Först var jag inne på en Kingpin duk men efter att ha läst många inlägg om blänkande och vågiga dukar av just det märket så beslöt jag mig för att höja ribban ett snäpp och skaffa en Euroscreen istället.
Det finns dock ett stort antal Euroscreen modeller och nu behöver jag således hjälp med att välja en av dem. Detta är min första projektor så jag är inte alltför insatt i all terminologi så håll gärna nivån i tråden på en låg nivå så jag fattar allt
De modellerna jag tittar på är:
Euroscreen Connect
Euroscreen Oxyogn
Euroscreen One
Euroscreen Diplomat
För mig som nybörjare på dukar så fattar jag inte riktigt skillnaden mellan dessa. Vilken modell är mest prisvärd och vad är de huudsakliga skillnaderna mellan dem ?
Connect och Oxygon verkar vara identiska, jag har letat i specifikationerna men ser inget som särskiljer dem åt, någon som vet ?
Jag är lite inne på One modellen efterssom den skall ha lite tjockare duk än de andra (motverkar vågor), är det någon här som har testat en sådan och kan uttala sig om den ?
Sist men inte minst är jag i valet och kvalet om jag skall ha en vit duk med gain 1.0 eller en gråare med gain 0.8-0.9. Panasonicen är ju rätt ljusstark och enligt de rekommendationer jag fått av Hifi Klubben så tyckte de jag skulle köra på en duk med gain under 1.0 med min projektor för att få riktigt bra svärta. Synpunkter på detta ?
Många frågor men hoppas på svar så jag kan besluta mig för en modell, börjar bli trött på att köra direkt på väggen.
Tack på förhand.
Redigerat av gregg57, 04 November 2007 - 11:40.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?