Någon som vet hur bra denna fungerar med Universalt Telecom? Får man ut mer än 25 Mbit?
Postad 04 November 2007 - 20:48
Här diskuterar vi Thomson Speedtouch 510v6.
Någon som vet hur bra denna fungerar med Universalt Telecom? Får man ut mer än 25 Mbit?
Postad 18 February 2008 - 16:10
Nä, kan inte tro det. jag har fått ut som mest runt 15-16 mbit.
Men jag har problem att komma in i den som man ska. Var har du köpt din? kommer du in i setupen?
Men jag har problem att komma in i den som man ska. Var har du köpt din? kommer du in i setupen?
Postad 18 February 2008 - 20:08
Jag kör ett sådant som jag då jag tecknade Glocalnet-abbonemang. Det tappar ganska ofta kontakten med Internet och behöver då startas om. Känns som det blir ganska varmt...
Postad 04 April 2008 - 13:46
Chippet i speedtouch klarar upp till 25Mbit. Det är i väldigt ovanliga fall användare kommer upp i mer än 25Mbit på en adsl anslutning. Kanske om man ledningen inte sträcker sig mer än 300 - 400 meter.
Om du skall använda den med Universal Telecom och haft en annan operatör tidigare så måste du iblad brygga om modemet. Skriver en liten guide hur det oftast funkar
Start
Kontrollpanel
Nätverksanslutningar
högerklicka på anslutning till lokalt nätverk och välj egenskaper
Dubbelklicka på länken Internet Protokoll TCP/IP
välj använd följande ip adress:
10.0.0.1
255.0.0.0
Ibland behöver man skriva gateway men testa först utan (192.168.1.254)
Öppna din webbläsare
ange adress 10.0.0.138 (enter)
Här skall ni inte behöva ange något användarnamn och lösenord. Om så testa (admin/admin) eller (Administrator/tomt på lösen)
Klicka på speedtouchmenyn till vänster som är blå.
i väl en uppgift menyn (pick a task) väljer ni inställningar (setup) och en guide startar
I guiden gör följande
Next
Bryggat läge (bridge) + Nästa
Bocka ur DHCP + nästa
Nästa
Nästa (slutför/starta)
Har ni en Fast ip adress som ni förmodligen har från Univesal Telecom så går ni tillbaka till Internet Protokoll i datorn och ändrar IP adressen till den ni har fått hemskickad. Om ni tappat bort den så har Universal Telecom den i sina system och ni kan ringa dem.
Har ni en router efter ert modem så skall den fast ip adressen ställas in i den och ni sätter datorn som DHCP (ta emot en ip adress automatiskt)
Manual finns på www.supportsidan.org till speedtouch 510v6
Mvh supportsidan.org
Om du skall använda den med Universal Telecom och haft en annan operatör tidigare så måste du iblad brygga om modemet. Skriver en liten guide hur det oftast funkar
Start
Kontrollpanel
Nätverksanslutningar
10.0.0.1
255.0.0.0
Öppna din webbläsare
Här skall ni inte behöva ange något användarnamn och lösenord. Om så testa (admin/admin) eller (Administrator/tomt på lösen)
Klicka på speedtouchmenyn till vänster som är blå.
i väl en uppgift menyn (pick a task) väljer ni inställningar (setup) och en guide startar
I guiden gör följande
Next
Bryggat läge (bridge) + Nästa
Bocka ur DHCP + nästa
Nästa
Nästa (slutför/starta)
Har ni en Fast ip adress som ni förmodligen har från Univesal Telecom så går ni tillbaka till Internet Protokoll i datorn och ändrar IP adressen till den ni har fått hemskickad. Om ni tappat bort den så har Universal Telecom den i sina system och ni kan ringa dem.
Har ni en router efter ert modem så skall den fast ip adressen ställas in i den och ni sätter datorn som DHCP (ta emot en ip adress automatiskt)
Manual finns på www.supportsidan.org till speedtouch 510v6
Mvh supportsidan.org
Postad 09 February 2009 - 01:00
Hej.
Har precis köpt en speedtouch 510 v6. Hittade ingen CD i förpakning ! Hur kan man komma åt konfigureringssidan. Har försökt med 10.0.0.138, 192.168.1.251, http://speedtouch.lan men ingen funkar.
BTW jag kör Universal Telecom.
Tack för hjälpen
Har precis köpt en speedtouch 510 v6. Hittade ingen CD i förpakning ! Hur kan man komma åt konfigureringssidan. Har försökt med 10.0.0.138, 192.168.1.251, http://speedtouch.lan men ingen funkar.
Tack för hjälpen
Postad 10 March 2009 - 18:47
Hej.
Tack för hjälpen
Hej,
Du måste ställa en fast IP i datorn för att nå speedtouch 510v6
För XP [För andra operativsystem klicka här]
Start
Kontrollpanel
Nätverksanslutningar
10.0.0.1
255.0.0.0 alt 255.255.255.0
Öppna din webbläsare
Om du har haft modemet med en annan operatör kan du testa att resetta modemet.
Här finns lite mer information om modemet:
http://www.supportsi...touch/510v6.asp
Mvh
www.supportsidan.org
Redigerat av Supportsidanorg, 10 March 2009 - 18:49.
Postad 16 April 2009 - 01:21
Jag har universal telecom men ett fast IP, s.k. EthoA DSL. För att speedtouch510v6 skall fungera som router för denna typ av anslutning måste man pilla lite med divers inställningar. Eftersom det är ganska omfattande att sätta sig in i hur det hela går till har jag gjort en guide som förklarar hur det hela ligger till samt hur man fixar till en routad anslutning. Min guide länkar även till min fungerande template fil för att göra den inställning som behövs.
http://www.jjabba.com/speedtouch510
http://www.jjabba.com/speedtouch510
Redigerat av Unregisteredc387aa8e, 16 April 2009 - 01:23.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?