// Jens...
Postad 04 November 2007 - 21:17
Känner att jag behöver lite hjälp från folk med erfarenhet. Har för tillfället ett par Swans M1 som jag hört mycket positivt om. Dessa drivs nu av en minianäggning från JVC. Vill nu hitta en lämplig, inte allt för dyr förstärkare som ska driva dessa små skönheter. Jag är inte intresserad av tokhöga volymer. I skivsamlingen finns mycket 60-70-tal, brit-pop, rock, elektronisk musik och en del aukustisk musik. Hårdare rock undanbedes vänligt men bestämt.
// Jens...
// Jens...
Postad 05 November 2007 - 20:55
Inga förslag? Analyserande eller varm förstärkare? Cd-spelare? Alla förslag välkomna...
Postad 12 November 2007 - 22:48
Jag har testat M1 med några olika förstärkarkombinationer. Generellt har de låtit bäst med "rundare" stärkare som Onkyo flerkanalsreceivrar (595 och 703), särskilt med 703:an - väldigt bra balans! Med en "hårdare" stärkare (och ja jag vet, skillnaderna är små generellt men vissa högtalare är bara lite kinkigare) kan de bli lite mer ishacka-i-örat
Kombinationer som *inte* funkat lika bra: ShengYa SP-333 rörhybridslutsteg - diskanten blir för hård; Proton för/slutstegskombo där slutsteget är den gamla godingen 520 - lite för vasst det med (ställde ner diskanten en aning och voilá!).
M1 är en fenomenal högtalare, med lite omsorg...helt otrolig på elektronisk musik (vad det nu är hahaha, all musik spelad genom högtalare är elektronisk men ni vet vad jag menar).
Kombinationer som *inte* funkat lika bra: ShengYa SP-333 rörhybridslutsteg - diskanten blir för hård; Proton för/slutstegskombo där slutsteget är den gamla godingen 520 - lite för vasst det med (ställde ner diskanten en aning och voilá!).
M1 är en fenomenal högtalare, med lite omsorg...helt otrolig på elektronisk musik (vad det nu är hahaha, all musik spelad genom högtalare är elektronisk men ni vet vad jag menar).
Redigerat av Unregistered9bf3363c, 13 November 2007 - 00:46.
Postad 13 November 2007 - 10:51
Tack för responsen. Då vill jag passa på och fråga efter förslag på lite "rundare" stärkare + CD. Känns som om jag gärna skulle gå på något roligt märke som dock inte spräcker 15000:- för förstärkare + CD..
Postad 06 December 2007 - 22:28
Marantz PM7001KI + SA7001(KI) kanske skulle funka, marantz är ju kända för att ha en lite "rundare" karaktär
Redigerat av Ar@b, 06 December 2007 - 22:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?