Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad fan ska man ta sig till ?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2007 - 22:48

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
För 1½ vecka sen skaffade jag en Panasonic 42PX70. Jag e otroligt nöjd förutom en sak. Vid vissa tillfällen varje dag så hörs de ett ljud från den. Med 5-10 sekunders intervall ca. Det är jättehög frekvens typ, min sambo hör det inte.
Jag bytte tv för några dagar sen mot en likadan för jag trodde det var fel på första, men jag hör ett liknande ljud från denna med. E det ingen annan som har hört nåt liknande? Det är inte det där surret jag menar, detta e nåt annat. det är ett tjut typ, fast det skär i öronen.

Om det inte slutar så blir jag tvungen att kontakta återförsäljaren och byta till en annan modell, men jag vet ingen som e så bra som denna i samma prisklass. Har en känsla av att det är nätagget som ger ifrån sig ljudet kanske , o det är väl i stort sett samma sort på alla plasmor. Vill helst inte byta till Lcd, för i den prisklassen hittar man knappast en lcd med samma bildkvalite. B)

Jävligt jobbig sits detta.

Postad 06 November 2007 - 23:06

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Har aldrig hört detta på min PV70 och jag är väldigt känslig mot högfrekventa ljud.

Postad 06 November 2007 - 23:08

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
OK. Får väl se om man kan få testa PV70. E ju exakt samma tv nästan. Har sneglat lite på LG 42PC55 nu med, men jag vet inte. Skitsvårt e detta.

Postad 09 November 2007 - 19:45

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Vill höra med er om en sak till. E det så att alla apparater ger ifrån sig detta pipet och att det är så att vissa uppfattar det (som jag) och vissa inte? För i så fall spelar det ingen roll vilken plasma man skaffar.
Funderar på om det är nån idé att testa en tredje PX70 eller om jag ska försöka med LGPC55.

Eller går det att "reparera" ? Jobbigt e det i alla fall.

Vad tror ni? Blir tokig snart. Hehe.

Zitzo

Postad 09 November 2007 - 20:25

ZZzzMedia
  • ZZzzMedia
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
låter som det vanliga "knäppandet" från px70, verkar vara olika beroende på exemplar.

Postad 09 November 2007 - 20:50

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Det är inte knäppandet. För det har jag hört när man precis har stängt av den tex så knäpper det till. Det stör mig inget. Detta e mer ett högfrekvent pip som skär i örat typ.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.