Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xscreen vs Firehawk

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 October 2007 - 19:32

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Är på jakt efter en duk som man kan använda även på dagtid i ett hyffsat ljust rum. Har hört att Stewart Firehawk ska vara bäst i miljöer med ströljus och har också sett den på the Rock i Lund.

Snubblade precis över Xscreen från Planar på nätet, som också påstås vara bäst på att visa bilder i ljusa rum. Är det någon som har sett båda dessa dukar och kan ge en kommentar? :) De ligger i samma prisklass och även om de är dyra kanske det är värt att lägga lite mer pengar på duken istället för projektorn iom att mycket tittande sker i ljus miljö?

Xscreenen finns att se i Eskilstuna, vilket är lite långt ifrån mig som bor i Malmö, skulle därför vara tacksam för all hjälp. :P

Mvh

Postad 20 October 2007 - 17:59

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag bumpar då jag är extremet intresserad av höggaindukar.

Postad 21 October 2007 - 12:09

Keefa
  • Keefa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är på jakt efter en duk som man kan använda även på dagtid i ett hyffsat ljust rum. Har hört att Stewart Firehawk ska vara bäst i miljöer med ströljus och har också sett den på the Rock i Lund.

Snubblade precis över Xscreen från Planar på nätet, som också påstås vara bäst på att visa bilder i ljusa rum. Är det någon som har sett båda dessa dukar och kan ge en kommentar? :) De ligger i samma prisklass och även om de är dyra kanske det är värt att lägga lite mer pengar på duken istället för projektorn iom att mycket tittande sker i ljus miljö?

Xscreenen finns att se i Eskilstuna, vilket är lite långt ifrån mig som bor i Malmö, skulle därför vara tacksam för all hjälp. :huh:

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

vilken butik i Eskilstuna är det då jag bor där ?

Postad 21 October 2007 - 13:29

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Det finns inget som X-Screen har som inte är bättre på Firehawk när det gäller visning av film i ljusa miljöer...

Bägge skärmarna har funnits att beskåda/jämföra hos Hemmabiocenter på Lidingö

mvh

/Pär

Postad 21 October 2007 - 13:50

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
Tyvärr så är det som Pär säger, det finns ingen aspekt i bilden där Xscreen är ens i närheten av FireHawk...Det enda den har talande för sig är att den ser ut som en stor plasma eftersom den är i plast.

Postad 21 October 2007 - 17:20

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Keefa,

Audioart heter butiken, den ska ligga på Gamla Tullgatan i Eskilstuna enligt deras hemsida.

Perra1 och havocsi,

Tack för hjälpen! Då vet jag att jag inte behöver lite vidare iaf.

Postad 22 October 2007 - 19:39

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Hej

Audio Art ligger där. Det är precis vid uteserveringen/entren till Raw.
Då kanske ni vet.
De har duken upsatt men om man kan kalla den duk är tveksamt då den enligt honom är en glasskiva.
Sen om den är prisvärd är en helt annan sak.

Postad 09 April 2008 - 23:19

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0
väcker lite liv i den här gammla tråden...

är väldigt sugen på en duk som man slipper släcka ner hela tiden...och på så vis slipper TVn i vardagsrummet förhoppningsvis. Va på Audioart och kikade och vart väldigt imponerad över Xscreenen då det verkligen såg ut som en stor tv på väggen.

Kollade bara lite hastigt på duken och tyckte det såg bra ut den korta stunden. någon mer som kollat på den och har några tips att komma med?

skulle vilja ha en duk som jag fortfarande kan kolla lite tv när det är lite ljusare i rummet..enligt säljaren har jag för mig han sa nått om att Xscreenen stutsar tillbaka ljuset mer än vad en vanlig duk gör..

sen har jag läst på nätet att det finns nån form av extra pryl för att få Picture in picture mm...nån som vet pris på det?

Funkar firehawk dukarna likadant eller är det bara en grym duk som funkar när man inte riktigt kan mörklägga...?

Tips och hjälp tas hjärna emot!!

Mvh Fredde

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.