Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nyttspeltradition

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2007 - 10:23

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag tror inte att jag är ensam om att se spelreleaser som högtider, alldeles speciella dagar som bara känns annorlunda redan från morgonen man vaknar. Så har det alltid varit, men det är först på senaste tiden som jag har börjat skaffa på mig lite rutiner (ofrivilliga, men rutiner nonetheless) och de går oftast till så att jag väcker min goda vän (C Upp här på forumet) och åker med honom till Game butiken i Gränby för att hänga på låset i väntan på det nya spelet, växla några ord med personalen och sedan åka hem igen och skiljas åt med min vän (nu för tiden är det roligare att umgås om alla är hemma hos sig).

Dagen innan har jag städat så att det är fint när spelet kommer och när jag väl kommit hem från butiken så har jag en liten konstig rutin som jag skaffade på mig först när Forza motorsport 2 släpptes och det blev av en händelse så att jag köpte hem några påsar med non-stop och sorterade ut alla gröna godisar så att de som va kvar matchade färgerna på omslaget av Forza2-förpackningen och nu har det blivit så att ingen spelrelease är korrekt utan en skål med Forza2-non-stop där de gröna godisarna sorterats ut.

Men som sagt så tror jag inte att jag är ensam om traditioner så ni kan väl skriva ner era så jag slipper känna mig ensam om detta :)

Postad 04 November 2007 - 11:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har tyvärr inga rutiner att dela med mig av, men det här:

åka hem igen och skiljas åt med min vän (nu för tiden är det roligare att umgås om alla är hemma hos sig).

känner jag igen. Har varit hemma hos kompisen, ätit lite, druckit lite. Vi kommer överens om att spela lite tillsammans, varpå jag åker hem till mig. Kompisens flickvän skakar bara på huvudet och tycker vi är lite konstiga.

Postad 04 November 2007 - 17:20

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Fy fan Lifter....Det var inga dåliga rutiner, lite Rain-man varning tycker jag :)

Postad 04 November 2007 - 17:38

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Men ni ska ju komma med liknande saker, inte få mig att känna mig ensam om dethär! :)

Postad 04 November 2007 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

köpte hem några påsar med non-stop och sorterade ut alla gröna godisar så att de som va kvar matchade färgerna på omslaget av Forza2-förpackningen och nu har det blivit så att ingen spelrelease är korrekt utan en skål med Forza2-non-stop där de gröna godisarna sorterats ut.

Eöhh... Ja alltså jag brukar ju då..få se... just det ja.

Min rutin är att jag öppnar plasten runt spelet med hjälp av min Rhodosköpta Katana som hänger på väggen. Mest för att det inte finns något annat i närheten att öppna med. Kanske inte riktigt lika sju... jag menar udda som ditt beteende, men åtminstone något :)

Postad 04 November 2007 - 18:40

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Hahaha!

Din sjuka stackare! Vadå? Tror du att du är någon ninja eller? Med ett katanasvärd. Hörni grabbar, kolla vad konstig zoiler är, vilken konstig kille va? Han kan ju inte ha något liv liksom, kolla honom liksom. :)

Men alla måste ju hålla med om att det är en liten fest att knäcka plomberingen?

Postad 04 November 2007 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Bwww.... Postad bild

Spoiler

Postad 04 November 2007 - 21:59

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
A Kansas City Shuffle ;)

Postad 04 November 2007 - 22:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej. Ngn tradition mer än att ha problem med att få av den förbenade skyddsplasten har jag inte ;)

Postad 04 November 2007 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nej. Ngn tradition mer än att ha problem med att få av den förbenade skyddsplasten har jag inte :D

Det är då ett vasst ninjasvärd comes in handy. Slice and dice B)

Hmm, jag kanske ska försöka nå Lifters höjder
Spoiler
. Är det någon som vet om det går att köpa en Ruy Hayabuza dräkt billigt någonstans ;) ?

Postad 04 November 2007 - 22:08

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Ingen tradition värd att nämnas.

Däremot blir det en tävling hur många minuter det tar att hämta spelet från ica - bryta förpackningen samt dra igång.
Känns som när man var liten och brorsan lurade mig att hämta saker .. - Spring, jag tar tid ;)

Postad 04 November 2007 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Känns som när man var liten och brorsan lurade mig att hämta saker .. - Spring, jag tar tid B)

Hehe, bra att veta att man inte är ensam om att lura sin lillebror på det sättet ;)

Postad 04 November 2007 - 23:13

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
....jag är en lillebror.

Postad 05 November 2007 - 13:50

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Dagen innan har jag städat så att det är fint när spelet kommer

där känner ja igen mig lite.. vill att allt ska va omhändertaget dagen innan eller iaf innan man hämtar spelet. ordning å reda ska det va så man kan lägga all fokus på det nya spelet å påsen me godis =)

Postad 05 November 2007 - 17:02

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag har ett par ganska kassa vanor när det gäller nyinköpta spel.

Först tar jag nån gammal penna för att kunna bryta upp plasten, sedan lägger jag plasten på sambons datorplats. Efter det blir spelet oftast liggandes i några dagar innan jag orkar installera och testa.
Ett par dagar efter det får jag skäll för att plasten ligger kvar på sambons plats.

Lite normalare än nonstop-mannen iaf.

Postad 05 November 2007 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Efter det blir spelet oftast liggandes i några dagar innan jag orkar installera och testa.

Installera? Vad är det :wub: ?

Postad 05 November 2007 - 18:29

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Likt Kenta brukar jag köpa spel, hypade som fan ett par dagar senare efter release. När jag väl fått hem dem brukar jag prova i runt 20 minuter bara för att sedan tröttna. Väntar till nästkommande helg då jag brukar spela nån timme till och sedan sätter jag det i hyllan.

Som med bioshock. Fick det 2 veckor försenat efter release från elgiganten. När jag väl fick det orkade jag inte spela det på två veckor, bara för att då spela det någon timme och sen tröttna. Tog tag i det hela och klarade spelet till slut, men det var verkligen kämpigt att komma igång med spelandet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.