Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson Y470HD D eller JVC 46DZ7 (gäller idag!)

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2007 - 07:07

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej,
Media Markt har en JVC 46DZ7 för 14990...2 mil från mig men bara tom idag. Den har fått OK i tester och kostade mycket pengar i våras. Specarna är jämförbara med sprillans nya Andersson Y470HD D som många är på forumet gillar. Någon som har något att säga om JVCn? Det finns inga trådar p JVCn men gott om Andersson. Nypriset på JVSn var ju så att den knappast hamnat i var mans hem...men nu när den finns till varmanspris så kanske den är aktuell?
Rent allmänt är JVC känt märke och så är den mycket snyggare än Andersson-apparaten.
/M

Postad 28 October 2007 - 10:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Ofta är det så att det är de konsumenter som kommer från sämst utrustning och därmed har lägst förväntningar som köper Andersson / Centrum / Finlux / Matsui osv varför betyget inte alltid säger så mycket om hur produkten står sig mot dyrare mer etablerade varumärken.

Men även noname-märken kan iof förvåna med att vara riktigt bra då och då.

Jag har läst 100-tals tester (ca 20-30 tidningar varje månad från USA, tyskland, england och sverige) och i stort sett slår aldrig ett lågprisfabrikat ett gammalt välkänt fabrikat.

Netonnet etc är bra på att förvränga testerna de är med i som den gången de "vann" test i 32" LCD-klassen, sanningen var att de var bäst i den gruppen där tidningen ansåg att det var lågprismärken, de var långt ifrån lika bra som de i den gruppen av etablerade märken som testades samtidigt! De var sämre än den sämsta av dessa...

Postad 28 October 2007 - 11:01

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Ofta är det så att det är de konsumenter som kommer från sämst utrustning och därmed har lägst förväntningar som köper Andersson / Centrum / Finlux / Matsui osv varför betyget inte alltid säger så mycket om hur produkten står sig mot dyrare mer etablerade varumärken.

Jag har läst 100-tals tester (ca 20-30 tidningar varje månad från USA, tyskland, england och sverige) och i stort sett slår aldrig ett lågprisfabrikat ett gammalt välkänt fabrikat.

Netonnet etc är bra på att förvränga testerna de är med i som den gången de "vann" test i 32" LCD-klassen, sanningen var att de var bäst i den gruppen där tidningen ansåg att det var lågprismärken, de var långt ifrån lika bra som de i den gruppen av etablerade märken som testades samtidigt! De var sämre än den sämsta av dessa...

Kan nog vara så som du säger. Sen är det ju en fråga om "välkända" märken som breddar sitt sortiment. Dom bör ju inte per automatik vara bra på sån't dom inte gjort tidigare bara för att dom var bra på tex hifi... Jag har dock dålig koll på JVCs historia...
Sony har ju en 46" "intefullhd" i samma prisklass som många verkar gilla som kan vara ett alternativ också. Jag kommer som du säger från "sunkgrejor" (fokuserar hellre på bra film...B)) men vill ha en stor familje-tv att se en film på nå'n gång i veckan plus såklart nyheter och sport 22.00 och Bolibompa och dataspel till barnen.... budgetmax helst under 15000 kr och storlek 46-50".

I mitt nästa liv, dvs när barnen flyttar hemifrån så blir det "seriösa" grejor (antagligen mer fokus på musikanläggning än film...). Just nu vill jag ha det enkelt, snyggt och funktionellt. Jag läste testerna på JVCn och det var väl egentligen kontrasten dom hakade upp sig på. Jag har ju stått i tv-affären och tittat på plasma bredvid lcd och svurit att...aldrig lcd...men som alla säger så märker man kontrastskillnaden bara när man har maskinerna bredvid varandra...vilket man knappast har hemma.
Om JVCn inte har sämre kontrast än Anderssonmaskinen så kan jag i princip åka 2 mil till Mediamarkt och lassa in en kartong i bilen....jag såg dessutom i GP idag att dom har fortsatt oktoberfest några dagar vilket passar bra.

Map tester så är denna Andersson inte testad mer än av de som köpt den och må vara att de har lägre förväntningar pga okunskap/ointresse...eller budget!

Snart ska jag åka till en kompis och se Göteborg vinna allsvenskan på en ett år gammal 50" LG plasma som smetar ut gräset....
;) M

Postad 28 October 2007 - 17:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Det är inte troligt att det är plasman som smetar ut gräset i sig eftersom plasma har en tänd-släcktid på 0.001ms mot LCD:s 2-16ms... om LG misslyckats med elektroniken så visst men oftast beror det på att utsändningarna helt enkelt inte håller högre nivå än tv:n visar.

Redigerat av junkan, 28 October 2007 - 17:20.

Postad 29 October 2007 - 08:46

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det är inte troligt att det är plasman som smetar ut gräset i sig eftersom plasma har en tänd-släcktid på 0.001ms mot LCD:s 2-16ms... om LG misslyckats med elektroniken så visst men oftast beror det på att utsändningarna helt enkelt inte håller högre nivå än tv:n visar.

Super! Det stämmer ju! Min kompis förklarade lite för mig igår...matchen var dock ganska tråkig men det var ju inte tv'ns fel...:P

Postad 29 October 2007 - 08:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Har inte Dustin en Matsui (??? med reservation för märket) 46" för under 10000:- som verkar jäkligt schysst för det priset...?

Postad 29 October 2007 - 08:55

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag har läst flera tester av JVCn på nätet och alla är överens om att det vore en supertv om det inte vore för två "typiska lcd-problem"; dålig kontrast och problem med objekt som rör sig snabbt.
Om ett test säger att konstrasten är dålig på en 25000 kr tv....och ett annat test säger att konstrasten är dålig på en tv för 15000...har testerna generellt samma refernsram eller bedöms den dyrare tv'n hårdare?
Det är ju också utvecklingshetsen. En dyrare tv som är ett halvt år gammal kontra en billigare som är helt ny...och nu ligger dom på samma pris...
Jag ska in till MM och kolla om det finns något kvar att klämma på.

Det är alltid kul att lära sig nya saker iaf!
:)M

Redigerat av matknu, 29 October 2007 - 08:56.

Postad 29 October 2007 - 09:34

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Om du inte hade så långt till NetOnNet så tycker jag att du ska åka och kolla på en Y470FHD där.
Kan bara säga att jag är super nöjd med min tv där hemma...
Du kan ju alltid åka och titta på den.

Postad 29 October 2007 - 17:28

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Om du inte hade så långt till NetOnNet så tycker jag att du ska åka och kolla på en Y470FHD där.
Kan bara säga att jag är super nöjd med min tv där hemma...
Du kan ju alltid åka och titta på den.

Bidde en JVC...den var äckligt snygg i designen...
Ligger kvar hos MM...ska hämta den ikväll.
Såg varken bättre eller sämre ut än de andra apparaterna tyckte jag. ...jo den var snyggare i designen...

Postad 31 October 2007 - 21:11

matknu
  • matknu
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tre dagar med JVCn...ingen tidigare erfarenhet från platt-tv.

Ljud över förväntan - mkt bra
Kontrast som förväntan dvs ganska dålig
Skärpa - visste inte vad jag skulle förvänta mig. Helt ok på tv1,2 och 4 och barnkanalen.
Design över förväntan, tidlös och elegant
Fjärrisen känns solid
15000 kr är mycket pengar och jag tror att min nästa TV är en perfekt tv. Detta är en perfekt kompromiss för att slippa vänta flera år ytterligare.
;)

Postad 01 November 2007 - 11:49

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Har JVCn 1080p?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.