Sitter också och klurar på vilken man skall köpa inför julsemestern
F40fd verkar vara ett smart val. Var väldigt nöjd med min F31fd jag hade ett tag men svårt att få tag på en idag. Ni som har en, håll hårt i den
Canon Powershot A720is eller den 570is som rekomenderas tidigare i tråden verkar också bra. Personligen hade jag nog skjutit till 3-400 kr till 720is och fått 8Mp och 6x zoom istället.
Svårt val och ett litet dilemma jag har nu, 720is har fördelen med att vara riktigt skön och stabil i handen när man fotar, den har vanliga hederliga AA batterier som man kan handla i närmaste mack om det kniper och den har "riktig bildstabiliseringsfunktion" Alltid gillat Canon men den är aningen tjock för att ha i fickan på ett bekvämt sätt och där kommer Fuji F40fd in i bilden. Den är i princip bara hälften så tjock som Canonen och F31:an hade underbara bilder så jag tror jag får köra på en Fuji igen.
Saknar min F31:a, den var sjukt bra och en stor fördel som jag nog aldrig sett nämnas är att man laddade med en vanlig hederlig laddkabel istället för att joxa ut batteriet och krabba med en separat "laddstation" vid varenda laddning. Jag kanske är konstig så sett och bryr mig om märkliga småsaker som ingen annan noterar iofs

Jag bara tycker det är lite märkligt och tekniken finns ju där, tänk om vi skulle fibbla ut batteriet ur våra mobiltelefoner varenda gång vi skulle ladda dom?
Finns ju säkert någon genialisk förklaring och man kanske sparar någon komponent och något gram inne i kameran men ändå.