Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nero Media Home

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 October 2007 - 17:52

Bobbyfuller
  • Bobbyfuller
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har bara hittat en tråd som innehåller en guide men den guiden fungerar inte för mig.
Jag har valt min musik mapp för utdelning. Mappen innehåller mappar med 100-tals album i formaten mp3 & Wma.
När jag sätter igång Ps3:an så finns där Nero Media Home. Men sen kommer man inte längre "hittar inga spår" får jag till svar när jag försöker gå in i diverse mappar. Vad gör jag för fel? Är det för det är fler mappar i min musik mapp med diverse format? Måste mappen ligga direkt under roten (C:) eller vad kan det vara????? Skulle bli tacksam för hjälp
/bobbyfuller

Postad 29 October 2007 - 19:08

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
kör med tversity istället.. nmh är svårt o ostabilt

Postad 29 October 2007 - 19:46

Bobbyfuller
  • Bobbyfuller
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

kör med tversity istället.. nmh är svårt o ostabilt

Det har jag märkt......Jag var inne på nätverk/delning på vista där fanns det något som heter media delning
när jag aktiverade det så fungerade med windows media player det verkar stabilt i alla fall till musik .
Fast det kanske inte är bra hur fungerar det där tversity? går det bara spela upp fler låtar i rad om man sparar dem på hårdisken? Eller fungerar det när man streamar oxå?
/bobbyfuller

Postad 04 November 2007 - 15:54

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Lite sent, du kanske löst det redan, men innan du kan dela ut dina filer med Nero Mediahome måste du låta Nero Scout indexera dina mediafiler först.

Håller annars med om att Neros användargränssnitt suger och att det är något av bloatware. Men transcodningen funkar dock utmärkt. Kör det till min PS3.

Postad 09 November 2007 - 03:12

Unregisteredf1951437
  • Unregisteredf1951437
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med föregående talare, jag testade Nero8 och det var ingen lek att få igång det..... satt o pillade 2 timmar med Neros usla gränssnitt innan jag började se mig om efter alternativ. Laddade hem TVersity o fick det att funka på 10 min, längre tid än så ska det inte ta att begripa dom grundläggande funktionerna i ett program tycker jag. Så mitt tips: Ladda hem TVersity....

Postad 09 November 2007 - 07:14

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Samma här, slet mitt hår över Nero. Testade Tversity å vipps så funkade det. :)

Postad 19 November 2007 - 12:26

intmsn
  • intmsn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det går att streama iso, bin och img filer till psp3 via nero mediahome eller tversity? De här filerna spelar jag i regel med en virtuell dvd spelare som ex daemon, men jag hittar inte filerna via nero media home?

Jag antar att nero avgör vilka filer som är mediafiler när den indexerar spellistor mm. Visas de inte pga
att nero inte indexerat dem?

Om det inte går att spela de här filtypernaär psp3 inte en fulländad media center trots allt.

Vilket format använder ni till att streama era filmer?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.