Hur fungerar denna produkt?? någon som vet? var det inte någon som sa att denna freeloader inte fungerar längre pga nya uppdateringen på wii?
Postad 01 November 2007 - 14:22
Hur fungerar denna produkt?? någon som vet? var det inte någon som sa att denna freeloader inte fungerar längre pga nya uppdateringen på wii?
Postad 01 November 2007 - 15:35
Attans regioner...
Postad 04 April 2008 - 11:35
Edit: Ämnet kanske ska uppdateras till att handla om den NYA Freeloadern förresten.
Alltså denna:http://www.webhallen...od.php?id=84880
Redigerat av dannovarius, 04 April 2008 - 11:37.
Postad 04 April 2008 - 12:03
Postad 04 April 2008 - 13:08
Ska bli intressant att höra hur det fungerar. Antar att man ska akta sig för att köra importerade spel på en europeisk maskin med gammal mjukvara (ifall spelen skulle vilja köra uppgradering).Edit: Ämnet kanske ska uppdateras till att handla om den NYA Freeloadern förresten.
Spelet som kan få mig att skaffa freeloader är Animal Crossing (såvida det inte får samtida release över hela världen).
Postad 04 April 2008 - 14:16
http://www.webhallen...od.php?id=71882
Att den inte fungerar längre är endast ett rykte eller Aprilskämt.
Postad 07 April 2008 - 00:48
EDIT: Spelen från VG+ tog bara två vardagar att få hem, dock har jag väntat på Webhallen i snart en vecka nu...
Redigerat av dannovarius, 09 April 2008 - 08:59.
Postad 09 April 2008 - 12:10
Att den inte fungerar längre är endast ett rykte eller Aprilskämt.
Det fungerar fortfarande, men skivan utnyttjar en bugg i enhetens mjukvara. Kommande uppdateringar kan fixa buggen, och då kommer skivan inte längre fungera.
Postad 10 April 2008 - 08:50
Postad 10 April 2008 - 15:49
Är det ingen som har köpt in denna eller tänker köpa den? Tänkte att om denna tråd blir den officiella Freeloadertråden kanske vi kan hålla reda på uppdateringar och om Nintendo någon gång löser "buggen" som Freeloader använder.
De har redan "löst" buggen i nya IOS-versionen, de behöver bara lägga upp en ny version av system menu som använder nya IOS-versionen. (IOS är som ett slags kodbibliotek med olika funktioner Wii-spel kan använda)
Postad 10 April 2008 - 15:58
De har redan "löst" buggen i nya IOS-versionen, de behöver bara lägga upp en ny version av system menu som använder nya IOS-versionen. (IOS är som ett slags kodbibliotek med olika funktioner Wii-spel kan använda)
Okej? Så det är bäst att inte uppdatera systemet alltså om jag vill spela mina NTSC-spel?
Postad 10 April 2008 - 18:18
rånade min bror på sitt wii och fick idag hem ssbb+freeloader. det startar utan problem, men det är i svartvitt. har provat på två tvapparater, varav den ena kan köra en amerikansk kub utan problem, och båda kan köra palkub med freeloader utan problem. men såklart ska wiiet krångla ;_;
ska försöka prova på en ännu nyare tv hos en kompis. funkar det där så är jag juh iallafall ganska säker på att det är tvn =(.
Okej? Så det är bäst att inte uppdatera systemet alltså om jag vill spela mina NTSC-spel?
fast det är inget som kommer hålla i längden. det kommer uppdateringar med vissa spel med så köper du ett nytt spel kan du komma att få med en.
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 10 April 2008 - 18:21.
Postad 10 April 2008 - 18:21
Denna värld blir bara sjukare o sjukare för varje dag.nån mer än jag som har färgproblem? =(
rånade min bror på sitt wii och fick idag hem ssbb+freeloader.
Postad 10 April 2008 - 18:34
Vad kör du med för någon sladd? RGB-scart eller komponent borde fungera fint.nån mer än jag som har färgproblem? =(
Postad 10 April 2008 - 18:44
murbank, kan inte =/. visserligen kan jag prova att ändra till 50hz på wiit, men tvivlar på att det hjälper XP
walkir, den man får med.
Postad 10 April 2008 - 20:42
Att använda komposit (den man fick med) är aldrig speciellt lyckat tillsammans med NTSC. Skaffa en RGB-scart istället så bör du slippa problemet. Bör gå att hitta för under 100:- på Clas Ohlson, NetOnNet, Kjell&Co m.m.walkir, den man får med.
Postad 11 April 2008 - 09:21
jag trodde du skrev fel på Rånade/Lånade, därför jag skoja "på" digray, ta det inte på för stort allvar ;D
murbank, kan inte =/. visserligen kan jag prova att ändra till 50hz på wiit, men tvivlar på att det hjälper XP
walkir, den man får med.
Postad 11 April 2008 - 10:43
iallafall, upptäckte idag att jag hade haft helfel. fick visst för mig att jag hade kört ntsckuben på den ena tvn utan problem, men det var fel ;(. ny tv som gäller för mig nu då =/.
Postad 11 April 2008 - 11:05
Sedan är det bara att hoppas på att man kan forstsätta spela sina NTSC-spel ett bra tag till innan det åtgärdas.
Postad 11 April 2008 - 11:48
brukar det inte stå på baksidan av tvn, på lappen som sitter där, vad den kan klara? jag vet att dom ofta inte skriver ut t.ex 60hz eller ntsc, men kolla. vet inte om det finns nåt enkelt sätt att kolla om tvn klarar ntsc =/
Postad 11 April 2008 - 11:56
Postad 11 April 2008 - 16:40
Postad 13 April 2008 - 16:51
Nu har Daniel gått och gjort bort sig totalt! Min TV stöder INTE NTSC så smash bros kommer att gå i svartvitt hos mig
Postad 14 April 2008 - 12:20
Har du fått färg på någon annan TV? En RGB-scart kan annars vara lösningen för dig. Dock har jag bara erfarenhet av NTSC-spel på Playstation 1 & 2.SK*t!
Nu har Daniel gått och gjort bort sig totalt! Min TV stöder INTE NTSC så smash bros kommer att gå i svartvitt hos mig. Så kan det gå när man blir för ivrig. Testade att köra en NTSC-signal från datorn och fick so väntat ingen färg... Ingen som har någon billig (CRT spelar ingen roll) TV som pallar NTSC till försäljning?
Postad 14 April 2008 - 14:31
Postad 14 April 2008 - 15:28
Det har jag inte testat. Har bara konstaterat att NTSC-signal från datorn via S-video ->kompositvideo genom adapter->Scart blir svartvitt. Fick nyss sms att freeloader finns att hämta, så det blir att testa. RGB-scart? Hur/var skaffar man en sådan till wii?
T.ex: http://www.webhallen...od.php?id=73806
Postad 14 April 2008 - 18:59
Postad 14 April 2008 - 22:08
Goda nyheter till att börja med.
Freeloader fungerar! När man startade Smash Bros ville det köra en uppdatering och jag var så illa tvungen att köra den. Med en klump i halsen startade jag upp det igen efter omstarten och se, det gick igång! Så det går bra trots uppdateringen! Superduper!
Nu till det trista (gäller kanske egentligen inte så många här, men..):
Spelet blir svratvitt.Det går väl att spela sånär, men det är ju egentligen inget man sätter sig ner framför, av förklarliga skäl. Men jag får ju bild i alla fall! Och alla som inte kan bärga sig kan veta att det är fritt fram att importera och köra med freeloader.
Men nu återstår frågan, skulle detta lösa sig med en RGB-scart eller är det bara en vild chansning? Blev ju lite sugen på att skafa in en PX80 bara för att kunna köra detta spel, men efter att ha överlåtit efterforskningar till Onoff fick jag idag höra att egentligen inga TV-apparater klarar NTSC. På vilket sätt menar de egentligen? Hur går de för er som spelade GC med freeloader? Varför/hur fungerade det hos er (tittar åt ditt håll, Radiozo
Postad 14 April 2008 - 22:46
Däremot så spelar det ingen roll om TVn har NTSC-stöd eller inte om du kör RGB- eller komponentkabel. Man skippar helt enkelt det steget i kedjan.
Redigerat av Phredreeke, 14 April 2008 - 22:48.
Postad 15 April 2008 - 00:40
Antagligen hade du senaste eftersom det itne hände ngt. Då gör den bara en check för att kolla att du har rätt firmware installaerad.
Postad 15 April 2008 - 09:12
Det de menade var antagligen att inga svenska TV-apparater har tuner för NTSC. Däremot har de flesta stöd för NTSC-signal via scart och komposit/s-video kabel. Sen kan det vara olika kvalité beroende på om TVn kör ett enkelt notch filter för NTSC, ett 3-linjekamfilter eller ett 3d-kamfilter. Är det ett notch filter får du riktigt risig skärpa och mycket dot crawl.
Däremot så spelar det ingen roll om TVn har NTSC-stöd eller inte om du kör RGB- eller komponentkabel. Man skippar helt enkelt det steget i kedjan.
Okej.. Ska testa att åka o handla en RGB-scart till Wii på lunchen. Om det fungerar får jag nöja mig med nuvarande TV:n tror jag. Annars kanske det blir en PX80. Vi får se. Ett problem är väl att om jag kopplar in RGB-scart kommer väl Wii även att skicka ljudsignalen via denna? Det jag gör nu är ju att jag bara han kompositvideon i scartadapern, stereokontakterna har jag i förstärkaren. Det vore ju trist att inte få ljudet genom golvarna...
Postad 15 April 2008 - 09:23
Okej.. Ska testa att åka o handla en RGB-scart till Wii på lunchen. Om det fungerar får jag nöja mig med nuvarande TV:n tror jag. Annars kanske det blir en PX80. Vi får se. Ett problem är väl att om jag kopplar in RGB-scart kommer väl Wii även att skicka ljudsignalen via denna? Det jag gör nu är ju att jag bara han kompositvideon i scartadapern, stereokontakterna har jag i förstärkaren. Det vore ju trist att inte få ljudet genom golvarna...
Det finns RGB-scartar som har en extra AV-utgång på sladden. Kolla på den som jag länkade till på förra sidan t.ex.
Postad 15 April 2008 - 11:06
Ordentlig chansning du körde där. MAn måste se till så att man har senaste firmware för sin konsoll INNAN man kör ett NTSC-spel. Om den skriver en NTSC firmware till en PAL konsoll går den sönder så se upp med det i framtiden.
Antagligen hade du senaste eftersom det itne hände ngt. Då gör den bara en check för att kolla att du har rätt firmware installaerad.
Då hade jag kanske lite tur då... Men det måste man ju få ha någon gång också!
Jurgen:
På bilden såg det inte ut som om den hade någon extra utgång, men jag läste inte heller texten ordentligt... Hoppas att en sådan här finns i någon butik här på stan! Orkar inte vänta till fredag på en sladd från webhallen.
Tackar för hjälpen allihop!
Postad 15 April 2008 - 11:10
Jurgen:
På bilden såg det inte ut som om den hade någon extra utgång, men jag läste inte heller texten ordentligt... Hoppas att en sådan här finns i någon butik här på stan! Orkar inte vänta till fredag på en sladd från webhallen.
Tackar för hjälpen allihop!
Jag har en sådan hemma som jag köpte till min gamla CRT (kör komponent på min nya TV) och det finns en ingång. Står även i texten om du hade läst.
Postad 15 April 2008 - 21:38
Det som stör mig mest är att TV:n nu har CP:at sig och vägrar visa bild med kompositscarten som kom med konsolen. Jag får bara ett störljud genom högtalarna på TV:n (jättekonstigt eftersom jag inte har något ljud in i den från Wiit genom komposit) och blå bild. Med RGB går det bra, bilden är nog t.o.m liite bättre med denna. Antar att det är någon inställning i TV:n som blivit ändrad, men problemet är att jag INTE gjort det... *Suck, ska man fördärva tråden med sitt evinnerliga gnäll om problem som man inte kan lösa själv)*. Det finns nästan inga bildinställningar alls på denna TV. Trist att man ska höja sina förhoppningar för att sedan få dem krossade...
Nåja.. jag får i alla fall en bra anledning till att köpa ny TV!
Postad 16 April 2008 - 09:09
Postad 16 April 2008 - 09:29
nej wiin går inte sönder om man kör amerikansk uppdatering. det kan hända saker som inte ska hända, men jag tvivlar på att risken att nåt skulle gå sönder är så jäkla hög.
Det är inte så ovanligt, speciellt om du inte har senaste PAL-uppdateringen och uppdaterar med en NTSC-uppdatering. Eftersom dom flesta vet om detta problemet nu är det nog inte så vanligt men i början när chippade konsoller inte var lika vanligt gjorde nog många det misstaget.
Postad 16 April 2008 - 11:46
Gecko Free Loader hoppar över uppdateringarna på skivan, så ingen risk för brickning.
Postad 17 April 2008 - 08:17
Det fick bli att byta upp sig. Nu står det en nyinköpt PX80 hemma hos mig som visar en finfin bild via komponent. Så datels freeloader fungerar än så länge i alla fall.
Gecko Freeloader känns ju som ett schysst alternativ i fall datels skulle bli brickad. Hoppas den inte är för dyr..
Postad 17 April 2008 - 08:41
Gecko Freeloader känns ju som ett schysst alternativ i fall datels skulle bli brickad. Hoppas den inte är för dyr..
Den är gratis.
Postad 18 April 2008 - 09:50
Dessvärre har jag efter att ha läst på lite fått reda på att Gecko Free Loader inte funkar på SSBB än, och i allmänhet funkar dåligt för NTSC-spel på PAL-konsol. Men det kommer säkert nya versioner med bättre kompatibilitet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
100 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?