Seabass' Takatsuka himself has said that he was "shocked" at the PS3 slowdown and that he doesn't have a clue why it's happening. Unfortunately this won't cut it for gamers who have forked out hundreds of pounds for a PS3, a platform that is supposed to be the most powerful console in the world. Slowdown and poor frame rates are so last gen. It's amazing to think that some scientists have replaced supercomputers with PS3s, and an experienced game developer can't get a football game to run without having a heart attack. It is with a heavy heart, a heart that has been in love with Konami's brilliant football series for longer than I can remember, that I cannot recommend PES 2008 on the PS3 over FIFA 08 on the same console.

<{POST_SNAPBACK}>

Det där lät väl kanske inte så himla bra. Fast det blir nog köp iaf. :)

Postad 23 October 2007 - 16:36

pa1111
  • pa1111
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Alla ni som har röstat, vart har ni köpt det??

Postad 23 October 2007 - 20:05

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Nä men **** det får inte sega ihop på PS3:an :)
FIFA vägrar jag köpa. Lirade det förra helgen & det var ingen kul upplevelse. Som å spela med snöskor...

Om nu Sjöbassen upptäcker att spelet "slows down" så kan han väl lyfta på röva & se till att det blir fixat..

Postad 23 October 2007 - 20:39

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
jag litar på sjöbassen=) ... pes2008 får väldigt bra kritik på IGN iallafall

Postad 24 October 2007 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jo.. men tydligen så är spelet sponsrat av bl a IGN:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Här är intryck från Grekland:

about the differences between 360/ps3 versions,
here in Greece there has always been a great videogame football audience.

of course both versions where leaked by some stores early, so this community has been testing the two versions side by side, on the same hdtvs, and the general outcome is:

- graphics are better on 360, in many different ways:
much better detail on player (faces etc)
better stadium detail (people etc)
more AA

- framerate is also better on 360
ps3 will drop frames even if installed, worse when playing 2player games.
they both skip many frames on replays, but 360 is solid during gameplay.

but these hardcore players insist that if option files are not allowed in 360 version, that could be a serious disadvantage for that version.

Redigerat av Zoiler, 24 October 2007 - 13:56.

Postad 24 October 2007 - 14:16

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Att släppa spel med framerateproblem på konsol är oförlåtligt.Alla som köper spelet kommer ju att drabbas av problemet.
Hur tänker man egentligen?

Postad 24 October 2007 - 14:51

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
f*n också... nu börjar man ju fundera på om man ska köpa 360 istället bara för detta... Är väl inget "bara" egentligen, för jag har hört att de flesta sportspel o liknande är överlag bättre på 360 än ps3 och att ps3an har problem med framerate-droppningar i fler spel... Nån som kan säga om 360n är så mkt bättre på t.ex NHL, FIFA eller några andra spel som finns på bägge konsolerna? Eller om det är så små skillnader att det bara är "experter" som ser skillnaderna?

Jag som tänkte köpa ps3 + PES2008 på fredag, nu blev man ju lite fundersam... ursäkta om jag gick lite OT...

Postad 24 October 2007 - 15:06

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Jag har testat NHL08 och tycker det hade kass fps, men sedan testade jag NHL2K8 och det flyter på utan problem enligt mig. Fifa har jag testat och tyckte det funkade helt ok tills det blev målsekvenser och publiken filmades osv. Tycker det kan verka onödigt att köpa en annan konsol pga detta eftersom dessa problem förmodligen kommer vara lösta tills nästa verision av spelet. Då kanske det t.o.m är omvänt så att det är 360 som har svårt att hänga med eller nått. Eller om man har riktigt tur så fixas det genom en uppdatering, men det kanske är lite onsannolikt.

Redigerat av Unregistered883bce2a, 24 October 2007 - 16:40.

Postad 24 October 2007 - 16:24

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Tyvärr finns det förhatliga God mode läget kvar i PES 2008. Läget där "datorn" vid underläge i slutminuterna får superkrafter vilket bl.a. resulterar i frisparkar som inte finns, otroliga mål & annat over the top. Jättekul.

Irriterar mig oxå på att de inte fått ordning på när man försöker stoppa spelare som rusar ut med bollen över sidlinjen. Super cancel kan man glömma.

Annars gillar jag faktiskt "World tour", där man ska klara olika uppdrag som bl.a. göra två mål med olika spelare, undvika offsidefällor, vinna på extra time osv.

Mrn jag börjar bli riktigt orolig för hur spelet kommer bete sig på PS3:an...

Redigerat av Unregisteredee312c77, 24 October 2007 - 16:26.

Postad 24 October 2007 - 19:38

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har testat NHL08 och tycker det hade kass fps, men sedan testade jag NHL2K8 och det flyter på utan problem enligt mig. Fifa har jag testat och tyckte det funkade helt ok tills det blev målsekvenser och publiken filmades osv. Tycker det kan verka onödigt att köpa en annan konsol pga detta eftersom dessa problem förmodligen kommer vara lösta tills nästa verision av spelet. Då kanske det t.o.m är omvänt så att det är 360 som har svårt att hänga med eller nått. Eller om man har riktigt tur så fixas det genom en uppdatering, men det kanske är lite onsannolikt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan tycka att det kan verka lite onödigt att köpa en konsol nu då spelen är sämre än på en billigare variant (360) för att säga att i nästa version av spelet så är förmodligen problem lösta, är ju ändå ett helt år kvar tills nästa verison... Då måste det väl vara smartare att köpa en 360 nu och vänta in med ps3 tills den sjunkit i pris och att spelen som släpps till bägge konsolerna är minst lika bra eller tills det kommer nåt riktigt bra exlusivt spel till ps3 och byta upp sig då?

Anledningen till att jag vill ha ps3 är att 360n har en alldeles för stor tendens att krascha + att de flesta kompisarna kör ps3, och det är dom man vill köra online mot, och såklart att ps3an är en utmärkt DVD/BD-spelare... Blir mkt att fundera på och kommer bli svårt att bestämma sig innan fredag... Hoppas jag hinner fara til en kompis som har ps3 och ska hämta sitt PES imorrn, så kanske man har bestämt sig efter det beroende på hur spelet ser ut på ps3...

Nu blev det lite väl OT kanske, och jag ursäktar för det.

Postad 24 October 2007 - 19:52

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Jag kan tycka att det kan verka lite onödigt att köpa en konsol nu då spelen är sämre än på en billigare variant (360) för att säga att i nästa version av spelet så är förmodligen problem lösta, är ju ändå ett helt år kvar tills nästa verison... Då måste det väl vara smartare att köpa en 360 nu och vänta in med ps3 tills den sjunkit i pris och att spelen som släpps till bägge konsolerna är minst lika bra eller tills det kommer nåt riktigt bra exlusivt spel till ps3 och byta upp sig då?

Jo det är klart, om det hänger på det spelet. Trodde du va sugen på PS3 av andra anledningar än PES2008 eftersom du från början funderade på just den istället för den billigare 360:n. Tyckte därför att man gott kan lira dom andra fina titlarna som kommer framöver och sedan köpa PES när det håller måttet. Tycker det verkar vara just sportspelen som verkar struliga på PS3 (förutom NHL2K8 då). Dirt flyter ju bättre på PS3 och det kommande Call of duty 4 sägs vara finare så vem vet hur det ser ut om någon månad eller 2. Men vill du verkligen ha PES2008 nu så tycker jag helt klart du ska köpa 360 om det funkar bättre där. ingen tvekan...

Postad 24 October 2007 - 20:49

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Det hänger ju inte bara på PES men som det låter verkar det vara ganska många spel som flyter på bättre på 360n... Som jag skrev så är mina anledningar till att ha en ps3 istället är att 360n har en tendens att gå sönder alldeles för ofta och att de flesta av mina polare har ps3 så då är det ju lite roligare att köra online mot dom, och att ps3 är en bra dvd/bd-spelare också... Så det hänger inte alls bara på PES eller något visst spel, men jag måste ha en konsol nu =D Valet står alltså mellan en tyst, pålitlig, bra dvd/bd-spelare, kraftfull konsol men som har problem med flyt i vissa spel och inte utnjyttar all kraft ännu (PS3) mot en billigare konsol som har fler speltitlar, (360) som har bättre flyt o grafik just nu på vissa spel men går sönder ofta och lever om mkt mer...

Ne nu ska jag inte fortsätta vara OT, får väl fortsätta denna fråga i nån annan tråd som passar bättre...

Postad 26 October 2007 - 08:16

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Nå, vad säger ni som har köpt spelet? Är det något att ha, eller ska man satsas på FIFA trots allt? :P

(Fick hem mitt mortorstorm från elgiganten igår (200 kr), har inte köpt PS3:an än.) :wub:

Postad 26 October 2007 - 08:24

Unregisteredd5c8c3ea
  • Unregisteredd5c8c3ea
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Köp! Ska försöka lämna tillbaks mitt FIFA idag.

Jag märker bara av "slowdowns" vid repriserna.

Postad 26 October 2007 - 08:27

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Vad ni gnäller....sporta ska man göra utomhus...inte framför skärmen i soffan :P

Postad 26 October 2007 - 09:21

heinze
  • heinze
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Spelkänslan är ljusår bättre än FIFA, bollfysiken är grym! Förstår inte hur man kan välja FIFA framför PES, det är ju trots allt spelkänslan som är det viktigaste. Men visst, allt är inte perfekt. Frame-dropsen är lite väl överdriven, men i repriserna uppstår det dock alltid. Spelar man sedan i vissa väderleksförhållanden verkar det även uppstå under själva gameplayet, tex i regn så "laggar" det till ibland. Men i normalt väder så har jag inte upplevt någon frame-drops under s###### spelandet på de 5-6 matcher jag hunnit lira.

Postad 26 October 2007 - 10:58

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
jag har spelat det nu i ca 6 timmar o tycker de e helt fantastiskt kul! Har bara lirat FIFA demot innan men det går inte att jämföra.... riktigt kul... o sen bryr jag mig inte om menyerna är lika som på tidigare spel eller om musiken är tråkig... de e ju ett fotbollsspel o de e på plan det är RIKTIGT kul! Givet köp om man ska ha ett fotbollssspel enligt mig!

Postad 26 October 2007 - 13:39

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
jag testade pes2008 på en kompis ps3 igår kväll en liten stund (5-6 matcher), och jag märkte av att det laggade på en gång iaf... Väldigt mkt vid repriser, men också vid gameplay när man gjorde en långboll så det blev ganska snabba panoreringar så hackade det till rätt mkt tycker jag iaf... Vet inte om det beror på ps3an eller om det är spelet...

Hursomhelst så är pes överlägset fifa fortfarande, men fifa kommer närmare... Men jag har hört att ev. så ska konami släppa en patch som fixar frameraten...

Redigerat av Baruba, 26 October 2007 - 17:57.

Postad 26 October 2007 - 17:16

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hur fan sätter man en frispark? Har använt träning mode och nött frisparkar hundara gånger, ingen går i mål! Antingen skjuter man för högt eller så blir det alldeles för löst och målvakten räddar... Några tips? Har alltid spelat Fifa förut men har tänkt att prova PES i år!!! :P

Postad 27 October 2007 - 09:22

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
samma problem med frisparkar... öva det på träning i nästan en timme... satte noll!.... antingen i muren eller så tippar målisen den... går ju inte att skruva bollen som de står i instruktionen.....

Nån som hittat en riktig guldklimp att införskaffa till sitt lag... Spelar med Milan och har fått tillåtelse av vår PES-förening att få införskaffa mig två nyförvärv. Dock ej från Barca eller Man Utd... Tips nån inför kvällens drabbningar...

Vi lär ju ta o styra upp en turnering vi medlemmar,,, vilka är på? jag paxar Milan...

Postad 27 October 2007 - 11:59

Unregistered3c45c601
  • Unregistered3c45c601
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Spelade pes2008 med 3 polare igår, hackade så sjukt mycket i en del situationer att det nästan var oseplbart, helt otroligt dåligt av Konami att släppa en sådan produkt, har alltid varit ett stort PES fan, men årets version kräver en riktigt bra patch för att få toppbetyg av mig.

(1vs1 och 1vsCPUfunkar däremot ganska bra)

Postad 27 October 2007 - 12:20

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
installera på hårdisken!!..då flyter det mycket bättre

Postad 27 October 2007 - 12:32

Saxne
  • Saxne
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag installerade mitt spel direkt innan jag spelat det... hackade som f*n. Sen sa en kompis att man inte skulle göra det sagt o gjort tog bort installationen och nu tycker jag det flyter bättre... Ngn som inte håller med mig?

Postad 27 October 2007 - 16:34

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
köpte spelet igår och har lirat ett antal matcher idag och jag är kanon nöjd tycker det är himla skoj ! har inte sett några släpningar eller så , utom just då domaren blir inzoomad så är det bara pixlar bakom i publiken typ ... skön spel känsla och riktigt roligt är det iallafall och snygg grafik tycker jag ... bara och öva så kommer nog frisparkarna med ... har märkt att man får vara försiktigt med sskott knappen väldigt lätt o skjuta för högt .... jag gav de en 5a i betyg

Postad 27 October 2007 - 21:24

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Jag installerade mitt spel direkt innan jag spelat det... hackade som f*n. Sen sa en kompis att man inte skulle göra det sagt o gjort tog bort installationen och nu tycker jag det flyter bättre... Ngn som inte håller med mig?

Någon som förstår vad Saxne vill säga?

Postad 27 October 2007 - 21:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Att han installerade spelet först, det hackade.

Sedan avinstallerade han spelet och det flöt bättre.

Någon som upplevt samma sak? .. eller snarare någon som inte upplevt samma sak?

Redigerat av Zoiler, 27 October 2007 - 21:27.

Postad 27 October 2007 - 21:58

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
En sak är säker. Den här upplagan är betydligt svårare än sin lillebror på PS2:an. Krävs mer precision i allt. En större utmaning i det mesta. Största skillnaden märks när man lirar mot "datorn" & dess teamvision.

Har bara försökt filma en gång & då var jag ensam mitt på plan. Gult kort. ;)

Ananrs är det väl bara att nöta vidare och hoppats man hittar flytet i spelet nån gång... B)

Postad 27 October 2007 - 22:01

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hur filmar man? ;)

Postad 27 October 2007 - 22:22

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Står i manualen ;)

Tryck L1 + L2 + R1 SAMTIDIGT

Funkar förövrigt bara på PS3.

Nån mer som upplever spelet som något plottrigt? Allt verkar lite mindre.

Just nu svär jag över hur svårt det är att få korta passar att nå fram....

Postad 27 October 2007 - 22:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nån mer som upplever spelet som något plottrigt? Allt verkar lite mindre.

Just nu svär jag över hur svårt det är att få korta passar att nå fram....

Att det verkar mindre är antagligen för att man har mycket mindre tid på sig med bollen i den här versionen, för motståndarna har mycket större press.

Kortpassningarna är det största flawet i spelet. De gör för stora rörelser när de egentligen bara behöver vricka fram passningarna. Istället ser det ut som de ska skjuta. Och genomskärande kortpassningar är oftast inte att föredra eftersom bollen då brukar rinna ifrån en till en motståndare =/.

har märkt att man får vara försiktigt med sskott knappen väldigt lätt o skjuta för högt

Tycker man kan hålla inne mycket längre än tidigare spel. Trycker man för snabbt så blir skottet inte så hårt. Märkte direkt detta som en ny feature.

Postad 28 October 2007 - 00:07

heinze
  • heinze
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tar tillbaka det jag skrev tidigare om att jag inte upplevde frame-drops annat än i regn. Efter att ha lirat lite mer så ja, det är ett problem och det uppstår i gameplayet även med spelet installerat på hårddisken och då man kör i "bra" väderleksförhållanden. Märks även väldigt tydligt då man har en spelare skadad utanför plan, och när denne ska komma in så visas en liten ruta i hörnet där man får se han. Snyggt javisst, men då sjunker frameraten och man får ganska bra lagg.

Annars gillar jag spelet mer och mer, förhoppningsvis kommer en option file snart också. Riktigt shysst med skotten då man håller in R2 (detta kanske fanns redan i PES6?). Det finns bara en sak jag stör mig på och det är PS3 kontrollen. Fy fan vad mycket bättre s-kontrollen till gamla xbox var. Man "halkar" ju med vänster tumme hela tiden då man använder left stick för att styra. Sedan har jag svårt för att använda både pekfinger och långfinger samtidigt för R1 och R2, och inte kan man binda om R2 och L2 heller, det suger!

Postad 28 October 2007 - 11:42

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Det snackas om att Konami ska släppa en patch som fixar problemen med "lag" vid repriser och annat. Även lag-problemen som uppstår online ska ordnas upp. Vet inte när denna dyker upp.

Postad 28 October 2007 - 11:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Är säker på att Konami kommer fixa online lagget, dom kanske får hjälp av MS med lite tur. Konami använder ju inte MS servrar som jag fattar det, utan uppkopplingen sker direkt, användare mot användare, peer to peer på engelska. Sen är jag osäker på om det verkligen går att fixa frameraten i själva matchen. Spelar man bara mot datorn eller mot en kompis på samma konsol så hackar det ingenting för mig, inte under matchen, utan bara i repriserna vilket är jäkligt jobbigt. Fixar Konami detta så är spelet 5/5, nu är det bara en 4a eftersom det bara går att spela mot datorn eller mot en kompis på samma xbox. Gameplayet kan jag inte klaga på iaf, det är bättre än någonsin.

Postad 28 October 2007 - 12:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det finns bara en sak jag stör mig på och det är PS3 kontrollen. Fy fan vad mycket bättre s-kontrollen till gamla xbox var. Man "halkar" ju med vänster tumme hela tiden då man använder left stick för att styra. Sedan har jag svårt för att använda både pekfinger och långfinger samtidigt för R1 och R2, och inte kan man binda om R2 och L2 heller, det suger!

Precis mitt problem med PS2 versionerna också. Men menar du att man inte kan mappa om knapparna i PS3 versionen ;) ? Går ju på 360, varför skulle de inte lagt in det på PS3?

Postad 28 October 2007 - 12:32

heinze
  • heinze
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Det finns bara en sak jag stör mig på och det är PS3 kontrollen. Fy fan vad mycket bättre s-kontrollen till gamla xbox var. Man "halkar" ju med vänster tumme hela tiden då man använder left stick för att styra. Sedan har jag svårt för att använda både pekfinger och långfinger samtidigt för R1 och R2, och inte kan man binda om R2 och L2 heller, det suger!

Precis mitt problem med PS2 versionerna också. Men menar du att man inte kan mappa om knapparna i PS3 versionen ;) ? Går ju på 360, varför skulle de inte lagt in det på PS3?

jo alltså det jag menade var att man inte kan byta plats på L2 och R2 med varandra. Jag vill ha Springa på R1 och byta gubbe på L1 dvs varsin sida, men jag vill däremot inte ha specialknappen (R2) på samma sida som R1. Det som då återstår är att byta plats på L2 och R2 men det går inte.

Postad 28 October 2007 - 13:43

Baruba
  • Baruba
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Står i manualen :P

Tryck L1 + L2 + R1 SAMTIDIGT

Funkar förövrigt bara på PS3.

Kan man inte filma på 360?

Postad 28 October 2007 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ok. Men det funkar iallafall på 360, inte för att det hjälper dig =P.

Edit: Jo, man kan filma på 360 också. Men han menar väl att knapparna inte är samma.

Redigerat av Zoiler, 28 October 2007 - 13:46.

Postad 28 October 2007 - 16:21

tandapa
  • tandapa
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag har spelat mkt nu och har en mkt intressant tilllägg ang framerate problemen.

DET HAR GARANTERAT MED FIRMWARE VERSIONEN ATT GÖRA!!!

Spelet laggar i repriser och i grötiga situationer på min ps3a Firmware 1.93...
Spelade igår hos en polare som inte har ps3 uppkopplad och då fick vi installera firmware 1.90 för att kunna spela...
Lagga ingenting då!

Och idag så köpte en polare ps3 och pes och vi testade först spela med firmware 1.9 och de flöt på bra sen så koppla vi upp ps3an så vi fick firmware 1.93... och ja då börjada laggproblemen...

Så Sony måste ju fixa en ny firmware bara anser jag...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.