Och ingen kan svara?
Du frågar efter bäst bild men det har ju inte med storleken att göra. Välj den skärm som du upplever ger bäst bild inom din budget. Storleken måste du förstås också bestämma dig för men det är som sagt en helt annan fråga.
Större skärm ger mer biokänsla och är trevligt om du kommer kolla mycket på film. Ska du mest kolla nyheter och liknande så är det väl inte lika viktigt med en stor skärm. Vilka användningsområden du har har alltså betydelse. Det finns också andra tekniker än LCD men av någon anledning snävar många av från början och väljer bara bland LCD och då garanterar jag dig att du missar en massa skärmar med riktigt bra bild och ofta för mindre pengar.
32" är ganska pyttigt särskilt om man hade 4:3 på den förra tv:n. 37" räknas som grundstorlek numera med inte så stor prisskillnad mot 32". 37"-40" kanske passar? 42" är stort men behöver inte bli för stort. Man vänjer sig snabbt!
Det viktigaste jag vill säga dig är att ALLTID prioritera BILDKVALITET framför storlek! Alltså hellre 11000 på en vass 37"-40" än samma pengar på en 42". Och se till den totala bilden, köp inte 1080p-skärm enkom för att det är fler siffror i specen, det är så mycket annat som spelar in så bedöm själva bilden helt enkelt.
Inte så mycket till hjälp detta antar jag men du skrev inget om dina användningsområden, och sanningen är att det är en djungel där ute och hur man väljer är vad man tycker är bäst är alltid subjektivt.