Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bra inspelad hårdrock!

46 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2007 - 22:05

SkorvKalle
  • SkorvKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej!

Jag jagar nya golvhögtalare och söker musik som testar högtalaren samtidigt som man kan njuta av skön musik. Problemet jag har haft när jag lyssnar på musik i butikerna är att mina skivor låter väldigt dåliga. När sedan personalen drar igång sina demo-skivor som är extremt bra inspelade känns det som att allt kommer fram i musiken. Har fått tipset om Dream theater - live at budokan, lyssnade på lite bitar snabbt från denna platta och det verkar väldigt lovande. Lyssnar annars på Metallica, Soilwork, Nightwish, Opeth, Katatonia, In flames, Evergrey, Mustasch. Har ni några tips?

Postad 06 November 2007 - 22:33

jnon
  • jnon
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Metropolis Pt. 2: Scenes From a Memory med Dream Theater låter väldigt bra i mina öron och Opeths skivor är inte heller särskilt dåliga. Tyngre rockmusik (särskilt nyare inspelningar) brukar ofta ha väldigt begränsad dynamik, det låter bara mycket, vilket kanske är en begränsning i det här sammanhanget men samtidigt så ska ju högtalarna låta bra med just den musik du lyssnar på.

Postad 07 November 2007 - 02:16

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Du Kalle har en musiksmak mycket nära min egen. Upplever själv problem ibland när den musik man lyssnar till är alldeles för hårt komprimerad. Tyvärr tycker jag att Opeth och Katatonia, som jag lyssnar mycket på, ligger lite på gränsen till att bli tröttsamt att lyssna på vid hög volym. Det är ju inte precis mainstream-musik det handlar om, så jag tycker att det är lite onödigt att de pressar dynamiken så pass hårt.

Så jag brukar också slänga på DT, bl a nämnda Scenes From a Memory, när "skönlyssnar-örat" vill ha sitt B)

Postad 08 November 2007 - 23:13

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Mitt förslag blir som vanligt VII Gates - Fire, walk with me. Har inte hört många skivor som låter bättre om man ser till inspelningskvalitet. Att den sen är riktigt bra oxå, gör ju inte saken sämre. Ingen komprimering där inte :)
Den borde falla dig i smaken.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 08 November 2007 - 23:15.

Postad 09 November 2007 - 01:14

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Jag tycker du kan snurra ett par varv DankoJones oxå. Tydliga Metallica influenser. Mer läsvärt. :)

Postad 16 November 2007 - 05:56

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

• 863 inlägg
  • 0
Detta är ju egentligen inte alls bra. Visst är det ju bra med bra inspelad hårdrock men problematiken kommer när ni köper högtalarna och sedan spelar alla era egna skivor. Ni lär bli besvikna när ni väl kommer hem och snurrar igång en av era egna plattor som ligger där i hyllan. Det kommer med all sannolikhet att låta skräp i era öron.

Butikerna demar oftast skivor som låter väldigt bra så att kunden upplevs att tro att just dessa högtalare är jättebra. Så mitt råd och tips är ju att ni inte luras och att ni fortsättningsvis fortsätter att ta med er era egna skivor så att ni vet hur det kommer att låta när ni väl införskaffat er nya högtalare!

Sorry för O.T men kände att det var viktigt att få yttra dessa rader.

Redigerat av Unregistered0e422d8a, 16 November 2007 - 05:57.

Postad 16 November 2007 - 07:09

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Strapping Young Lad's skiva "Alien" är så otroligt överproducerad att allt låter så förbannat bra på den att man nästan irriterar sig på det suveräna ljudet :)

Postad 16 November 2007 - 12:51

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Finns som sagt rätt mycket brister på detta. Dock något som jag blev rekomenderad av Chris var/är Tool. Inte hört så mycket av dem men de ska tydligen vara lovande.

Annars tycker jag Magnus har rätt. Mycket av musiken som spelas in idag särskilt hårdrock/metal är väldigt dålig dynamink och kvalite på. Själv brukar jag släpa med mig den sämst inspelade skiva som jag har, för klarar högtalarna inte av att spela den vackert så spelar det ingen roll hur vackert den kan göra med hiend Sacd skivor.

LewisX är oxå inne på något. Opeth har ingen större kvalite på sin musik, fick en demo av dem på Ino Audio som verkligen spelar vad som finns på skivan. In Flames är ungefär desamma troligvis värre.

Nighwish har jag för mig är rätt ok ändå och de andra har jag tyvärr inte lyssnat på.

// Sat

Postad 16 November 2007 - 12:56

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Metallicas om-mastrade Black Album på musik-dvd är något som jag tycker låter grymt bra.
Då dom har fixat till basen som dom helt plockade bort på originalinspelningen.
Kolla om du kan få lyssna på den i en bra audio-dvd spelare.
Lite svårt att komma på musik med "mycket" instrument och "ljud" annars, då jag mestadels lyssnar på Metallica och barnskivor hemma(dotter 1 år).

Men hoppas du hittar något som du känner själv låter bra, för det är ju i slutändan ändå du som ska lyssna på det sen.

/Jim

Postad 16 November 2007 - 19:52

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
TBA har väl alltid haft bas? På AJFA är däremot Jason MIA.

Många förkortingar blev det.

Postad 17 November 2007 - 14:03

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Magnus har en giltig poäng. Vill man köpa en bra högtalare som får ens favoritskivor att låta skräp eller vill man köpa en högtalare som spelar favoritmusiken som man vill ha den?

Personligen vill jag inte låsa fast mig till ett sound eftersom jag lyssnar på många olika stilar men om man är inbitet metalfan som aldrig kommer att ändra sig så är det väl lika bra att köpa ett par metalhögtalare. Då ska den ha bra och mycket bas och en lite mjuk och avrundad diskant.

Satsvear nämde Tool och det är faktiskt utmärkt musik för att hitta en bra metalhögtalare. Om man spelar dem på en högtalare som inte har rätt metalkaraktär så låter de inte så bra: hårt, skrikigt och tunt. Om man däremot hittar en bra metalhögtalare så låter de ordentligt bra: mäktig bas, dragiga trummor, engagerad sång och fläskiga gitarrer. Någon av skivorna Lateralus, Aenima eller 10,000 Days rekommenderas.

http://www.amazon.co.../...4148&sr=8-1
http://www.amazon.co...0...4148&sr=8-2
http://www.amazon.co...0...4148&sr=8-3

Med risk för att låta tjatig så hittade jag mina "metalhögtalare", Wharfedale Em 97 MkIV, med hjälp av Tool. De ser inte metal ut i sin propra fanér men de har så mycket förlåtande diskant och fyllig bas som man kan begära.

Redigerat av Unregistered1197, 18 November 2007 - 12:19.

Postad 17 November 2007 - 17:14

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
får lov o säga metallicas BLACK , riktigt bra album som känns välproducerat. Har du den remastrade så stort + i kanten :D.

Deras S&M skiva var länge sedan jag lyssnade på, men har för mig den e rätt schyst? Om inte annat lyfter stråkorkestern ordentligt! Nothing else mathers o memory remains får jag hårresning av på en riktigt bra högtalare! :( ;)

Postad 17 November 2007 - 20:08

Unregisteredfff96a6f
  • Unregisteredfff96a6f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Hej!

Jag jagar nya golvhögtalare och söker musik som testar högtalaren samtidigt som man kan njuta av skön musik. Problemet jag har haft när jag lyssnar på musik i butikerna är att mina skivor låter väldigt dåliga. När sedan personalen drar igång sina demo-skivor som är extremt bra inspelade känns det som att allt kommer fram i musiken. Har fått tipset om Dream theater - live at budokan, lyssnade på lite bitar snabbt från denna platta och det verkar väldigt lovande. Lyssnar annars på Metallica, Soilwork, Nightwish, Opeth, Katatonia, In flames, Evergrey, Mustasch. Har ni några tips?

3 Inches Of Blood - 2007 - Fire Up The Blades ;)
Children Of Bodom - 2000 - Follow The Reaper, 2003 - Hate Crew Deathroll, 2005 - Are You Dead Yet :(
Pantera - 2000 - Reinventing The Steel :D
Sabaton - 2006 - Attero Dominatus :D

Postad 27 November 2007 - 13:16

Chopha
  • Chopha
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Du själv säger ju att du lyssnar på Opeth - senaste skivan Ghost Reveries är det kanonljud på för att vara metal.
Tool är som tidigare nämnt ett bra förslag, likaså sidoprojektet A Perfect Circle.
Finns mycket metal som håller hög standard, men dema endast den musik som du lyssnar mycket på, så ta med dina egna skivor.

/Christopher

Redigerat av Chopha, 27 November 2007 - 13:19.

Postad 03 December 2007 - 23:03

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Kanske något med Pain of salvation, Jethro tull eller varför inte Led Zep?
Opeth's ghost tycker jag me är trevlig, Dillinger escape plan låter coola. vill man ha lite mer elektroniska inslag, kanske Lightbulb sun med Porcupine tree kan vara något.

Postad 05 December 2007 - 02:21

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Dessa skivor är riktigt bra och dessutom bra "inspelade".

Dissection - Reinkaos
Pantera - Vulgar Display Of Power
Children Of Bodom - Hatebreeder, Follow The Reaper och Hatecrew Deathroll
Metallica - Master Of Puppets
Enjoy...

Redigerat av Steffe666, 07 December 2007 - 02:03.

Postad 17 December 2007 - 19:54

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Vad sägs om Shadows Falls nya album Threads of Life? Gillar främst Another Hero Lost, The Great Collapse samt Final Call. Jättebra inspelningar i min mening. FLAC är bra grejor :D

Postad 17 December 2007 - 22:44

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Jag gillar verkligen kvaliten på Danko Jones - Sleep is the Enemy. Första spåret med "Sticky Situation" är riktigt bra.

Postad 18 December 2007 - 02:05

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Edge of Sanity - Crimson II
Filter - The Amalgamut
30 Seconds To Mars - S/t

Det är dom jag kommer på just nu med bra inspelning.

Postad 18 December 2007 - 23:55

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Dream Theater - Images & Words både låter grymt bra ljudmässigt och är grymt bra musikmässigt

Postad 22 December 2007 - 01:56

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
AC/DC's tidiga plattor som Back in black, For those about.., på USA Atlantic CD och LP har mycket bra ljud.

Postad 29 December 2007 - 15:38

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia

Death - The Sound Of Perceverance

Edge Of Sanity - Infernal

Arch Enemy - Doomsday Machine

4 bra producerade skivor som man kan testa om man är metalfan!

Redigerat av Unregistered444d4ee2, 29 December 2007 - 15:38.

Postad 30 December 2007 - 20:15

Dragool
  • Dragool
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag tycker att en bra inspelad hårdrocks/metal-skiva är Disturbeds "Ten Thousand Fists".

Postad 30 December 2007 - 20:29

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
När Korn släppte Untouchables så skröt de mycket över hur avancerad utrustning de använt för att spela in skivan.

Postad 01 January 2008 - 08:54

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

När Korn släppte Untouchables så skröt de mycket över hur avancerad utrustning de använt för att spela in skivan.

Hjälpte föga tyvärr, när skivan masterades som många av dagens skivor, i loudness utförande.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 04 January 2008 - 23:25

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Dream Theater - Images & Words både låter grymt bra ljudmässigt och är grymt bra musikmässigt

verkligen! riktigt behaglig väljud :unsure: jag tipsar dock om "Awake" plattan med samma band. den är i mina öron mera metal än images and words. råheten som saknas på images plattan fås garanterat på awake ;)

längesen det producerades heavy plattor som innehåller mycket dynamik... tycker det mesta är helt sönderkomprimerat numera :D

Postad 29 February 2008 - 00:28

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Def Leppard-Hysteria
The Darkness-One Way Ticket
AC/DC-(Remastrade)
Pink Floyd...moment lapse..
ABBA...producenten Michael B tretow var före sin tid.
finns säkert fler...kommer inte på just nu, men som sagt, ta med det du själv lyssnar på, bör kanske inte vara för brötig musik. Lycka till.

Postad 29 February 2008 - 20:33

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

AC/DC-(Remastrade)

Hejsan. Håller inte med dig alls där. Dom remasterade CD skivorna av AC/DC's skivor låter rätt uselt. Dock är dom tidiga USA CDna och LPna väldigt välljudande.

När det gäller tips på bra inspelad hårdrock så får man stort sett glömma allt som spelats in senaste 15 åren, med ytterst få undantag. Tidiga Led Zeppelin på tidiga USA CD's låter mycket bra. Rage against the machine's debut är rätt så bra inspelad.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 03 March 2008 - 15:05

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Ny favorit med riktigt bra ljud är "Ayreon - 10101001"

Postad bild

Postad 03 March 2008 - 21:03

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ja, Ayreon brukar ha bra ljud. Dock är den där skivan bland det sämsta Mr. Lucassen gjort. För mycket blipp-blopp i mitt tycke.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 03 March 2008 - 21:03.

Postad 04 March 2008 - 00:11

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan alla hårdrockare. En stilla undran är vad som kan räknas som bra ljudkvalite?

Mvh
Ljudkvalite

Postad 04 March 2008 - 16:19

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Blind Guardian - Imaginations from the other side nyutgåvan riktigt bra skiva också för övrigt

Postad 06 March 2008 - 21:12

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0

Hejsan alla hårdrockare. En stilla undran är vad som kan räknas som bra ljudkvalite?

Mvh
Ljudkvalite

Ja vad räknas till bra ljudkvalitet? Du är ju kunnig på ämnet så egentligen är det väl du som bör berätta för oss lite mindre kunniga.. :)

Men min personliga åsikt kring bra ljudkvalite är helt enkelt att jag fastnar för ljudet på musiken. Det kan vara helt olika faktorer från musik till musik.

Ljudet som tex Gamma Ray har gillar jag inte alls trots att jag gillar musiken väldigt mycket.
Det är rätt jobbigt att lyssna på dem, men oj så underhållande musik.

Det kanske inte speglar just begreppet ljudkvalite men det är vad som jag räknar in i ämnet.
Jag skiter i mätningar osv utan det är känslan som avgör om jag gillar ljudet eller inte.

Säg vad ni anser om det!

Postad 07 March 2008 - 02:08

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
"Hejsan alla hårdrockare. En stilla undran är vad som kan räknas som bra ljudkvalite? "

Mycket bra och intressant fråga tycker jag.

Det verkar råda olika uppfattningar om vad som är ljudkvalité. Själv ser jag helt olika på riktigt bra inspelningar, bra ljudbild och vad jag själv GILLAR för sorts lljud (och vilken musik jag gillar).

Bra ljud innefattar klart hörbara instrument, klang och hörbara nyanser i såväl bas som mellanregister. Dynamik (brett register mellan diskan och djupbas), "punch" i trummor etc.

Vad jag inte gillar är när allt låter som en enda fet massa, en ljudvägg....vilket många av dagens produktioner gör. Speciellt då vissa metalgrupper.

Over to you.....

Postad 07 March 2008 - 02:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Dio - Holydiver , tycker jag låter bra! Sen ser jag att ni nämt en del andra som jag instämmer i också.

Postad 07 March 2008 - 04:15

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan. Min egna åsikt om bra ljudkvalite är att musiken behöver ha lite djup och inte låter platt. Instrumenten bör kunna vara lätta att skilja åt och dom bör låta rena (vilket hela produktionen bör göra). Sedan bör det finns dynamik kvar på låtarna, vilket stort sett saknas i all hårdrock som släppts senaste 10 åren. Sånt gör mig bara så ledsen.
Så väldigt få hårdrocksskivor som släppts senaste 10 åren har riktigt bra ljud enligt mig.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 10 March 2008 - 18:45

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Def Leppard-Hysteria
The Darkness-One Way Ticket
AC/DC-(Remastrade)
Pink Floyd...moment lapse..
ABBA...producenten Michael B tretow var före sin tid.
finns säkert fler...kommer inte på just nu, men som sagt, ta med det du själv lyssnar på, bör kanske inte vara för brötig musik. Lycka till.

Bra tips! Håller med!
Hysteria skivan av Def Leppard är en klassiker för mig när det kommer till bra referensmaterial för hårdrocksskivor!

Postad 25 April 2008 - 14:17

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0

Mvh
Ljudkvalite

För mig är bra ljudkvalité när man kan lyssna på en skiva på hög volym en längre tid utan att bli trött i öronen.
Drar jag igång System of a down på fullt ös där hemma så tar det väl en minut innan jag sänker.

Men igår upptäckte jag att Europe - The final countdown var en njutning att lyssna på så jag körde den 2 ggr på rad och öste på ännu mer.
Inte mycket metal över det dock.

AC/DC som nämns är också bra inspelad och Pantera kör jag en del medans en del gamla Metallica skivor tyvärr låter skräp men det var innan Bob Rock.

I övrigt rekomenderar jag vinyl när det ska rockas på stereon, får ett annat lugn i musiken tycker jag.

Postad 25 April 2008 - 15:31

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

AC/DC som nämns är också bra inspelad och Pantera kör jag en del medans en del gamla Metallica skivor tyvärr låter skräp men det var innan Bob Rock.

Hejsan Kim. Ja, dom tidiga USA vinyl och CD utgåvorna av AC/DC låter ofta väldigt bra. Man ska passa sig för dom remasterade CD skivorna, klart sämre ljud på dom. Metallica's äldre skivor låter bra på dom bästa släppen medans dom låter kasst på dom sämre. När det gäller Kill em all så är det Megaforce CD eller LP som gäller. Ride the lightning och Master of puppets så är DCC CD släpp mycket bra.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 02 May 2008 - 09:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Går väl inte direkt under hårdrock (grunge), men Pearl Jams skiva Ten har ett grymt naturligt sound.

Postad 13 May 2008 - 15:11

Unregisteredb32e32da
  • Unregisteredb32e32da
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Tycker att Ayreon: The Human Equation och "zero-one"-skivan låter riktigt rent och bra.
Det mesta med Porupine Tree är också mycket välproducerat. Trevligt att han gör DVD-audio och DTS-skivor.
Sieges Even - "Paramount" och "The art of navigating by the stars" har också bra ljud.

Gillar ni Ayreon kan jag tipsa om "Agua de Annique" med skivan Air, hittade den på .flac och det låter grymt fint.

Postad 13 May 2008 - 16:58

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Igår så tröttna jag på alla nya hårdrocksskivor som lät platta och tunna så jag satt på en gammal original vinyl av Accepts Balls to the wall. Riktigt bra ljud faktiskt, mycket bättre än på dom skivorna jag lyssna på innan. Vet inte om original CDn är lika bra, dock ska man hålla sig många mil ifrån dom remasterade CD skivorna.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 13 May 2008 - 20:11

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Ja, remastrat blir inte alltid bättre...

Ett exempel när det dock blir bättre är Megadeth´s "Rust In Piece" -Riktigt lyft när de både remixat och remastrat denna "klassiker"!

Postad 13 May 2008 - 22:18

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Ja, remastrat blir inte alltid bättre...

Ett exempel när det dock blir bättre är Megadeth´s "Rust In Piece" -Riktigt lyft när de både remixat och remastrat denna "klassiker"!

Hejsan Pompen. Jag tycker precis tvärtom. Vidriga remixningar/remastringar som är ren historiförfalskning.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 14 May 2008 - 10:33

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0

Igår så tröttna jag på alla nya hårdrocksskivor som lät platta och tunna så jag satt på en gammal original vinyl av Accepts Balls to the wall. Riktigt bra ljud faktiskt, mycket bättre än på dom skivorna jag lyssna på innan. Vet inte om original CDn är lika bra, dock ska man hålla sig många mil ifrån dom remasterade CD skivorna.

Mvh
Ljudkvalite

Det gäller nog inte bara de remastrade, jag föredrar alltid vinyl när det gäller rock.
Har ett mjukare sound, inte lika vasst och hårt.

Postad 16 May 2008 - 12:58

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Dream Theater tycker jag nog bara har Awake, Images&words samt A change of seasons som är bra ljud på. Tycker dom nya e för komprimerade. Dom låter absolut inte jobbiga men det brister lite på livekänslan. Om ni gillar progressiv musik checka deras gamla sidoproject liquid tension experiment, helt sjuk musik men också bra produktion.
Metallica MoP och Justice skivorna e riktigt bra producerade av Flemming Rasmussen och låter kristallklart med vilka högtalare som helst.
Samma gäller för Rage against the Machine på deras första album med samma namn. En av de bäst producerade rockskivorna nånsin tycker jag.
Therion har en del hyffsat bra inspelade skivor t.ex. Secret Of The Runes.
Ovan nämnda Children of Bodom e ovanligt bra inspelade också men glöm inte Nevermore. Dead heart in a dead world är en av mina favorit hårdrockskivor och går att spela skithögt utan att det blir störigt.

Postad 16 May 2008 - 19:34

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
En skiva som jag har för mig har rätt mycket dynamik för att vara Metal är gruppen As I lay dying. Lyssnade på denna och skulle sedan spela In Flames (nån äldre tom) men blev helt omöjligt då det blev så platt i ljudet i jämnförelse.

En annan skiva om man gillar mycket instrumental Death är ju Callistro, har iallafall lite ljud i sina skivor. Cult of luna har jag tyvärr inte lyssnat på skiva, men vet att det gjorde en konser där de hade dubbla trummisar för att som de själv sa "få en ordentligt dynamik".

// Sat

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.