Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

nytt eller beg xbox 360 köp?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2007 - 13:04

starzonmarz
  • starzonmarz
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Vilket är mest värt att köpa ett helt nytt xbox 360 eller köpa ett beg.

Vad ska man tänka på vid beg köp? hur mycket får det kosta (alltså hur mkt är ett beg värt?)
om det tillkommer lite spel med..

Är i valet och kvalet, anledningen till varför jag väckt tanken på ett beg är att jag vill testa
och se om det är något för mig då jag är en Ps2 fantast B) , och så får man med lite spel och ev extra HK.

Ge gärna råd ni som har lite mer kött på benen när det gäller xbox ;)

Postad 07 November 2007 - 13:29

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Tycker generellt att folk vill ha alldeles för mycket pengar för sina begagnade grejer.

En ny Xbox 360 Premium går väl att hitta för ca 2800:- i olika kampanjer så billigare än så bör det absolut bli. Personligen är jag inte villig att lägga så mycket pengar på gamla spel som någon annan valt. Bäst är nästan att köpa ett vanligt paket utan extra tillbehör. Det blir så mycket enklare att jämföra priser då.

Tänk på att de nya modellerna i affären har HDMI vilket en begagnad modell troligtvis kommer att sakna.

Redigerat av iohan, 07 November 2007 - 13:30.

Postad 07 November 2007 - 13:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
En ny med HDMI och större HD tackar man inte nej till B)

Postad 07 November 2007 - 14:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Mer än 1500 skulle jag inte betala för en begagnad 360. Finns det spel med som man verkligen ha så kan man lägga ett par hundra extra per spel.

Postad 07 November 2007 - 19:53

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
tycker också man ska välja en ny pga. HDMI, fläkt och dvd-ljud osv.

Begagnat är ofta de äldre med ROD-problem, högljudda osv

Postad 07 November 2007 - 20:18

Gnutten75
  • Gnutten75
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Sen en riktigt viktig grej OM man nu köper en moddad "kanske kan bli med en orig också?" är att verkligen kolla om den är bannad om man nu kan kolla det hastigt?

Postad 07 November 2007 - 22:54

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Hade samma funderingar som du för ett tag sedan; finns ju rätt mycket att överväga när det gäller dessa boxar...

Bl a följande var saker jag funderade på:

HDMI eller ej. Jag hade gärna haft hdmi-utgång på min box, men kom fram till att jag i nuläget klarade mig minst lika bra utan. Jag gissade att bildkvalitetsskillnaden hade varit för liten för att spela roll för mig, plus problemen med att få ut digitalt 5.1-ljud från boxen om man inte moddar kabeln eller slantar upp och köper MS egna hdmi-kabel. Om man har en reciever med hdmi-switch så är det sista iofs inget problem.

65 nm processor/ROD. Svårt att få ett riktigt grepp på detta, men eventuellt kan de nyare boxarna med nya kylflänsen och de som börjar dyka upp med 65 nm processor ha mindre risk för Ring Of Death. Tycker det är dåligt att MS släppt en produkt med såpass hög felfrekvens som de har, men kom fram till att inte göra så mycket åt det; ser det som en kalkylerad risk... :lol: :D

Dessa saker samt priset gjorde att jag letade upp en begagnad box på blocket. Efter ett tags sökande fick jag tag på en för ca 3500:- med två dosor och 6 spel. Efter lite byteshandel har jag nu 5 spel som jag hade viljat skaffa hursom, och 1 spel som jag inte hade köpt om det inte följt med.

Tycker generellt att folk vill ha alldeles för mycket pengar för sina begagnade grejer.

Mer än 1500 skulle jag inte betala för en begagnad 360.

Jag skulle inte haft nåt emot att bara betala 1500:- för en beggad xbox 360, men under den tid jag letade såg jag ingen som var ens i närheten av det. Ca 2000:- för en core utan spel eller annat extra var det billigaste jag såg vill jag minnas. Sen om grejerna är värda det eller inte vet jag ej, men prisnivån verkar ligga där den ligger...

Till sist kan jag också hålla med om tipset att gå ut på live (om möjligt) och verifiera att boxen inte är bannad.

Hoppas nåt var av värde!

//Freppa

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.