Nokia E51
100 svar till detta ämne
Postad 27 October 2007 - 19:16
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kunde inte hitta någon tråd om Nokia E51 så det är väl lika bra att skapa en. Är väldigt sugen på att skaffa Nokia E51 som jobbtelefon den verkar ju ha det mesta. Någon som har några tankar och funderingar kring den modellen och operativsystemet. Nokia E51Nokia E51 specifikationerEnligt Katshing har den en preliminär leveransdatum satt till 2007-11-08 Någon som har bokat? //s98andy
Redigerat av Unregistered4063b8d2, 27 October 2007 - 19:28.
Postad 13 November 2007 - 08:55
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hejsan!
Någon som hört något mer om den här telefonen? Tester? Lev. datum?
/Roger
Postad 13 November 2007 - 11:52
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hejsan!
Någon som hört något mer om den här telefonen? Tester? Lev. datum?
/Roger
Verkar inte vara så mycket information och snack om E51. Har surfat runt lite och testerna verkar ju lovande. Det verkar ju om man kollar i webb-butikerna att den ska släppas någon gång i november, Katshing hade leveransdatum den 8:e november men den är framflyttad till den 23:e. Här är lite länkar till info om E51: AllAboutSymbianIntoMobileVideos: E51 reviewEn E51 previewDet får nog bli en E51 när den landar.  //Andreas
Postad 13 November 2007 - 14:32
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hej!
Tack för länkarna, hittade lite på mobil.se frågechatt.
Citat
"Jag är glad att du frågade! Jag håller på att testa E51 just nu, och jag måste säga att det är en riktigt trevligoch prisvärd telefon. Välbyggd, sköna knappar och snabb i menyerna. Dess enda fel är utseendet. Den är inte direkt ful, men... okarismatisk. Det står klart att Nokia ansträngt sig för att göra denna telefon så businesslik och därmed tråkig som de bara kan. Det är synd och skam, för till det priset borde den kunna intressera långt fler än dem som jobbar på bank och tycker att rakapparater från Braun är höjden av design." Elias Nordling
"Jag gillar wifi. En riktigt trevlig och smidig telefon med wlan som jag testar just nu är Nokia E51." Elias Nordling
Låter ju lovande, kollade med lokala dialectbutiken och dom sa 1:a december.
/Roger
Postad 13 November 2007 - 16:45
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Låter ju lovande, kollade med lokala dialectbutiken och dom sa 1:a december.
/Roger
Vad bra att du hade kollat på Dialect! Det är nämligen därifrån jag ska köpa telefonen (företaget har de som leverantör). Ja allt verkar ju vara kanon med telefonen, att den skulle vara okarismatisk vet jag inte om jag kan hålla med om, finns bra mycket tråkigare varianter ute i telefondjungeln.
Postad 18 November 2007 - 22:18
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nu verkar det som Ellos har fått in telefonen, kan det inte dröja länge innan de flesta har tillgång till den. E51 hos Ellos
Postad 19 November 2007 - 13:05
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Ringde Ellos och kollade, 2-3 veckors leveranstid har de så frågan är hur mycket den finns i lager egentligen?
Postad 19 November 2007 - 14:24
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tyckte att det var lite konstigt eftersom Nokia ska skicka ut ett mail när den har släppts och det mailet inte hade kommit.
Det är ju lite fult att ange att den är i lager när den bevisligen inte är det.
Postad 19 November 2007 - 20:28
Unregistered18158689
-
Unregistered18158689
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hej!
Jag har blivit nyfiken på denna telefon, men jag har ingen koll på mobiler i övrigt 
Han denna telefon synka med outlook? Sen till den viktigaste frågan... kan man rent hypotetiskt hitta gps-programvara och tilllsammans med en extern gpsmodul ha en efter inköpstillfället av telefonen och gpsmodulen ha en gratis gps? 
Alltså inte abonera på nån tjänst som laddar ner kartor...
Postad 19 November 2007 - 22:24
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Rent hypotetiskt kan du KÖPA och BETALA för gps-programvara om du vill ha ett sådant, kommer att fungera hur bra som helst med tex TomTom eller Navigon och en extern Bluetooth GPS mottagare. Snack om att hitta programvaror hör inte hemma i detta forum.
Från Nokias E51 hemsida:
"Personlig information: Kontakter, kalender och att-göra-lista: stöd för datorsynkronisering med Microsoft Outlook och Lotus Notes via Nokia PC Suite", så den går kanon att synka med Outlook om du installerar Nokia PC Suite som bör följa med på en skiva när man köper telefonen eller om man hellre vill tanka hem det direkt från Nokias hemsida så går säkert det också lika bra.
Postad 20 November 2007 - 15:34
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Vad man kan utläsa så ingår ju NokiaMaps som GPS programvara så det är bara att komplettera med en GPS mottagare. Har ingen koll på hur bra NokiaMaps.
/Roger
Postad 22 November 2007 - 15:14
sandos
-
sandos
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Finns ju en mindre uppsjö av GPS-mjukvara för J2ME, men att förvänta sig att de ska motsvara en vanlig kommersiell GPS är nog att ha lite för höga förväntningar. Tex så finns Trekbuddy om man vill kunna logga var man är eller göra kartor med Openstreetmap.
Hade det funnits bra kartor för fotgängare/cyklister så hade ju mobil+GPS varit mycket trevligt för icke-bil användande.
Postad 25 November 2007 - 18:22
Bendover
-
Bendover
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har köpt en nu på komplett.se får den kanske redan imorgon  Återkommer med vad jag tycker om den,men på pappret verkar den ju GRYMM!!
Längtar.....
Postad 26 November 2007 - 08:41
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har köpt en nu på komplett.se får den kanske redan imorgon Återkommer med vad jag tycker om den,men på pappret verkar den ju GRYMM!!
Längtar.....
Coolt! Så verkar det äntligen som att den är på gång! Ska ringa till Dialect idag och kolla om de får in den snart. Det ska bli kul att höra vad du tycker om den!
Postad 26 November 2007 - 09:18
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Komplett.se har ändrat datumet till 2007-12-10 nu, pratade med Aircall i fredags och fick ett datum på första december där så det är väl på gång, snart.
Postad 26 November 2007 - 14:22
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Någon som hört något om de olika färgerna? Katshing och några till verkar bara få in den svarta modellen?
White steel verkar ju lite tuffare, men den kanske flagnar av det silvriga ganska fort...
Postad 26 November 2007 - 22:47
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
"De första exemplaren av Nokia E51 har precis börjat levereras ut till våra återförsäljare"
Brev ifrån Nokia ikväll att den har släppts till återförsäljare.
Pratade med Dialect idag och de hade en preliminärdatum satt till den 1/12. Känns ju faktiskt som att den kan komma lite tidigare.
Ang. färgerna, jag har bett Dialect att plocka hem en "white steel" tycker den verkar lite roligare än den svarta, har en k800 nu och den är ju inte direkt färgglad.
Tror inte att färgen kommer slitas bort för jag har fått för mig att den är gjord i "stainless steel", rätta mig om jag har fel.
Postad 30 November 2007 - 22:12
joll
-
joll
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nu finns den i lager på bl.a. Katshing som jag beställde ifrån.
Postad 02 December 2007 - 19:02
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jepp, såg detta. Det får bli ett samtal till Dialect imorgon!
Ni som har beställt skriv gärna vad ni tycker om telefonen när ni har fått den.
Postad 02 December 2007 - 22:31
Bendover
-
Bendover
-
Amatör
-
-
68 inlägg
TYPISKT!! Den butiken jag köpte av (komplett.se) verkar få in den sisst av alla
Fasen oxå,nu när man börjar få vittring på den....
Postad 03 December 2007 - 23:01
korpenkraxar
-
korpenkraxar
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hej på er!Jag fick min E51 levererad idag från katshing (betalade för den ganska långt i förväg) och har precis hunnit bekanta mig med den lite smått. Jag är helt klart imponerad - ergonomin är tip-top med en resolut och trevlig knappsats, skärmen är kristallklar, CPUn snabb nog att få systemet att flyta på utan pauser (första Symbian-luren jag använder och som jag förstått det har äldre modeller varit lite sega - inte så med denna) och att koppla upp sig på ett WPA-skyddat WLAN fungerar utmärkt. Om ni vill kan jag återkomma med lite info senare under veckan när jag hunnit testa den lite mer (tex VoIP över WLAN), så skriv gärna i tråden om ni vill att jag ska kolla nåt särskilt. Ange länkar om ni vill att jag ska testa någon tredjepartsprogramvara.  Vänligen
Postad 03 December 2007 - 23:02
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
TYPISKT!! Den butiken jag köpte av (komplett.se) verkar få in den sisst av alla Fasen oxå,nu när man börjar få vittring på den....
Du måste väl kunna avbeställa den och ta den i någon annan butik? Såg precis att de har flyttat fram datumen på komplett till 2008-01-01, kanske är lite väl länge att vänta? Jag hoppas att jag får min imorgon, pratade med Dialect idag och de hade den i lager och att den antagligen kommer till butiken imorgon.
Postad 04 December 2007 - 00:49
Bendover
-
Bendover
-
Amatör
-
-
68 inlägg
TYPISKT!! Den butiken jag köpte av (komplett.se) verkar få in den sisst av alla Fasen oxå,nu när man börjar få vittring på den....
Du måste väl kunna avbeställa den och ta den i någon annan butik? Såg precis att de har flyttat fram datumen på komplett till 2008-01-01, kanske är lite väl länge att vänta? Jag hoppas att jag får min imorgon, pratade med Dialect idag och de hade den i lager och att den antagligen kommer till butiken imorgon. 
Gjorde det direkt när jag fick ett mail av dom som sa att jag får den NÄSTA ÅR!! Köpte den på inwarehouse istället och dom skickade iväg den direkt.Får den nog imorgon
Postad 04 December 2007 - 19:43
bialad
-
bialad
-
Rookie
-
5 inlägg
Har fått godbiten nu. Riktigt snygg och känns solid! Har inte använt den så mycket men det var väldigt lätt att koppla upp sig på W-LAN, konfigurera e-post och sånt. Och den är SÅÅÅ mycket snabbare än min m600i, som nu ska säljas.
Det enda negativa jag har är att skärmen är ganska liten, men dock är det bra upplösning så är egentligen bara ett ploblem när man ska surfa.
Postad 06 December 2007 - 16:20
Unregisteredf1b1f31c
-
Unregisteredf1b1f31c
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag behöver en ny telefon och tycks ha hittat en som är sprillans ny. När jag kollat priser, ser jag på prisjakt.nu att lägsta pris ligger runt 2.800 kr inkl frakt. Bland mobiloperatörerna verkar det enbart vara Tele2 som säljer den. De vill ha 2.395 kr utan bindningstid, 1.095 kr med 12 månaders bindningstid och 149 kr/mån (kontantkort Tele2 Kompis), alternativt 449 kr med 18 månaders bindningstid och 149 kr/mån (kontantkort Tele2 Kompis). Är det någon låsning till Tele2 på sådana telefoner? Om inte, är väl 2.395 kr ett bra pris?
Postad 06 December 2007 - 16:23
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nu har jag också fått min, har haft den i 1 dag nu och den verkar vara kanon. Det började iofs inte så bra med att skärmen var kass på den första jag hämtade så jag fick byta till en ny redan efter en timme. Den nya är riktigt snabb och menyer och annat kom man fort in i (det var längesen jag hade nokia, 7650 var den senaste).
Uppbyggnaden och att den är gjord i metall gör att den känns väldigt gedigen. Knapparna och känslan i dem är bra, kanske lite trångt ibland knapparna längst upp men det är nog en vanesak.
Det enda klagomålet jag har ännu så länge är att det on/off-knappen är så trög måste verkligen använda kraft eller något spetsigt för att stänga av den. Kanske mjukas upp med tiden. Någon annan som har liknande tröghet?
Postad 06 December 2007 - 16:24
Unregisteredf1b1f31c
-
Unregisteredf1b1f31c
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad gör Sony Playstation i mitt inlägg?
Postad 06 December 2007 - 18:47
Bendover
-
Bendover
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Nu har jag oxå fått min,helt klart nöjd.Men det märks att det e en affärsmobil! Saknar smajlisgubbar i sms meddelanden och tema´n och bakgrundsbilder finns inte (någon som vet vart man kan ladda ner sånt?)
Annars e den helt klart värd dom pengarna man betalade:GRYM kvalitets känsla
Postad 07 December 2007 - 14:14
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon som vet om man kan ställa in telefonen till att automatiskt använda wlan när det finns tillgängligt och 3G när det inte finns det? Kanske finns någon tredjepartslösning?
Postad 07 December 2007 - 17:07
myrn
-
myrn
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Har någon av er haft problem med knaster i headsetten när ni använder E51? Jag har testat två av samma märke och ett annat (av annat märke då).
Skulle logga in på Skandiabankens wap-sida och då fick jag felmeddelandet "Mobilbanken kan endast nås från mobila enheter".
Jag har testat med den redan installerade och med Opera mini. Går det att spoofa med någon mobil browser?
Postad 07 December 2007 - 21:21
guldfisk
-
guldfisk
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Hur fungerar IMAP på E51? På tidigare modeller (exempelvis min E50, men också andra med S60.3) suger det på de flesta sätt och vis.
(Typ: Dålig koll på läst/oläst jmf datorklient, mejlklienten kopplar ned om man klickar på visa nya meddelanden från active standby-vyn, sända meddelanden hamnar i telefonens mapp istf serverns och kan inte flyttas, visar avsändare istf mottagare i server-sändmappen.)
Redigerat av guldfisk, 07 December 2007 - 21:37.
Postad 13 December 2007 - 11:38
Qudos
-
Qudos
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej!
Jag såg att SAR-värdet på denna är 1,4??? Det är dubbelt mot E65 som ligger på 0,74.
Undra varför det är så?
Mvh
Q
Postad 13 December 2007 - 14:15
UltimatePlayer
-
UltimatePlayer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ang. SAR: http://www.mobile-re...-e51-2-en.shtml"The SAR value for the E51 is 1.4 W/kg. The last thing we would like to do in this write-up is dispel a myth about this phone’s high SAR – it is not caused by the E51’s increased transmitter power, or cutting-edge technologies for better reception quality. The real reason is the handset’s different platform and new location of the antenna (it doesn’t contribute to this SAR level as much as the platform does), which is now housed in its top part right opposite to your ear, whereas many of the today’s phones have it positioned more towards the lower end." Är dock intresserad av denna ändå, någon som har hunnit testa den lite nu och kan kommentera? Aldrig varit särskilt intresserad av Nokia-lurar förut, men just till den här verkar det inte finnas några alternativ om man vill ha en tunn mobil med wlan och symbian.
Postad 13 December 2007 - 15:52
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Fick min E51 igår och har inte hunnit testa den fullt ut. Det jag har hunnit med imponerar dock stort. Framförallt enkelheten i hantering av tex menyer. Detta är min första Nokia telefonen överhuvudtaget (har kört Ericsson och Qteq tidigare). Trots detta kom jag snabbt igång, helt utan instruktionsbok.
Kvaliten på knappar och display är mycket hög. Allt känns gediget och skärmen slår de flesta andra lurar på marknaden, kunde dock varit lite större.
Wlan fungerar perfekt. Eftersom jag har statisk IP hemma så fick jag ändra lite i inställningarna men det finns en utmärkt guide för detta inbyggt. Jag ställde in luren på att alltid fråga vad den skall koppla upp mot vilket gör att jag hela tiden har full koll på om det är 3G, Gprs eller wlan jag använder (kan bli dyrt annars).
Synk mot dator med Vista gick hur bra som helst. PC Suite är en fröjd att arbeta med jämfört med tex Active Sync.
Just nu kan jag inte komma på en enda dålig sak med luren.
Postad 14 December 2007 - 09:39
Qudos
-
Qudos
-
Användare
-
-
154 inlägg
UltimatePlayer: Tack för svaret och länken!
Mvh
Q
Postad 15 December 2007 - 09:56
uncle_bob
-
uncle_bob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej,
Köpte luren igår och är högst nöjd! Menyerna är extremt rappa för att vara symbian och allt fungerar mycket bra. Intallerade Gizmo voip och det fungerar också klockrent. Sen iom att de äntligen stoppat in ett automatiskt knapplås i series 60 gör att den här telefonen lämnar väldigt lite att önska för min del.
Batteritiden har jag ju naturligt vis inte riktigt hunnit få kläm på än och inte heller alla inställningar, är ganska övertygad om att jag sitter och kör wlan hela tiden osv... Men den har i alla fall klarat 24h med en himla massa pillande.
Postad 16 December 2007 - 00:47
Popthelock
-
Popthelock
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har inte själv haft möjlighet att prova någon e51a, men har noterat att den är en ganska hög telefon, drygt 1 cm högre än de flesta andra telefoner. Hur upplever ni det?
Redigerat av Popthelock, 16 December 2007 - 01:06.
Postad 16 December 2007 - 10:22
uncle_bob
-
uncle_bob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tja,
Den var definitivt större än vad jag hade föreställt mig utifrån bilder men för min del var det nästan bara positivt, jag tycker att det är en väldigt behändig form. Lite att hålla i, alla lurar blir å sjukt tunna och små nu att de nästan inte går att hålla i. Men vore jag du skulle jag gå ner till en butik och känna på den innan jag köper en.
Postad 16 December 2007 - 13:18
Popthelock
-
Popthelock
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ok, tack för svaret. Får se till att hitta den nånstans, ingen av de butiker jag var på igår hade den. Har du förresten behövt ladda mobilen än?
Postad 16 December 2007 - 14:17
Civpol
-
Civpol
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Synkproblem. Nån som har en lösning? Installerade PC-Suite och allt funkade vid första synkroniseringen. Idag när jag asnlöt telefonen så vägrar PC-Suite att vakna. Synk-knappen tänds inte. Kan alltså inte synka via PC-Suite. Nån som har en lösning?
Postad 17 December 2007 - 11:24
uncle_bob
-
uncle_bob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Popthelock:
Laddade luren igår kväll, så den höll en 60h på första laddningen, där i en hel del snackande och fipplande med inställningar, överföring av data osv. Det slutade med att jag hade en punkt kvar på batteriet och satte mig och lyssnade på en podcast till den dog för att kunna ladda den fräsch till idag.
Civpol:
Jag kör isync på mac för synkronisering och det fungerade klockrent efter att jag dragit hem drivare från nokia. Har även en pc och drog in PCS på den för att kunna köra uppdateringar, den känner av luren utan problem men jag har inte testat att synca.
Postad 17 December 2007 - 12:00
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har inte själv haft möjlighet att prova någon e51a, men har noterat att den är en ganska hög telefon, drygt 1 cm högre än de flesta andra telefoner. Hur upplever ni det?
Tycker absolut inte att det är ett bekymmer att den är lite längre. Tyvärr har jag blivit av med min E51:a (surt värre), har beställ en ny. Är väldigt positivt inställd till E51, den har funkat jättebra och jag har bara smådetaljer att anmärka på. Störde mig på att man inte i samtalsloggarna kunde se vilket nummer man hade ringt, typ mobil/hem/företag, men det kanske bara är någon inställning.
Postad 18 December 2007 - 18:41
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tycker absolut inte att det är ett bekymmer att den är lite längre.
Tyvärr har jag blivit av med min E51:a (surt värre), har beställ en ny. Är väldigt positivt inställd till E51, den har funkat jättebra och jag har bara smådetaljer att anmärka på. Störde mig på att man inte i samtalsloggarna kunde se vilket nummer man hade ringt, typ mobil/hem/företag, men det kanske bara är någon inställning.
Jag ser vilken typ det är på samtalen i loggarna på min e51. Det är olika ikoner för de olika typerna, dock så måste du regga nummren som en viss typ under personen i kontakt boken. En sak som jag har lite problem med just nu är att det har börjat knirka om chassit när jag pratar i den, det knirkar rätt högt.. iaf så att man blir störd av det när man pratar med någon. Någon som har detta problem? Man kanske kan skicka in den på service för det, men känns så jobbigt att göra det.
Postad 18 December 2007 - 20:23
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag ser vilken typ det är på samtalen i loggarna på min e51. Det är olika ikoner för de olika typerna, dock så måste du regga nummren som en viss typ under personen i kontakt boken.
Tack för tipset, det får jag testa när den nya telefonen kommer. En sak som jag har lite problem med just nu är att det har börjat knirka om chassit när jag pratar i den, det knirkar rätt högt.. iaf så att man blir störd av det när man pratar med någon.
Någon som har detta problem? Man kanske kan skicka in den på service för det, men känns så jobbigt att göra det.
Det var inget jag märkte under den korta tiden jag hade min telefon, den enda gången det knirkade var när man skulle höja eller sänka volymen under samtal, men det är ju inte så konstigt knapparna på sidorna kräver ju lite våld för att de ska reagera.
Postad 19 December 2007 - 11:07
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag upptäckte en knäpp sak idag...
När jag använder PC Suite för att ta backup på telefonen så stannar alltid backupen å 83%.
Har försökt flera gånger. Det går inte att göra nått, inte ens avbryta backupen.
Har senaste versionen av PC suite...
Ingen som upptäckt detta?
EDIT:
Nu helt plötsligt så funkade det....
Redigerat av deman_vi, 19 December 2007 - 11:08.
Postad 21 December 2007 - 08:15
uncle_bob
-
uncle_bob
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Uppdatering på batteritiden:
Första två cyklerna höll 50-60h men efter att jag laddat den för tredjegången stängde jag av umts och kör bara på gsm och nu har jag haft den igång i snart 72h och den har inte ens laddats ur till 50%. Då har jag kanske skickat något dussin sms och snackat ungefär 1,5h och lyssnat en timme på mp3.
Kan ju även vara att batteriet börjar bli inkört, testar att slå om till umts igen nästa gång jag laddar.
I övrigt är telefonen superb, inga låsningar eller annat krångel och jag är fortfarande imponerad av hur bra s60 flyter på den här luren.
Postad 23 December 2007 - 18:02
Oscar2
-
Oscar2
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Är det någon som kan säga hur ljudet på denna telefon är på mp3 spelaren? Alltså genom högtalaren. Skulle vara kul att veta detta eftersom jag är på väg att köpa en sådan här telefon efter nyår.
Oscar2
Postad 30 December 2007 - 13:49
myrn
-
myrn
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Fuck! Drog den i backen vid första råfyllan efter köpet. Finns nya skal någonstans? Har inte sett nåt iaf .
Postad 31 December 2007 - 17:25
-ix-
-
-ix-
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Fuck! Drog den i backen vid första råfyllan efter köpet. Finns nya skal någonstans? Har inte sett nåt iaf . http://www.skal-man.se/ och http://www.skalshop.se/ brukar vara hjälpsamma. Prova att maila dem! Har en E51 på gång från OnOff (men den var tydligen slut i lager). Är du nöjd med mobilen? Är lite rädd att jag ska tycka att den är krånglig efter att ha Sony Ericsson de senaste åren... Beställde den framförallt för att jag hörde att den ska ha väldigt fin kvalitetskänsla. Sjukt trött på plastiga leksaksmobiler som går sönder bara man tittar på dem.
Postad 01 January 2008 - 01:45
Unregistered4063b8d2
-
Unregistered4063b8d2
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fuck! Drog den i backen vid första råfyllan efter köpet. Finns nya skal någonstans? Har inte sett nåt iaf . http://www.skal-man.se/ och http://www.skalshop.se/ brukar vara hjälpsamma. Prova att maila dem!
Har en E51 på gång från OnOff (men den var tydligen slut i lager). Är du nöjd med mobilen? Är lite rädd att jag ska tycka att den är krånglig efter att ha Sony Ericsson de senaste åren...
Beställde den framförallt för att jag hörde att den ska ha väldigt fin kvalitetskänsla. Sjukt trött på plastiga leksaksmobiler som går sönder bara man tittar på dem.
Gott nytt år på er! Ja jag tyckte verkligen att det var kvalitetskänsla i E51:an. Chassit i stainless steel gjorde att kändes att den kunde tåla en del stryk, kanske inte en råfylla tydligen men ändå. Det var ett tag sen jag hade en Nokia (hade K810i senast) och jag kan säga att den var inte krånglig, ok det finns en massa inställningar och funktioner men de fanns där man anade att de skulle finnas. Väntar fortfarande på att jag ska få min tredje E51, verkar som att de har lite svårt att leverera telefonerna trots att de inte har gjort någon som helst reklam för denna telefonen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|