Video files Format: Quicktime (motion jpeg), (.avi)
Size: up to 848*840
Testade mpeg med men funkade inte det heller. .avi hittar man men går inte att spela upp
Redigerat av pk82, 01 November 2007 - 01:27.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 November 2007 - 01:27
Har ett TopGear avsnitt som jag tänkte kolla på Wii nu när man fått SD-Kortet. Lada även in mp3 som funkade galant. Står så här i Instruktionsboken
Video files Format: Quicktime (motion jpeg), (.avi) Size: up to 848*840 Testade mpeg med men funkade inte det heller. .avi hittar man men går inte att spela upp Redigerat av pk82, 01 November 2007 - 01:27. Postad 01 November 2007 - 02:08
Som sagt det är endast mjpeg den klarar av. Divx/xvid osv funkar inte.
Lätt att bli förvirrad när det står avi. AVI är ett kontainerformat och kan innehålla en jäkla massa olika videoformat. I det här fallet syftar man på Mjpeg i avin och inget annat. Prova det här programmet http://www.redkawa.c...ters/wiivideo9/ Postad 01 November 2007 - 02:11
har precis testat tack =) men får ta på bätrre kvalit nästa gång o kolla
Postad 01 November 2007 - 09:26
Hur blir kvalitén när man spelar upp video på wii? Får man helskärm? Jag tänkte faktiskt imorse på om det finns något chipp eller program som ger fler codecs till wii och som gör att man kan se film från det via usb-minne eller extern hdd.
Postad 04 November 2007 - 16:58
SKall kolla mer när jag kommer hem. När jag konverterade så tog jag sämsta kvalité o det var ingen höjdare..
Postad 17 November 2007 - 18:47
Vilken skillnad på att spela upp på vanlig tv med scart vs HD lcd med komponent! Körde samma fil men på vanlig tv jättedålig bild
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |