Surfa med PS3!
44 svar till detta ämne
Postad 31 October 2007 - 21:32
TalkToTheHand
-
TalkToTheHand
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallå där ute!!!
Sitter o funderar på att inhandla mig en ps3:a!!! Är det smidigt att surfa via konsollen, är det smidigt att
plugga in ett trådlöst tangentbord o köra på!!!
Antar att man inte kan ladda ner musik på konsolen eller??
Ursäkta om jag har dumma frågor men dom brukar ju säga att det finns inga dumma frågor bara dumma svar
Ni med erfarenhet med just online delen får gärna skriva ett inlägg... ni andra oxå
För övrigt är ni nöjda med PS3:an ??
Nåt att rekommendera....
Tacksam för svar/ Ha de gött där ute.........
Postad 31 October 2007 - 21:39
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Jag tycker det är rätt så smidigt, har inget trådlöst tangentbord dock.
Postad 31 October 2007 - 21:49
Muaytudd
-
Muaytudd
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Ja surfar ganska mycket med min ps3. Varje dag faktiskt. Det skall dock sägas att mer avancerad surfning (nedladdning av filer, flashspel etc) är bara att glömma. Sony har inte varit så duktiga med att stödja olika format som annars är standard på nätet. Vet inte om det beror på lathet, inkompetens eller säkerhet.
Men för att surfa på forum, nyhetssajer och likande så funkar det super.
Jag skriver faktiskt detta från min ps3a. Har kopplat ett Dinovo tangentbord med bluetooth. Ett tangentbord är att rekommendera om du vill skriva en del.
Att ha en lite större tv är inte heller fel så att man slipper zooma hela tiden (även om den funktionen faktiskt fungerar riktigt bra).
MVH
Postad 01 November 2007 - 05:10
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Är det bara jag som tycker det går segt att surfa med PS3an?
Tar mycket längre tid att ladda sidorna än med PCn ju... eller är det bara för mig?
Postad 01 November 2007 - 06:57
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Är det bara jag som tycker det går segt att surfa med PS3an? Tar mycket längre tid att ladda sidorna än med PCn ju... eller är det bara för mig?
Dom har gjort så att deras webläsare inte har något cache, så alla sidor laddas om från "noll" så att säga.
Postad 01 November 2007 - 07:42
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Ja surfar ganska mycket med min ps3. Varje dag faktiskt. Det skall dock sägas att mer avancerad surfning (nedladdning av filer, flashspel etc) är bara att glömma. Sony har inte varit så duktiga med att stödja olika format som annars är standard på nätet. Vet inte om det beror på lathet, inkompetens eller säkerhet.
Jag skriver faktiskt detta från min ps3a. Har kopplat ett Dinovo tangentbord med bluetooth. Ett tangentbord är att rekommendera om du vill skriva en del.
Att ha en lite större tv är inte heller fel så att man slipper zooma hela tiden (även om den funktionen faktiskt fungerar riktigt bra).
MVH
Har du å, ä och ö på ditt tangentbord (och isf; fungerar det)? Eller måste du sitta och trycka med handkontrollen för att skriva dessa bokstäver? Jag var nämligen lite ivrig då jag skulle köpa tangentbord och tänkte inte på att kolla vilka knappar som fanns med, så jag har inte å, ä och ö på mitt. Är lite nyfiken på om det hade hjälpt att köpa ett med de bokstäverna på, eller om PS3:an ändå kräver att man trycker sig fram med sixaxis.
Postad 01 November 2007 - 08:01
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Fungerar det att spela med mus och tangentbord i FPS-spel?
Postad 01 November 2007 - 08:04
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
MVH
har du mus till också? skulle gärna vilja slippa musen, finns det något trådlöst tangentbord med tuchplatta?
Postad 01 November 2007 - 08:09
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Postad 01 November 2007 - 10:32
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Någon som kan hjälpa mig att ansluta PS3:an till internet?
Jag ger snart upp! Jag kopplar in nätverkskabeln till PS3 och försöker med flera inställningar men till sist kan PS3:an ändå inte ansluta till Internet. Något som inte stämmer. Måste jag "Tillåta" PS3:an att ansluta eller? Via, tex. F-Secure som jag har eller någon annan inställning i kontrollpanelen kanske?
Hjälp snälla!
Postad 01 November 2007 - 10:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag ger snart upp! Jag kopplar in nätverkskabeln till PS3 och försöker med flera inställningar men till sist kan PS3:an ändå inte ansluta till Internet. Något som inte stämmer. Måste jag "Tillåta" PS3:an att ansluta eller? Via, tex. F-Secure som jag har eller någon annan inställning i kontrollpanelen kanske?
Hjälp snälla!
Hur kopplar du? Genom din PC? Genom router? Rakt i väggen?
Postad 01 November 2007 - 10:37
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Hjälp snälla!
Hur kopplar du? Genom din PC? Genom router? Rakt i väggen?
Jag kopplar en nätverkskbael direkt från mitt modem till PS3. Jag har router också. PS: Nätverkskabeln är egentligen kopplad till min digitalbox. Men det borde ju funka att koppla den till PS3:an helt klart.
Postad 01 November 2007 - 10:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Ok. Antagligen modemet eller routern som spökar då.
Postad 01 November 2007 - 10:41
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Ok. Antagligen modemet eller routern som spökar då.
Mm, hur kan jag kolla det? Är det kanske bara någon säkerhetsinställning som jag måste kolla på?
Postad 01 November 2007 - 10:53
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Har du Telia som bredbandsleverantör? Dom har nämligen en funktion som stänger av ditt bredband i c:a 30 min om kopplar in nåt nytt direkt till modemet för att se till så att du inte kan koppla mer än en pryl till bredbandet.
Postad 01 November 2007 - 10:57
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
I vilket fall som helst så har det inget med PS3an att göra. Det är en fråga du borde ställa i datorforumet.
Postad 01 November 2007 - 11:07
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Har du Telia som bredbandsleverantör? Dom har nämligen en funktion som stänger av ditt bredband i c:a 30 min om kopplar in nåt nytt direkt till modemet för att se till så att du inte kan koppla mer än en pryl till bredbandet.
Ja, jag har Telia bredband. För att jag inte ska koppla mer än en pryl till bredbandet säger du? Varför funkar det då att koppla in digitalboxen. Och vad gör jag för att koppla in PS3:an, går det inte eller? Elller måste jag vänta i 30min???  Och varför skulle de göra nåt sånt? Ett bredbandsabonnemang är ett bredbandsabonnemang. Jag "stjäl" ingen hastighet om jag så koppla in 10 enheter. Så jag förstår inte vart du fått infon ifrån? Vad ska jag göra då, får jag nåt svar?
Redigerat av King D, 01 November 2007 - 11:24.
Postad 01 November 2007 - 12:48
Muaytudd
-
Muaytudd
-
Amatör
-
-
77 inlägg
MVH
Har du å, ä och ö på ditt tangentbord (och isf; fungerar det)? Eller måste du sitta och trycka med handkontrollen för att skriva dessa bokstäver?
Jag var nämligen lite ivrig då jag skulle köpa tangentbord och tänkte inte på att kolla vilka knappar som fanns med, så jag har inte å, ä och ö på mitt. Är lite nyfiken på om det hade hjälpt att köpa ett med de bokstäverna på, eller om PS3:an ändå kräver att man trycker sig fram med sixaxis.
Jag har å,ä & ö på mitt tangetbord. Det funkar finfint.
Postad 01 November 2007 - 12:51
Muaytudd
-
Muaytudd
-
Amatör
-
-
77 inlägg
MVH
har du mus till också? skulle gärna vilja slippa musen, finns det något trådlöst tangentbord med tuchplatta?
Har en mus men jag tycker det är mer praktiskt att använda sixaxis. Fungerar fint i praktiken för mig. Har även fjärkontrollen men den tycker jag inte fungerar bra till surfning. Den är bra för film och musik-spelning. Om man sitter på balkongen och vill byta låt t.ex.
Postad 01 November 2007 - 13:37
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Något sånt här kanske kusin? :
http://www.fosfor.se...r-fran-logitech
aah en sån vore ju klockrent, inte så farligt dyr heller  tackar
Postad 01 November 2007 - 14:23
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3866 inlägg
Ni som har kopplat upp PS3 mot internet, måste man plugga i en nätverkskabel eller kan man köra trådlöst? Jag tänkte skaffa en trådlös router för att kunna surfa trådlöst med stationära PC:n, laptopen, handdatorn och PS3:an. Men funkar det? Jag vill alltså inte ha nån lång nätverkskabel genom hela lägenheten.
Postad 01 November 2007 - 18:45
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
yes sir det funkar prima
Postad 01 November 2007 - 18:55
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Att surfa med PS3 är som en dröm. Mycket bättre än att använda vanliga datorn. För det första slipper man att det går så fort. Med PS3 har man tid att njuta av sitt surfande.
Att man också slipper se texten på Aftonbladet (eftersom det är så plottrigt på några meters avstånd), är en extra bonus. Och vem behöver Flash idag?
Postad 01 November 2007 - 20:18
Unregistered4eba3a31
-
Unregistered4eba3a31
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Att surfa med PS3 är som en dröm. Mycket bättre än att använda vanliga datorn. För det första slipper man att det går så fort. Med PS3 har man tid att njuta av sitt surfande.
Att man också slipper se texten på Aftonbladet (eftersom det är så plottrigt på några meters avstånd), är en extra bonus. Och vem behöver Flash idag?
Postad 03 November 2007 - 08:41
VincentVegaSWE
-
VincentVegaSWE
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Något sånt här kanske kusin? :
http://www.fosfor.se...r-fran-logitech
Det där är väldigt likt det jag har. Enda skillnaden jag kan se är de där knapparna uppe i vänstra hörnet, som inte finns på mitt tangentbord. Precis som mitt gör saknar även det där å, ä och ö, vilket gör att det går fetbort för min del. Känns inte helt smidigt att ändå behöva ta fram sixaxis varje gång man ska skriva någon av dessa bokstäver.
Postad 03 November 2007 - 10:37
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ahhh... det såg jag inte... men det måste ju finnas nån svensk layout, eller så kommer det..?
Postad 04 February 2008 - 15:32
andersb25
-
andersb25
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När man surfar i browsern så tycker jag att det är bökigt hur fönstren visas. Webbsidan fyller inte upp hela tv´n och man måste zooma in, då zoomar den in för mycket och bara en del av sidan syns! Finns det något att göra åt detta som jag missat?
Postad 04 February 2008 - 15:43
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
När man surfar i browsern så tycker jag att det är bökigt hur fönstren visas. Webbsidan fyller inte upp hela tv´n och man måste zooma in, då zoomar den in för mycket och bara en del av sidan syns! Finns det något att göra åt detta som jag missat?
Du kan ju zooma som du vill med L2/R2.
Postad 04 February 2008 - 15:48
andersb25
-
andersb25
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jo men zoomen har typ 2 lägen och jag tycker den zoomar in för mycket. Jag skulle vilja att browsern visar en sida så den täcker hela 42 tums tv´n för att man ska se ordentligt. Så som det ser ut om man kopplar en dator till tv.
Postad 04 February 2008 - 15:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jo men zoomen har typ 2 lägen och jag tycker den zoomar in för mycket. Jag skulle vilja att browsern visar en sida så den täcker hela 42 tums tv´n för att man ska se ordentligt. Så som det ser ut om man kopplar en dator till tv.
Hmm Du kan steglöst zooma in och ut med L2/R2. Inga problem att få hela sidan att täcka skärmen.
Postad 04 February 2008 - 15:58
andersb25
-
andersb25
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Då får jag testa igen, jag kanske gör fel. Ligger den zoomen kvar så att säga när man öppnar ny sida, så browsern alltid täcker hela skärmen?
Postad 11 February 2008 - 22:27
Mr Muskel
-
Mr Muskel
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Måste bara kolla en sak med er som surfar med PS3:an Har någon av er varit inne på sidan "Bilder från stockholms hifimässa 2008 " och stöt på problem med nedladdningen av bilderna? För mig kommer ett varningmeddelande efter har laddat ner ett dussin med bilder Det finns inte tillräckligt med minne. Fönstrets innehåll ersattes med en tom sida. Tyvärr har det inträffat vid andra sammanhang också. Knepigt! En annan irriterande sak som också inträffar ibland är de totala låsningar som bara kan åtgärdas med en omstart av konsolen. Har sökt lite på trådarna men hittar ingen med liknande problem. Är det verkligen bara jag som lider av detta?
Redigerat av Mr Muskel, 11 February 2008 - 22:30.
Postad 11 February 2008 - 22:34
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Webläsaren har extremt begränsat med minne, 96Mb har jag för mig, så det är inte ovanligt att man får slut på minne i den. Av någon anledning verkar de glömt att det finns en HDD att cacha på...
Postad 12 February 2008 - 07:10
Unregisteredb8ad097f
-
Unregisteredb8ad097f
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Har en fråga angående dinovo edge. Funderar på en sådan då jag surfar en del på PS3.
Hur funkar det med zoom och få upp adressfönster osv, måste man fortfarande använda Handkontroll till vissa funktioner?
Postad 20 March 2008 - 08:37
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Det här är en lite pinsam fråga, men HUR använder man web-browsern? Kommer bara åt Sony online store, hittar ingenstans jag kan ange en adress...
Postad 03 April 2008 - 22:16
DigiMannen
-
DigiMannen
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Någon som vet opm det finns/kommer någon tredjeparts browser t.e.x Firefox till PS3'an , UTAN att man behöver installera Linux?
Postad 03 April 2008 - 22:43
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Det tror jag inte. Men förhoppningsvis så kan Sony förbättra den nuvarande i kommande firmwares.
Postad 04 April 2008 - 16:16
Gerro
-
Gerro
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Det här är en lite pinsam fråga, men HUR använder man web-browsern? Kommer bara åt Sony online store, hittar ingenstans jag kan ange en adress...
Du trycker på "start"-knappen på handkontrollen för att skriva en adress. Du trycker på "select"-knappen för att lägga till/gå till bokmärken. Det är sedan ganska så självförklarande hur man fortsätter efteråt. Man använder vänsterspaken för att styra muspekaren och högerspaken för att scrolla sidorna. Tryck in högerspaken för att zooma på sidorna. Använd R2/L2-knapparna för att öka/minska inzoomningen. X-knappen för "musklick" men det vet antagligen redan. Du använder triangelknappen för att ta fram webbläsarmenyn i högerkanten av bilden som man kan göra det mesta i också. Det finns även ett flertal knappkombinationer för att öppna länkar i nya fönster m.m men de har jag inte i minnet just nu. Har för mig att det ska finnas utförliga anvisningar i PS3's online-hjälp som du kommer åt i PS3's systemmeny. Hoppas du har fått lite hjälp på vägen iaf.
Postad 09 April 2008 - 18:23
C-J-T
-
C-J-T
-
Rookie
-
1 inlägg
man kan ladda ner musik på ps3, men dock inte alla låtar som finns, men från sidan www.mp3000.net går det att ladda ner musik på ps3, har själv testat!
Postad 09 April 2008 - 18:36
bobo_m
-
bobo_m
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har en fråga angående dinovo edge. Funderar på en sådan då jag surfar en del på PS3. Hur funkar det med zoom och få upp adressfönster osv, måste man fortfarande använda Handkontroll till vissa funktioner?
Jag skriver med ett dinovo edge just nu... grymt nice!! Tyvärr saknar edge L3, R3 som gör att du överhuvudtaget kan zooma in om du inte ska öppna upp menyn vilket man kan göra med F1-knappen. Och edge saknar också L2, R2 så det går inte att zooma. Jag tycker det är grymt synd för nu får jag sitta med båda handkontrollen och tangentbordet. Jag har även testat med dinovo mini och där är det samma sak tyvärr... även den är lite knepigare eftersom den saknar F1, F2, F3 osv... där sitter många kommandon. Men allt som finns på dinivo edge finns på dinovo mini också men man kan behöva trycka ned tex shift för att komma åt dem. Kan klargöra att musplattan fungerar perfekt på båda mini och edge. Nu ställer jag frågan hur det är med Logitechs PS3 tangentbord som kostar ca 699... vet någon om den har R3, L3 och L2, R2 utmappat?
Postad 09 April 2008 - 22:53
dallan1981
-
dallan1981
-
Veteran
-
-
2249 inlägg
Nu ställer jag frågan hur det är med Logitechs PS3 tangentbord som kostar ca 699... vet någon om den har R3, L3 och L2, R2 utmappat?
Det borde det ju ha.. skumt annars.
Redigerat av dallan1981, 09 April 2008 - 22:53.
Postad 10 April 2008 - 01:07
bobo_m
-
bobo_m
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Nu ställer jag frågan hur det är med Logitechs PS3 tangentbord som kostar ca 699... vet någon om den har R3, L3 och L2, R2 utmappat?
Det borde det ju ha.. skumt annars.
Ja det kan man ju tycka men dinovo mini är också gjord för ps3... det sitter en switch under batteriluckan som man sätter på PS3-läget om man ska använda den till PS3. Men ändå finns inte de knapparna...
Postad 10 April 2008 - 13:05
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Är det fler än jag som har problem med att PS3:an hänger sig under surfning? För mig händer det ofta med Blocket och Prisjakt. Allt hänger sig och jag måste starta om konsolen.
En fråga till. Jag får vid surfning hela tiden upp en ruta med "vill du köra insticksprogrammet?". Kan man fixa det så man slipper få frågan hela tiden?
Postad 10 July 2008 - 14:41
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Är det verkligen bara jag som ständigt får upp frågan "vill du köra insticksprogrammet" vid surfning? Sjukt irriterande. Går det att göra något för att slippa eländet?
Postad 10 July 2008 - 15:20
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Nej, alla får upp den frågan. Se det som ett sätt att lugna ner sig på. Att få betänketid för att reflektera över livet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|