Om dessa lcd-projar hävdar dubbla kontrasen mot Benq så är det säkerligen den dynamiska kontrasten...vilken INTE är talande för den verkliga kontrasten. Jag har sålt och arbetat med projar i ett antal år, siffrorna från panna och sanyo har alltid varit överväldigande men när de mött DLP-maskiner i ringen har de nästan alltid förlorat på knock out. Jag har förvisso varken sett benq w9 eller dessa nya lcd-maskiner...men intutionen säger att det är det "same old song and dance denna gång"...
Helt sant......MEN vissa indikationer säger att du kan ha gruvligt fel denna gång....snart får vi se 
Att dessa projar är bra, till och med totalt sett bättre än sina klasskamrater är inte omöjligt.
Men det råder inget som helst tvivel om kontrastsiffrorna kan tillskrivas iris-funktionen eller ej, för så är det.
Dessa dynamiska bländarfunktioner är naturligtvis mycket snabbare och mer sofistikerad än de var för några år sedan och kanske har panasonic/sanyo och de andra tillverkarna nu fått till funktionen så den är acceptabel. Ännu så länge har jag inte sett en enda bildvisare (lcd-tv eller proje) som haft en dräglig "dynamisk" kontrast men i och med att den "nativa" kontrasten blivit vassare så borde ju effekten av den dynamiska minskas.
För övrigt skall det bli intressant att kika på dessa nya, hyllade, lcd-projar. De är ju onekligen snygga och lättplacerade jämfört med sina dlp-kollegor. De nya panelerna skall ju dessutom vara hållbara till skillnad från de organiska 700-timmars-panelerna de tidigare haft magen att sälja.

Framtiden får visa hur det var med det, men
har de dessutom fått bort "schmegget" och eftersläpningarna låter det som vettiga projar.
Redigerat av nobba, 07 November 2007 - 21:19.