Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

converter för ps3

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2007 - 18:01

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Tjena.

Någon här som har tipps på konverteringsprogram för att göra om t ex xvid, divx till Mpeg-4 som jag då kan spela upp på PS3 eller psp.

Helst helt gratis, spelar ingen roll om det är lite bökigt, segt eller så, bara det funkar :) kör vista, så helst nått som funkar till det.

Postad 04 November 2007 - 18:50

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Ursäkta detta luddiga svar men jag fick för mig att Acala 3gp Converter, en utav de nyare versionerna, är kapabel att konvertera till mpeg4. Det finns som freeware och för att komma åt alla funktioner i programmet måste du registrera det (vilket kostar $$$).. men som sagt var.. Du kanske kan ladda hem freewareversionen och "registrera".. hur du registrerar är upp till dig... *Host* D *Host* C *Host* + *Host* +

Christian

Postad 04 November 2007 - 19:16

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Tjena.

Någon här som har tipps på konverteringsprogram för att göra om t ex xvid, divx till Mpeg-4 som jag då kan spela upp på PS3 eller psp.

Helst helt gratis, spelar ingen roll om det är lite bökigt, segt eller så, bara det funkar ;) kör vista, så helst nått som funkar till det.

Jag rekommenderar starkt PS3 Video 9 från Red kawa som jag själv använder. Den konverterar många olika format (inkl. DivX, Xvid, MKV m.fl.) till format som PS3 kan sela upp. Programmet är gratis och hämtas här:

http://www.redkawa.c...ters/ps3video9/

Är inte bökigt alls, första man gär är bara att konfigurera inställningarna (en gång). Sen är det bara att öppna filen man vill konvertera och vänta tills programmet är klart.

PS: Jag kör också Vista, inga problem.

Redigerat av King D, 04 November 2007 - 19:17.

Postad 04 November 2007 - 19:54

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar starkt PS3 Video 9 från Red kawa som jag själv använder. Den konverterar många olika format (inkl. DivX, Xvid, MKV m.fl.) till format som PS3 kan sela upp. Programmet är gratis och hämtas här:

http://www.redkawa.c...ters/ps3video9/

Är inte bökigt alls, första man gär är bara att konfigurera inställningarna (en gång). Sen är det bara att öppna filen man vill konvertera och vänta tills programmet är klart.

PS: Jag kör också Vista, inga problem.

Kanon, låter bra...laddar hem det nu och provar.

Tack båda för de snabba svaren

Postad 04 November 2007 - 20:41

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Tjena.

Helst helt gratis, spelar ingen roll om det är lite bökigt, segt eller så, bara det funkar ;) kör vista, så helst nått som funkar till det.

Jag kör med xvid4psp, funkar kanon och är gratis. www.winnydows.com

Postad 04 November 2007 - 21:31

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Tjena.

Jag kör med xvid4psp, funkar kanon och är gratis. www.winnydows.com

Jag prövade med det programmet men tyckte inte det var något bra. Kom aldrig igång ens! Krångligt!

Postad 04 November 2007 - 23:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Krångligt? Det är nog det lättaste programmet jag använt för att konvertera video. Finns ju massa färdiga inställningar för olika enheter. PSP, PS3 osv

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.