Redigerat av hostel, 01 November 2007 - 17:10.
Postad 01 November 2007 - 17:07
Postad 01 November 2007 - 20:29
Hur vill du att dom ska låta...klart och tydlig / mkt brum från basen.
Jag använder mina högtalare mkt till TV, lite film då & då och nästan inge musik, jag vill att dom ska låta klart & hårt så det jag har lyssnat på som passar mig är som det ser ut nu, Canton Chrono 509 & Audiovector K3 Signature
Canton Chrono
AV K3 Signature
Postad 01 November 2007 - 21:31
//erikli
Postad 02 November 2007 - 06:02
Till vad, TV/Film eller musik
Hur vill du att dom ska låta...klart och tydlig / mkt brum från basen.
Jag använder mina högtalare mkt till TV, lite film då & då och nästan inge musik, jag vill att dom ska låta klart & hårt så det jag har lyssnat på som passar mig är som det ser ut nu, Canton Chrono 509 & Audiovector K3 Signature
Canton Chrono
AV K3 Signature
tjaa ja använder ju mkt till musik och film och audio pro låter ju bara klart de är ju inte så mycke hårt i dom så man vill ha mer hårt!
läst mycke om canton men aldrig lyssnat på dom och dom liger ju i rimliga prisklass
Postad 02 November 2007 - 06:05
Jag noar i samma prisklass och har hittills kommit fram till at Audiovector S3 Super & Dali Mentor 6 ligger bra till. Jag är generellt sett intresserad av Aurum Cantus men har inte hittat någon butik som kan dema dom.
//erikli
jo dali har ja tänkt på har du lyssna på dali nån gång??
Postad 02 November 2007 - 07:44
[quote name='erikli' post='1624121' date='Nov 1 2007, 21:31 ']Jag noar i samma prisklass och har hittills kommit fram till at Audiovector S3 Super & Dali Mentor 6 ligger bra till. Jag är generellt sett intresserad av Aurum Cantus men har inte hittat någon butik som kan dema dom.
Jag kan bara hålla med, dessa två är ruggigt bra i sin prisklass, då Super-modellen av Audiovector som ligger på 24 eller 25 k.
Postad 02 November 2007 - 07:51
Begagnat är inte intressant? Mina Mi3 Signature i körsbär är eventuellt till salu (om jag får de högtalare som jag tittar på för tillfället). Nypris är 31000kr, du skulle kunna få dem för 17000kr. Se bilder i mitt galleri (till vänster). Jag får nog reda på idag om jag får de andra högtalarna.Hej har nu audio pro black diamond v.2 och vill nu satsa på den högre skolan och ja blir glad för alla tips på bra högtalare som ja kan få
mvh david
Redigerat av Unregisteredded9597d, 02 November 2007 - 07:52.
Postad 02 November 2007 - 09:30
Begagnat är inte intressant? Mina Mi3 Signature i körsbär är eventuellt till salu (om jag får de högtalare som jag tittar på för tillfället). Nypris är 31000kr, du skulle kunna få dem för 17000kr. Se bilder i mitt galleri (till vänster). Jag får nog reda på idag om jag får de andra högtalarna.Hej har nu audio pro black diamond v.2 och vill nu satsa på den högre skolan och ja blir glad för alla tips på bra högtalare som ja kan få
mvh david
tja nä helst inte men men man vet ju aldrig=)
Postad 04 November 2007 - 13:28
De spelar neutralt utan att bli vassa, med rätt matchad elektronik så är det mycket välljud men de kan även rocka loss när man vill det
Hör även med Dragon Lord vad han tycker om sina.
Postad 05 November 2007 - 09:48
Jag är väldigt nöjd med mina
De spelar neutralt utan att bli vassa, med rätt matchad elektronik så är det mycket välljud men de kan även rocka loss när man vill det
Hör även med Dragon Lord vad han tycker om sina.
tjaa oki vad har du för stärkare till dom då?
Postad 05 November 2007 - 14:22
tjaa oki vad har du för stärkare till dom då?
En Music Hall A25.2, den drar åt det varmare hållet.
Postad 05 November 2007 - 19:43
Postad 05 November 2007 - 19:50
Jag är fortfarande nykär i dessa efter 1,5 år
Trots 2.1 system så fungerar det underbart till både film & musik.
Driver dem med en H/K AVR-630
Postad 05 November 2007 - 20:23
Jajemän - har lyssnat igenom hela Dalis sortiment och tycker Mentor är där man når en nivå då musiken "släpper" ordentligt. Sen är ju både Helicon och Euphonia ett par strå vassare men givetvis dyrare och troligen mer krävande av elektroniken. Dock har jag sett en del Helicon 400 på begagnatmarknaden vilka brukar ligga i samma prisläge som ett par nya Mentor 6 eller t o m under ibland.
Mentor har en väldigt trevlig karaktär med välupplöst diskant som inte blir för vass och ett mellanregister som känns varmt och vibrerande - till skillnad från den billigare Ikon som känns allt för stram och lite platt - men det är iofs en bra högtalare i sin prisklass.
Hade hemma ett par Evidence 470 oxå - en väldigt trevlig bekanskap oxå. Föredrar denna framför Ikon då den ligger närmare Mentor.
//erikli
Postad 06 November 2007 - 19:15
Jajemän - har lyssnat igenom hela Dalis sortiment och tycker Mentor är där man når en nivå då musiken "släpper" ordentligt. Sen är ju både Helicon och Euphonia ett par strå vassare men givetvis dyrare och troligen mer krävande av elektroniken. Dock har jag sett en del Helicon 400 på begagnatmarknaden vilka brukar ligga i samma prisläge som ett par nya Mentor 6 eller t o m under ibland.
Mentor har en väldigt trevlig karaktär med välupplöst diskant som inte blir för vass och ett mellanregister som känns varmt och vibrerande - till skillnad från den billigare Ikon som känns allt för stram och lite platt - men det är iofs en bra högtalare i sin prisklass.
Hade hemma ett par Evidence 470 oxå - en väldigt trevlig bekanskap oxå. Föredrar denna framför Ikon då den ligger närmare Mentor.
//erikli
man får väl tacka för all upp lysning ska nog till hifiklubben nästa vecka så då ska jag prov lyssna på dom
Postad 30 December 2007 - 23:41
Postad 31 December 2007 - 01:09
Postad 03 January 2008 - 22:32
Var och lyssnade på dessa för ett par veckor sedan... ajaj, det borde jag inte gjort.. för nu vill jag ha dem...
Vet inte hur de låter i en hemmabiouppsättning men tror knappast att de gör bort sig
Postad 04 January 2008 - 16:11
Om du lyssnar mycket på musik så kan jag rekommendera Yamaha Soavo-1 som går loss på 25'
Var och lyssnade på dessa för ett par veckor sedan... ajaj, det borde jag inte gjort.. för nu vill jag ha dem...![]()
Vet inte hur de låter i en hemmabiouppsättning men tror knappast att de gör bort sig
Jag är väldigt intresserad av dom högtalarna.
Lust att beskriva dom mera?
Vad funkar dom till för musik?
Postad 05 January 2008 - 11:12
Annars var jag och lyssnade på Mentor 6 häromdagen. Väldigt väldigt lockande att slå till...
//erikli
Postad 05 January 2008 - 14:03
Många älskar dynamiken.
men favorierar den med acustisk musik.
och dålig botten (läs: går ej djupt)
Undrar hur den funkar med hårdrock, Rnb och filmer.
tror den är ett bra val i dess klass.
Finns ju dock ingenstans att lyssna på knappt
Postad 06 January 2008 - 00:40
Har kollat lla recentioner som jag hittat.
Många älskar dynamiken.
men favorierar den med acustisk musik.
och dålig botten (läs: går ej djupt)
Undrar hur den funkar med hårdrock, Rnb och filmer.
tror den är ett bra val i dess klass.
Finns ju dock ingenstans att lyssna på knappt
Har haft möjlighet att provlyssna stativ modellen, bra diskant och finish dock lite sämre i helheten. Då lät Canton Vento 820 bättre på alla plan. Passar nog även bättre till lite fler musik stilar, mer allsidig högtalare.
Vilken del av landet bor du i?
Postad 07 January 2008 - 12:01
jag bor nedanför linköping.
Då har du ju både venton och soavon på mediamarkt i norrköping alt. jönköping.
Postad 15 December 2008 - 07:00
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
26 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?