Är det någon som vet vilket märke viasat kör med och är den boxen bättre??
Postad 28 October 2007 - 13:15
Är det någon som vet vilket märke viasat kör med och är den boxen bättre??
Postad 28 October 2007 - 13:45
Postad 28 October 2007 - 14:14
Jag är också nyfiken på var info finns ang. detta!Nej, Viasat har inte börjat sända HD ännu och jag har inte lyckats få fream info om vad det blir för box eller vad det kommer kosta. Var har du sett prisinfo om HD-boxen?
Postad 28 October 2007 - 15:17
Postad 28 October 2007 - 18:52
Frågan är väl fortfarande vad det är för box???
Postad 28 October 2007 - 19:22
Tyvärr ser inte boxen ut som den Pace från avforum. Bilden på viasat är samma som den från den norska artikeln. Intressant, kanske man ska ringa viasat och höra vad det är för något och när de kan leverera ut. kanske ändå finns ett alternativ till CDGår man in på Viasats hemsida www.viasat.se och går in på beställa satellitpaket så kommer man efter ett tag in på sidan om vilken mottagare man vi ha. Antingen en vanlig digitalbox "gratis" eller också en hdbox för 2995:-
Postad 28 October 2007 - 19:26
Tyvärr ser inte boxen ut som den Pace från avforum. Bilden på viasat är samma som den från den norska artikeln. Intressant, kanske man ska ringa viasat och höra vad det är för något och när de kan leverera ut. kanske ändå finns ett alternativ till CDGår man in på Viasats hemsida www.viasat.se och går in på beställa satellitpaket så kommer man efter ett tag in på sidan om vilken mottagare man vi ha. Antingen en vanlig digitalbox "gratis" eller också en hdbox för 2995:-
Det är väl den vanliga Pvr boxen (PACE 460 (PVR) HDD box och inte HD-box
Postad 28 October 2007 - 19:27
Boxen i artikeln är som sagt en "vanlig" Pace. Tror inte det fanns någon Viasat HD-Box i på mässan.
Redigerat av Unregistered2811108e, 28 October 2007 - 19:36.
Postad 28 October 2007 - 21:46
Med tanke på att Viasat i allt väsentligt kopierar (samarbetar? ) med BSkyB så är det väl rimligt
att tro att även de kommer använda Pace HD-mottagare. Knappast Sagem eftersom de levererar till CD.
En hyfsat bra box om man ska tro sina engelska vänner.
Ser fram emot ett erbjudande....
Inkluderar det månne även ett nytt kort med krypterad ecm-traffik ?
/b
Postad 28 October 2007 - 22:59
Postad 29 October 2007 - 00:41
....intressant !
Med tanke på att Viasat i allt väsentligt kopierar (samarbetar? ) med BSkyB så är det väl rimligt
att tro att även de kommer använda Pace HD-mottagare. Knappast Sagem eftersom de levererar till CD.
En hyfsat bra box om man ska tro sina engelska vänner.
Ser fram emot ett erbjudande....
Inkluderar det månne även ett nytt kort med krypterad ecm-traffik ?
/b
sky kör thomson.. mycket snygg box .. www.sky.com/hd
vad jag hört är det sama box men kanske är annan design.
mer om utbud & info i:
https://www.minhembi...howtopic=130979
Redigerat av Scrapanatchi, 29 October 2007 - 00:42.
Postad 29 October 2007 - 11:58
Postad 29 October 2007 - 13:36
Jag trodde att det var en HD-box pga att jag läst om att Viasat- Danmark skulle börja sända hd-kanaler.
En hdd-box för 3lökar är ju inte riktigt prisvärt tycker jag i alla fall.
Hoppas att CanalDigital får ordning på sin nya box inom kort.
Postad 29 October 2007 - 20:24
En uppdaterad pace pvr hd(250gb) som är välldigt lik den som finns på marknaden fast lite bättre, ska vara svenska menyer och kanalerna på rätt plats och så ska den kunna skifta mellan 1080i & 720p automatiskt beroende på utsändning. Priset kommer att ligga ungefär som cd.
Den andra boxen är en samsung mottagre utan hårddisk som blir billigare, det lär nog bli den bästa hd mottagaren på svenska marknaden..
3 St hd kanaler har dom utlåvat, en sport,film, natur
Postad 30 October 2007 - 10:02
Samsung hade jag också länge och det var en höjdare. Jag har iofs trivts rätt bra med CD:S kombobox också och min Nokia 9804 men det verkar ju som om CD:s hdbox inte håller måttet ännu i alla fall.
Man kanske inte skall ge upp Viasat riktigt än och det beror ju på vilka hd kanaler dom lyckas knåpa ihop. Champions league eller hockey VM i HD låter ju inte helt fel och så tar man en CD-HDbox senare när dom lyckats få till en buggfri
Postad 05 November 2007 - 17:06
Ser ju lovade ut, men man undrar om man måste betala för ett Viasat+ paket också om man köper en PVR jämfört med Samsungen utan PVR??Nu finns det bilder på boxen, en svart Pace med 240GB!
http://electroworld....umentid=6585621
Sedan undrar man om den fungerar
Postad 05 November 2007 - 18:09
Postad 05 November 2007 - 18:44
Jag hade för mig att man hade högre månadskostnad om man hade Viasat+ (det gamla standard), men det såg jag inte längre på deras hemsida, det har de kanske tagit bort? eViasat+ Standard tv kostar ju inget extra ska vara om hd kanaler ingår i kategori paketen och det är bara plus tjänsten som då kostar extra.. man kanske helt enkelt slutar skicka ut vanliga boxar och bara kör HD boxar rent utav.
Postad 06 November 2007 - 13:20
(när det kosta extra ingick förövrigt viasat golf i 12 månader samt ett tvillingkort)
Redigerat av Scrapanatchi, 06 November 2007 - 13:20.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
22 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?