Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPod Nano 3rd generation, eller?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2007 - 20:18

zincko
  • zincko
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har funderingar på att köpa mig en:

Men fick aningen med mothugg från min bror när jag sade det till honom. Han tyckte jag skulle välja en annan MP3 spelare då han tycker det är dåligt ljud och väldigt överskattad.
Nu till Er som är "experter" där ute.

Tanken är att jag ska ha spelaren till allt. Så som cykla, springa eller bara chilla med den. Så nu är frågan vilken spelare som Ni skulle rekommendera?

Jag är som sagt lite inne på iPod Nano eftersom jag tycker den verkar schysst och bra med tillbehör. Dock gillar jag inte inte iTunes allt för mkt. Men det är sånt man får ta.

Sedan så är jag lite kluven på vilka hörlur jag ska ha. Var lite inne på ett par:

Men vad jag har förstått det som så ska dom inte vara så bra när man springer. Då dom suger åt sig svetten och där av blir det dåligt "glafsande" ljud. Så någon som har ett bra förslag på lurar till det ändamålet? Och funkar Sennheiser CX300 bra till vardagslyssning?

Alla tankar och kommentarer är välkomna!

Postad 02 November 2007 - 03:43

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Ja du. Jag vet inte hur mycket utrymme du behöver i din spelare eller om du vill kolla på film på den men om jag skulle köpa en ny MP3 idag skulle det bli en iAudio 7:
http://www.dustinhom...odID=5010112856
Tillsammans med ett par J-Jays:
http://www.dustinhom...odID=5010102493

Garanterat bättre än Ipod! Och ja, den spelaren är en aningen öveskattad. Ljudet i den suger get.. ja. :(

Postad 02 November 2007 - 09:56

zincko
  • zincko
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ja du. Jag vet inte hur mycket utrymme du behöver i din spelare eller om du vill kolla på film på den men om jag skulle köpa en ny MP3 idag skulle det bli en iAudio 7:
http://www.dustinhom...odID=5010112856
Tillsammans med ett par J-Jays:
http://www.dustinhom...odID=5010102493

Garanterat bättre än Ipod! Och ja, den spelaren är en aningen öveskattad. Ljudet i den suger get.. ja. ;)

Att kolla på film i den är väl inte det viktigast utan bara att det är en schysst skärm och att spelaren i sig är lättnavigerad och användarvänlig. Den ska vara lätt att ha med sig när man tex är ute och springer och inte var klumpig och i vägen.

Absolut inget fel om den har lite schyssta tillbehör. Jag tycker själv att Nike + samarbete med iPod är lite intressant. Har inte läst så mkt om det. Någon som har testat det?

Men helt klart är det ett alternativ den du skriver. 4-8 Gb hade jag tänkt mig i utrymme.

Ser gärna fler förslag och tankar!

Postad 02 November 2007 - 10:02

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag ahr köpt iPod Nono 3rd 4Gb och är nöjd, visst Itunes är lite irriterande men inte så farligt, snygg design, väger inget. mycket nöjd helt enkelt.

Postad 04 November 2007 - 08:25

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag har en 8GB Ipod Nano, 3rd gen, och är mycket nöjd med den. Jag använder ett par Sennheiser CX300 in-ear-lurar till den. Själv gillar jag inte iTunes så jag använder MediaMonkey istället.

Postad 04 November 2007 - 09:32

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
nanon har riktigt riktigt bra ljud- med rätt lurar, så du är på rätt spår när du shoppar efter lurar.

Jag har testat lite film på min, 2,38:1 är ingen häjdare men tv- avsnitt fungerar. Bilden är förvånatsvärt skarp. Skaffa en sån där elastisk arm-hållare, bra när man tränar.

Postad 04 November 2007 - 12:05

zincko
  • zincko
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Numera är man en stolt Nano ägare. :) Har bara haft den i en dag men är super nöjd hittills... Känns som om att vi kommer ha många sköna stunder tillsammans framöver :P Nu blir det till att beställa lite tillbehör...
Något som är ett måste?

Postad 12 November 2007 - 08:29

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Jag har en ipod shuffle liknande sak. Beställd från kina så det är någon piratkopierad sal men fungerar säkert likadant som en ipod shuffle. Nöjd med min. Hur smidigt som helst att ha när man ska träna då den är så liten men om du ska kolla på film så kanske inte den är idealisk ;)

Postad 12 November 2007 - 16:29

zincko
  • zincko
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har en ipod shuffle liknande sak. Beställd från kina så det är någon piratkopierad sal men fungerar säkert likadant som en ipod shuffle. Nöjd med min. Hur smidigt som helst att ha när man ska träna då den är så liten men om du ska kolla på film så kanske inte den är idealisk :blink:

Nej, det är sant. Fast jag vet inte. Kolla på film gör man väl inte så mkt i sin mp3-spelare. Inte jag iaf. Anser att det finns bättre alternativ till det. Men visst vore det smidigt. Tycker bara det är härligt med en "stor" skärm med färger. Känns maffigare ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.