Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken TV är bäst för digital SDTV?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2007 - 17:39

XYZ
  • XYZ
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Vilken TV är bäst för digital SDTV? Jag har noterat att nästan alla åsikter om olika TV-apparater bygger på DVD-filmer och HDTV. Jag tittar minst 95% av tiden på SDTV och hur bra en film blir på DVD är inte relevant för mig. (Den blir säker tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd).

Jag har försökt att hålla mig uppdaterad på TV-apparater från Sony och det är först med KDL-XXD3000 serien som Sony på allvar började ta hänsyn till kunder som tittar mycket på digital SDTV. D3000 serien är nu på väg att försvinna. Det har kommit en massa nya modeller men Sony gör allt för att vi kunder inte ska förstå vad vi egentligen behöver och vara helt utelämnade till bredkäftade butikssäljare. Det ställer jag inte upp på.

Jag är inte heller så förtjust i att Sonys nya TV-apparater har flera inbyggda digitalboxar. Jag vill helst ha en separat box och om jag inte är nöjd med den då rullar jag nätsladden runt lådan och så åker den ut genom fönstret :)

På sista tiden har jag även börjat titta lite på TV-apparater utan inbyggd box från LG.

1 Vilken TV av Sonys nya modeller lämpar sig bäst utifrån mina behov? Gäller 32" eller 40"

2 Finns det även ett bra och billigt alternativ från LG, utan inbyggd digitalbox, som jag borde titta på? Gäller 32" eller 40"

Jag har f.n. Comhem som leverantör men har även möjlighet att skaffa Telias digital-TV via fiber-LAN.

Redigerat av XYZ, 03 November 2007 - 18:15.

Postad 03 November 2007 - 18:19

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Skulle köpa en plasma om jag vore du, specielt eftersom du ska använda den till tv och film.
Har du råd, kolla in pioneer 428/4280 eller kanske panasonic px700 ( har den själv och är nöjd )
eller kanske samsung q97/q96

Postad 04 November 2007 - 12:31

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Ska du ha en platt-tv för att titta på SDTV är det plasma som gäller. Kolla in Panasonic, eller Pioneer om du har råd.

Postad 04 November 2007 - 14:59

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Det har kommit en massa nya modeller men Sony gör allt för att vi kunder inte ska förstå vad vi egentligen behöver och vara helt utelämnade till bredkäftade butikssäljare. Det ställer jag inte upp på.

Jag är inte heller så förtjust i att Sonys nya TV-apparater har flera inbyggda digitalboxar. Jag vill helst ha en separat box och om jag inte är nöjd med den då rullar jag nätsladden runt lådan och så åker den ut genom fönstret

sonys Highend-TVs är nu spec fastställd, många märken är förvirrande inför nya släpp, troligen delvis manipulativt. Det går ju även att få spec för billigare modeller, även om skillnaderna inte är uppenbara, ring sony med.

Kan inte se nåt negativt med inbyggd box (IDTV), mer än att det kostar mer och drar nån watt mer ström när den ej används. Det fina med Sony är att de har DVB-C med. Men gillar du två fjärrkontroller så varsegod, vet inte varför du tycker så.

Köp en billig sony 3000-modell så blir du nog nöjd. LG LC51 ska vara bra utan box (dock har många ljusgenomsläpp).

Håller helt med dig om SDTV. Själv siktar jag på 46XL1 med 100hz - 100hz gör SD-bilden bättre, även LB2 har detta. Fina TVs har jag sett.

Postad 04 November 2007 - 18:21

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Om du vill hålla dig till LCD och 32" skulle jag rekommendera dig att åka och kika på den här:

Själv anser jag att den slår Sony 32D3000 på SD. Sonyn ligger inte långt efter dock, och är tekniskt lite mer avancerad med fler inställningsmöjligheter.

Postad 04 November 2007 - 19:36

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
LG LB2R , med rätt inst. tror jag inte där är många och slår i samma klass, speciellt på vanl.SD. TV. Möjligen Sony D30000 har lite bättre svärta, rakt framifrån, men lite sämre färger och svärta utifrån betraktningsvinkel sett, men säkert lika bra, som helhet , beroende på tycke och smak.

Förövrigt finns där många av dom nya som verkar mycket lovande. Inte minst Toshiba med en väl fungerande 100Hz som ser ut att ta upp kampen om flytet med dom bästa Plasma.

Vad gäller plasma, får man nog mer bild per. kr/tum. på vanlig SD TV, beroende på ljusförhållande och användningasområde.

Postad 04 November 2007 - 20:51

XYZ
  • XYZ
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Vilken TV är bäst för digital SDTV? Jag har noterat att nästan alla åsikter om olika TV-apparater bygger på DVD-filmer och HDTV. Jag tittar minst 95% av tiden på SDTV och hur bra en film blir på DVD är inte relevant för mig. (Den blir säker tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd).

Jag har försökt att hålla mig uppdaterad på TV-apparater från Sony och det är först med KDL-XXD3000 serien som Sony på allvar började ta hänsyn till kunder som tittar mycket på digital SDTV. D3000 serien är nu på väg att försvinna. Det har kommit en massa nya modeller men Sony gör allt för att vi kunder inte ska förstå vad vi egentligen behöver och vara helt utelämnade till bredkäftade butikssäljare. Det ställer jag inte upp på.

Jag är inte heller så förtjust i att Sonys nya TV-apparater har flera inbyggda digitalboxar. Jag vill helst ha en separat box och om jag inte är nöjd med den då rullar jag nätsladden runt lådan och så åker den ut genom fönstret ;)

På sista tiden har jag även börjat titta lite på TV-apparater utan inbyggd box från LG.

1 Vilken TV av Sonys nya modeller lämpar sig bäst utifrån mina behov? Gäller 32" eller 40"

2 Finns det även ett bra och billigt alternativ från LG, utan inbyggd digitalbox, som jag borde titta på? Gäller 32" eller 40"

Jag har f.n. Comhem som leverantör men har även möjlighet att skaffa Telias digital-TV via fiber-LAN.

När det gäller fråga 1 så hittade jag en intressant länk: Länk

Redigerat av XYZ, 04 November 2007 - 20:53.

Postad 04 November 2007 - 23:19

Steele
  • Steele
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Titta på den här länken. Samsung Q97 42" plasma verkar vara en riktigt grym TV för HD men framförallt på SD
http://www.hdtvorg.c..._ps42q97hdx.htm

Postad 04 November 2007 - 23:24

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Har själv en Pioneer 4280xd och kollar bara på analog tv(via comhem) när det inte är film och tvspel. Och den är grym på detta, inte riktigt som crt(tjocktv) men nästan.
Så som sagt innan har du råd så köp en Pioneer

Postad 05 November 2007 - 06:44

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0
Pioneer G8 om du har råd. Annars Panasonic PX70 eller Samsung Q96/97 eller LG PC51/55/52/56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.