Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PCM 5.1 via PS3

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 October 2007 - 12:36

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Hej!

Vissa BD filmer har ju PCM 5.1
Vad behöver jag för att kunna njuta av det ljudet?
Har en PS3 och kopplar den till min Yamaha RX-V740
Går det ens med den eller måste jag ha en ny receiver?

Tack på förhand.

Postad 27 October 2007 - 14:11

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Det går inte, du måste ha en receiver med HDMI som också klarar av att ta emot lpcm tex. sony 3200es

Postad 27 October 2007 - 14:15

schnek
  • schnek
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det går inte, du måste ha en receiver med HDMI som också klarar av att ta emot lpcm tex. sony 3200es

jo det går via optisk kabel, dock "bara" i 44khz (eller 41?)

Postad 27 October 2007 - 15:47

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0

jo det går via optisk kabel, dock "bara" i 44khz (eller 41?)

Nej, det går inte att få okomprimerad 5.1 lpcm ljud via optisk. Sorry!

Postad 27 October 2007 - 17:10

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Det var illa! Dags att kolla in en ny receiver då..
Men har PS3:an två HDMI? ;)

Redigerat av Unregisteredf0944125, 27 October 2007 - 17:26.

Postad 27 October 2007 - 17:58

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Ps3 har endast en HDMI utgång.

Postad 27 October 2007 - 20:34

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Vad ska man skicka ut för ljud från PS3 när man lirar en BD-film då?

Postad 27 October 2007 - 20:57

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Bitstream om du har optisk kabel, pcm om din förstärkare har HDMI ingång.

Postad 27 October 2007 - 22:10

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Hjälper det att köra pcm till tv:n (som har HDMI), och sen optisk från tv:n till receivern?? Men då måste väl tv:n trolla med signalen antar jag, kanske inte så troligt att det funkar... Det är en Pioneer 508XD.

Postad 28 October 2007 - 06:56

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlägg
  • 0
Nä du kan inte ha optiskt nånstans i kedjan, det måste vara hdmi hela vägen. Optisk kabel har inte tillräcklig bandbredd, den klarar bara av två kanaler i PCM.

Yamaha 661 klarar också 5.1 PCM, en sån köpte jag och den funkar bra.

Postad 28 October 2007 - 09:30

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Hjälper det att köra pcm till tv:n (som har HDMI), och sen optisk från tv:n till receivern?? Men då måste väl tv:n trolla med signalen antar jag, kanske inte så troligt att det funkar... Det är en Pioneer 508XD.

Du kopplar PS3 till recievern med HDMI och sedan HDMI från reciever till TV'n

Postad 29 October 2007 - 09:59

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

OK, tack, det var det jag trodde. Problemet är att min receiver inte har HDMI, utan bara optisk, scart och rca. Den kan dekoda DD och DTS men inte PCM. Så bästa ljud jag kan få från bluray blir väl DTS då, via optisk.

Postad 29 October 2007 - 13:20

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Ja, DTS tills du bestämmer dig för att byta receiver.

Postad 30 October 2007 - 15:57

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
[/quote]

Ok!

Då ska det räcka med att köpa en ny receiver (som om inte det blir dyrt nog :) )
Trodde först att jag var tvungen att köpa en annan BD-spelare.....

Tack för svaren.
Gj

Postad 30 October 2007 - 17:05

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Så receivern får sitta i mitten med andra ord. Spelare först och bildvisare sist. PS3 har ju bara en HDMI-utgång så då kommer ju även bilden att gå via receivern, är det ingen som helst nackdel med det?

Postad 30 October 2007 - 18:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Bildsignalen går orörd genom recievern så det är ingen nackdel med det.

Postad 13 March 2008 - 06:53

Unregisteredeb510529
  • Unregisteredeb510529
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fina svar, slapp jag fråga runt....

Postad 13 March 2008 - 23:06

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
är det nån som med handen på hjärtat kan säga att man märker skillnad på DD/DTS och PCM??

Postad 14 March 2008 - 20:40

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

är det nån som med handen på hjärtat kan säga att man märker skillnad på DD/DTS och PCM??

Länkar på här och undrar faktiskt om man märker så stor skillnad? Är det värt pengarna att kasta ut för att få LPCM (fick jag det rätt nu)... Har även svårt att se på prisjakt vilka stärkare som fixar detta, vad skall jag kolla efter på produktspecarna?

Postad 24 March 2008 - 19:06

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Nä du kan inte ha optiskt nånstans i kedjan, det måste vara hdmi hela vägen. Optisk kabel har inte tillräcklig bandbredd, den klarar bara av två kanaler i PCM.

Är du säker på detta. Vad jag har hört så har optisk kabel bandbredd så det räcker men att "man" har bestämt att de nya formaten (5.1 etc) skall köras via hdmi. Det handlar alltså om beslutsfattande och inte tekniska begränsningar...

MVH
Jonsod

Postad 24 March 2008 - 21:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
I Specarna som gäller för SPDIF/TOS-Link för hemmabruk så finns inte den bandbredden och inga CD-spelare, DVD-spelare, Blu-ray-spelare, HD DVD-spelare eller förstärkare kan ta emot eller skicka det över dessa ljudutgångar.

Vad optiska kablar sedan klarar i teorin är en helt annan sak.

Postad 24 March 2008 - 22:08

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

I Specarna som gäller för SPDIF/TOS-Link för hemmabruk så finns inte den bandbredden och inga CD-spelare, DVD-spelare, Blu-ray-spelare, HD DVD-spelare eller förstärkare kan ta emot eller skicka det över dessa ljudutgångar.

Det är helt felaktigt, den bandbredden stödjs av miljoner med apparater som finns ute idag.

Det är fortfarande inte fråga om att bandbredd är problemet med S/PDIF, och varför det inte används för de nya ljudformaten.

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 24 March 2008 - 22:18.

Postad 24 March 2008 - 22:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det stämmer inte.

Det är fortfarande inte fråga om att bandbredd är problemet med S/PDIF, och varför det inte används för de nya ljudformaten.

MVH
/Chuck

Jasså? Grundspecsen för toslink i användning av audio är 3,1mbit så även där sätter tidiga standarder stop? Men visst toslink är ju fiberoptik så den kan ju i praktiken klara av betydligt större hastigheter men då måste standarderna för sändare och mottagare ändras då toslink som vi har i våra maskiner idag inte är byggda för den mängden data.

Går man sen över till den mer analoga coaxial hade väl problemet varit det samma där fast i ohm då där man jobbar över 75ohm? Ska man upp i högre bandbred utan störning måste detta också ändras.

Det var väl därför man bara kör HDMI då det är ett nytt format som alla kan slänga in men ändå få ut det mindre via de gamla standarderna.

Postad 24 March 2008 - 22:23

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
En liten förklaring..

Maxbitrate för Blu-ray är 24,5Mbps och för en vanlig dvd 0,4Mbps. Med andra ord så klarar inte optisk av att skicka den mängd i den hastigheten.

/Christian

PS Rätta mig gärna om jag har fel.. det kan vara 4Mbps för vanlig dvd. Men är det inte runt 400 kbps?

Postad 24 March 2008 - 22:24

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Jasså? Grundspecsen för toslink i användning av audio är 3,1mbit så även där sätter tidiga standarder stop?

Jag skrev dock inte det utan S/PDIF, som vi har redan idag möjligheter att med råge få in optimerade HD-ljudformat avseende bandbredd.

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 24 March 2008 - 22:25.

Postad 24 March 2008 - 22:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Länkar på här och undrar faktiskt om man märker så stor skillnad? Är det värt pengarna att kasta ut för att få LPCM (fick jag det rätt nu)... Har även svårt att se på prisjakt vilka stärkare som fixar detta, vad skall jag kolla efter på produktspecarna?

Ja skillnaden i ljudbilden är enorm, störst mellan vanlig DVD som ligger kring max 640kbit/s än om du kör DTS core på 1,5mbit. Men fyllnaden i ljudet är märkbar.

Jag kör Sony STR-DG91 som kan köra HDMI LPCM in. 3 ingångar vilket för mig är dator, 360 o ps3. Ytterst fint att växla med den till projjen.

Postad 24 March 2008 - 22:27

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

En liten förklaring..

Maxbitrate för Blu-ray är 24,5Mbps och för en vanlig dvd 0,4Mbps. Med andra ord så klarar inte optisk av att skicka den mängd i den hastigheten.

/Christian

PS Rätta mig gärna om jag har fel.. det kan vara 4Mbps för vanlig dvd. Men är det inte runt 400 kbps?

Du har inte helt rätt, tyvärr.

Ett exempel på fel är att DTS går att få ut med en bitrate av 1500kbps.

MVH
/Chuck

Postad 24 March 2008 - 22:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jasså? Grundspecsen för toslink i användning av audio är 3,1mbit så även där sätter tidiga standarder stop?

Jag skrev dock inte det utan S/PDIF, som vi har redan idag möjligheter att med råge få in optimerade HD-ljudformat avseende bandbredd.

MVH
/Chuck

Jo men S/PDIF används väl uteslutande av toslink och coaxial så det betyder ju att hela komponentstandarden skulle varit tvungen att göras om när det gäller sändare o mottagare för de är inte gjorda för så höga hastigheter eller styrkor. Så istället för att pimpa upp dessa 2 är det väl lika bra att bara köra HDMI, man hade ju varit tvungen att köpa nytt oavsett vad så lika bra att ta det överlägsna direkt.

Postad 24 March 2008 - 22:28

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

En liten förklaring..

/Christian

Du har inte helt rätt, tyvärr.

Ett exempel på fel är att DTS går att få ut med en bitrate av 1500kbps.

MVH
/Chuck

Men det är väl inget vanligt standardformat? DTS Core (?)

Redigerat av Unregistered1331, 24 March 2008 - 22:29.

Postad 24 March 2008 - 22:30

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Nej, inte de som gjort utförliga tester under kontrollerade former.

Det kan absolut finnas hörbara skillnader, men de är inte att beteckna som stora.

MVH
/Chuck

Postad 24 March 2008 - 22:32

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Det kan absolut finnas hörbara skillnader, men de är inte att beteckna som stora.

MVH
/Chuck

Men man får ju så mycket mer information? Även om DTS fixa upp till 1,509Mbps så är det ett stort hopp upp till 24,5Mbps?!

Postad 24 March 2008 - 22:32

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad du menar med "standardformat"?

Det stödjs av standarden, så jag skulle kalla det för standardformat även om det kanske blir aningen missvisande. Det finns även skivor med 640kbps Dolby Digital, trots att det inte är ett format som stödjs av DVD-formatet. DTS på 1500kbps stödjs dock fullt ut av DVD-formatet.

MVH
/Chuck

Postad 24 March 2008 - 22:35

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad du menar med "standardformat"?

Det stödjs av standarden, så jag skulle kalla det för standardformat även om det kanske blir aningen missvisande. Det finns även skivor med 640kbps Dolby Digital, trots att det inte är ett format som stödjs av DVD-formatet. DTS på 1500kbps stödjs dock fullt ut av DVD-formatet.

MVH
/Chuck

Sökte lite på DTS (1,509Mbps) och yes du har rätt. Men ändå :) Skillnaden är fortfarande rätt stor och kollar man på vanliga filmer så ligger det oftast runt 350-500 kbps och pendlar.

Postad 24 March 2008 - 22:36

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Men man får ju så mycket mer information? Även om DTS fixa upp till 1,509Mbps så är det ett stort hopp upp till 24,5Mbps?!

Nu vet jag inte riktigt vad du läst eller tolkat in i det jag skrivit.

Jag säger att de som gjort seriösa lyssningstester har svårt eller mycket svårt att skilja en PCM-master från en DD på 640 kbps. Stirra dig inte blind på informationsflödet, det är gravt missvisande.

MVH
/Chuck

Postad 24 March 2008 - 22:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

MVH
/Chuck

Kör jag en BluRay och växlar mellan PCM och DD 5.1 så hör jag absolut skillnad i djupet. Kan vara att ljudet är från olika källor när de har kodats, vad vet jag.

DTS core är ingen standard nä men eftersom PS3 inte kan skicka eller koda av MA varianten av DTS så får man nöja sig med kärnan som är på 1,5mbit.

Postad 24 March 2008 - 22:41

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Kör jag en BluRay och växlar mellan PCM och DD 5.1 så hör jag absolut skillnad i djupet. Kan vara att ljudet är från olika källor när de har kodats, vad vet jag.

DTS core är ingen standard nä men eftersom PS3 inte kan skicka eller koda av MA varianten av DTS så får man nöja sig med kärnan som är på 1,5mbit.

Det är möjligt att just du gör, men jag säger att de som gjort seriösa nivåmatchade tester motsäger det du påstår, sen är det upp till läsarna att avgöra validiteten i det vi skriver.

Det är ingen skillnad på källan, den är mer eller mindre ALLTID en 24/48 PCM-master som antingen enkodats till DD/DTS osv eller ligger som rå PCM på skivan.

MVH
/Chuck

Postad 24 March 2008 - 22:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är möjligt att just du gör, men jag säger att de som gjort seriösa nivåmatchade tester motsäger det du påstår, sen är det upp till läsarna att avgöra validiteten i det vi skriver.

Det är ingen skillnad på källan, den är mer eller mindre ALLTID en 24/48 PCM-master som antingen enkodats till DD/DTS osv eller ligger som rå PCM på skivan.

MVH
/Chuck

Menade mer att de kanske har någon kass överföring de tagit från den gamla DVD versionen o slängt in i BluRay och gjort en ny Dolby TrueHD.

Betvivlar inte vad du säger, har knappast gjort seriösa kontroller av det. Kanske ljudet av de nerlagda pengarna som gör att man tycker det låter bättre.

Postad 25 March 2008 - 11:36

demigod
  • demigod
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
brukar jämföra dd5.1 med PCM 5.1 i nya bond-rullen, första scenen när han jagar terroristen. jag tycker mig själv höra en väldig skillnad, båda låter bra, men pcm låter mycket djupare och mer levande. enligt mig :)

Postad 25 March 2008 - 11:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
När jag har fått min nya förstärkare skall jag blindtesta mig själv. Det blir kul att se om jag hör skillnad.

Postad 25 March 2008 - 11:55

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Tycker oxå det är skillnad. Blir ett "större" ljud med PCM tycker jag. Jag får det lite mer detaljerat och är
alltsom allt lite bättre än vanligt ljud. Men sen om det är värt att lägga pengar på en ny förstärkare eller inte
det är ju svårt att svara på.

Postad 25 March 2008 - 12:33

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Menade mer att de kanske har någon kass överföring de tagit från den gamla DVD versionen o slängt in i BluRay och gjort en ny Dolby TrueHD.

Betvivlar inte vad du säger, har knappast gjort seriösa kontroller av det. Kanske ljudet av de nerlagda pengarna som gör att man tycker det låter bättre.

Normalt sett finns de bara en Master, det gäller skapligt nya filmer. Dock kan det absolut ske att man gör en uppfräschning, men det är vad jag vet endast riktigt gamla grejer...

Är det väldigt stora skillnader tycker jag det lutar åt att volymen är olika inställd, alternativt att man har olika inställningar för respektive ljud i sin receiver.

Just volymen är en stor bov, det räcker med mycket små skillnader för att det skall upplevas som "fylligare" "mer detaljerat" och allmänt "bättre", istället för vad det egentligen är, en nivåskillnad. Men fler seriösa tester är ju behövligt.

MVH
/Chuck

Postad 13 April 2008 - 11:22

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

brukar jämföra dd5.1 med PCM 5.1 i nya bond-rullen, första scenen när han jagar terroristen. jag tycker mig själv höra en väldig skillnad, båda låter bra, men pcm låter mycket djupare och mer levande. enligt mig :)

Har också gjort denna jämmförelse dd 5.1 Vs Uncompressed PCM. Anledningen till att du kan höra ganska så stor skillnaden kan och så vara att Ps 3:an kan vara inställd i ljudmenyn "Dynamic range PÅ" Skulle fallet vara så så är ljudskillnaden mycke större! Själv kör jag med PS 3 + Pioneer AX 4 Ai med hdmi emellan, köpte nyss Pirates of the Caribbean " Vid världens ände" Har suttit och jämnfört Uncompressed PCM med DD 5.1 spåret på den skivan och jag kan inte knappt höra någon skillnad alls? Kan jag ha något felinställt? PS 3:an skickar Pcm ljud och min AX 4 tar emot PCM ljud!

Är DD 5.1 spår på en Blu ray skiva mer information på än en vanligDD 5.1 DVD ?

Men det kan ju var så att skillnaderna är så små!

Postad 13 April 2008 - 12:26

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Har suttit och jämnfört Uncompressed PCM med DD 5.1 spåret på den skivan och jag kan inte knappt höra någon skillnad alls? Kan jag ha något felinställt?

Det skulle jag säga är helt normalt. Alla de personer som jag har stort förtroende för när det kommer till filmljud påstår att skillnaderna är att betrakta som små, om de alls går att skilja åt. Men utförliga tester är såklart nödvändiga för att fastslå något.

Till och med Dolby själva anser skillnaderna vara små...

Man ska inte stirra sig blind på informationsflödet, Dolby Digital på 640 kbps är ruskigt effektivt. Fundera över att det är fruktansvärt svårt att skilja en 128 kbps MP3 från original okomprimerad PCM i vissa sammanhang (det är 64 kbps per kanal). DD kan styra sin information så att tex en stor del används där det händer i LCR.

Är DD 5.1 spår på en Blu ray skiva mer information på än en vanligDD 5.1 DVD ?

Ja, enkelt uttryckt kan man säga det (det finns dock undantag).

Blu-ray stödjer DD på 640 kbps medans det med DVD var 448 kbps som var standard. Det kan tycker lite men det är en avsevärd ökning av kvalitén.

MVH
/Chuck

Postad 13 April 2008 - 12:39

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Det skulle jag säga är helt normalt. Alla de personer som jag har stort förtroende för när det kommer till filmljud påstår att skillnaderna är att betrakta som små, om de alls går att skilja åt. Men utförliga tester är såklart nödvändiga för att fastslå något.

Till och med Dolby själva anser skillnaderna vara små...

Man ska inte stirra sig blind på informationsflödet, Dolby Digital på 640 kbps är ruskigt effektivt. Fundera över att det är fruktansvärt svårt att skilja en 128 kbps MP3 från original okomprimerad PCM i vissa sammanhang (det är 64 kbps per kanal). DD kan styra sin information så att tex en stor del används där det händer i LCR.

Ja, enkelt uttryckt kan man säga det (det finns dock undantag).

Blu-ray stödjer DD på 640 kbps medans det med DVD var 448 kbps som var standard. Det kan tycker lite men det är en avsevärd ökning av kvalitén.

MVH
/Chuck

Alltså blir det bätrtre kvalite med dd från en blu-ray jämfört med en dvd?

Postad 13 April 2008 - 13:35

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Ja som jag fattade det skulle det vara så! 640 kbps Blu Ray Dvd 448 kbps! Fast det fanns ju undantag! Men Uncompressed PCM (Linear PCM) hur mycket infomation inehåller det i kbps?

Postad 13 April 2008 - 13:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Ja som jag fattade det skulle det vara så! 640 kbps Blu Ray Dvd 448 kbps! Fast det fanns ju undantag! Men Uncompressed PCM (Linear PCM) hur mycket infomation inehåller det i kbps?

Det går ju att räkna på. Om det är 44,1 Khz/16 så har du 44100 samplingar per sekund med en kvantiseringsupplösning på 2 Byte, eller 16 bit. Per kanal.

44100 x 16 = 705,6 Kbit/s, på 5 kanaler blir det 3,53 Mbit/s, sen ska man ha en LFE-kanal också, men den innehåller mindre data (~1/10). Så 5.1 PCM i 44,1/16 torde ligga på 3,598 Kbit/s.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 April 2008 - 13:50.

Postad 13 April 2008 - 14:48

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nu när PS3 med ny FW klarar DTS-MA, är det bara en sak jag inte har läst ännu - skickar den ut det som PCM via HDMI då?

Postad 13 April 2008 - 14:52

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Nu när PS3 med ny FW klarar DTS-MA, är det bara en sak jag inte har läst ännu - skickar den ut det som PCM via HDMI då?

Japp det skickas som PCM.

Postad 13 April 2008 - 16:15

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Ja, det finns iaf möjlighet för det eftersom 640 kbps stöds till skillnad från 448 kbps som var fallet med DVD.

MVH
/Chuck

Postad 14 April 2008 - 13:56

Almis
  • Almis
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Vad ska man leta efter i specarna för att få reda på om förstärkaren klarar flerkanals PCM via HDMI? Jag kan inte hitta det som alternativ. Det brukar stå i produktbeskrivningarna i respektive butik om förstärkaren inte tar emot ljud via HDMI. Är det information som Prisjakt skulle kunna lägga till som söknings avgränsning eller saknas informationen helt från tillverkarna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.